تحلیل شبکه اجتماعی

برترین تبلیغات تلگرامی برندها در مرداد ۹۹ | پربازدیدترین تبلیغات تلگرامی برندها

تلگرام از سری رسانه‌های اجتماعی است که در ایران حتی پس از فیلترینگ هم طرفداران خود را حفظ کرد و محبوبیتش از بین نرفت. ماهانه میلیون‌ها پست در این بستر منتشر می‌شود و تعداد زیادی بازدید را از آن خود می‌کند. در این بین تعداد زیادی از برندها تلگرام را بستری مناسب برای تبلیغات و معرفی خدمات و محصولات خود دانسته و از طریق کانال‌ها و گروه‌های مختلف با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند.
در این مقاله ادامه‌ی مجموعه تحلیل‌های دیتاکی از برترین تبلیغات تلگرامی برندها که در خرداد و تیر نیز منتشر شد، بررسی خواهد شد.

آمار و ارقام تلگرام فارسی

دیتاک ابزار رصد و مانیتورینگ شبکه‌های اجتماعی و فضای وب است. این ابزار مجموعا بیش از ۲.۲ میلیون کانال تلگرام فعال فارسی زبان را رصد می‌کند.

در این مقاله کانال‌ها و پست‌هایی مورد تحلیل قرار گرفته‌اند که در منبع اصلی منتشر شده‌اند (پست‌های فوروارد شده ملاک ارزیابی نیست). مجموع پست‌ها با شرایط گفته شده طبق دیتای ابزار دیتاک بیش از ۱۰ میلیون پست کانال تلگرامی بوده که مجموعا بالغ بر ۱۶ میلیارد بازدید را به خود اختصاص داده است. همچنین فعال‌ترین کانال‌های این مجموعه کانال‌های خبری هستند که به طور میانگین حدود ۴۰۰۰ پست در مرداد ماه منتشر کرده‌اند.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

‌برترین تبلیغات تلگرامی برندها در مرداد ۹۹

در مردادماه تنوع برندها در میان ۱۰۰ پست پربازدید بیشتر از ماه‌های قبل بود. صندوق‌های سرمایه گذاری، گروه سامسونگ ایران، رایتل، پیام نور و … از جمله برندهایی هستند که در لیست برترین تبلیغات تلگرامی برندها مشاهده می‌شوند. اینفوگرافیک زیر لیست ۷ برند برتر تبلیغات تلگرامی مرداد است.

برترین تبلیغات تلگرامی مرداد ۹۹
برترین و پربازدیدترین تبلیغات تلگرامی برندها

در این لیست هف هشتاد جای ایرانسل را نسبت به ماه قبل گرفته است. ۷۸۰ با پست تبلیغ جشنواره ۵۰ میلیونی قربان تا غدیر خود، تعداد بازدید رتبه اول لیست را به حدود ۲ برابر ماه قبل با ۴.۱ میلیون بازدید رسانده است. نکته جالب اینکه تعداد بازدید ایرانسل نسبت به ماه قبل تغییر چندانی نکرده و دلیل افت رتبه به رده پنجم آن، افزایش بازدید دیگر برندها بوده است.

سامسونگ ایران با یک پست تبلیغاتی از ماشین لباسشویی ادواش خود در جایگاه دوم قرار گرفته که پیش‌تر در لیست حضور نداشت. رتبه‌های بعدی به ترتیب به برندهای زیر تعلق گرفته است:

 رایتل: ۳.۵ میلیون بازدید از پست تبلیغاتی سیم کارت رایتلی با ۳ گیگ اینترنت و مکالمه رایتلی رایگان

آخرین خبر: ۳ میلیون بازدید از پست تبلیغاتی آزمون استخدامی بخش خصوصی

ایرانسل: ۲.۳ میلیون بازدید از پست تبلیغ بسته اینترنتی تخفیفی قربان تا غدیر

فراگیر پیام نور: ۲.۲ میلیون بازدید از پست پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

اسنپ: ۲.۱ بازدید از ویدیوی کمپین مراقب هم باشیم

برعکس ماه‌های قبل نام نماوا در این لیست مشاهده نمی‌شود.

پربازدیدترین و فعال‌ترین برندها در بین ۱۰۰ پست اول

جدول زیر فعال‌ترین برندها به لحاظ تعداد پست پربازدید منتشر شده در بین ۱۰۰ پست پربازدید برندها در مردادماه را نشان می‌دهد. در ستون سمت چپ این جدول همچنین میانگین بازدید این تعداد پست محاسبه شده است.

نام کانال تعداد پست پربازدید از بین ۱۰۰ پست اول میانگین ویوی پست‌های پربازدید
namava_ir ۲۴ ۹۸۴۶۲۳
rightelcompany ۲۳ ۱۷۳۸۶۵۳
sarvetf ۱۰ ۹۲۲۵۸۱
irancell ۷ ۱۲۹۰۱۴۹
lenz_iptv ۶ ۱۳۹۲۲۶۷
banimodecom ۴ ۸۷۲۲۶۳
afraetf ۳ ۹۱۲۲۷۷
my_tabiat ۳ ۸۲۹۱۶۶
samsungiran_ha ۲ ۳۳۷۰۱۵۹
mehrafarincharity ۲ ۱۰۲۷۵۲۶
okclub ۲ ۸۲۹۷۹۷
akharinkhabar ۱ ۲۸۲۵۷۶۳
hafhashtad ۱ ۲۴۸۰۵۲۴
faragirofficial ۱ ۲۲۶۰۳۱۲
snappofficial ۱ ۱۹۵۸۸۰۲
huaweimobilefarsi ۱ ۱۳۵۱۰۸۶
irancell ۱ ۱۲۲۷۵۴۹
szf_ir ۱ ۱۱۳۸۱۴۶
firouzex ۱ ۱۰۷۲۳۸۰
saipagroup_ir ۱ ۱۰۵۳۸۱۶
jabama_ir ۱ ۱۰۱۳۰۴۵
faragirpayamenoor ۱ ۷۰۹۸۹۰
irancellnews1 ۱ ۶۴۷۹۲۲
bankpasargadtelegram ۱ ۶۳۲۱۵۵
filimo ۱ ۵۷۵۱۷۲

نکته جالب اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مرداد بیش از ماه‌های قبل پست منتشر کرده و ویو داشتند. دلیل این مساله را شاید بتوان ریزش بازار بورس در اواخر خرداد دانست، چراکه صندوق‌های سرمایه گذاری ریسک کمتری نسبت به سهام عادی برای سرمایه‌ی عموم دارند. این صندوق‌ها شامل صندوق ذخیره فرهنگیان، صندوق سرو، افرا و فیروزه هستند.

دیتاک ابزاری برای تحلیل برند شما براساس بیگ دیتا

دیتاک با جمع‌آوری مداوم و جامع دیتای شبکه‌های اجتماعی تلگرام، توییتر و اینستاگرام، وبسایت‌های خبری و روزنامه‌های آنلاین دیتاست‌ کامل هر برند را در فضای مجازی در اختیار دارد. این دیتاست‌ها می‌توانند به برندها در تحلیل کمپین، تحلیل نام برند یا محصولات خود، تحلیل فعالیت‌های روابط عمومی و … کمک کرده و روند تصمیم‌گیری را برای مدیران اجرایی راحت‌تر و سریع‌تر کنند.

شما نیز برای دریافت دیتاست و گزارش مورد نیاز خود با کارشناسان ما در دیتاک در ارتباط باشید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]با ما در ارتباط باشید[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا