ترفند و ابزار فضای مجازی

۱۴ مورد از ابزارهای مانیتورینگ شبکه های اجتماعی

ابزارهای سوشال مدیا مانیتورینگ

ابزارهای مانیتورینگ شبکه های اجتماعی همگی به شما این امکان را می‌دهند تا کلمات کلیدی، هشتگ‌ها و نظرات کابران در مورد برند، محصولات یا خدمات خود یا رقبایتان را پیگیری و رصد کنید. استفاده از این ابزارهای رصد و پایش فضای مجازی باعث صرفه‌جویی در زمان شده‌اند. در ادامه به معرفی و بررسی چندین ابزار کاربردی سوشال مانیتورینگ می‌پردازیم.

۱) ابزار Hootsuite

ابزار مانیتورینگ فضای مجازی hootsuite
ابزار مانیتورینگ فضای مجازی hootsuite

قسمت جستجو در داشبورد Hootsuite به شما این امکان را می‌دهد تا نظرات در مورد تجارت، محصولات و خدمات خود را بررسی کنید. شما می‌توانید براساس کلمات کلیدی، هشتگ‌ها، مکان‌ها و حتی کاربران خاص، بر روی آنچه که کاربران در مورد کسب و کارتان می‌گویند، نظارت کنید.

سپس می‌توانید داده‌هایی را که بدست می‌آورید با تیم خود به اشتراک بگذارید تا همه به اطلاعات دسترسی داشته باشند و از آن برای بهبود کسب و کار استفاده کنند.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

۲) ابزار Google Alerts

Google Alerts یکی دیگر از ابزارهای مانیتورینگ شبکه های اجتماعی است. با کمک این ابزار می‌توانید بر تمامی فضای وب نظارت کنید. در این صورت اگر کاربران نامی از کسب و کار شما، رقبا و یا سایر موضوعات مرتبط با کسب و کارتان را ببرند، خیلی سریع متوجه می‌شوید. کافیست وارد حساب کاربری خود در Google شوید و سپس به صفحه Google Alerts بروید. حالا یک کلمه کلیدی یا عبارت را در نوار جستجو تایپ کنید.

با این روش هر بار که به دنبال ارزیابی یک عبارت یا کلمه هستید، گوگل نتایج مرتبط با آن را برای شما پیدا کرده و سپس از طریق اعلان نامه الکترونیکی برایتان ایمیل می‌کند.

۳) ابزار Hootsuite Insights

یکی دیگر از ابزارهای سوشال مانیتورینگ‌ موجود، ابزار Hootsuite Insights است. این ابزار بی‌نظیر می‌تواند بیش از ۱٫۳ تریلیون پست را در شبکه‌های اجتماعی بررسی کند. سپس اطلاعات دقیق را در اختیار شما قرار دهد. صرفه‌جویی در زمان برای بررسی کلمات کلیدی از قابلیت‌های این ابزار است. کافیست فقط یک عبارت را در نوار جستجو وارد کنید. سپس الگوهای معنادار و مرتبط با همان عبارت را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته می‌توانید مواردی مانند تاریخ، جمعیت و مکان را هم فیلتر کنید تا بررسی دقیق‌تر انجام شود.

بیشتر بخوانید: ۱۸ ابزار رصد روابط عمومی آنلاین | ابزارهای PR برای رصد فضای مجازی

۴) Dataak ابزار ایرانی رصد فضای مجازی

ابزار ایرانی رصد فضای مجازی دیتاک
ابزار ایرانی رصد فضای مجازی دیتاک

یکی دیگر از ابزارهای مانیتورینگ شبکه های اجتماعی « Dataak» نام دارد. این ابزار قادر است اطلاعات جامع و دقیقی از شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد در ایران را در اختیارتان قرار دهد. لازمه موفقیت در کسب و کار، داشتن اطلاعات دقیق از مخاطبان است. وقتی بدانید جامعه مصرف‌کننده چه نظری در رابطه با برند، محصولات و یا خدمات شما دارند، بهتر می‌توانید برای آینده شغلی خود تصمیم‌گیری کنید. این داده‌ها را با کمک ابزار سوشال مانیتورینگ «دیتاک» بدست آورید.

از آنجایی که دیتاک در ایران فعالیت می‌کند و براساس زبان فارسی طراحی شده است، نسبت به ابزارهای خارجی بهتر می‌تواند نظرات کاربران فارسی زبان را برایتان رصد کند. حجم دیتای ورودی روزانه در دیتاک به طور میانگین بیش از ۴ میلیون دیتا از نزدیک به ۴۰ میلیون منبع است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=”700″]برای آشنایی بیشتر با خدمات این ابزار و تست نسخه دموی آن با کارشناسان دیتاک در تماس باشید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]تماس با کارشناسان دیتاک[/button]

[/box]

۵)‌ سوشال مانیتورینگ Talkwalker

ابزار Talkwalker هم برای رصد و پایش شبکه های اجتماعی کاربرد دارد. این ابزار با داشتن بیش از ۵۰ فیلتر نظارت، نظرات کاربران در ۱۵۰ میلیون منبع را بررسی می‌کند. سپس داده‌هایی دقیق را در رابطه با همان عبارت‌های موردنظر در اختیارتان قرار می‌دهد. با کمک این ابزار می‌توانید به راحتی تعاملات، نظرات و احساسات برند را تجزیه و تحلیل کنید.

۶) ابزار Reddit search

ابزار رصد فضای مجازی redditsearch
ابزار رصد فضای مجازی redditsearch

Reddit search  دارای بیش از ۳۳۰ میلیون کاربر فعال و بیش از ۱۴ میلیارد بازدید در ماه است. این سایت آنقدر اطلاعات دقیق و قدرتمندی دارد که نتوانید از آن صرف‌نظر کنید. شما می‌توانید در Reddit Keyword Monitor Pro عبارت و کلمات موردنظر خود را جستجو کنید. سپس این ابزار اطلاعات دقیقی را مربوط به هر کلمه در اختیارتان قرار می‌دهد.

۷) ابزار پایش Reputology

یکی دیگر از ابزارهای مانیتورینگ شبکه های اجتماعی Reputology است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا سایت‌ خود را در شبکه‌ها و مرورگرهایی مثلYelp ، Google و Facebook بررسی کنید. چرا که می‌توانید فعالیت‌های خود و فیدبک کاربران را در این مرورگرها و شبکه‌ها ارزیابی کنید. همچنین با کمک لینک‌های سریع می‌توانید به کاربرانی که درخواست کرده یا سوال پرسیده‌اند، پاسخ دهید.

۸) سوشال مانیتورینگ Synthesio

یک ابزار رصد و پایش فضای مجازی، Synthesio نام دارد. این ابزار به شما کمک می‌کند تا اطلاعاتی را که در تصمیم‌گیری تجاری نقش دارند، بدست آورید. همچنین بینش عمیق و اطلاعات دقیقی در مورد برند و کسب و کارتان را در اختیارتان قرار می‌دهد. مهم‌تر از همه اینکه با کمک Synthesio می‌توانید به طور همزمان چندین جریان را کنترل و بررسی کنید. سپس نظرات کاربران را که در رابطه با برند شماست، ارزیابی کنید.

۹) ابزار Mentionlytics

ابزار سوشال مانیتورینگ
ابزار سوشال مانیتورینگ mentionlytics

Mentionlytics می‌تواند منابع وب و شبکه‌های اجتماعی را دنبال کند. بنابراین با کمک این ابزار می‌توانید به راحتی فضاهای موردنظر خود را ارزیابی و بررسی کنید. اگر می‌خواهید بدانید چه هشتگ‌ها و تگ‌ها در رابطه با برند یا کسب و کارتان در فضای وب گذاشته شده است، کافیست از ابزار Mentionlytics استفاده کنید.

۱۰) ابزار Hootsuite RSS Syndicator

با کمک ابزار Hootsuite RSS Syndicator می‌توانید تمامی وب‌سایت‌ها و بلاگ‌هایی را که در آن‌ها از نام برند و یا شرکت شما صحبت شده است، رصد کنید. همچنین در این ابزار می‌توانید برند رقبای خود را هم ارزیابی کنید. با این قابلیت قادرید میزان محبوبیت برند رقیب را با برند خود مقایسه کرده و اطلاعات دقیقی را در این رابطه بدست آورید.

۱۱) ابزار ReviewTrackers

یکی دیگر از ابزارهای مانیتورینگ شبکه های اجتماعی ReviewTrackers است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا بیش از ۵۰ وب‌سایت را رصد کنید. در قسمت داشبورد Hootsuite، می‌توانید نظرات مثبت کاربران را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین این قابلیت را ایجاد می‌کند تا پروفایل‌های کاربران را بررسی و سپس آن‌ها را براساس موقعیت مکانی کاربر مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی ابزارهای برتر داده کاوی در سال ۲۰۲۰ | ۱۳ ابزار رایگان داده کاوی

۱۲) ابزار ReviewInc برای رصد فضای آنلاین

این ابزار بیش از ۲۰۰ سایت را بررسی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های ReviewInc می‌توان به بررسی کاربران از بیش از ۱۰۰ کشور جهان نام برد. شما می‌توانید داده‌های مثبتی را که از این ابزار بدست می‌آورید، در شبکه‌های اجتماعی و یا وب‌سایت خود به اشتراک بگذارید. همچنین این قابلیت را دارد تا فوراً نظرات منفی کاربران را پاسخ دهید و به سوءتفاهمات پایان دهید.

۱۳) ابزار NetBase

NetBase با کمک پردازش زبان طبیعی (NLP) عمل می‌کند. این ابزار می‌تواند مکالمات آنلاین مربوط به برند شما را پیدا و ارزیابی کند. با کمک این ابزار می‌توانید به پست‌های قدیمی در شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کنید. همچنین در صورت وجود مشکلاتی در نظرات کاربران، می‌توانید فوراً آن را پاسخ دهید.

۱۴) ابزار Crowd Analyzer

یکی دیگر از ابزارهای مانیتورینگ شبکه های اجتماعی Crowd Analyzer نام دارد. این ابزار تجزیه و تحلیل و نظارت بر شبکه های احتماعی و به عنوان اولین بستر نظارت بر این فضاهاست. اگرچه گفته می‌شود روی تمامی زبان‌ها تنظیم شده است، اما قابلیت اصلی آن بر روی زبان عربی است. حتی می‌تواند گویش‌های عربی را نیز بررسی کند.

ابزار Crowd Analyzer برای کسب و کارهایی مناسب است که با کشورهای عربی ارتباط تجاری دارند. در واقع بخشی از جامعه مصرف کننده آن‌ها، مردم عرب زبان هستند.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]درخواست دموی سامانه سوشال مانیتورینگ دیتاک[/button]

آیا شما هم تجربه‌ی استفاده از ابزارهای مانیتورینگ و رصد شبکه‌های اجتماعی را داشته‌اید؟ تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

مریم کوهشاری

مریم کوهشاری هستم با مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی که در زمینه تولید محتوا با رنگ و لعاب SEO کار می‌کنم. از سال 1394 وارد این حوزه شدم و عاشقانه شغلمو دوست دارم. امیدوارم مطالبی رو که می‌نویسم مورد پسندتون واقع بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا