اخبار فضای مجازی

هوش مصنوعی چگونه اکسپلور اینستاگرام شما را مرتب می‌کند؟!

حتما برایتان پیش آمده که بعد از باز کردن صفحه‌ی جستجوی اینستاگرام (تب اکسپلور) با مشاهده‌ی یک پست جذب شوید و وقت زیادی برای تماشای ادامه‌ی پست‌های مشابه صرف کنید. پیج‌هایی که پستشان را در این صفحه می‌بینید اکثرا مورد علاقه‌ی شما هستند. اما وجود این پست‌ها در صفحه‌ی اکسپلور شما اتفاقی نیست! اینستاگرام سعی دارد برای تب اکسپلور، منتخبی از حساب‌های کاربری مورد علاقه شما را با کمک هوش مصنوعی نمایش دهد.

بلاگ اینستاگرام به تازگی مقاله‌ای در مورد چگونگی انتخاب این پیج‌ها توسط هوش مصنوعی منتشر کرده است. در این مقاله مهندسین اینستاگرام توضیح می‌دهند که چگونه از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی  برای انتخاب صفحات نمایش داده شده در اکسپلور هر کاربر استفاده می‌کنند.

تب اکسپلور اینستاگرام-هوش مصنوعی

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

روش استفاده از متد یادگیری ماشین در اینستاگرام

تشخیص مشابه بودن محتوای صفحات مختلف توسط یک متد یادگیری ماشین به نام word embedding انجام می‌شود. این سیستم ترتیب قرارگیری کلمات کنار هم و میزان تشابه آنها را شناسایی می‌کند. در نتیجه دو حساب کاربری مشابه تشخیص داده می‌شود و محتوای آن در اکسپلور به نمایش درمی‌آید.

برای یافتن صفحات مناسب تب اکسپلور، اینستاگرام از مفهومی به نام اکانت‌های بذر (seed accounts) استفاده می‌کند. این اکانت‌ها، اکانت‌هایی هستند که کاربر بیشترین تعامل را با آنها داشته است. تعامل گفته شده می‌تواند شامل لایک‌ کردن یکی از پست‌ها یا ذخیره‌ی آنها باشد. حال این الگوریتم، اکانت‌هایی را که مشابه اکانت‌های بذر هستند پیدا می‌کند و ۵۰۰ پست از این صفحات را انتخاب می‌کند. سپس پست‌هایی که اسپم هستند، اطلاعات اشتباه دارند و یا با قوانین اینستاگرام مغایرت دارند فیلتر شده و نهایتا ۲۵ پست در صفحه‌ی اکسپلور کاربر به نمایش در می‌آید.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی در تشخیص بیماری کرونا | به کار گیری دیتا از شبکه‌های اجتماعی

 

اینستاگرام دراین مقاله به نکته جالبی برای جهت‌دهی به پست‌های صفحه‌ی اکسپلور اشاره کرده است، برای اینکه بتوانید پست‌های موردعلاقه تان را در اکسپلور ببینید بیشتر سراغ محتوایی بروید که به آن علاقه دارید و با لایک یا سیو کردن آنها به اینستاگرام سرنخ بدهید. اگر هم می‌خواهید برخی محتواها یا صفحات را در اکسپلور خود مشاهده نکنید روی سه نقطه‌ی بالای آن پست کلیک کرده و گزینه‌ی see fewer posts like this را بزنید. با این روش‌ها محتوای صفحه اکسپلور خود را مدیریت کنید!

منبع: Theverge

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا