تحلیل شبکه اجتماعی

مدیریت پیج اینستاگرام و کاربردی ترین راه های درآمد زایی از آن

در عصر حاضر، رسانه‌های اجتماعی به عنان ابزارهایی کارآمد و قوی برای تبادل اطلاعات در نظر گرفته می‌شوند. همچنین این رسانه‌ها، اهرمی برتر برای کسب درآمد از فضای مجازی هستند. در بین تمام رسانه‌های اجتماعی موجود از جمله تویيتر، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، پینترست، ردیت و …..، رسانه اجتماعی اینستاگرام از محبوبیت بالایی برخوردار است و بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است، در نتیجه تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به شکل مفصل و کاربردی، پیچ و خم مدیریت پیج اینستاگرام را هدف قرار دهیم. 

مدیریت پیج اینستاگرام

محبوبیت اینستاگرام  را می‌توان به محیط کاربری جذاب و گرافیکی این رسانه نسبت داد. در هر صورت بیشتر فعالیت‌های قابل توجه این رسانه توسط مدیرهای پیج یا ادمین‌ها انجام می‌شود. بنابراین در ادامه قصد داریم تا ضمن تعریف مدیریت پیج اینستاگرام، وظایف مدیر و دیگر موارد مربوط به آن را بررسی کنیم. اگر شما نیز می‌خواهید ادمین اینستاگرام شوید یا به هر دلیلی می‌خواهید از وظایف آن باخبر شوید، با ما همراه باشید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

مدیریت پیج اینستاگرام چیست؟

مدیریت پیج اینستاگرام یک شغل است. یک شغل جدید که تا قبل از شناخته شده اینستاگرام وجود نداشت. اما با رشد صفحات اینستاگرامی و رقابت کاربران برای جذب فالور یا دنبال کننده‌های بیشتر، این شغل مطرح شده و مورد توجه قرار گرفت. مدیریت پیج اینستاگرام توسط «ادمین پیج اینستاگرام» صورت می‌گیرد. در توصیف بیشتر شغل مدیریت پیج اینستاگرام می‌توان گفت:

  1. مدیریت پیج اینستاگرام یک شغل تمام‌وقت و حرفه‌ای است که وظایف متعددی را در بر می‌گیرد.
  2. همه ما پیج‌ها یا صفحات با تعداد فالوورهای بالای اینستاگرام را دیده‌ایم. احتمالاً شما هم از تعامل بالای این صفحات، رشد تصاعدی تعداد فالوررها و دیگر نکات از این دست، متعجب شده‌اید. تمام فعالیت‌هایی که منجر به تعامل بالای یک پیج، افزایش فالوورها و کلاً رشد پیج می‌شود، حضور یک ادمین یا مدیر پیج اینستاگرام حرفه‌ای است.
  3. مدیر پیج اینستاگرام، بیشتر به تحت عنوان ادمین پیج اینستاگرام مطرح است. کلمه ادمین «Admin» هم از عبارت لاتین ادمینستریتور «Administrator» به معنای «مدیر» گرفته شده است.
  4.  یک ادمین به تنهایی نمی‌تواند تمام تعاملات بالای یک پیج چند هزار نفری در اینستاگرام را به تنهایی انجام دهد؛ بنابراین معمولاً ادمین‌های اینستاگرام یک تیم قوی در کنار خود دارند که وظایف لازم را بین آن‌ها تقسیم می‌کنند.

با توجه به موارد عنوان شده، حالا می‌دانیم که مدیریت پیج اینستاگرام یک شغل است که توسط ادمین پیج اینستاگرام انجام می‌شود. اما هنوز نمی‌دانیم این حرفه چه وظایفی را در بر می‌گیرد. در ادامه به بررسی این امر خواهیم پرداخت.

وظایف ادمین پیج اینستاگرام

گفتیم که مدیریت پیج اینستاگرام یک شغل دائمی و حرفه‌ای است. بنابراین وظایف متعددی را در بر می‌گیرد که آن‌ها را می‌توان به این صورت دسته‌بندی کرد:

وظایف ادمین پیج اینستاگرام

1) تولید محتوای منظم و هدفمند برای پیج
2) پاسخ به دایرکت‌هایی که توسط فالوررها یا حتی کاربران غیرفالوور ارسال شده
3) پاسخ به کامنت‌هایی که زیر پست‌ها قرار داده می‌شوند
4) مدیریت کامنت‌ها و حذف موارد توهین‌آمیز یا غیراخلاقی
5) قرار دادن منظم استوری
6) تحلیل داده‌های پیج و ارائه راه‌حل در صورت کاهش تعامل پیج
7) تلاش برای حفظ امنیت پیج و جلوگیری از هک شدن آن
8) آشنایی با مفهوم تبلیغ‌‌نویسی و تبلیغات و به‌کارگیری آن در کمپین‌های فروش
9) افزایش تعداد فالوورها، لایک‌ها و کامنت‌های حقیقی

می‌بینید که مدیریت پیج اینستاگرام، وظایف مختلفی را دربر می‌گیرد. در واقع کسی می‌تواند مدیریت پیج اینستاگرام را برعهده بگیرد که حقیقتاً بتواند چنین وظایف گسترده‌ای را مدیریت کند. یک ادمین اینستاگرام از تنظیم بایو پیج تا کمپین‌های فروش، قرعه‌کشی‌ها، پاسخ‌دهی به مخاطبین و بسیاری از فعالیت‌ها را انجام می‌دهد تا به رشد پیج کمک کند!

میزان حقوق و درآمد ادمین پیج اینستاگرام

طبیعتاً نمی‌توان یک مبلغ مشخص را برای یک ادمین اینستاگرام در نظر گرفت. چراکه این شغل به عوامل مختلفی برای تعیین دستمزد بستگی دارد که از جمله این عوامل می‌توان موارد زیر را نام برد:

درآمد ادمین پیج اینستاگرام

  • مقدار مهارت فرد در کار با شبکه‌های اجتماعی
  • مقدار تجربه ادمین
  • ساعت کاری ادمین
  • مقدار فالوورهای پیج
  • موضوع پیج اینستاگرام
  • بازخوردهای پیج از زمان شروع به کار ادمین
  • توانایی یادگیری و خلاقیت فرد برای یادگیری اصول ادمین بودن

می‌بینید که هریک از عوامل فوق می‌توانند دستمزد متفاوتی را برای ادمین در پی داشته باشند. طبیعتاً مدیریت یک پیج با 50 هزار فالوور با مدیریت پیجی که بیش از 2 میلیون فالوور دارد، فرق دارد. گاهی پیج‌های بزرگ برای مدیریت امورات خود، چندین ادمین استخدام می‌کنند. هرچقدر پیج بزرگ‌تر باشد، دستمزد ادمین بیشتر است. هرچقدر هم توانایی ادمین بیشتر باشد، می‌تواند دستمزد بیشتری را طلب کند با پیج‌های بزرگ‌تر همکاری داشته باشد!

چگونه ادمین پیج اینستاگرام شویم؟

با توجه به مطالباتی که تا به اینجا در رابطه با مدیریت پیج اینستاگرام ارائه شد، اگر احساس می‌کنید که به این شغل علاقه دارید و می‌خواهید به یک ادمین اینستاگران تبدیل شوید، باید چنین مهارت‌هایی را یاد گرفته یا آن‌ها را در خود تقویت نمایید:

ادمین پیج اینستاگرام

1) یادگیری کار با اپلیکیشن اینستاگرام و آشنایی با تمام قابلیت‌های آن
2) آشنایی با الگوریتم‌های اینستاگرام
3) تسلط بر یکی از نرم‌افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ «Photoshop» یا ایلوستریتور «Illustrator»
4) آشنایی با هشتگ‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها
5) ایجاد یک پیج شخصی و شرح توانایی‌ها و ایده‌های خود به عنوان یک ادمین

اگر شما حقیقتاً وظایف ادمین اینستاگرام را درک کرده باشید و مهارت‌های لازم برای اینجام این کار را در خود ایجاد کنید، می‌توانید به راحتی انواع پیج‌های بزرگ و کوچک را آنالیز کرده و برای رشد بیشتر آن‌ها، ایده‌هایی را ارائه کنید. اگر به این مرحله رسیدید، حالا می‌توانید ایده‌های کاربردی خود را با صاحبان پیج‌های بزرگ در میان بگذارید و از آن‌ها بخواهید تا شما را به عنوان ادمین خود بپذیرند!

گفتار پایانی:
برخی از افراد صرفاً صفحات شخصی در اینستاگرام دارند و در پی کسب‌وکار نیستند. اما افرادی با هدف فروش و کسب درآمد در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و درآمدهای چندصد میلیونی از پیج‌های خود دارند. اما یک پیج بدون تلاش و برنامه‌ریزی به چنین رشدی نمی‌رسد. باید کسی باشد که چنین پیج‌هایی را به خوبی هدایت کند. این وظیفه خطیر برعهده‌ی مدیر یا ادمین پیج اینستاگرام است. یک ادمین باید بر تمام اصول و قواعد اینستاگرام، تبلیغ، پاسخگویی به فالوورها و …. تسلط داشته باشد.

مدیریت پیج اینستاگرام یک شغل کاملاً حرفه‌ای است که بسته به توانایی ادمین، می‌تواند درآمدهای چند میلیون برای وی ایجاد کند. در این مطلب به شما گفتیم که چطور می‌توانید برای تبدیل شدن به ادمین اینستاگرام اقدام کنید. اما طبیعتاً راه‌های دیگری هم برای این امر وجود دارد. به نظر شما برای تبدیل شدن به ادمین اینستاگرام باید چه کارهای دیگری را انجام داد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید تا به نتایج مطلوب‌تری در این باره دست یابیم.

سؤالات متداول:

1) مدیریت پیج اینستاگرام چیست؟

مدیریت پیج اینستاگرام یک شغل است که به مدیریت صفحات شبکه اجتماعی اینستاگرام «Instagram» توسط شخصی در قالب یک مدیر یا ادمین اشاره دارد.

2) ادمین پیج اینستاگرام چه وظایفی دارد؟

ادمین یا مدیر پیج اینستاگرام وظیفه دارد تا تمام قابلیت‌های اینستاگرام را بشناسد، به‌صورت منظم پست قرار دهد، به دایرکت و کامنت‌ها پاسخ بدهد، تبلیغ کند، کمپین‌ها را هدایت کند و ……

3) حقوق ادمین اینستاگرام چقدر است؟

حقوی ادمین اینستاگرام مبلغ مشخصی نیست و توانایی شخص و همچنین بزرگی که پیجی که می‌خواهد مدیریت کند بستگی دارد.

4) چطور می‌توان ادمین اینستاگرام شد؟

برای تبدیل شدن به ادمین اینستاگرام، باید بر استفاده از اینستاگرام تسلط پیدا کنیم، توانایی استفاده از یک نرم‌افزار گرافیکی مانند فتوشاپ را کسب کرده، خلاقیت برای ارائه ایده‌هایی برای رشد پیج‌ها را داشته باشیم، برای خود رزومه بسازیم و کلاً توانایی هدایت یک پیج را در خود ایجاد کنیم و سپس به پیج‌های بزرگ برای همکاری و ادمین شدن، پیشنهاد همکاری بدهیم.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

سریرا حکیم

متخصص دیجیتال مارکتینگ هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا