تحلیل شبکه اجتماعیترفند و ابزار فضای مجازی

بهترین روش جذب فالوور در اینستاگرام

این روزها خیلی از ما درصد زیادی از اوقات فراقت‌مان را در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانیم یا حتی یک صفحه در این پلتفرم داریم که به عنوان صفحه شخصی یا برای اهداف تجاری از آن استفاده می‌کنیم. با توجه به رقابتی که در این شبکه اجتماعی وجود دارد، خیلی از افراد همیشه به دنبال راه‌های جذب فالوور در اینستاگرام هستند تا بتوانند نسبت به رقبا دنبال‌کننده بیشتری داشته باشند و در راه رسیدن به هدف‌شان موفق‌تر باشند. اگر می‌خواهید راه‌های جذب فالوور در اینستاگرام را بدانید، جای درستی آمدید. در این مقاله که توسط دیتاک تهیه شده، بهترین روش برای جذب فالوور در اینستاگرام به شما آموزش داده می شود. با ما همراه باشید.

بهترین روش جذب فالوور در اینستاگرام

همانطور که احتمالا بدانید ترفندهای جذب فالوور اینستاگرام به صورت اخلاقی یا حتی غیر اخلاقی برای همه مشخص شده است که خیلی از صاحبان پیج‌های فعال از آن‌ها استفاده می‌کنند. راه‌های جذب فالوور در اینستاگرام اهمیت زیادی دارند اما مسئله مهم‌تری که باید به آن توجه کنید، این است که این فالوورها را در پیج‌تان نگه دارید. تاکید ما بر این است که جذب فالوور واقعی در اینستاگرم به روش‌های اخلاقی و موثر انجام شود تا بتوانید از ماندن آن‌ها در پیج‌تان مطمئن باشید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

افزایش فالوور اینستاگرام

اینستاگرام چیست و چرا باعث می‌شود که بیزنس ما رونق بگیرد؟

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب میان مردم ایران است که می‌توانید به سادگی و بدون نیاز به پرداخت هزینه، اپلیکیشن را دانلود کرده و یک اکانت در ان ایجاد کنید. در این برنامه شما می‌توانید محتوای مورد نظرتان را در قالب عکس، ویدئو و استوری با دنبال‌کننده‌ها به اشتراک بگذارید و آن‌ها هم با لایک و کامنت به این محتوا واکنش نشان می‌دهند. همین دنبال‌کننده‌ها و تعاملی که با شما دارند، باعث می‌شوند که در ادامه مسیر کارتان تنها نباشید و همیشه عده زیادی هستند که از شما حمایت کنند و به شما انگیزه بدهند. از این گذشته فالوورهای پیج‌تان حکم سرمایه‌ای را دارند که در مواقع لزوم می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. با این اوصاف یاد گرفتن ترفندهای افزایش فالوور اینستاگرام کمک زیادی به پیشرفت کسب‌وکارتان می‌کند. برای این که پست‌های شما در اینستاگرام لایک بخورند یا فالوور بگیرند راه‌های متفاوتی وجود دارد که در ادامه این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

راه‌های جذب فالوور در اینستاگرام

راه های جذب فالوور در اینستاگرام

1. جذب فالوور واقعی در اینستاگرام از طریق اکسپلور اینستاگرام

اینستاگرام در اپلیکیشن خود یک صفحه به نام اکسپلور دارد که پست‌های جالب از کاربران در انجا به نمایش درمی‌آید. اگر دقت کرده باشید، پست‌هایی که در اکسپلور نشان داده می‌شوند، بازدید و لایک و کامنت بیشتری دارند. در نتیجه می‌توان اینطور برداشت کرد که یکی از راه‌های جذب فالوور در اینستاگرام این است که به نوعی به اکسپلورر راه پیدا کنید. برای این که پست‌های شما در این بخش نشان داده شود و افزایش فالوور واقعی اینستاگرام را در پی داشته باشد، باید الگوریتمی که اینستاگرام تنظیم کرده است را رعایت کنید. این الگوریتم مانند گوگل کار می‌کند که بیشتر توجه و تمرکزش خواسته و رفتار خود کاربران است.

بخش اکسپلور اینستاگرام با آیکون ذره‌بین مشخص شده است که در پایین صفحه اپلیکیشن قرار گرفته است. همانطور که گفتیم اینستاگرام برای این که یک پست را در بخش اکسپلور نشان دهد، به رفتار و بازخورد کاربران توجه می‌کند. مثلا خود شما به عنوان یک کاربر پست‌های را در اکسپلورر می‌بینید که بیشتر لایک کرده‌اید یا آن‌ها را نگاه کرده‌اید. در اکسپلور اینستاگرام علاوه‌بر پست‌های روزانه استوری‌ها هم نشان داده می‌شوند که این خودش یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود.

 4 نکته برای اینکه به اکسپلور راه پیدا کنید

  •  پست و محتوا باکیفیت ایجاد کنید: سعی کنید همه پست‌ها را بدون قالب و با کیفیت ایجاد کنید. از اسلایدر استفاده کنید. هر چقدر زمان ماندگاری کاربر در پیج شما بیشتر باشد، اینستاگرام به پیج و پست‌های شما ارزش و امتیاز بیشتری می‌دهد.
  • از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید: منظور از استفاده از هشتگ‌های مناسب این است که برای هر محتوا یک تا چند هشتگ مرتبط و جذاب در نظر بگیرید.
  • از کپشن مناسب استفاده کنید: یک کپشن خوب می‌تواند باعث شود که مخاطب مدت زمان بیشتری در پیج شما بماند و برای شما لایک و کامنت بگذارد. این روند برای راه پیدا کردن پست‌ها به اکسپلور اهمیت زیادی دارد. داخل کپشن هم از هشتگ‌ها استفاده کنید همچنین کپشن را طوری بنویسید که مخاطب را به چالش بکشید؛ مثلا، از او سوال بپرسید تا او تحریک شود که برای شما کامنت بگذارد. بهتر است از نوشتن کپشن‌های طولانی و خسته‌کننده پرهیز کنید. در نوشتن کپشن به این نکته توجه کنید که کپشن‌ها در درجه اول باید برای مخاطب شما جذاب باشند.
  •  پست‌ها را زمان‌بندی کنید: سعی کنید پست‌ها را در زمان‌هایی منتشر کنید که کاربران آنلاین بیشتری در اینستاگرام وجود داشته باشند. بیشترین زمان‌هایی که کاربران در اینستاگرام هستند ساعت‌های 10 تا 12 صبح، 16 تا 18 و 20 تا 22 است.

2. جذب فالوور واقعی در اینستاگرام ربات اینستاگرام

یکی از ترفند های جذب فالوور اینستاگرام استفاده از ربات اینستاگرام است. ربات‌ها الگوریتم یا نرم‌افزاری هستند برای یک سری وظایف خاص برنامه‌نویسی شده‌اند. ربات اینستاگرام کارهایی مانند فالو، لایک، کامنت، دایرکت و بازدید استوری و غیره را انجام می‌دهد تا عملکرد و امتیاز پیج شما در اینستاگرام بالا بروند. ربات می‌تواند همه این کارها را 24 ساعته و بدون نیاز به اینترنت انجام دهد. دقت کنید که استفاده از ربات از نظر اینستاگرم درست نیست و در صورتی که متوجه شود شما از ربات استفاده می‌کنید، ممکن است پیج‌تان بن شود. پس بهتر است تعداد کمی لایک و فالو و غیره برای ربات در نظر بگیرید تا اینستاگرام به فعالیت‌های غیر انسانی ربات شک نکند.

کار ربات این است که مانند یک کاربر معمولی به پیج‌های دیگر سر زده و آن‌ها را فالو کند، لایک کند یا کامنت بگذارد. ربات‌ها ترتیبی می‌دهند که حتی زمانی که وقت کافی ندارید، باز هم فعالیت شما در پیج ادامه پیدا کند و متوقف نشود. با این اوصاف می‌توان گفت که یکی از بهترین روش برای جذب فالوور در اینستاگرام استفاده از ربات است.

3. افزایش فالوور واقعی اینستاگرام با تبلیغات در اینستاگرام

یکی از ترفندهای افزایش فالوور اینستاگرام تبلیغات است اما دقت کنید که تبلیغ کافی نیست. همه جا تبلیغات حرف اول را می‌زند، به جز اینستاگرام. در اینستاگرام شرط اول برای جذب فالوور این است که پیج جذابی داشته باشید و همیشه فعال باشید. اگر همه این موارد را رعایت کنید می‌توانید از تبلیغات به عنوان سریع‌ترین روش جذب فالوور اینستاگرام استفاده کنید و انتظار داشته باشید که خیلی زود کاربران بیشتری به پیج‌تان سرازیر شوند.

4. ترفند های جذب فالوور اینستاگرام با خرید فالوور فیک در اینستاگرام

از اسم این نوع فالوور می‌توانید بفهمید که این فالوورها غیر واقعی و فیک هستند و قرار نیست که هیچ فعالیتی در پیج شما انجام دهند. هر چند ممکن است که درصد کمی از فالوورها واقعی باشند که رفته رفته از تعداد آن‌ها هم کم می‌شود. از این نوع فالوور معمولا برای اعتمادسازی استفاده می‌شود به نوعی ترتیبی می‌دهد که عدد مربوط به تعداد فالوور در بالای پیج زیاد باشد و کاربر برای فالو کردن پیج شما انگیزه بیشتری داشته باشد. برای جذب فالوور غیرواقعی می‌توانید به سادگی به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مربوطه مراجعه کره و تعداد فالوور مورد نظرتان را خریداری کنید.

5. برای جذب ارگانیک فالوور اینستاگرام به وضعیت پیج‌تان رسیدگی کنید

پروفایل: در اینستاگرام داشتن یک پروفایل زیبا و پست‌ها و عکس‌های باکیفت حرف اول را می‌زند. پروفایل شما هویت شما را نشان می‌دهد. نشان دادن هویت واقعی یکی از مهم‌ترین عناصر جذب فالوور بیشتر و بهتر در اینستاگرام است. اگر یک برند دارید، لوگوی خودتان را در آن قرار دهید. اگر یک فروشگاه فیزیکی دارید، یک عکس حرفه‌ای از سردر مغازه‌تان تهیه کرده و در پروفایل‌تان قرار دهید. اگر فقط یک صفحه شخصی دارید بهتر است یک عکس واضح و باکیفیت از چهره خودتان در پروفایل قرار دهید.

یکی دیگر از بخش‌هایی که در پیج مهم است، نام صفحه و پروفایل اینستاگرام است. نام کاربری شما باید یک نام رسمی و شکیل باشد که کاربر بتواند آن را به راحتی بخواند و به ذهن بسپارد. بهتر است نام صفحه را به فارسی هم در پروفایل بنویسید. این کار باعث می‌شود که مخاطب به هر دو طریق انگلیسی و فارسی بتواند نام صفحه شما را سرچ کند و آن را پیدا کند.

دقت کنید که از اسامی بی‌هویت مانند آن‌‌هایی که انتهای‌شان عدد دارد، استفاده نکنید. داشتن خط تیره در پروفایل‌تان توصیه نمی‌شود. در کل نامگذاری باید به طوری باشد که تایپ کردن و پیدا کردن آن ساده باشد. اگر نام برند شما به شکل‌های مختلف نوشته می‌شود، بهتر است برای تمام اشکال آن یک صفحه ایجاد کنید. اما یکی را به عنوان پیج اصلی انتخاب کنید و در پروفایل صفحات دیگر آدرس پیج اصلی را قرار دهید. این کار مزایای زیادی دارد چرا که کاربر هر کدام از اشکال برند شما را که سرچ کند، به سمت پیج شما هدایت می‌شود. همچنین رقبا شما نمی‌توانند از این موقعیت سواستفاده کنند.

سریع ترین روش جذب فالوور اینستاگرام

متن بیوگرافی پیج: بیوگرافی یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عوامل در جلب اعتماد کاربران است که در جذب ارگانیک فالوور اینستاگرام هم موثر است. در بیوگرافی به هیچ عنوان از حروف انگلیسی استفاده کنید. برای جذب فالوور جدید به خصوص آن‌هایی که از قبل شما را نمی‌شناسند، باید ابتدا یک دلیل جذاب و قانع کننده برای فالو کردن‌تان عنوان کنید. به این موضوع اشاره کنید که دقیقا در چه حوزه‌ای فعالیت دارید و چه خدمات یا محصولاتی را ارائه می‌دهید. بهتر است در بیوگرافی به کاربران بگویید که با دنبال کردن صفحه شما به چه چیزی می‌رسند و این کار چه منفعتی برای آن‌ها دارد. در صورتی که فروشگاه فیزیکی دارید، حتما شماره تماس و آدرس آن را در بیوگرافی قرار دهید.

ترفند های جذب فالوور اینستاگرام

استمرار را فراموش نکنید

در آخر در اشاره به راه‌های جذب فالوور در اینستاگرام باید این نکته را یادآوری کنیم که یکی از مهم‌ترین نکات در جذب فالوور اینستاگرام این است که فعال باشید و فعالیت‌تان را در اینستاگرام حفظ کنید. به یاد داشته باشید که در صورتی که برای مدتی کارتان را رها کنید، فراموش می‌شوید. اگر پست‌های شما با یک تقویم محتوایی به صورت منظم و هدفمند منتشر شوند، علاوه بر این که تعامل بهتری با مخاطب ایجاد می‌کنید، الگوریتم اینستاگرام هم پست‌ها شما را به فالوورها نشان می‌دهد. بهتر است در هر هفته حداقل 4 پست منتشر کنید حتی اگر می‌توانید یک بار در روز پست بگذارید. مطمئن شوید که برای حفظ این استمرار کیفیت را فدای کمیت نکنید. برندهایی که روال منظمی در انتشار پست‌ها دارند، بهترین نتیجه را می‌گیرند. ارسال پست بیشتر به معنی نرخ بالاتر تعامل نیست. سعی کنید محتوایی را منتشر دهید که با خواسته و نیاز مخاطب هم راستا باشد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

سریرا حکیم

متخصص دیجیتال مارکتینگ هستم

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا