اخبار فضای مجازی

همکاری اپل و گوگل برای مقابله با کرونا

توسعه اپلیکیشن ردیابی تماس فیزیکی با افراد مبتلا

با شیوع کرونا در سراسر جهان، مقامات سیاسی و بهداشتی فعالیت زیادی درتلاش برای یافتن راه‌حل‌هایی جهت مقابله با این بیماری و جلوگیری از شیوع بیشتر آن انجام داده‌اند. در این میان شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مانند علی‌بابا، اپل و گوگل نیز برای کمک به عبور از این اپیدمی دست به کار شده‌اند. همکاری اپل و گوگل برای مقابله با کرونا از جمله‌ی این فعالیت‌هاست.

همکاری اپل و گوگل برای مقابله با کرونا

توسعه دهندگان نرم افزار این شرکت‌ها تلاش مشترکی را برای طراحی اپلیکیشن ردیابی کاربر (contact tracing) آغاز کرده‌اند که از فناوری بلوتوث برای ردیابی تماس فیزیکی کاربران در جهت کمک به دولت‌ها در کاهش شیوع ویروس استفاده می‌کند. با نصب این برنامه درصورتی که فردی با تست مثبت کرونا در اطراف کاربر باشد، سیستم هشدار فعال می‌شود.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

اجرای این برنامه با اطمینان به حفظ حریم شخصی و اطلاعات افراد در دو مرحله انجام می‌شود:

در فاز اول، این شرکت‌ها به زودی اپلیکیشن‌ ردیابی تماس فیزیکی را در پلی استورهای خود برای هردو سیستم عامل ios و android قرار خواهند داد.

در ماه‌های آتی و فاز دوم اپل و گوگل با ایجاد پلتفرم‌های زیرساختی، یک بستر ردیابی کاربر مبتنی بر بلوتوث را فعال می‌کنند. با این ‌کار افراد می‌توانند با رضایت و انتخاب خود در این اپلیکیشن ثبت‌نام و مشارکت کنند. همچنین این برنامه به دولت‌ها امکان ردیابی مسیر شیوع و انتقال ویرروس را می‌دهد.

به اعتقاد این کمپانی‌ها هرگز لحظه مهم دیگری برای همکاری برای حل یکی از مهمترین مشکلات جهان وجود نداشته است. آنها امیدوارند با این همکاری بتوانند از قدرت فناوری برای کمک به مردم جهان استفاده و از انتشار کرونا جلوگیری کنند و باعث تسریع بازگشت زندگی عادی به جهان شوند.

ردیابی کاربران با فناوری بلوتوث (low energy)

طبق مقاله منتشر شده در بلاگ گوگل برای استفاده از این نرم افزار رضایت صریح کاربر مورد نیاز است، اطلاعات شناسایی شخصی یا اطلاعات موقعیت مکانی کاربر جمع آوری نمی‌شود، لیست افرادی که پس از نصب برنامه به آنها نزدیک شده‌اید ذخیره می‌شود و نام افرادی که به کرونا مبتلا هستند فقط برای ردیابی توسط مقامات دولت استفاده خواهد شد و برای سایر کاربران، گوگل و اپل مشخص نخواهد بود.

از آنجا که طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ویرووس COVID-19 می‌تواند از طریق نزدیکی به افراد مبتلا منتقل شود، کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه‌ی بهداشت، از سیستم ردیابی افراد به عنوان ابزاری ارزشمند نام برده‌اند و امید دارند که همکاری دو شرکت اپل و گوگل برای مقابله با کرونا تاثیرگذار باشد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید
منبع
apple

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا