تحلیل شبکه اجتماعی

مقایسه نشان و بلد از نظر کاربران توییتر | بررسی مسیریاب‌های بومی در توییتر

رصد فضای مجازی درباره‌ی عملکرد اپلیکیشن‌های نشان و بلد

نشان و بلد دو مسیریاب از توسعه‌دهنده‌های ایرانی هستند. با توجه به محدودیت‌های استفاده از مسیریاب‌های خارجی، این دو برنامه در داخل کشور کاربران زیادی دارند و در توییتر نظرات متفاوتی از تجربه استفاده از آن‌ها منعکس شده است. دیتاک در این گزارش به مقایسه نشان و بلد از دید کاربران توییتری در یک سال اخیر پرداخته است.

دیتاک با رصد توییتر درباره محبوبیت، عملکرد و کارایی این مسیریاب‌های بومی تحقیق کرده‌ است. نتیجه این رصد و آنالیز در این مقاله ارائه شده است.

فعالیت مجموعه‌ها در فضای مجازی

در مقایسه‌ی فعالیت نشان و بلد با آمار شبکه‌های اجتماعی، نشان و اکانت توییتر این مجموعه فعال‌تر از بلد بوده است. این مجموعه با مخاطبان در ارتباط است، به نظرات آن‌ها رسیدگی می‌کند و به شکایات و سوالات آن‌ها پاسخ می‌دهد. در مقابل بلد تقریبا فعالیتی در این زمینه ندارد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

برخی از فعالیت این مجموعه هم ارائه گزارشات و آمارهایی در خصوص رفت‌وآمد در دوران کرونا بود که این آمار توسط اکانت‌های مجموعه‌های دیگر یا اکانت‌های شخصی نیز به اشتراک گذاشته شد.

اخبار و فعالیت مسیریاب و نقشه‌های بومی
گزارش رفت و آمد در دوران کرونای نشان

مقایسه نشان و بلد از دیدگاه کاربران توییتر

ویدیو زیر مقایسه‌ی کامل این دو پلتفرم در توییتر را نشان می‌دهد.

در آنالیز شبکه‌های اجتماعی اپلیکیشن نشان بطور کلی نزدیک ۱۷٪ بیشتر از بلد موضوع صحبت‌های کاربران بود که یکی از دلایل آن فعالیت بیشتر نشان در این بستر است. مجموعه توییت‌های کاربران درباره‌ی این دو نقشه و مسیریاب بومی، در سه دسته راضی، ناراضی و خنثی تقسیم شده‌اند که در زیر توضیحات مربوط به گزارش آمده است.

  • خنثی:

بخش خنثی نظرات مربوط به اطلاع‌رسانی در مورد اخبارهای هر دو مجموعه، سوالات کاربران و صحبت کاربران با اکانت‌ مجموعه است.

  •  راضی:

در بین توییت‌های هر مسیریاب، ۳۱٪ مربوط به رضایت از نشان و ۱۸٪ مربوط به رضایت از بلد است. عوامل رضایت از هر دو مسیریاب تقریبا یکسان هستند که از آن‌ها می‌توان به عملکرد خوب و مسیریابی آفلاین اشاره کرد. البته در بحث عملکرد خوب، بخشی از کاربران نشان به ایده‌ی استفاده از شخصیت‌های مدرسه موش‌ها بر روی نقشه، در اول مهر نیز اشاره کرده بودند.

بررسی نظرات کاربران راضی در مقایسه نشان و بلد از نظر کاربران
بررسی نظرات کاربران راضی در مقایسه نشان و بلد از نظر کاربران

نمایش محل مراکز مختلف، بر اساس موقعیت‌های خاص، از دیگر عوامل رضایت کاربران بود، که در هر دو نقشه‌ی بومی تقریبا به اندازه‌ی یکسان دیده می‌شد، مراکزی مثل اهدای خون، احراز هویت سجام و کارگزاری‌های بورس و یا بیمارستان‌هایی که خدمات کرونا ارائه می‌دهند.

بررسی نظرات کاربران راضی در مقایسه نشان و بلد از نظر کاربران
بررسی نظرات کاربران راضی در مقایسه نشان و بلد از نظر کاربران
  • ناراضی:

در مجموع نارضایتی از مسیریاب بلد در میان توییت‌های مربوط به آن ۷۲٪ و از مسیریاب نشان ۱۷٪ بود. از این مقدار بلد و نشان هر دو ۱۴٪ نارضایتی از عملکرد و مسیریابی را داشت، اما عمده‌ی واکنش‌های منفی بلد مربوط به دو استراتژی تبلیغ آن‌ها بود.

اولی درخصوص تبلیغات بیلبوردی بلد در زمان قطعی اینترنت و با لوگوی اپلیکیشن ویز در سطح شهر. کاربران معتقد بودند که این روش تبلیغ سواستفاده از شرایط کشور و تحریم‌هاست. دومی در مورد ارسال پیامکی از کافه بازار برای نصب اپلیکیشن بلد بود، که کاربران ادعا کرده بودند این پیامک برای کسانی که مسیریاب ویز را دارند اما بلد را نصب نکرده‌اند ارسال شده و این روش تبلیغ ناقض حریم و اطلاعات شخصی کاربران است.

بررسی کاربران ناراضی در مقایسه نشان و بلد از نظر کاربران
بررسی کاربران ناراضی در مقایسه نشان و بلد در توییتر

دیتاک و داده‌های فضای مجازی برای کسب رضایت مشتری

هر مجموعه‌ای، در هر زمینه‌ی کاری می‌تواند با رصد فضای مجازی، بدون واسطه با نظر کاربران در مورد خود یا رقبای خود، آشنا شود. شبکه‌های مجازی کمک می‌کنند از دلایل رضایت یا عدم رضایت مشتریان آگاه شوید و برای بهبود و گسترش کسب‌وکار خود اقدام کنید. این بسترها کمک می‌کنند بازخوردی زودهنگام بگیرید و قبل از گسترش مشکلات آن‌ها را برطرف کنید و از سمت دیگر با بررسی رقیب، قدم‌های مثبتی برای مجموعه‌ی خودتان بردارید. اگر به دنبال راهی برای بهره‌مندی از این اطلاعات هستید یا به بررسی فضای مجازی نیاز دارید، دیتاک اینجاست تا برای داده کاوی در فضای مجازی به شما کمک کند.

برای استفاده از نسخه دموی ابزار دیتاک و سفارش افکار سنجی با ما در ارتباط باشید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]ارتباط با کارشناسان دیتاک[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا