ترفند و ابزار فضای مجازیدیجیتال مارکتینگ

چگونه یک بلاگر موفق شویم؟ + راه های درآمد زایی

ما در دروه‌ای زندگی می‌کنیم که خیلی از افراد در حوزه بلاگینگ فعالیت می‌کنند و بعضی از آن‌ها هم شهرت و محبوبیت زیادی دارند؛ اتفاقا درامدهای کلانی هم از این راه کسب می‌کنند. به همین خاطر است که بلاگر شدن برای همه شغل جذابی است یا حداقل خیلی‌ از ما دوست داریم درمورد آن بدانیم و با سختی‌ها و روش‌های درامدزایی بلاگرها آشنا شویم. برای این که بدانیم چگونه بلاگر شویم این مقاله را تا انتها بخوانید.

چگونه بلاگر شویم؟

بلاگری چیست و چگونه تبدیل به یک بلاگر در اینستاگرام شویم؟

در مقوله بلاگر شدن و اینفلوئنسری در اینستاگرام تعریف‌های اشتباهی وجود دارد. بعضی‌ها فکر می‌کنند که هر کس در اینستاگرام فعالیت می‌کند و فالوورهای زیادی دارد، پس یک بلاگر است؛ اما اینطور نیست. بلاگر کسی است که با توجه به حرفه و تخصص و مهارتی که دارد، می‌تواند تولید محتوای مفید انجام دهد. این فرد در خصوص رشته تخصصی خودش محتوا تولید می‌کند؛ برای مثال، کالاها را نقد و معرفی کرده و مردم را به انجام برخی از کارها تشویق می‌کند. اگر عکاس هستید وعکس‌هایتان را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید و درباره آن صحبت می‌کنید پس شما به عنوان یک عکاس در حوزه تخصصی خود تولید محتوا می‌کنید و یک بلاگر هستید؛ اما همه بلاگرها لزوما عکاس نیستند. بلاگر شدن در حوزه‌های مختلفی انجام می‌شود. به طور کلی یک بلاگ شخصی در اینستاگرم به نوآوری شما در نوشتن و نکته‌های کوچکی مربوط می‌شود که بتواند مخاطب را جذب کند. برای این که بدانیم چگونه بلاگر شویم باید ابتدا با انواع بلاگرها آشنا شویم.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

انواع بلاگرها

انواع بلاگرها

بلاگرها بر اساس نوع محتوا و تعداد فالوورهایی که دارند، به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند. برخی از آن‌ها صدها میلیون فالوور دارند و بعضی‌ها هم میکرواینفلوئنسر هستند و تنها برای چندین هزار نفر تولید محتوا می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی برای ادامه بقا خودشان به این بلاگرها و تولیدکنندگان محتوا نیاز دارند. چرا که خوراک فالوورها همین محتوایی است که این بلاگرها تولید می‌کنند. بیشتر این افراد تنها روی یک موضوع خاص تمرکز دارند و درباره آن تولید محتوا می‌کنند و برخی دیگر در زمینه‌های متنوعی فعالیت می‌کنند. بلاگرها به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

 

کمال‌گراها

کمال‌گراها کسانی هستند که وقت زیادی برای عکس گرفتن و درست کردن ویدئو صرف می‌کنند. تقریبا تمام بلاگرها این کار را انجام می‌دهند اما کمال‌گراها به زمینه و موضوع خاصی پایبند می‌مانند و به عالی‌ترین شکل ممکن آن را انجام می‌دهند. صفحه این بلاگرها از هر نظر بدون نقص و عالی است؛ رنگ و نور عکس‌ها به خوبی رعایت شده، آرایش افراد مناسب بوده و حتی نوع لباس آن‌ها با دقت انتخاب شده است.

عاشقان سفر

یکی از جواب‌هایی که می‌توانیم به سوال چگونه بلاگر شویم بدهیم، بلاگ‌های مربوط به سفر است. می‌خواهید بدانید بلاگر شدن چه ابزاری نیاز دارد؟ اگر عاشق سفر هستید تنها یک دوربین به کوله پشتی سفرتان اضافه کنید و یک بلاگر سفر شوید. صفحه بلاگرهای سفر و ماجراجویی را همه ما دیده‌ایم. زمانی که وارد این صفحات می‌شوید، عکس‌های زیبا از شهرها و کشورهای مختلف را می‌بینیم و حس می‌کنیم که آن‌ها همیشه در سفر هستند. این افراد با مکان‌های تاریخی و طبیعیت زیبا از شهرها و کشورهای مختلف توجه مخاطب را جلب کرده و محتوایی که تولید می‌کنند را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند. تصاویر بلاگرهای سفر باعث می‌شود که همه دوست داشته باشند کمی از زندگی عادی‌شان فاصله بگیرند و در تجربیاتی که آن‌ها به دست آورده‌اند، سهیم شوند.

بلاگر شدن

بلاگرهای جذاب

در ادامه بررسی جواب این سوال که چگونه یک بلاگر موفق شویم؟ به دسته بلاگرهای جذاب می‌رسیم. این دسته از بلاگرها معمولا زندگی جذابی دارند یا سعی می‌کنند اینطور در صفحه‌شان وانمود کنند. مدل‌های لباس یا میکاپ، خانم‌های خانه‌دار و بلاگرهایی که سبک زندگی‌شان را به اشتراک می‌گذارند، همه در این دسته قرار می‌گیرند. این بلاگرها معمولا فالوورهای زیادی دارند به همین خاطر است که کالاهای مختلف را تبلیغ می‌کنند. در فروشگاه‌های مختلف می‌چرخند و لباس‌های متنوع را امتحان می‌کنند. این بلاگرها درواقع نوعی اینفلوئنسر هستند.

بلاگرهای باهوش

بلاگر شدن به چه ابزاری نیاز دارد؟ قطعا استفاده درست از هشتگ‌ها یکی از مهم‌ترین ابزار یک بلاگر است. بلاگرهای باهوش آن‌هایی هستند که از هشتگ‌های مناسب استفاده کرده و سعی دارند افراد درستی را هم دنبال کنند. کیفیت محتوایی که آن‌ها تولید می‌کنند، متوسط است و تصاویر جذاب و خارق العاده‌ای را به اشتراک می‌گذارند. آن‌ها در خصوص موضوعات مختلف تولید محتوا می‌کنند و به صفحه اینستاگرام‌شان متعهد هستند. آن‌ها استمرار را در تولید محتوا فراموش نمی‌کنند.

بلاگرهای جنجالی

این افراد به خاطر نوع محتوایی که تولید می‌کنند، به عنوان بلاگر جنجالی شناخته می‌شوند. فمینسیست‌ها، فعالان حوزه‌های مختلف مانند محیط زیست، سلبریتی‌های پرحاشیه و هنرمندانی که آثار ساختار شکن دارند، معمولا در این دسته جای می‌گیرند.

چگونه بلاگر شویم

هر کس نمی‌تواند یک بلاگر موفق باشد چرا که برای رسیدن به موفقیت در این مسیر لازم است برخی از پارامترها را داشته باشید و تلاش زیادی برای رسیدن به این هدف بکنید. پس اگر برای‌تان جالب است بدانید که ویژگی‌‌‌های یک بلاگر چیست؟ ادامه این مطلب را بخوانید.

چگونه یک بلاگر موفق شویم؟

موضوع شخصی انتخاب کنید

اینستاگرام ماهانه بیش از 800 میلیون کاربر فعال دارد. اگر می‌خواهید بخشی از بلاگرها و اینفلوئنسرهای اینستاگرام باشید و برای بلاگر شدن تلاش کنید باید خودتان را متفاوت از دیگران نشان دهید و یک دلیل قانع کننده داشته باشید که چرا فالوورها باید صفحه شما را دنبال کنند. در پاسخ به این سوال که ویژگی‌‌‌های یک بلاگر چیست؟ باید بگوییم که منحصربه‌فرد بودن اهمیت زیادی دارد. بهتر است یک موضوع مشخص انتخاب کرده و در خصوص آن محتوای باکیفیت و ایده‌آل ایجاد کنید که مشابه آن در صفحات دیگر وجود ندارد یا این که شما از نظر کیفیت بالاتر از دیگران هستید.

بلاگر شدن چه ابزاری نیاز دارد؟

چگونه یک بلاگر موفق شویم؟ محتوای باکیفیت تولید کنید

یکی از مهم‌ترین شروط بلاگر شدن تولید محتوای جذاب و باکیفیت است. شاید فکر کنید که تولید محتوای باکیفتی و ایده‌آل زیاد سخت نباشد اما اصلا اینطور نیست. نوع و کیفیت محتوایی که ایجاد می‌کنید، مشخص می‌کند که چقدر لایک و کامنت بگیرید یا فالوور جدید جذب کنید. یک عکس سلفی تار یا تصویر غذایی که نور کمی دارد، مخاطب را فراری می‌دهد؛ اما اگر یک تصویر زیبا و باکفیت تهیه کنید، مردم را جذب خودتان خواهید کرد. اگر می‌خواهید یک بلاگر موفق باشید بهتر است روی گوشی یا دوربین خوب سرمایه‌گذرای کنید. عکاسی را برای گرفتن عکس‌های خوب تمرین کنید. همچنین سعی کنید که کپشن‌های جذاب بنویسید و از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.

چگونه تبدیل به یک بلاگر در اینستاگرام شویم؟

برای محتوای خودتان یک طرح مشخص داشته باشید

می‌خواهید بدانید که چگونه تبدیل به یک بلاگر در اینستاگرام شویم؟ باید خاص باشید. اگر در تصاویر و نوشته‌های خود از یک طرح ثابت استفاده و آن را به امضا خودتان تبدیل کنید، فالوورها در فضای مجازی خیلی زود محتوای شما را تشخیص می‌دهند و به نوعی برای‌شان به یک صفحه آشنا تبدیل می‌شوید. زمانی که فالوورها‌ی‌تان زیاد شوند و تصمیم بگیرید که با برندها کار کنید، آمار مشارکت در صفحه نقش تعیین کننده‌ای در میزان درامد شما خواهد داشت. یک طرح مشخص برای محتوای صفحه‌تان انتخاب کنید و به همان پایبند بمانید.

blogger

با بلاگرهای دیگر همکاری کنید

راز این که چگونه تبدیل به یک بلاگر در اینستاگرام شویم این است که با بلاگرهای موفق دیگر تعامل داشته باشیم. هرچقدر که با افراد بیشتری همکاری داشته باشید، مسیر موفقیت شما هموارتر خواهد شد. شبکه‌ای از اینفلوئنسرها و بلاگرهای حوزه فعالیت تخصصی خودتان را دنبال کرده و سعی کنید با آن‌ها مشارکت داشته باشید. می‌توانید ایونت بگذارید یا با افراد شبیه خودتان یک سری نشست برگزار کنید.

انواع بلاگرها

برندهایی که در حوزه تخصصی شما کار می‌کنند را پیدا کنید

زمانی که فالوورهای شما به 10 هزار نفر رسید، می‌توانید با برندهای مختلف کار کنید. از این که فالوورهای میلیونی ندارید، نترسید. زمانی‌ که با برندها وارد مکالمه شوید و به آن‌ها پیشنهاد همکاری بدهید، مخاطبان شما بیشتر خواهند شد. بسیاری از بلاگرهایی که فالوورهای میلیونی دارند از این روش برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند.

چگونه یک بلاگر موفق شویم؟ مهارت‌های اینستاگرامی‌تان را بالا ببرید

برا تبدیل شده به یک بلاگر موفق بهتر است علم و آگاهی و مهارت‌تان را در حوزه اینستاگرام بالا ببرید. باید به اپلیکیشن‌های مربوط به تولید محتوا، ادیت عکس، تولید پست و استوری مسلط شوید و با آن‌ها کار کنید. سعی کنید مهارت‌های نویسندگی و عکاسی‌تان را تقویت کنید و برای شروع هم لازم نیست که مهارت‌های زیادی داشته باشید. اما سعی کنید همزمان با بیشتر شدن تعداد فالوورهایتان این مهارت‌ها را هم رشد بدهید و با ابزار مختلف آشنا شوید.

بلاگرهای اینستاگرام

روش‌های درامدزایی بلاگرهای اینستاگرام

حالا که می‌دانیم چگونه بلاگر شویم احتمالا برای‌تان جالب باشد بدانید که بلاگرها درامدشان از چه راهی است و بعد از این که توانستید فالوورهای ثابت و ماندگار پیدا کنید، چطور باید از پیج به درامدزایی برسید؟ راه‌های مختلفی برای درامدزایی بلاگرهای اینستاگرام وجود دارد که شامل فروش محصولات فیزیکی، ساخت و فروش محصولات دیجیتالی و دانلودی و تبلیغات برای بلاگ‌ها و پیج‌های دیگر می‌شود. در ادامه راه‌های درامدزایی بلاگرهای اینستاگرام را توضیح می‌دهیم.

فروش محصولات فیزیکی

از آن‌جایی که بیشتر خانم‌ها از محصولات آرایشی استفاده می‌کنند، بیوتی بلاگرها بیشتر به سمت فروش محصولات آرایشی رفته‌اند. بیشتر بانوان هم از آن‌ها تقلید کرده و لوازمی که معرفی می‌‌شوند را خریداری می‌کنند. درامد اصلی بیوتی بلاگرها از فروش محصولات ارایشی و بهداشتی است که تبلیغ می‌کنند؛ اما درکنار آن می‌توانند تبلیغات هم داشته باشند. شما با یادگیری اصول اولیه بلاگری می‌توانید برای کسب‌وکارتان مخاطب جذب کنید و محصولات‌تان را به فروش برسانید.

بلاگرها

فروش محصولات آموزشی و دانلودی

در این زمینه هم موارد مختلفی وجود دارد که بلاگر می‌تواند آن‌ها را آموزش دهد و فالوور جذب کرده و سپس به فروش محصولاتش اقدام کند. حوزه‌های آموزش عکاسی، طراحی سایت، سئو، رانندگی، آرایشگری، بلاگری و خوانندگی مواردی هستند که می‌توانید برای آن‌ها محتوای آموزشی تهیه کرده و به فروش برسانید. در کنار این زمینه‌ها شما باید تفاوت‌های آموزشی خودتان را با رقیبان‌تان بیشتر در معرض دید بگذارید تا این تفاوت‌ها فالوورهای بیشتری را هم به سمت شما بکشاند و باعث شود که کسب و کارتان سریع‌تر رشد کند.

محصولات آموزشی طرفداران زیادی دارد. چرا که بیشتر مردم دوست دارند برای کسب درامد آموزش ببینند و متخصص شوند. شما می‌توانید ابتدا آموزش رایگان را در اختیار دنبال کنندگان قرار دهید و بعد از این که اعتمادشان جلب شد، شروع به فروش پکیج‌ها کنید.

ویژگی‌‌‌های یک بلاگر چیست؟

تبلیغات

رایج‌ترین راه کسب درامد از اینستاگرام تبلیغات است. خیلی از بلاگرها از این روش کسب درامد می‌کنند و البته رقم‌های زیادی هم دریافت می‌کنند. برای مثال، کسی که یک میلیون فالوور دارد، برای یک استوری بین 5 تا 25 میلیون تومان دستمزد می‌گیرد و این روش درامدزایی می‌تواند در مدت محدودی درامد زیادی برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. البته برخی از بلاگرها هم هستند که فقط برندهای مطمئن و معتبر را تبلیغ می‌کنند و راضی به متضرر شدن فالوورهایشان نمی‌شوند.

سخن نهایی

یکی از مشاغلی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده، شغل بلاگری است. حرفه بلاگری را می‌توان جزو شغل‌های شاداب و پردرامد حسای کرد. راه‌ها و حوزه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان با فعالیت در آن به یک بلاگر موفق تبدیل شد. کافی است در زمینه‌ای که به آن علاقه دارید اطلاعات تخصصی را به‌دست آورید و با تولید محتوای مناسب به یک بلاگر معروف تبدیل شوید. مهم‌ترین نکته درمورد بلاگر شدن همکاری با برندهای معروف در زمینه‌ای است که در آن مشغول به تولید محتوا هستید؛ برای مثال، اگر یک بیوتی بلاگر هستید می‌توانید با برندهای آرایشی معروف ایرانی و خارجی همکاری داشته باشید و به تبلیغ و فروش محصولات آن‌ها بپردازید. در این مطلب راه‌ها و نکات بلاگر شدن را به صورت کامل توضیح داده‌ایم. اگر شما هم تجربه و اطلاعاتی در حوزه بلاگری دارید می‌توانید آن را  با ما در دیتاک به اشتراک بگذارید.

بلاگر چیست و به چه کسی بلاگر اینستاگرام گفته می‌شود؟

بلاگر کسی است که با توجه به حرفه و تخصص و مهارتی که دارد، می‌تواند تولید محتوای مفید انجام دهد. این فرد در خصوص رشته تخصصی خودش محتوا تولید می‌کند

قدم اول برای بلاگر شدن چیست؟

بهتر است یک موضوع مشخص انتخاب کرده و در خصوص آن محتوای باکیفیت و ایده‌آل ایجاد کنید که مشابه آن در صفحات دیگر وجود ندارد یا این که شما از نظر کیفیت بالاتر از دیگران هستید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

سریرا حکیم

متخصص دیجیتال مارکتینگ هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا