ترفند و ابزار فضای مجازیراهکارهای دیتاک

۱۸ ابزار رصد روابط عمومی آنلاین | ابزارهای PR برای رصد فضای مجازی

بهترین ابزارهای pr برای رصد و مدیریت روابط عمومی آنلاین

ابزارهای رصد و مدیریت روابط عمومی آنلاین به شما کمک می‌کنند تا اعتبار برند خود را در فضای مجازی افزایش دهید. در اینجا ما سعی داریم بهترین ابزارهای PR برای رصد روابط عمومی آنلاین را به شما معرفی کنیم. با توجه به توضیحات داده شما می‌توانید یک ابزار روابط عمومی آنلاین را متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید.

ابزار رصد روابط عمومی آنلاین

ابزارهای رصد روابط عمومی آنلاین به کسب و کارهای کوچک و بزرگ اجازه می‌دهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن از منشن‌های نام برند خود مطلع شده و انتقادات و پیشنهادات کاربران و مخاطبان هدف را ببینند. این ابزارها در جهت پیشگیری از بحران روابط عمومی و یا ایجاد بینش و دیدگاه مثبت در کاربران استفاده می‌شوند.

اگر شما به موقع از یک موج یا منشن انتقادی، تعریف و تمجیدی، خبری و یا پیشنهادی در مورد برند خود آگاه شوید و به آن پاسخ مناسب بدهید دید کاربران نسبت به برند شما تغییر مثبتی خواهد کرد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

۱) سامانه روابط عمومی دیتاک (Dataak)

سامانه مانیتورینگ فضای مجازی دیتاک به شما اجازه می‌دهد تا در لحظه از تمام اخبار و گفتگو‌ها در مورد برندتان آگاه شوید. این سامانه با رصد مداوم و گسترده‌ی فضای مجازی تمامی محتوای تولید شده را جمع‌آوری می‌کند و شما با جستجوی نام خود در این سامانه می‌توانید هر بحث و مساله‌ای حول برند خود را رصد کرده و به موقع از آن آگاه شوید.

ابزار رصد روابط عمومی آنلاین
سامانه روابط عمومی دیتاک

در این سامانه امکان تنظیم آلارم بر روی کویری‌های مشخص و مختص شما وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید با اعمال کلیدواژه‌های مشخص در سامانه، دیتای تولیدی مرتبط با آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده و به تیم روابط عمومی خود اطلاع دهید. این سامانه نسخه دموی خود را به مدت ۷ روز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سامانه روابط عمومی دیتاک برای تحلیل احساسات برند، تحلیل برند، تحلیل رقبا و پایش محتوای فضای مجازی مناسب است. برای آشنایی بیشتر با امکانات این سامانه روی لینک زیر کلیک کنید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]رایگان امتحان کنید[/button]

۲) Mynewsdesk

با استفاده از ابزار Mynewsdesk می‌توانید نحوه درک مردم از برند خود را در فضای آنلاین با سرعت زیاد متوجه شوید. با کمک این ابزار می‌توانید با خبرنگارانِ روابط عمومی برند خود ارتباط برقرار کنید. البته تنها چیزی که نیاز دارید، تولید محتواست. تولید یک محتوا در مورد شرکت و انتشار آن می‌تواند تاثیر زیادی بر روی ذهن کاربران داشته باشد.

ابزار Mynewsdesk به مدت ۱۰ روز رایگان عمل می‌کند. برای تعیین گزینه قیمت باید با مدیر این ابزار ارتباط برقرار کنید.

ابزار رصد روابط عمومی آنلاین شماره 1: Mynewsdesk

۳) Cision

یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز برای رصد و مدیریت روابط عمومی آنلاین، ابزار Cision است. اگر می‌خواهید از کمپین در شبکه‌های اجتماعی شروع کنید، این ابزار شما را به نتیجه دلخواهتان می‌رساند. با کمک آن می‌توانید بسترهای رسانه‌ای را که می‌خواهید، هدف‌گذاری کرده و سپس آن را انتخاب کنید. این روش به شما در رسیدن به مخاطبان هدفمند کمک می‌کند.

با کمک ابزار Cision نه تنها می‌توانید ایمیل و پیام‌های شخصی‌ ایجاد کنید، بلکه می‌توانید به اینفلوئنسرها و خبرنگارها هم در شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کنید. در نهایت این ابزار در رصد برندتان مؤثر است. قبل از اینکه Cision را خریداری کنید می‌توانید نسخه آزمایشی آن را به مدت ۲۰ دقیقه استفاده کنید.

۴) Meltwater

Meltwater یکی دیگر از ابزارهای کاربردی برای رصد و مدیریت روابط عمومی آنلاین محسوب می‌شود. این ابزار بینش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. به طوری که بتوانید با کمک آن فعالیت‌های روابط عمومی برند را به راحتی ارزیابی کنید. با کمک این ابزار می‌توانید بینش عمیقی در مورد نام تجاری خود مانند تکرار آن در شبکه‌های اجتماعی و احساسات برند را بررسی کنید.

همچنین با کمک این ابزار می‌توانید سریع‌تر با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، برای ردیابی نتایج کمپین‌های روابط عمومی نیز مفید است. این ابزار هم دارای نسخه آزمایشی است که می‌توانید آن را قبل از خرید امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک بحران روابط عمومی را در ۱۰ مرحله مدیریت کنیم؟

 

۵) Prezly

اگر به دنبال ابزار PR کامل برای رصد و مدیریت روابط عمومی آنلاین هستید، Prezly یک ابزار مناسب است. این ابزار امکان مدیریت آسان تمامی کمپین‌های روابط عمومی را تنها از یک بستر برایتان فراهم می‌کند. در واقع بدون نیاز به استفاده از چند نفر و یا ابزار برای ارزیابی چندین کمپین، فقط کافیست یک نفر از Prezly استفاده کند.

علاوه بر این، می‌توانید با کمک این پلتفرم، اخبار مربوط به برند را در طی چند دقیقه آماده کنید. این ابزار دسترسی شما را به خبرنگارها و اینفلوئنسرها آسان می‌کند. همچنین می‌توانید عملکرد خود را نیز ردیابی کنید تا بفهمید چه کسانی محتوا را خوانده‌اند. این ابزار همه ایمیل‌هایی را که برای مخاطبان ارسال کرده‌اید، به شما نشان می‌دهد. از سوی دیگر می‌توانید بفهمید کدامیک از مخاطبان ایمیل را باز کرده و یا آن را خوانده است. برای خرید ابزار Prezly باید بین ۲۶۵ تا ۴۰۰ دلار در ماه پرداخت کنید.

۶) pr.co

اگر به یک ابزار برای رصد و مدیریت روابط عمومی نیاز دارید که برند شما را در اختیار خبرنگارها قرار دهد، ابزار pr.co مناسب‌ترین گزینه است. این ابزار می‌تواند شانس شما را برای درخواست همکاری با این افراد افزایش دهد. همچنین این ابزار CRM قدرتمندی دارد. بنابراین در ایجاد روابط بهتر با روزنامه نگارها و خبرنگاران مناسب‌تر است.

شما می‌توانید وب سایت خبری خود را با کمک این ابزار ایجاد کنید. با این کار به مخاطبان مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت. ابزار pr.co یک نسخه آزمایشی رایگان دارد. بعد از تست می‌توانید نسخه پریمیموم آن را با قیمت ماهانه ۶۹۹ دلار خریداری کنید.

۷) Mack Rack

Muck Rack یکی دیگر از ابزارهای PR برای رصد و مدیریت روابط عمومی آنلاین است. این ابزار می‌تواند در پیدا کردن خبرنگاران و اینفلوئنسرها به شما کمک زیادی کند. همچنین می‌توانید با کمک آن بر آخرین اخبار و ساخت گزارش‌های یکپارچه نظارت کنید.

Muck Rack قابلیت شنیدن صدای مخاطبان را نیز برایتان فراهم می‌کند. هر زمان که کسی در مورد برند شما در فضای آنلاین چیزی می‌نویسد، شما با کمک این ابزار از آن مطلع می‌شوید. علاوه بر این، Mack Rack به شما کمک می‌کند تا پیشرفت‌های کمپین خود را بررسی کنید. این ابزار یک نسخه آزمایشی هم دارد که قبل از خرید بهتر است آن را امتحان کنید.

۸) PressPage

PressPage یک ابزار کاربردی و آسان است که در ایجاد قسمت‌های اختصاصی و تعاملی به شما کمک می‌کند. این ابزار دارای یک بانک اطلاعاتی مهم است که بیش از ۸۶۰ هزار روزنامه‌نگار و اینفلوئنسر در آن فعالیت می‌کنند. پس می‌توانید به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

در پایان کمپین تبلیغاتی روابط عمومی می‌توانید با استفاده از امکانات ارزیابی این ابزار، عملکرد خود را بررسی کنید. برای کارکردن آسان با این ابزار می‌توانید ابتدا نسخه آزمایشی آن را امتحان کنید. این ابزار هر ماه به ۳۹۹ دلار هزینه نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه یک بحران روابط عمومی را در ۱۰ مرحله مدیریت کنیم؟

 

۹) HARO

HARO یک ابزار عالی برای رصد و مدیریت روابط عمومی آنلاین محسوب می‌شود. با کمک این ابزار می‌توانید با خبرنگاران ارتباط برقرار کرده و از دستاوردهای آن‌ها استفاده کنید. به طور کلی استفاده از HARO برای ارتقاء و رشد برند سودمند است. از طریق این ابزار می‌توانید فرصت‌های ارزشمند رسانه‌ای را برای خود ایجاد کنید. حتی می‌توانید با روزنامه‌نگارانی که در سازمان‌های معتبر رسانه‌ای مثل رویترز، تایم، شیکاگو تریبون، فاکس نیوز و … مشغولند ارتباط برقرار کنید.

این برنامه یک نسخه رایگان هم دارد که می‌توانید ابتدا آن را تست کنید. برای نسخه پریمیموم باید ماهانه ۱۴۹ دلار هزینه پرداخت کنید.

۱۰) نرم افزار PR Prowly

این ابزار روابط عمومی آنلاین تمام فعالیت‌های روابط عمومی شما را در یک جا جمع می‌کند. با Prowly، می‌توانید مطبوعات و اخبار خبری ارزشمند را با زحمت و مؤثر ایجاد کنید. این امر دستیابی به مجموعه مناسب روزنامه نگاران را برای شما آسان می‌کند.

نرم افزار PR Prowly با داشتن بانک اطلاعاتیِ متشکل از میلیون‌ها روزنامه نگار، به شما کمک می‌کند تا با کسانی که در حوزه کسب و کارتان فعالیت می‌کنند، ارتباط برقرار کنید. این ابزار یک نسخه رایگان ۷ روزه دارد. بعد از این می‌توانید نسخه پریمیموم را با قیمت ۲۵۵ تا ۵۴۹ دلار خریداری کنید.

ابزار روابط عمومی آنلاین شماره 9: نرم افزار PR Prowly

۱۱) Agility Solutions PR

Agility Solutions PR یکی دیگر از ابزارهای PR برای رصد و مدیریت روابط عمومی آنلاین محسوب می‌شود. این ابزار رویکرد بصری را برای کمپین تبلیغاتی ایجاد می‌کند. با قسمت سرویس Newswire در این ابزار می‌توانید با اینفلوئنسرها و روزنامه نگارها ارتباط برقرار کنید.

همچنین با استفاده از Agility Solutions PR می‌توانید بفهمید دقیقاً مردم در مورد نام تجاری، محصولات و رقبای شما چه می‌گویند. این ابزار ترکیبی از هوش مصنوعی و آنالیزهای دقیق انسانی است. بنابراین بینش دقیقی در مورد کمپین تبلیغاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۱۲) Launchmetrics

اگر کسب و کار شما در حوزه صنعت مد، لوازم آرایشی و بهداشتی و یا صنایع لوکس است، استفاده از ابزار Launchmetrics برایتان ضرورت دارد. این ابزار دارای قالب‌های خبرنامه بسیار زیباست. همچنین با کمک آن می‌توانید کمپین روابط عمومی خود را هم ویرایش کنید.

با این ابزار می‌توانید روند ردیابی کمپین روابط عمومی آنلاین را به صورت مستقیم انجام دهید. در پایان هر کمپین هم گزارش کاملی را دریافت می‌کنید که از عملکرد شما خبر می‌دهد. این ابزار دارای یک نسخه آزمایشی رایگان است. بهتر است قبل از خرید ابزار، ابتدا نسخه رایگان آن را تست کنید.

۱۳) Trendkite

Trendkite یک ابزار روابط عمومی آنلاین است که به شما کمک می‌کند تا ارتباطات، ارزیابی و نظارت بر کمپین تبلیغات در فضای آنلاین را به صورت یکپارچه انجام دهید. با کمک این ابزار می‌توانید از هوش مصنوعی برای شناختن نام تجاری و مخاطبان خود استفاده کنید.

ابزار Trendkite قابلیت نظارت بر ۴٫۷ میلیون سیستم عامل رسانه‌ای را برایتان فراهم می‌کنید. بنابراین پوشش سراسری دارد و با وجود آن به ابزار دیگری نیاز ندارید. Trendkite می‌توانید تجزیه و تحلیل مفصلی از کمپین تبلیغات را در اختیارتان قرار دهد. با کمک نسخه آزمایشی می‌توانید نحوه عملکرد خود را به طور دقیق مشاهده کنید.

۱۴) prMac

prMac یک ابزار مناسب برای رصد و مدیریت روابط عمومی آنلاین است. با کمک این ابزار می‌توانید تنها یک بار، اخبار و محتواهای مطبوعاتی خود را منتشر کنید. سپس آن را در بستر تمامی شبکه‌های اجتماعی به نمایش بگذارید. در واقع با کمک این ابزار نیاز نیست تا وارد تک تک شبکه‌های اجتماعی شوید و یک محتوا را برای هر یک منتشر کنید.

این ابزار توزیع رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین باعث می‌شود برند شما در یک وب سایت توزیع مطبوعاتی دیده شود. شما می‌توانید با کمک نسخه آزمایشی کار خود را شروع کنید. نسخه پرمیموم آن ماهانه به ۱۹٫۹۵ دلار هزینه نیاز دارد.

ابزار روابط عمومی آنلاین شماره 14: iPR Software

۱۵) iPR Software

یکی دیگر از بهترین ابزارهای PR رصد و مدیریت روابط عمومی آنلاین ابزار iPR Software نام دارد. شما با کمک این ابزار می‌توانید ورودی‌های ارگانیک خود را بررسی کنید. همچنین این ابزار برای شناخت یکپارچه برند کاربرد زیادی دارد. برای اینکه وظایف خود را اتوماتیک کنید، این ابزار کمک زیادی به شما می‌کند. از سوی دیگر می‌توانید با کمک هوش مصنوعی آن رفتار مشتریان را پیش‌بینی کنید.

این ابزار روابط عمومی، توزیع مناسب محتوا را در روزهای کاری برایتان ساده می‌کند. در واقع iPR Software یک ابزار مدیریت سرمایه دیجیتال محسوب می‌شود. با کمک این ابزار می‌توانید بازاریابی را براساس نیاز و خواست خود سفارشی کنید. این ابزار دارای یک نسخه آزمایشی رایگان است.

۱۶) Mediatoolkit

Mediatoolkit یکی دیگر از ابزارهای PR برای رصد و مدیریت روابط عمومی آنلاین است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا حضور آنلاین برند خود را در زمان واقعی مدیریت و کنترل کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های این ابزار، اطلاع از اینکه چه موقع، کجا، چگونه و چه کسی نام تجاری شما را به صورت آنلاین ذکر می‌کند.

با کمک داده‌هایی که در Mediatoolkit بدست می‌آورید، می‌توانید بفهمید بالاترین میزان تعامل در کجا و چه زمانی بوده است. پس از این طریق آگاه می‌شوید که باید تلاش‌های خود را در فعالیت روابط عمومی در کجا متمرکز کنید. قطعاً این روش به افزایش بازدهی تلاش‌هایتان کمک زیادی می‌کند.

ابزار Mediatoolkit یک نسخه آزمایشی رایگان ۱۴ روزه دارد. بعد از این مدت می‌توانید نسخه پریمیموم آن را با قیمت ۱۱۰ دلار برای هر ماه خریداری کنید.

ابزار روابط عمومی آنلاین شماره 15: Mediatoolkit

۱۷) CoverageBook

CoverageBook یکی دیگر از بهترین ابزارهای رصد و مدیریت روابط عمومی آنلاین است. این ابزار می‌تواند گزارش PR را به طور دقیق در اختیارتان قرار دهد. همچنین این ابزار در تهیه گزارشات یکپارچه کمک زیادی به شما می‌کند. بنابراین می‌توانید برای مشتریان مختلف محتواهای متفاوتی تنظیم کنید. همچنین با کمک آن می‌توان بینش عمیقی در مورد فعالیت‌های روابط عمومی بدست آورد.

این ابزار دو طرح برنزی با قیمت ۹۹ دلار در ماه و طرح طلایی با قیمت ۴۹۹ دلار در ماه دارد. اگر تیم کسب و کار شما کوچک یا متوسط است، طرح برنزی را انتخاب کنید. طرح طلایی برای کسب و کارهای بزرگ مناسب است. این ابزار هم دارای نسخه رایگان است.

۱۸) JournoLink

اگر می‌خواهید حضور آنلاین برند خود را افزایش دهید و در شبکه‌های اجتماعی بیشتر دیده شوید، ابزار JournoLink را به شما توصیه می‌کنیم. با کمک این ابزار می‌توانید قسمت مطبوعات شرکت خود را همزمان در هزاران نشریه منتشر کنید. علاوه بر این، در این ابزار روزنامه‌نگاران، اینفلوئنسر و وبلاگ‌نویسان زیادی فعالیت دارند. اغلب آن‌ها با برندهای معروف مرتبط هستند. برای برقراری ارتباط با این افراد می‌توانید از ابزار JournoLink استفاده کنید.

این برنامه سه قیمت شامل ۴۲، ۷۴ و ۱۰۸ دلار دارد. نسخه گرانتر قابلیت‌ها و امکانات بیشتری را برایتان فراهم می‌کند.

ابزارهای زیادی برای رصد و پایش محتوای فضای مجازی وجود دارد اما مساله مهم، استفاده بهینه و به موقع از این ابزارها برای جلوگیری از بحران و ایجاد فرصت‌های رقابتی بهتر و جدیدتر است. آیا شما تجربه استفاده از این گونه ابزارها را در سازمان خود داشته‌اید؟

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

مریم کوهشاری

مریم کوهشاری هستم با مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی که در زمینه تولید محتوا با رنگ و لعاب SEO کار می‌کنم. از سال 1394 وارد این حوزه شدم و عاشقانه شغلمو دوست دارم. امیدوارم مطالبی رو که می‌نویسم مورد پسندتون واقع بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا