آموزش سامانه دیتاکتحلیل شبکه اجتماعی

آموزش سامانه تحلیل و آنالیز فضای مجازی دیتاک

قسمت اول-معرفی کلی

در مجموعه پست‌های آموزش سامانه قصد داریم به معرفی و آموزش سامانه تحلیل و آنالیز فضای مجازی دیتاک بپردازیم. این پست معرفی کلی سامانه آنالیز فضای مجازی است.
هدف اصلی این سامانه کمک به بیزینس‌های خرد و کلان در جهت تصمیم‌گیری بهتر بر اساس دیتای موجود توسط تحلیل داده است. سامانه‌ تحلیل شبکه‌های اجتماعی دیتاک بستر جستجو و استخراج دیتا برای مشتریان دیتاک است. در دیتاک ما دیتای موجود را به اطلاعات و اطلاعات را توسط هوش مصنوعی به دانش تبدیل می‌کنیم که این دانش توسط نیروی انسانی در اختیار کاربران و مشتریان دیتاک قرار می‌گیرد.

مزیت سامانه دیتاک نسبت به دیگر سامانه‌های موجود رصد و پایش فضای مجازی به طور مداوم و گسترده و جمع‌آوری دیتا و محتوای تولید شده از بسترهای اینستاگرام، توییتر، تلگرام، سایت‌‌های خبری و روزنامه‌های آنلاین است. به عبارت دیگر تعداد بسترهای تحت پوشش و حجم دیتای جمع‌آوری شده مزیت‌های اصلی دیتاک است.

بخش خانه | تحلیل و آنالیز فضای مجازی

آنالیز و رصد فضای مجازی

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

با ورود به سامانه‌ دیتاک باکس‌های سمت راست مشاهده می‌شود که امکانات متفاوتی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دسته‌بندی امکانات سامانه استفاده از آن را برای کاربر ساده می‌کند. گزینه اول موجود در ستون سمت راست طبق تصویر بالا خانه است. با کلیک کردن روی گزینه‌ی خانه، در قسمت داشبورد، چهار داشبورد پیشرفته خبر، تلگرام، توییتر و اینستاگرام قابل دسترسی است. اطلاعات پیشفرض داشبوردها کل دیتای بستر مربوطه بدون اعمال کلیدواژه یا منبع است. کاربر می‌تواند از قسمت فیلتر عمومی، به همه‌ی باکس‌ها فیلتر اعمال کند یا از فیلتر مخصوص هر باکس به صورت جداگانه استفاده کند.

در بخش خانه تحلیل دیتای تولید شده در بازه زمانی مشخص بدون اعمال کلیدواژه نمایش داده می‌شود.

در قسمت پایین داشبوردها نیز امکان جابجایی باکس‌های ظاهر شده در صفحه و اشتراک داشبورد وجود دارد. اگر روی هر کدام از این داشبوردها کلیک کنید باکس‌هایی با عنوان‌های مختلف ظاهر می‌شود که از پایش و رصد مداوم فضای مجازی نتیجه شده است.

[box type=”note” align=”alignright” class=”” width=”500″]داشبورد رایگان کرونا با شیوع این ویرووس به طور موقت در راستای مسئولیت اجتماعی دیتاک در اختیار نهاد‌ها، سازمان‌ها و سایر کاربران قرار گرفته است. کاربران با استفاده از این داشبورد می‌توانند به تحلیل و آنالیز فضای مجازی و محتوای تولید شده در موضوع کرونا در راستای بررسی تاثیر این ویرووس در کسب و کارشان و آنالیز افکار عمومی در موضوع کرونا بپردازند.[/box]

باکس‌های موجود در داشبورد پیشرفته اینستاگرام

باکس‌های ظاهر شده در هر داشبورد تقریبا مشابه است. در این بخش باکس‌های داشبورد اینستاگرام  را بررسی خواهیم کرد.
در ابتدای صفحه حجم بالای تعداد لایک، پست و کامنت تولید شده و استخراج شده در بازه‌ی زمانی معین نمایش داده می‌شود. پس از آن باکس‌های ابر و لیست کلمات شامل پرتکرارترین کلمات استفاده شده در این بازه‌ی زمانی در بستر موردنظر وجود دارد. کاربر می‌تواند با آگاهی از کلمات ترند شده میزان بازدید و آگاهی از برند خود را در شبکه‌های اجتماعی بهبود دهد.

سامانه تحلیل و آنالیز فضای مجازی

دو باکس بعدی به روند انتشار محتوا و نمودار رشد ۵ هشتگ برتر در بازه‌ی زمانی تعیین شده اشاره دارد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در این بخش با قرار دادن موس روی هر قسمت نمودار تعداد محتوای منتشر شده در آن زمان نمایش داده می‌شود.

اشاره به هشتگ‌های برتر و زمان‌هایی که بیشترین محتوا منتشر شده است می‌تواند راهنمایی خوبی برای موضوعات و زمان مناسب انتشار محتوا را در اختیار کاربر قرار دهد.

مانیتورینگ و تحلیل شبکه‌های اجتماعی

باکس‌های بعدی نمایش دهنده‌ی ابر و لیست کلمات با فیلتر تبلیغ ۰ تا ۱ درصد هستند. اگر دقت کنید کلمات موجود در این دو باکس با کلمات ابر کلمات باکس‌های ابتدای تصویر تفاوت‌هایی دارند.

ابر کلمات و هشتگ های فضای مجازی

در باکس بعدی پست‌های تولید شده در بازه‌ی زمانی موردنظر کاربر بر اساس تازه‌ترین، لایک شده‌ترین، پربازدیدترین و پربحث‌ترین پست‌ها به نمایش درآمده است. کاربر با توجه به نیاز خود قادر به اعمال فیلترهای متنوعی روی هر کدام از باکس‌ها به صورت جداگانه است. دریافت اطلاعاتی از اینکه مردم در فضای مجازی بیشتر پیگیر چه نوع محتوا و موضوعاتی هستند از جمله کاربردهای این بخش است.
و در نهایت آخرین باکس موجود رد این صفحه نمودار اکانت‌ بر اساس تعداد فالوور در این بستر است که در این مورد بر اساس تعداد فالوکنندگان به صورت نزولی و با تعیین ملیت فیلتر شده است.

مانیتورینگ فضای مجازی

دیگر داشبوردهای بخش خانه نیز باکس‌هایی مشابه با دیتای هر بستر دارند. شما می‌توانید با دریافت سامانه رصد هوشمند فضای مجازی از ویژگی‌های این محصول برای بهبود کسب‌وکار و سازمان خود استفاده کنید.

در قسمت‌های بعدی آموزش سامانه به آموزش دیگر بخش‌ها خواهیم پرداخت.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا