تحلیل شبکه اجتماعی

پایان جنجالی سریال دل از نگاه اینستاگرام | افکارسنجی مجموعه دل

سریال نمایش خانگی دل از مجموعه‌هایی بود که با نقش‌آفرینی تعداد زیادی از ستاره‌های سینما استارت خورد. این سریال که به کارگردانی منوچهر هادی ساخته شد در طول پخش مورد انتقاد قرار گرفت اما حجم این انتقادات نسبت به حواشی که پس از اتمام سریال مورد توجه قرار گرفت، بسیار کم و محدودتر بود.

 در این مقاله با رصد کامنت‌های اینستاگرام کاربران زیر پست‌های مرتبط با سریال دل و تحلیل آن‌ها، به بررسی افکارعمومی در رابطه با این سریال می‌پردازیم.

سریال دل چرا جنجالی شد؟

در قسمت‌های پایانی سریال صحنه‌ای نمایش داده شد که از نگاه کاربران بیشتر شبیه فیلم هندی بود تا واقعیت! در این صحنه سعید راد، بازیگری که طبق داستان سریال در کما بود، از کما خارج شده و با شتاب برای انتقام از بیمارستان خارج می‌شود. محتوای طنز و انتقاد به توهین به شعور مخاطب در این صحنه از جمله نظرات کاربران را تشکیل داده است.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

پس از اتمام سریال سعید راد طی یک مصاحبه نسبت به بازی در سریال ابراز پشیمانی کرد و باعث افزایش حواشی حول مجموعه شد.

شایان ذکر است که این فقط یکی از صحنه‌های تعجب برانگیز این سریال که ملقب به پرحاشیه‌ترین سریال نمایش خانگی است، از نگاه کاربران بود.

بیشتر بخوانید: رویکرد کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به سریال‌‌های تلویزیونی ماه رمضان

 

نظر مردم درباره دل چیست؟

اینفوگرافیک زیر حاصل آنالیز افکارعمومی در رابطه با سریال دل در بستر اینستاگرام است.

افکارسنجی سریال دل و حواشی حول آن
افکارسنجی سریال دل و حواشی حول آن

واکنش‌ها نسبت به سریال دل چگونه بود؟

در این تحلیل واکنش کاربران به سه دسته منتقد و ناراضی، خنثی و راضی و مثبت تقسیم شده است.

  • واکنش‌های ناراضی

بیشترین واکنش‌های حول سریال انتقادات و عدم رضایت کاربران را در برمی‌گرفت. کاربران در میان انتقادات و ابراز نارضایتی‌های خود به کلیت سریال و داستان آن، بازیگران و نقش آفرینی آن‌ها، کارگردانی مجموعه، کند بودن ریتم و ابراز شادی از پایان یافتن مجموعه و مقایسه با دیگر سریال‌های نمایش خانگی همچون همگناه،‌ آقازاده و مانکن اشاره داشتند.

در میان دلایل ریزبینانه‌تر کابران برای نارضایتی از کار می‌توان موضوعاتی همچون غیرقابل باور بودن نقش‌ها، اسلوموشن‌های پرتکرار، کند بودن ریتم سریال، انتخاب بازیگران میانسال برای نقش های جوان و مشابه بودن به سریال‌های ترکی را نام برد.

  • واکنش‌های مثبت

۳۵٪ کاربران نسبت به مجموعه ابراز رضایت کرده‌اند. از جمله دلایل این رضایتمندی‌ها می‌توان به کلیت قصه و سریال، بازیگران و نقش‌آفرینی خوب آن‌ها، مقایسه با دیگر سریال‌های نمایش خانگی مثل مانکن، ابراز ناراحتی از اتمام مجموعه و تحسین کارگردانی اشاره کرد.

تعداد زیادی از کاربران با استفاده از ایموجی‌های گل و قلب در زیر پست‌های بازیگران و کارگردان سریال به ابراز احساس نسبت به عملکرد آن‌ها پرداخته‌اند.

  • واکنش‌های خنثی

محتواهای خنثی که حول کارگردانی، کلیت سریال و طنز بودند حجم کمی از نظرات را شامل می‌شدند. کاربران با این نظرات نسبت به انتقاد کنندگان، کارهای دیگر کارگردانان و نظرات کاربران دیگر واکنش نشان داده بودند.

بیشتر بخوانید: 

نماوا و فیلیمو ؛ متهم به انحصارطلبی | مقایسه سرویس‌های VOD داخلی از نظر کاربران توییتر

 

چهره‌های پرتکرار سریال دل در اینستاگرام

در مجموع کل نظرات، چهره‌های اصلی که بیشترین توجه به آن‌ها شده بود به ترتیب کارگردان مجموعه منوچهر هادی، نقش‌های اصلی سریال شامل ساره بیات (رستا)، حامد بهداد (آرش) و یکتا ناصر (آوا) بودند.

پرتکرار بودن نام یکتا ناصر به دلیل بازی در نقش آوا و همچنین دفاع او از همسرش که کارگردان مجموعه است، می‌باشد.

با دیتاک افکار عمومی را بسنجید

سامانه دیتاک با رصد شبکه‌های اجتماعی توییتر، اینستاگرام و تلگرام و همچنین بستر اخبار می تواند یکی از منابع اصلی بررسی و تحلیل بیگ‌ دیتا باشد. تحلیل و آنالیز افکارعمومی برای تشخیص آنچه از نظرات دور مانده و باعث پیشروی و یا آسیب یک کسب و کار یا رویداد می‌شود مناسب‌ترین گزینه است.

شما می‌توانید نظرات مصرف کنندگان کالا یا خدمات خود و مجموعا کاربران شبکه‌های اجتماعی را درباره آنچه انجام می‌دهید، بررسی و آنالیز کنید و با استراتژی درست و داده‌محور پیش بروید.

[button color=”primary” size=”big” link=”https://dataak.com/%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84%db%8c/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]گزارشات تحلیلی دیتاک را اینجا ببینید[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا