آموزش سامانه دیتاکالمنتور (landing)تحلیل شبکه اجتماعیترفند و ابزار فضای مجازی

آموزش پلتفرم رصد و مانیتورینگ شبکه‌های اجتماعی و اخبار وب دیتاک

قسمت ششم- بخش تنظیمات بولتن

در قسمت قبلی آموزش پلتفرم رصد و مانیتورینگ شبکه‌های اجتماعی منوی بولتن ساز را بررسی کرده و نحوه ایجاد یک بولتن جدید و ویرایشات آن را آموزش دادیم. می‌توانید هر کدام از این بخش‌ها را در لینک‌های زیر مطالعه کنید.

پلتفرم رصد و مانیتورینگ شبکه‌های اجتماعی

در منوی بولتن ساز پلتفرم رصد شبکه‌های اجتماعی و اخبار وب دیتاک علاوه بر لیست بولتن‌ها، چهار مورد دیگر هم مشاهده می‌شود. این چهار مورد شامل آرشیو بولتن، انواع بولتن، شاخص آنالیز و تنظیمات است. در این مقاله هر کدام از این بخش ها را شرح و آموزش خواهیم داد.بولتن ساز پلتفرم رصد و مانیتورینگ شبکه‌های اجتماعی و اخبار وب دیتاک

در قسمت قبل گفتیم بولتن ساز یک ابزار گزارش گیری جامع با ظاهر مرتب است که با استفاده از تنظیمات آن می‌توان موضوعات، محتوا، عناوین، جلد و … را بنا به نظر و سلیقه هر کاربر تغییر داد. علاوه بر این بولتن ساز دارای شاخص‌های آنالیز است که امکان دسته‌بندی آن برای هر محتوا در جهت آمارگیری موضوعات در بسترهای متفاوت وجود دارد و ویژگی‌های قابل تغییری مطابق با سلیقه و نیاز کاربر دارد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

۱) منوی آرشیو بولتن

با ورود به منوی بولتن ساز سامانه گزینه دوم موجود در صفحه آرشیو بولتن است. آرشیو بولتن به منظور حفظ و نگه‌داری بولتن ایجاد شده است. برای این کار باید به لیست بولتن‌ها رفته، بولتن‌هایی را که می‌خواهید آرشیو کنید را انتخاب کرده و روی گزینه‌ی “انتقال بولتن به آرشیو” که در کادر آبی ظاهر شده در پایین صفحه وجود دارد کلیک کنید. به این صورت بولتن منتخب آرشیو شده و در سامانه حفظ خواهید شد.

آرشیو بولتن در سامانه رصد و مانیتورینگ دیتاک
نحوه آرشیو بولتن در سامانه مانیتورینگ دیتاک

برای برگرداندن بولتن آرشیو شده به لیست بولتن‌ها نیز باید وارد منوی آرشیو بولتن شوید، در نوار بولتن آرشیوی روی علامت B در انتهای نوار کلیک کنید و گزینه “تایید و ارسال” را انتخاب کنید تا بولتن به لیست برگردانده شود.

۲) منوی انواع بولتن

در مقاله قبل گفتیم که برای ایجاد بولتن جدید حتما باید نوع آن را انتخاب کنید. نوع بولتن در این منو ایجاد می‌شود. شما می‌توانید بولتن خود را بر اساس نوع مورد نظر خود ذخیره کنید.

انواع بولتن در پلتفرم رصد و مانیتورینگ شبکه‌های اجتماعی و اخبار وب
منوی انواع بولتن

برای ایجاد نوع جدید بولتن رو گزینه‌ی “ساخت نوع جدید” در قسمت پایین ستون کلیک کرده، نام نوع بولتن را نوشته و گزینه افزودن را انتخاب می‌کنیم. در اینصورت نوع جدید وارد لیست انواع بولتن شده و در هنگام ایجاد بولتن جدید قابل انتخاب است.

انواع بولتن برای تگ‌گذاری بولتن استفاده می‌شود. بعنوان مثال نوع بولتن می‌تواند بر اساس بازه زمانی (ماهانه، سالانه، روزانه، هفتگی و…) باشد. انواع فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اخبار، تبلیغات و …. نیز می‌توانند از دیگر نوع‌های بولتن باشند.

۳) منوی شاخص آنالیز

در این قسمت می‌توانید شاخص‌های مختلف مانند گروه، موضوع و زیرموضوع خبری، لحن، جهت‌گیری و قالب محتوا، ابزارها و … را برای بولتن مد نظر خود تعریف کنید و هنگام ارسال مطالب به بولتن بر اساس شاخص‌های ایجاد شده آن‌ها را دسته بندی کنید.

شاخص آنالیز بولتن در سامانه تحلیل فضای مجازی
شاخص آنالیز بولتن

در مجموع شاخص آنالیز برای تگ گذاری روی هر محتوای ارسالی به بولتن است و می‌تواند کار تحلیل بولتن را بسیار ساده‌تر کند. در ادامه مثال‌هایی از هر دسته‌بندی که می‌توانید روی هر شاخص ایجاد کنید را بیان می‌کنیم.

  • گروه خبری: داخلی، خارجی، مشترک و …
  • موضوع خبری: اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و …
  • زیرموضوع خبری: پایان وس، برجام، ارز، دلار و …
  • خبرساز: میزان خبرسازی (زیاد، متوسط و …)
  • جهت‌گیری محتوا: سیاسی، معترض، موافق، طنز، کنایی و …
  • لحن: طنز، جدی، خشونت‌آمیز و …
  • ابزار: کانال، گروه، بلاگ، پرسشنامه و …
  • قالب محتوا: ویدیو، تصویر، متن و …

هر کدام از شاخص‌های ایجاد شده در هنگام ارسال محتوا به بولتن و پس از آن قابل اعمال هستند. به علاوه در خروجی بولتن نیز نمایش داده می‌شوند.

۴) منوی تنظیمات

در قسمت تنظیمات می‌توانید خروجی بولتن را از حالت پیش فرض به حالت مد نظر خود با تنظیم مواردی مانند انتخاب عنوان، هدر و … تغییر دهید. این منو شامل چهار زیر منوی تنطیمات عمومی، عبارات رنگی، جلد و صفحات داخلی است.

 تنظیمات بولتن ساز ابزار رصد فضای مجازی دیتاک
تنظیمات بولتن ساز
  • تنظیمات عمومی

در این بخش می‌توانید تنظیمات عمومی خروجی بولتن را تغییر دهید.

شکست در صفحه: صفحات به چه صورت باشند و چگونه تغییر کنند. این تغییر می‌تواند بعد از هر رسانه، منبع، محتوا یا گروه خبری اشند و یا بدون شکست پشت سر هم باشند. شکست در صفحه برای هر کدام از بسترهای خبر، تلگرام، اینستاگرام و توییتر بصورت مجزا قابل تنظیم است. فعال‌سازی گزینه‌های درج تاریخ پس از تیتر خبر، درج یادداشت و یا گزارش آماری پیشرفته (آنالیز) برای خروجی بولتن یا انتخاب عنوان برای صفحه گزارش آماری نیز امکان‌پذیر است.

راهنمای بولتن: انتخاب اینکه راهنمای بولتن در ابتدای خروجی قرار گیرد یا انتهای آن و یا اینکه اصلا در خروجی نمایش داده نشود در این قسمت صورت می‌گیرد.

بخش های بولتن: هر خبر شامل شرح خبر، خلاصه خبر یا هر دوی آن‌ها باشد.

گزارش آماری: در ابتدای بولتن یا انتهای بولتن نمایش داده شود یا اصلا در خروجی قرار نگیرد.

صفحه نمایش دوم: این صفحه می‌تواند در ابتدا یا انتهای بولتن نمایش داده شود یا اینکه به طور کلی از خروجی حذف شود.

افزودن عنوان هدر: هدر خروجی می‌تواند متن دلخواه، تاریخ روز یا عنوان بولتن باشد.

افزودن عنوان فوتر: هدر خروجی نیز می‌تواند متن دلخواه، تاریخ روز یا عنوان بولتن باشد.

در نهایت پس از انجام تنظیمات دلخواه گزینه “اعمال تغییرات” را انتخاب کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

  • عبارات رنگی

در این بخش تمام عباراتی که در خروجی بولتن و گزارش نهایی اهمیت بیشتری دارند را نوشته و رنگ آن را انتخاب می‌کنیم تا این عبارات در کل خروجی بصورت هایلایت رنگی نمایش داده شوند.

  • جلد

منوی بعدی منوی جلد است که می‌توان مشخصات ظاهری جلد را انتخاب کرد و یا تغییر داد. در این منو گزینه‌های زیر مشاهده می‌شود:

  • عناوین اول تا چهارم: این عناوین به ترتیب روی جلد ظاهر می‌شوند و می‌توانند شامل متن دلخواه، تاریخ روز و یا عنوان بولتن باشند.
  • آواتار: روی جلد خروجی بولتن می‌توان تصویری از لوگوی سازمان یا هر تصویر مرتبط دیگر قرار داد. برای این منظور در بخش آواتار تصویر مورد نظر را آپلود کرده و نهایتا اعمال تغییرات را انتخاب می‌کنید.
  • صفحات داخلی

در این زیرمنو می‌توان رنگ قلم‌های تیتر، متن، منبع دیگر و قلم خلاصه خبر را به رنگ دلخواه تغییر داد تا خروجی بولتن با ترکیب رنگی مورد نظر ایجاد شود.

در نظر داشته باشید که در پایان همه‌ی تغییرات و تنظیمات حتما باید گزینه “اعمال تغییرات” انتخاب شود.
سامانه رصد و پایش فضای مجازی دیتاک یک پکیج کامل از بیگ دیتای فضای مجازی بوده و امکان استفاده از این بیگ دیتا را برای تحلیل‌های گوناگون همچون تحلیل برند، تحلیل چهره و شخصیت، تحلیل رقبا، افکارسنجی کاربران و … فراهم می‌آورد.

مزیت رقابتی این پلتفرم با هم نوعان خارجی خود در جمع‌آوری کامل دیتای فارسی و ویژگی‌های مرتبط با جغرافیا و زبان کشور است. همچنین هزینه‌ی استفاده از سامانه دیتاک به نسبت نمونه‌های خارجی بسیار کمتر و مقرون به صرفه‌تر است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=”700″]برای آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات دیتاک و استفاده از نسخه‌ی دموی این سامانه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]با کارشناسان ما در ارتباط باشید[/button]

[/box]

 

آشنایی بیشتر با مفهوم رصد شبکه های اجتماعی:

دنیای اینترنت و رسانه‌های اجتماعی، یک دنیای بسیار گسترده و فرار است. به‌ طوری‌که فقط در یک ثانیه، هزاران عکس، تویيت، پست و مطالب مختلف در رابطه با موضوعات مختلف منتشر شده و در بین کاربران دست به دست می‌شود. با وجود حجم عظیم اطلاعاتی که در هر ثانیه در این رسانه‌های منتظر می‌شود، پی بردن به مطالب مرتبط با یک موضوع خاص کار سختی است. ممکن است شما صاحب یک کسب‌وکار باشید و بخواهید بدانید که مخاطبین رسانه‌های اجتماعی چه نظراتی در مورد برند شما دارند. آگاه شدن از این موضوع با جست‌وجو در هر رسانه اجتماعی، کار بسیار زمان‌بری است که نتیجه چندان مطلوبی هم ندارد. اما خوشبختانه با مفهوم سوشال مونیتورینگ یا رصد رسانه‌های اجتماعی می‌توان به راحتی این هدف را محقق کرد. پس اگر شما نیز می‌خوهید بدانید رصد شبکه های اجتماعی چیست و چه فرآیندی دارد، با ما همراه شوید.

رصد شبکه های اجتماعی چیست؟

رصد کردن شبکه‌های اجتماعی یا سوشال مدیا مونیتورینگ «Social Media Monitoring» که آن را تحت عنوان «نظارت شبکه‌های اجتماعی» نیز می‌شناسند، به فرآیند شناسایی و تعیین آنچه در مورد یک برند، فرد یا محصول از طریق کانال‌های مختلف اجتماعی و آنلاین گفته می‌شود، اشاره دارد. ابزارهای رصد شبکه های اجتماعی، بهترین راهی هستند که برای اینکه بفهمید مردم در مورد برند شما چه چیزهایی می‌گویند. در وصف بیشتر رصد شبکه های اجتماعی می‌توان گفت:

1) فرآیند سوشال مدیا مونیتورینگ به معنای ردیابی هشتگ‌ها، کلمات کلیدی و نظرات مرتبط با برند شما است تا از جزئیات مربوط به مخاطبان و صنعت خود مطلع شوید.

2) رصد رسانه‌های اجتماعی ابزاری مبتنی بر الگوریتم است که به اینترنت نفوذ کرده و به طور مداوم محتویات آن‌ها را فهرست‌بندی می‌کند تا نتایج موردنظر را به شما ارائه کند.

بنابر تعاریفی که از رصد شبکه های اجتماعی یا سوشال مونیتورینگ ارائه شد، می‌توان فهمید که سوشال مونیتورینگ می‌تواند بر نحوه بازاریابی و تجارت الکترونیک کسب‌وکارها تأثیر بگذارد. در واقع، کسب‌وکارهایی که در سوشال مونیتورینگ فعالیت می‌کنند، به‌طور فعال کانال‌های رسانه‌های دیجیتال را برای کلمات کلیدی یا عباراتی که مستقیماً با برندهایشان مرتبط هستند جست‌وجو می‌کنند تا بتوانند با شناخت بیشتر مخاطبین، خدمات و محصولات بهتری را به آن‌ها ارائه نمایند.

چرا رصد شبکه های اجتماعی ضروری است؟

تصور کنید که شما محصولی را تولید کرده و آن را توزیع می‌کنید. مدتی می‌گذرد و شما برای توسعه محصول خود، صرفاً روی داده‌های داخلی شرکت‌تان متمرکز هستید. این در حالی است که کاربران در رسانه‌های اجتماعی بازخوردهای متفاوتی نسبت به محصول شما داشته‌اند، برخی از آن تعریف کرده و برخی‌ها هم از آن انتقاد کرده‌اند. رقیبان شما از این موضوع آگاه شده‌اند و توانسته‌اند مشتریان ناراضی شما را به سمت خود جلب کنند. همچنین مشتریان راضی شما نیز وقتی بازخوردی از شما ندیده‌اند، کم‌کم از برندتان فاصله گرفته‌اند. بدین ترتیب تعداد مشتریان شما و حجم فروشتان کاهش پیدا می‌کند و شما نمی‌دانید دلیلش چیست. اما یکی از اعضای تیم‌تان به شما پیشنهاد می‌کند تا به رصد شبکه های اجتماعی بپردازید. شما وقتی شروع به سوشال مونیتورینگ می‌کنید، تازه می‌فهمید که نقاط ضعف‌تان چه بوده است.
حالا می‌توانید با توجه به نظرات، ایده‌ها و انتقادانی که از برند شما در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، به بهبود فعالیت‌تان پرداخته و کم‌کم بازدهی، تعداد مشتریان و مقدار فروش خود را بالا ببرید. به همین خاطر است که رصد شبکه‌ های اجتماعی اهمیت دارد و باید به آن توجه شود!

رصد شبکه های اجتماعی شامل چه مواردی است؟

رصد کردن و پایش شبکه های اجتماعی، موارد بسیاری را در بر می‌گیرد. به طوری‌که با پرداختن به سوالش مونیتورینگ می‌توان حجم زیادی از واکنش‌های مثبت یا منفی نسبت به یک برند خاص را مشاهده نمود. از جمله مواردی که پایش شبکه های اجتماعی شامل می‌شود به این قرار هستند:

1) سهم اجتماعی صدا «Social share of voice»

سهم اجتماعی صدا یعنی چند درصد از مکالمات رسانه‌های اجتماعی در مورد برند یا محصولات شماست. همچنین این امر در مقابل رقبای شما قابل اندازه‌گیری است.

2) احساسات اجتماعی «Social sentiment»

احساسات اجتماعی در فضای رسانه‌های اجتماعی چون توئيتر، اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام و …. به حال و هوای گفت‌وگو حول محور برند ومحصولات شما اشاره دارد. این که مردم چه حسی نسبت به برند شما دارند. مثبت، منفی یا خنثی بودن این حس می‌تواند به بهبود فعالیت شما کمک کند.

 

3) نرخ بازگشت سرمایه اجتماعی «Social ROI»

نرخ بازگشت سرمایه «Return On Investment» که اختصاراً به آن «ROI» گفته می‌شود، به این موضوع می‌پردازد که سرمایه گذاری پولی شما در شبکه اجتماعی چقدر سود می‌کند؟! اینکه پس از پرداختن به رصد شبکه های اجتماعی، نهایتاً چقدر بازدهی خواهید داشت!!

4) هشتگ‌ها و کلیدواژه‌های مرتبط «Relevant hashtags and keywords»

هشتگ‌ها و عبارات کلیدی مرتبط با برند یا محصولات شما می‌توانند نقش زیادی در برگزاری کمپین‌های آنلاین شما داشته باشند. بنابراین اینکه از کدام هشتگ‌های اینستاگرام یا کلمات کلیدی یوتیوب در آینده برای گسترش دسترسی خود استفاده کنید، اهمیت دارد و سوشال مونیتورینک در انتخاب صحیح این موارد به شما کمک می‌کند.

5) ترندها «Trends»

با سوشال مونیتورینگ می‌توانید پی ببرید که بیشتر مخاطبین شما در کدام رسانه اجتماعی حضور دارند؛ همچنین می‌توانید بفهمید که این دسته از مخاطبین شما بیشتر در مورد چه چیزهایی صحبت می‌کنند. چیزی که در یک برهه زمانی خاص مورد توجه عام قرار می‌گیرد را به عنوان ترند «Trend» می‌شناسند و این ترندها می‌توانند اهرم‌هایی برای رشد تصاعدی شما ایجاد کنند.

مشتری جدیدی که به تازگی وارد وب شده، به اطلاعات موردنظر خود هنوز دسترسی ندارد؛ حالا شما متوجه می‌شوید که آن‌ها دنبال چه چیزهایی هستند و آن دسته از مخاطبینی که به محصولات شما نیاز دارند را به سمت خود می‌کشانید؛ چراکه راه‌حل مشکلی که در مورد آن صحبت کرده بودند را در اختیارشان قرار می‌دهید. به همین ترتیب، در رسانه‌های اجتماعی، توجه به آنچه که مردم می‌گویند برای مرتبط بودن، جذاب بودن و جلوگیری از اشتباهات غیر کلیدی ضروری است.
گوش دادن به رسانه‌های اجتماعی چیست و چه ارتباطی با سوشال مونیتورینگ دارد؟

در کنار نظارت و پایش شبکه های اجتماعی، با مفهوم دیگری نیز روبه‌رو هستیم که همانا گوش دادن به شبکه های اجتماعی یا سوشال لیسنینگ «Social Listening» است. سوشال لیسنینگ گسترده‌تر از سوشال مونیتورینگ است و تحقیقات در سطح گسترده‌تری را در بر می‌گیرد. سوشال مونیتورینگ بیشتر حول محور برند به جمع‌آوری اطلاعات می‌پردازد؛ اما سوشال لیسنینگ به غیر از برند، فعالیت رقبا، محصولات مشابه، نظرات کلی درباره صنعت مرتبط با محصول یا خدمت و … را در بر می‌گیرد. سوشال مونیتورینگ بخشی از سوشال لیسنینگ است که این دو در کنار هم می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند و نتایج مطلوبی را به دست بدهند.

فواید رصد شبکه های اجتماعی

بیشتر فواید به شناخت مشتریان و بهبود و توسعه کسب‌وکار در جهت رفع‌های ایشان مربوط می‌شود. از این در بیان فواید رصد شبکه های اجتماعی می‌توان چنین مواردی را نام برد:

  1.  شناخت مخاطبین هدف‌تان
  2.  محافظت از اعتبار برند و محصولات‌تان
  3.  ارزیابی عملکرد رقبا و آگاهی از به‌روزترین خدمات ارائه شده در مورد موضوع موردنظرتان
  4.  توسعه محصولات و خدمات در جهت خواست اکثریت مشتریان
  5.  مدیریت بحران‌های اجتماعی پیرامون صنعتی که در آن فعالیت دارید
  6. افزایش فروش

رسانه‌های اجتماعی جایی هستند که در ان گاهاً بحث و جدال‌هایی بر سر موضوعات مختلف پیش می‌آید، موضوعات ترند مطرح می‌شوند، کمپین‌های تبلیغاتی گسترده برگزار می‌شوند و در هر زمان فرصتی برای ارائه خود در آن مهیا می‌شود. اما این بستگی به خلاقیت شما دارد که چگونه از این فرصت‌ها در جهت بهبود کسب‌وکار خود بهره بگیرید!

رصد کردن شبکه های اجتماعی چگونه انجام می‌شود؟

مراحل به این ترتیب هستند:

1) تعیین هدف

قبل از پرداختن به رصد شبکه های اجتماعی یا همان سوشال مونیتورینگ، باید هدف خود از انجام آن را کاملاً مشخص کنید. ممکن است هدف شما «شناسایی افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسرهای در صنعت خود»، «صرفه‌جویی در هزینه با شناخت فعالیت‌های رقبا»، «پی بردن به حس کلی مخاطبین نسبت به برندتان»، «حفظ شهرت و اعتبار» یا … باشد. ممکن است هدف شما، تمام این موارد را در بر بگیرد. در هر صورت هدف شما تعیین می‌کند که چطور فعالیت خود را آغاز کنید.

2) انتخاب عبارات کلیدی

وقتی هدف خود از انجام سوشال مونیتورینگ را تعیین کردید، حالا برحسب هدفی که دارید، کلیدواژه‌های متناسب با ان اهداف را تعیین کنید. عبارات کلیدی شما باید از روی «نام برندتان»، «نام محصول یا خدماتتان»، «نام رقبا و شعار آن‌ها» و ….. انتخاب شوند.

3) انتخاب ابزار مناسب برای سوشال مونیتورینگ

ابزارهای متنوعی برای سوشال مونیتورینگ وجود دارد که نمونه‌های خارجی و ایرانی آن‌ها در دسترس است. از جمله سرویس‌های خارجی که برای این منظور می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، می‌توان منشن «Mention»، برند24 «Brand24»، تاک‌واکر «Talkwalker» و اسپروت‌سوشال «Sproutsocial» را نام برد. از جمله ابزارهای ایرانی سوشال مونیتورینگ و سوشال لیسنینگ هم می‌توان سرویس دیتاک «Dataak» را معرفی کرد.

4) اعمال تنظیمات

حالا باید کلمات کلیدی انتخابی خود را در ابزاری یا سرویسی که دارید تنظیم نمایید. شما با مراجعه به هرکدام از بازارهای نامبرده می‌توانید گزینه‌های مربوط به تنظیمات سوشال مونیتورینگ را بیابید یا از پشتیبان آنلاین این سرویس‌ها برای اعمال تنظیمات کمکی بگیرید.

5) اقدام

اگر کلمات کلیدی خود را به درستی در ابزار سوشال مونیتورینگ تنظیم کرده باشید، اطلاعات لازم در این زمینه در اختیار شما قرار می‌گیرد. حالا شما باید در برابر این اطلاعات، اقدامات متناسبی انجام دهید. این اقدامات می‌تواند شامل چنین مواردی باشد:

– پاسخ به سؤالات مشتریان
– واکنش متناسب به انتقادها و جلب رضایت مشتریان ناراضی
– شناسایی نیازهای کاربران و بهبود محصولات و خدمات‌تان در راستای آن
– پیدا کردن سرنخ‌های فروش
– پیدا کردن اینفلوئنسرها و افراد تأثیرگذار در صنعت خود و ارائه پیشنهاد همکاری به آنان در جهت تبلیغ و برگزاری کمپین‌های فروشتان

ابنفلوئنسرها، همان کاربران رسانه‌های اجتماعی هستند که تأثیر زیادی روی دیگر کاربران دارند. این افراد می‌توانند نقش مهمی را در معرفی محصولات جدید به جامعه یا جلب توجه نسبت به یک محصول خاص را داشته باشند. شناخت این افراد می‌تواند یکی از اهداف کسب‌وکار شما باشد. همچنین از گفت‌وگوها و نظارت مخاطبین می‌توان به سرنخ‌های بسیاری دست یافت که همگی می‌توانند نقش به‌سزایی در رشد کسب‌وکار شما داشته باشند.

سؤالات متداول

1) رصد شبکه های اجتماعی چیست و چرا مهم است؟

رصد یا نظارت شبکه‌های اجتماعی «Social Monitoring» به بررسی محتویات منتظر شده در بستر اینترنت و رسانه‌های اجتماعی در رابطه با یک برند یا محصول خاص گفته می‌شود. در پاسخ به اینکه رصد شبکه های اجتماعی چیست و چرا مهم است؟ می‌توان گفت که کسب‌وکارها با بررسی این موضوع می‌توانند در جهت بهبود محصولات و خدمات خود تلاش کنند!

2) فواید رصد شبکه های اجتماعی چیست؟

از جمله فواید اصلی سوشال مونیتورینگ می‌توان شناخت مخاطبین، پیدا کردن سرنخ‌های فروش، پیدا کردن افراد تأثیرگذار حوزه کاری خود، بهبود محصولا، بهبود فروش و …. را نام برد.

3) چطور می‌توان به رصد شبکه های اجتماعی پرداخت؟

برای انجام سوشال مونیتورینگ باید ابتدا هدف خود از انجام آن را مشخص کرده و پس از تعیین کلمات کلیدی مرتبط با هدف خود، ابزار یا سرویس مناسب برای انجام آن را انتخاب نمایید. در بین ابزارهای بومی سوشال مونیتورینگ می‌توان روی ابزار دیتاک حساب کرد.

 

منابع:

 

8 Top Social Media Monitoring Tools and Why You Need Them


https://www.bigcommerce.com/ecommerce-answers/what-social-media-monitoring/
https://newsbx.com/public-relations/what-is-social-media-monitoring/

 

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا