هوش مصنوعی

تمرکز هوش مصنوعی بر ایجاد عملکرد و واکنش انسانی | ترندهای برتر هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰

۱۰ ترند برتر هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰

هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، شبکه‌های عصبی یا هر صنعتی که چنین اصطلاحاتی در آن به کار رود، به عنوان فناوری‌های پیشرفته کامپیوتری معرفی شده‌اند که به طور گسترده‌ای برای درک و بهبود تجارب تجاری و تجارب مشتری استفاده می‌شوند، اما طبق تعریف امروزی، هوش مصنوعی حوزه‌ای از علوم کامپیوتر است که بر ایجاد ماشین‌های هوشمند با عملکرد و واکنش انسانی تأکید دارد.
در این مقاله پیش بینی‌های صورت گرفته از آینده و ترندهای هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰ ارائه شده است.

ترندهای هوش مصنوعی ۲۰۲۰

با وجود این که ترندهای بسیاری برای هوش مصنوعی وجود دارد، آخرین گفته‌ها و یافته‌های موجود در مورد این ترندها به شرح زیر است.

ترندهای هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

۱) نیاز به هوش دیجیتال

ضریب هوشی دیجیتال، به عنوان معیار اندازه گیری چگونگی عملکرد سازمان که به خوبی می‌تواند فرآیندهای تجاری و محتوا و داده‌های درون آن‌ها را از دیدگاه‌های مختلف بحرانی درک و بررسی کند، در هر استراتژی تحول دیجیتال نقش مهمی ایفا می‌کند زیرا شرکت‌های بیشتری به این واقعیت پی می‌برند که باید در عملکرد خود از این معیار استفاده کنند.

راه حل‌های دیجیتالی اطلاعات به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با بهینه سازی ابتکارات اتوماسیون و تکمیل سیستم عامل‌هایی مانند PPR و BPM، این توانایی مهم اقتصادی را افزایش دهند. در سال ۲۰۲۰، سازمان‌های بیشتری فناوری‌های هوش دیجیتالی را در ابتکارات اصلی تحول دیجیتالی خود اتخاذ می‌کنند زیرا شرکت‌ها درک می‌کنند که این راه‌حل‌ها مسیرهای بهبود تجربه مشتری، کاهش هزینه‌های عملیاتی و برتری رقابتی را روشن می‌کند.

۲) نیروی کار دیجیتال کسب و کار را دگرگون می‌کند

استفاده روزافزون از کارمندان و کارگران دیجیتال در سراسر جهان در حال شکل‌گیری است. طبق تحقیقات جدید IDC، سهم نیروی کار دیجیتال همچون روبات‌های نرم افزاری و هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۰٪ رشد خواهد کرد.

یک نیروی کار دیجیتال به جای هر کارگر انسانی. در نظر داشته باشید که بسیاری از روبات‌های دیجیتال وظایف مینیمالیستی را در سازمان انجام می‌دهند. نیروی کار دیجیتال مانند هر کارمند، فقط سریع‌تر و بدون اشتباه، برای انجام امور شغلی آموزش خواهند دید. همه کارکنان شرکت در آینده نیروی کار دیجیتال دارند که در کنار آن‌ها کار می‌کنند به طوری که این امر در محیط کار بسیار عادی خواهد شد.

۳) گسترش هوش فرآیند

اگر قبلاً این واژه به گوشتان نخورده، احتمالا در سال ۲۰۲۰ با آن مواجه خواهید شد چراکه از ترندهای هوش مصنوعی ۲۰۲۰ است. هوش پردازش به مشاغل و کسب و کارها اجازه می‌دهد تا از اطلاعات موجود در سیستم‌های خود برای ایجاد یک مدل تصویری از فرآیندها استفاده کنند، آن‌ها را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کرده تا مشکلات و ایرادها شناسایی شوند و نتایج آینده را برای تسهیل تصمیم‌گیری در سرمایه‌گذاری‌های فناوری پیش بینی کنند.

با استقرار فناوری‌های پیچیده‌تر تحول دیجیتال، امکان نظارت بر عملیات در هر جنبه سازمان از اهمیت فزاینده‌ای برخوردار می‌شود. سیستم‌های فناوری منحصر به فرد که عملکردهای بسیار مشخصی را کنترل می‌کنند (CRM ،ERP ،CMS ،EHR و غیره) فقط در فرآیندهایی که پلتفرم آن‌ها کنترل می‌کند قابل مشاهده هستند. هیچ یک از این سیستم‌های مستقل نمی‌توانند دیدگاه جامع و عمیقی ارائه دهند.

برای دستیابی به این دیدگاه، سازمان‌ها باید در بخش‌ها، کارکردها، پرسنل و دیگر مکان‌های مختلف از فناوری‌های هوش فرآیندی استفاده کنند که نمای کامل، دقیق و واقعی را از همه فرآیندها ارائه می‌دهد. در سال‌های آینده، کسب و کارها بیشتر متوجه خواهند شد که هوش فرآیند، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا فرآیندهای خود را بهتر و دقیق‌تر مدیریت کنند. این فناوری‌ها متعاقباً به یک استاندارد در شرکت‌ها تبدیل می‌شود.

۴) هوش مصنوعی هم برای مصرف کننده، هم برای شرکت

به عنوان مصرف کننده، ما روزانه بدون اینکه متوجه شویم تجربه استفاده از هوش مصنوعی را داریم. در سال ۲۰۲۰ در شرکت‌ها، صاحبان فرآیند و آن دسته از ابتکارات پیشبرد بهبود تجربه مشتری، شاهد افزایش چشمگیر مشارکت و دسترسی آن‌ها به ابزارهای هوش مصنوعی خواهند بود.

بسیاری از مشاغل میلیون‌ها دلار برای پروژه‌های تحول دیجیتالی صرف کرده‌اند که اصلا با نیازهای تجاری آن‌ها مطابقت ندارند و متوجه دلیل شکست خود نمی‌شوند. تضمین موفقیت دیجیتالی در شرکت و فراتر از این، تنها با حل یک مساله کسب و کار و اطمینان از حل مسئله مناسب امکان‌پذیر خواهد بود. بنابراین برای داشتن یک فناوری قوی نباید فقط به هوش مصنوعی اکتفا کرد.

مدیران اغلب فکر می‌کنند که تحول دیجیتالی در درجه اول مربوط به تغییر فناوری است. البته تغییر فناوری هم درگیر است اما شرکت‌های هوشمند متوجه می‌شوند که تحولات نهایتا مربوط به ارائه خدمات بهتر به نیازهای مشتری است، خواه از طریق عملیات مؤثرتر، شخصی سازی گسترده‌تر یا پیشنهادهای جدیدتر

 

استفاده از هوش مصنوعی در محیط کار روز به روز بسیار راحت‌تر می‌شود و کسب و کارها و مشاغل به زودی به بازار روبات‌ها و سایر ابزارهای اتوماسیون با کاربرد آسان دسترسی خواهند داشت. این سیستم عامل‌های جدید در بهبود شیوه کار کارمندان به منظور بهبود تجربیات مشتری و فرآیندها بهتر از رقابت نقش ایفا می‌کنند.

۵) هوش مصنوعی ناظر و بهبود دهنده فرآیندهای تجاری

شما قادر به بهبود آنچه که درک نمی‌کنید و نمی‌توانید اندازه‌گیری کنید نیستید.

در حالی که اتوماسیون در محل کار تبدیل به یک مساله معمولی شده است، اتوماسیون بیش از حد و پروژه‌های هوشمندسازی شناختی به توانایی یکپارچه سازی ابزارهای هوش مصنوعی بستگی دارند تا از نو تغییر شکل دهند و چگونگی اجرای فوری فرآیندهای کسب و کار را بازتعریف کنند.

فعال کردن اتوماسیون شناختی به ابزارهای جدیدی که برای این کار ساخته شده نیاز دارد. هوش مصنوعی قادر است فناوری‌های پردازش و اطلاعات محتوا را برای مهارت و درک لازم برای مقابله با زبان طبیعی، استدلال، قضاوت و ارائه بینش مبتنی بر داده‌ها به نیروی کار دیجیتالی ارائه دهد.

از هوش مصنوعی بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی دریچه‌ای برای بهبود سلامت بشر

 

ابزارهای PPR فقط ربات‌های هوشمند ساخته شده با هوش مصنوعی نیستند، بنابراین برای دستیابی به اطلاعات به راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیاز دارند.

۶) عادی شدن نیروی کار ترکیبی (همکاری انسان و هوش مصنوعی)

بسیاری از افراد هوش مصنوعی و اتوماسیون موجود در شرکت را فناوری‌های حذف مشاغل می‌دانند. نیروی کار هیبریدی یا ترکیبی (انسان و رباتیک) در حال ظهور کرده و رو به رشد است. سازمان‌ها به سرعت در حال اجرای هوش مصنوعی و PPR هستند تا بتوانند کارهای بزرگ و تکراری را در مقیاس‌های عظیم انجام دهند.

در اینجا یک پیام کلی وجود دارد: به آن عادت کنید. در آینده‌ای نه چندان دور، احتمالاً در کارهای روزانه خود در کنار ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، نیروی کار دیجیتال و ربات‌ها کار خواهید کرد. مخترعان این فناوری‌ها امیدوارند که نیروی کار دیجیتال با مشاغل هماهنگ شده و به حل مشکلاتی که سرعت شما را برای ارزش گذاری تسریع می‌کند، کمک کنند.

۷) تعامل بیشتر انسان با هوش مصنوعی

انسان پیشتر هم با الکسا، سیری و سایر دستیاران دیجیتال زندگی کرده است. امروزه هوش مصنوعی در محیط کار عادی خواهد شد چراکه شاهد تعامل بیشتر انسان با هوش مصنوعی هستیم.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چگونه اکسپلور اینستاگرام شما را مرتب می‌کند؟!

 

به مرور زمان هوش مصنوعی بیشتری در فضاهای عمومی مستقر می‌شود و با پیشرفت توانایی فناوری، میزان پذیرش اجتماعی افزایش می‌یابد. احتمالا بیشتر ما با AI ارتباط برقرار خواهیم کرد، شاید حتی بدون آنکه متوجه شویم. در حالی که ما درک کرده‌ایم که تجربیات مشتری غالباً بر اساس علاقه شخصی آن‌ها بهبود یافته و سفارشی می‌شوند، انتظار می‌رود بسیاری از اشکال دیگر تعامل با هوش مصنوعی، حتی در جایی که شاهد آن نیستیم اتفاق بیفتد.

۸) دیتا؛ سوخت آتش هوش مصنوعی

سابق بر این کسب و کارها به داده‌ها بعنوان یک موجودیت اضافی که در پایان بسیاری از فرآیندها و معاملات تجاری بوجود می‌آید نگاه می‌کردند، اما امروزه سازمان‌های بزرگ و کوچک در سیستم‌ها و روش‌های سرمایه گذاری برای جمع آوری و ضبط تمام داده‌های ممکن تلاش می‌کنند.

رشد سریع داده‌ها، کاهش هزینه‌های ذخیره سازی و سهولت دسترسی به آن در ۲۵ سال گذشته باعث استفاده بیشتر از آن‌ها شده است. دیتا منجر به بهبود تجربه مشتری، پیشبرد قابلیت‌های تحلیلی (به ویژه در حوزه جدید پردازش داده‌ها و هوش فرآیند)، امکان یادگیری ماشین و هوش مصنوعی می‌شود و به مشاغل این امکان را می‌دهد تا از واقعیات اتوماسیون هوشمند که توسط داده‌ها هدایت می‌شوند، استفاده کنند.

۹) تقویت امنیت سایبری با هوش مصنوعی

تقویت امنیت سایبری با ai نیز از ترندهای برتر هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰ است. هوش مصنوعی به افسران ارشد امنیت اطلاعات مزیت جدیدی برای بهبود امنیت سایبری می‌دهد.

۱۰) توسعه خودکار هوش مصنوعی

هوش مصنوعی برای کمک به خودکار کردن مراحل و فرآیندهای درگیر در چرخه زندگی ایجاد شده است. بنابراین به دنبال فناوری‌های توسعه دهنده باشید که شامل یادگیری عمیق توزیع شده است و به توسعه دهندگان امکان می‌دهد موتورهای هوش مصنوعی را سریع‌تر و مؤثرتر بسازند. یادگیری ماشین، توسعه هوش مصنوعی را در اختیار گروه متنوع‌تری از توسعه دهندگان قرار می‌دهد.

حرف آخر

به طور کلی، هوش مصنوعی توانایی تغییر شکل و تعریف مجدد شیوه زندگی و کار ما را دارد. روند رو به رشد که همه ما باید انتظار داشته باشیم این است که راه‌حل‌های بیشتر با هوش مصنوعی را در محیط کار مشاهده کنیم. این ابزارها به ایجاد تجربیات جدید کاربر، نتایج بهتر و اطمینان از دستیابی به اهداف خود با روشی به موقع و کارآمد کمک می‌کنند.

در نهایت، مدیران باید با توجه به نیازهای نیروی کار ترکیبی دریابند که آیا ابزارهای اتوماسیون ساده مبتنی بر وظیفه پاسخی برای مشکلات آن‌ها است یا اینکه برای دستیابی به اتوماسیون هوشمندانه و شناختی واقعی، به ترکیبی از هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های تحول نیاز دارد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا