تحلیل شبکه اجتماعی

نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ براساس دیتای توییتر شهریورماه ۹۹

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در پیش رو است و نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ در حال مشخص شدن هستند. رسانه‌های اجتماعی یکی از راه‌های بررسی و حدس این نامزدها است. زیرا میزان جلب توجه توسط اشخاص سیاسی می‌تواند نشان دهنده شروع رقابت باشد. در این بین توییتر برای فعالان سیاسی کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است و جو و فضای آن نیز به این موضوع نزدیک‌تر است.

در این پست و در ادامه رشته تحلیل‌های نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به بررسی افراد سیاسی که بیشتر از آن‌ها نام برده شده می‌پردازیم.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=”700″]دیتای مربوط به نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ در مردادماه:

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ در مردادماه ۹۹[/box]

پرتکرارترین چهره‌های سیاسی ایران در شهریورماه ۹۹

تصویر زیر بیان کننده میزان پرتکرار بودن نام‌ نامزدهای احتمالی این انتخابات در شهریورماه ۹۹ است. در مقایسه با آمار پرتکرارترین چهره‌های سیاسی ایران در شهریور و مرداد، آقای قالیباف همچنان در صدر جدول قرار دارد و پست‌های توییتر با #قالیباف کماکان دیده می‌شوند.

لیست نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ بر اساس دیتای شهریور ۹۹
لیست نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ بر اساس دیتای شهریور ۹۹

• محمد باقر قالیباف | یکی از نامزدهای احتمالی انتخاباتی ۱۴۰۰

برگزاری جلسه علنی مجلس توسط محمد باقر قالیباف، این شخصیت سیاسی را در توییتر برجسته کرده است. فعالیت‌های اصولگرایانه او نیز دلیلی بر این برتری چهره می‌باشد.

• محمد جواد ظریف

دیدار وزیر خارجه سوئیس با محمد جواد ظریف و گفتگوهای آن دو در فضای توییتر در سرخط خبرها قرار گرفت. گسترش روابط دو جانبه ایران و هند و گفتگوی سران این دو کشور در نیمه دوم شهریور ماه از چشم کاربران توییتر دور نمانده است. برخی اظهار کرده‌اند که دلیلی برای پیروزی ظریف در انتخابات ۱۴۰۰ وجود ندارد.

• مهرداد بذرپاش

پس از ورود مهرداد بذرپاش به دیوان محاسبات، زمزمه‌هایی درباره‌ی شرکت او در انتخابات ریاست جمهوری به میان آمده است. البته این احتمال دور از ذهن نیست چون بذرپاش با ورود خود ثابت کرده که یک فرد سیاسی جنجال برانگیزی است. علاوه براین، انتقاد او به مدارک جعلی هم مورد توجه بسیاری از سیاست مداران کل کشور قرار گرفته که بی‌شک تاثیرگذار می‌باشد.

• سید ابراهیم رئیسی

اجبار سید ابراهیم رئیسی برای رسیدگی به تخلفات و فسادهای علنی در جامعه موجب شده تا کاربران توییتر، این سیاست مدار را مدام مورد انتقاد و بحث خود قرار دهند.

• محمود احمدی نژاد

حضور فعال محمود احمدی‌نژاد در عرصه‌های مختلف باعث شده تا کاربران توییتر او را نقد کنند. بساط احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ هم از چشم کاربران توییتر دور نمانده است. امید دادن او به هواداران خود از نیمه‌های میانی شهریور به یک موضوع داغ تبدیل شده است.

• علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی در مقایسه با بسیاری از رقبای احتمالی، فعالیت سیاسی کمتری داشته است. از طرفی، حضور او بعنوان بازوی اجرایی اصولگرایان باعث شده تا مدام به او توجه شود.

گزارش تحلیل: بررسی #محاکمه_مسئولان_ناکارآمد | رصد فضای مجازی دیتاک در توییتر

 

• پرویز فتاح

حضور پرویز فتاح در یکی از شبکه‌های صدا و سیما و نحوه برخورد او با مسائل در توییتر بارها مطرح شده است. او در میان صحبت‌های خود به روستای ابوالفضل اشاره کرده است و همین موضوع باعث شده تا منتقدین از او انتقاد کنند. موضوع پیدا کردن رابطه بین فلسطین و روستای ابوالفضل در میان اکثر توییترهایی که لایک زیادی داشتند، دیده می‌شود.

• اسحاق جهانگیری

بعضی‌ها افزایش نرخ دلار را از چشم اسحاق جهانگیری می‌دانند. دلاری که اخیرا به نزدیکی ۳۰ هزار تومان رسیده اکنون مورد بحث کاربران است. بدیهی است مردمانی که در این دوران در کشورمان زندگی می‌کنند، نسبت به افزایش قیمت دلار واکنش نشان دهند. دلار جهانگیری از جمله محتواهای حول این شخصیت سیاسی است.

• محمود واعظی

منشن‌ها و هشتگ‌های استخراج شده درباره محمود واعظی در مرداد ۹۹ چندان به چشم نمی‌آمد. اما در شهریور ۹۹، رئیس دفتر ریاست جمهوری از قیمت‌های بالا و بسیار بیشتر از ارزش واقعی محصولات، ابراز نگرانی کرده است. علی اکبر رائفی پور نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده که بیشترین آمار لایک‌ها را به خود اختصاص داده است.

• محمد باقر نوبخت

کاربران در توییتر به موج محاکمه مسئولان ناکارآمد پیوسته‌اند. محمد باقر نوبخت در برابر این موج تنها یک جمله بیان کرده است. او در بیانات خود اظهار داشته که از قیمت کالاها خبری ندارد.

• محمد جواد آذری جهرمی

جهرمی که در مردادماه آمار با نسبت نرمال شده عدد ۲۳ را به خود اختصاص داده است، اکنون عدد ۱۳ را از ۱۰۰ به خود اختصاص داده است. در شهریورماه کاربران چندان مایل نبوده‌اند تا درباره‌ی این وزیر جوان غوغا به پا کنند.

• علی لاریجانی

باز نشر بیانات اصلاح طلبان درباره‌ی حمایت از علی لاریجانی در توییتر نیز مطرح شد.

• معصومه ابتکار

معصومه ابتکار در بستر توییتر چندان فعالیت ندارد. اما حواشی زیادی برای این بانوی سیاست مدار در توییتر وجود دارد.

• بیژن نامدار زنگنه

نبود گاز در سیستان و پاسخ وزیر نفت به آن، کمی غیرطبیعی است. واکنش‌های مردم نسبت به بیانات وی در توییتر به طور کامل قابل مشاهده می‌باشد.

• سید مصطفی میرسلیم

بسیاری از کاربران توییتر شفافیت در رای نمایندگان و مفاسد نجومی را از میرسلیم خواستار شده‌اند.

• علی نیکزاد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی از موافقت سازمان برنامه و بودجه و خزانه کشور برای پرداخت ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به قرارگاه خاتم‌الانبیاء وابسته به سپاه پاسداران تا پایان سال جاری خبر داد.

• محسن رضایی

انتشار یک مستند به نام حسین باستانی، چهره‌ای دیگر از محسن رضایی را در طی دوران نشان کرده است.

• سعید جلیلی

بازداشتگاه کهریزک به گفته سعید جلیلی، دبیر شورای امنیت ملی به دستور مقام معظم رهبری تعطیل شده است.

• علی مطهری

اظهارات علی مطهری درباره مسئول خروج آمریکا از برجام در توییتر، تعداد اندکی از هواداران را قلقک داده است. علی مطهری در مرداد ۹۹ در فضای توییتر چندان برتر نبوده است.

• محسن هاشمی رفسنجانی

از محسن هاشمی رفسنجانی بعنوان یک کاندیدای بالقوه در انتخابات ۱۴۰۰ یاد شده است. این درحالی است که در مردادماه، تعداد بسیار کمی توییت درباره‌ی وی منتشر شده است.

• سید عزت‌الله ضرغامی

توصیف‌هایی که سید عزت‌الله ضرغامی درباره‌ی زندان‌های رژیم ستمشاهی داشته، مورد توجه طیف اندکی از کاربران توییتر قرار گرفته است.

• علی شمخانی

با داغ شدن بحث ربوده شدن احمد متوسلیان از سوی نیروهای رژیم اسرائیلی، نام علی شمخانی هم در توییتر به چشم می‌خورد.

دیتاک ابزاری برای تحلیل چهره و برند شما براساس بیگ دیتا

دیتاک با جمع‌آوری مداوم و جامع دیتای شبکه‌های اجتماعی تلگرام، توییتر و اینستاگرام، وبسایت‌های خبری و روزنامه‌های آنلاین دیتاست‌ کامل هر برند و شخصیت را در فضای مجازی در اختیار دارد. این دیتاست‌ها می‌توانند به بررسی تصویر چهره افراد، بازتاب رویدادها و فعالیت‌های مرتبط با آن‌ها کمک کرده و روند تصمیم‌گیری را برای مدیران راحت‌تر و سریع‌تر کنند.

شما نیز برای دریافت دیتاست و گزارش مورد نیاز خود با کارشناسان ما در دیتاک در ارتباط باشید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]با ما در ارتباط باشید[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا