تحلیل شبکه اجتماعی

عالیس زیر تیغ نقد کاربران | نگاه کاربران فضای مجازی به محصولات عالیس

انتقادات شدید به هلوشو بدم لیموشو بدم عالیس

برند عالیس از برندهای نام آشنایی است که اخیرا با تبلیغات متنوع در تلویزیون به معرفی بیشتر خود در میان مصرف‌کنندگان پرداخته است. اما باید دید بازخورد مردم نسبت به این برند، تبلیغات و محصولاتش چگونه است و تا چه اندازه توانسته در میان مشتریان خود محبوب شود؟ در مقاله پیش رو دیتای مربوط به برند و محصولات عالیس (نیمه اول سال ۹۹) در بستر توییتر و تلگرام تحلیل و نتایجی از بازخوردها و احساسات کاربران نسبت به این برند ارائه شده است.

عالیس و مصرف کنندگان راضی یا منتقد؟

ویدئوی زیر نتیجه بررسی دیتاک از نظرات کاربران فضای مجازی نسبت به برند عالیس و محصولات آن است.

عالیس در توییتر

  • خنثی

۱۲ درصد از توییت‌ها بدون نقد یا تحسین برند عالیس با محتوایی مانند نام بردن از برند در دسته خنثی قرار گرفتند، یکی از توییت‌هایی که در این دسته قرار گرفت در ادامه آورده شده است.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک
محصولات عالیس
نمونه توییت درباره برند عالیس
  • راضی

رضایت کاربران تنها ۱۱ درصد از توییت‌ها را در بر گرفته است که این درصد عواملی مانند رضایت از تبلیغ، طعم و کیفیت را در شامل می‌شد.

نمونه توییت رضایت از برند عالیس
نمونه توییت رضایت از محصولات عالیس
  • نارضایتی

۷۷ درصد کاربران توییتر به انتقاد از عالیس پرداخته بودند. بیش از نیمی از انتقادها به نبود خلاقیت در تبلیغ و محتوای آن و سایر انتقادها به کیفیت بسته‌بندی و طعم محصولات اشاره داشت.

توییت نارضایتی از تبلیغات عالیس
نمونه توییت اعتراض به تبلیغات عالیس

 

نمونه تحلیل دیتاک را اینجا بخوانید: کاله متعادل در کسب رضایت و انتقاد مصرف کنندگان | بررسی برند کاله در فضای مجازی

 

عالیس در تلگرام

  • خنثی

نظرات کاربران در بخش خنثی تنها ۴٪ از مجموع احساسات نسبت به این برند را از آن خود کرده بود. این دسته شامل آگهی استخدامی شرکت عالیس و تخفیفات فروشگاه‌ها بود که به نوعی از برند نام برده بودند.

توییت خنثی درباره محصولات عالیس
نمونه پست تلگرامی خنثی نسبت به محصولات عالیس
  • نارضایتی

۹۱٪ از پیام‌های تلگرامی در قالب انتقاد بود، تعداد بالایی از این پیام‌ها از نحوه تبلیغ محصولات و نداشتن خلاقیت در تبلیغ انتقاد کرده بودند. بخش زیادی از این نظرات همانند توییتر به تبلیغی با محتوای «هلوشو بدم، لیموشو بدم» انتقاد کرده و پخش زیاد این تبلیغ از تلویزیون را عصبانی‌کننده عنوان کرده بودند. آن‌ها همچنین به مقایسه این تبلیغ با تبلیغات مشابه خارجی پرداخته و از نداشتن خلاقیت در تولید محتوای تبلیغ گلایه کرده بودند.

پست تلگرام درباره عالیس
نمونه پست تلگرامی در انتقاد به تبلیغات عالیس
  • راضی

۵ درصد کاربران نیز رضایت خود از برند عالیس را در قالب تعریف و تمجید از نوع تبلیغات و طعم و کیفیت محصولات عنوان کرده بودند.

پست تلگرام رضایت از محصولات عالیس
نمونه پست تلگرامی رضایت از محصولات عالیس

با تحلیل کسب و کار خود از رقبا پیشی بگیرید

در دنیایی که ارزش داده‌های هر کسب و کار و سازمانی بیش از هر زمان دیگری است‏، نادیده گرفتن این موضوع قدم برداشتن به عقب محسوب می‌شود. امروزه آنچه برای سازمان‌ها ارزش افزوده به بار می‌آورد تحلیل داده‌های مربوطه و شناخت وضعیت سازمان در لحظه و آینده است.

بیشتر بخوانید: تحلیل احساسات اجتماعی کاربران برای رونق کسب و کارها | کاربردهای بیگ دیتا

 

تحلیل داده‌های مشتریان در فضای مجازی یکی از راه‌های اصولی برای درک وضعیت کسب و کار از دید مصرف‌کنندگان و تصمیم‌گیری براساس آن است. این نوع تحلیل کسب و کارها را در رفع تصمیمات اشتباه و اخذ استراتژی‌های نوین برای بهبود محصول خود یاری خواهد کرد. دیتاک می‌تواند با تحلیل برند شما در فضای مجازی پلی باشد برای رسیدن به این هدف. برای کسب اطلاعات بیشتر و تست دموی سامانه دیتاک با کارشناسان ما در تماس باشید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/#contact” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]ارتباط با ما[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا