هوش مصنوعی

AI در هوش تجاری چگونه جهان را متحول می‌کند؟

هوش مصنوعی امروزه برای بسیاری از مشاغل، کاربردهای قابل توجهی را شامل می‌شود که به بهبود روند کسب و کار، جمع آوری بینش، جلب مشتری و ایجاد تعاملات با کارمندان می‌انجامد. طبق مطالعات اخیر منتشر شده توسط AI Multiple، انتظار می‌رود هوش مصنوعی رشد روزافزونی داشته باشد و به ارزش بیش از ۱۵ تریلیون دلار تا سال ۲۰۳۰ برسد. علاوه بر این‌، همچنین حدس می‌زنند که ۸۰٪ از فن آوری‌های نوظهور تا سال ۲۰۲۱ دارای پایه AI باشند.

حدود ۳۷٪ از سازمانها در سال ۲۰۱۹ که قبلاً AI را به نوعی یا به شکل دیگر در محیط کار پذیرفته بودند با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قرار است ۱۶٪ مشاغل ایالات متحده را تا سال ۲۰۲۵ جایگزین کنند. با توجه به این اطلاعات، بیایید نگاهی سریع به چگونگی تغییر هوش مصنوعی در جهان و ایجاد تأثیر بر هوش تجاری بیندازیم.

هوش تجاری ( BI ) چیست؟

فرآیند مبتنی بر فناوری تجزیه و تحلیل داده‌ها همراه با ارائه اطلاعات عملی برای کمک به مدیران در تصمیم گیری آگاهانه، به عنوان هوش تجاری ( BI ) شناخته می‌شود. صرفاً با تعریف این توضیح، می‌توان گفت که BI برای مداخلات AI طراحی شده است. هوش تجاری نقشی اساسی در برنامه‌ریزی استراتژیک سازمانها ایفا می‌کند و برای اهداف مختلفی از جمله اندازه‌گیری پیشرفت عملکرد به سمت اهداف تجاری، انجام تجزیه و تحلیل کمی، گزارش و اشتراک داده‌ها و شناسایی بینش مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

هوش مصنوعی ابزاری گسترده است که افراد را قادر می‌سازد تا در مورد چگونگی ادغام اطلاعات، تجزیه و تحلیل داده‌ها و استفاده از بینش‌های حاصل شده برای بهبود تصمیم گیری، تجدید نظر کنند. در حال حاضر این امر در همه مراحل زندگی تغییر شکل می‌دهد. اکثر مردم با مفهوم هوش مصنوعی (  AI) خیلی آشنا نیستند. به عنوان مثال، هنگامی که از ۱۵۰۰ رهبر ارشد تجارت در ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ در مورد هوش مصنوعی سوال شد، تنها ۱۷ درصد گفتند که با آن آشنا هستند. تعدادی از آنها مطمئن نبودند که این چیست یا چگونه بر شرکت‌های آنها تأثیر می‌گذارد. آنها درک کردند که پتانسیل قابل توجهی برای تغییر فرآیندهای تجاری وجود دارد، اما مشخص نبود که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند در سازمان‌ها مستقر شود.

علی رغم عدم آشنایی گسترده، هوش مصنوعی یک فناوری است که هر قشر زندگی را دگرگون می‌کند. این ابزاری گسترده است که افراد را قادر می‌سازد در مورد چگونگی تلفیق اطلاعات، تجزیه و تحلیل داده‌ها و استفاده از بینش‌های حاصل شده برای بهبود تصمیم گیری، تجدید نظر کنند. امید ما از طریق این بررسی جامع این است که هوش مصنوعی را برای مخاطبان سیاستگذاران، رهبران عقاید و ناظران علاقه مند توضیح دهیم و نشان دهیم که چگونه هوش مصنوعی در حال تغییر جهان است و سوالات مهمی را برای جامعه، اقتصاد و حاکمیت مطرح می‌کند.

الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تصمیم گیری، اغلب با استفاده از داده‌های زمان واقعی طراحی شده‌اند. آنها برخلاف ماشین‌های غیرفعال هستند که فقط قادر به پاسخهای مکانیکی یا از پیش تعیین شده هستند. آن‌ها با استفاده از سنسورها، داده‌های دیجیتال یا ورودی‌های از راه دور، اطلاعات مختلف منابع مختلف را با هم ترکیب می‌کنند، مطالب را فوراً تجزیه و تحلیل می‌کنند و براساس بینش‌های بدست آمده از آن داده‌ها عمل می‌کنند. با پیشرفت‌های گسترده در سیستم‌های ذخیره سازی، سرعت پردازش و تکنیک‌های تحلیلی، آن‌ها قادر به پیشرفت عالی در تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری هستند.

تاثیر هوش مصنوعی و هوش تجاری در کسب و کار

  • پایگاه داده افزودنی

در هر کسب و کاری به دلیل حجم بالای داده‌ها و اشباع و شدت مصرف آنها، داده‌های باورنکردنی را خرد و خردتر می‌کند. طبیعی است که به دنبال افزایش پایگاه داده خود با کمک AI باشید. آنچه اتفاق می‌افتد این است که از فن آوری‌های پیشرفته برای بهینه سازی و بهبود فرآیندهای مدیریت داده برای سازمان استفاده می‌شود. یک نمونه خوب به عنوان یک لایه هوشمند، در زیر مجموعه CRM شرکت (مدیریت ارتباط با مشتری) کار می‌کند.

  • افزایش فروش

تاثیر دیگر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می‌تواند این باشد که بهبود فروش و توانمندی آن‌ها را برای مشاغل تقویت کند. Apptus Technologies AB شرکتی است که در سال ۲۰۰۰ تأسیس شد و در حال حاضر راه حل‌های تجارت الکترونیکی را ارائه می‌دهد که توسط هوش مصنوعی تأمین می‌شود.

راهکارهای اصلی آن‌ها راه حل‌های نرم افزاری نسل بعدی است که ارزش و استراتژی‌های قدرتمندی را ارائه می‌دهد که ثابت شده است برای افزایش تبدیل، ایجاد سود و بهبود درآمد است. شرکت‌هایی مانند Bokus.com، مستقر در سوئد، قبلاً از Apptus برای اتوماتیک کردن روند فروش و به حداقل رساندن هزینه‌های اضافی استفاده کرده‌اند.

  • مستقیم به سمت پیشرفت

برای اینکه هر کسب و کاری در اوج صنعت خود بماند، ارزیابی منظم فرآیندهای کسب و کار اجباری است. هوش مصنوعی وارد می‌شود و کاملاً فرمان را در دست می‌گیرد و تصمیم گیرندگان را در مورد ابزارهای مختلفی که از طریق آن‌ها می توان اهداف و اهداف سازمانی را محقق کرد، ارائه می‌دهد. به طور خاص، یادگیری عمیق بیشترین پتانسیل را برای شرکت‌های کوچک و بزرگ برای استفاده از تعامل انسانی مانند AI برای بررسی فرآیندها، یافتن روزنه‌ها و ارائه پیشنهاداتی برای پیشرفت نشان می‌دهد. IBM’s Watson مثال خوبی است. این یک سیستم رایانه‌ای پاسخگو است که می‌تواند به سوالات مطرح شده به زبان طبیعی پاسخ دهد. این پروژه توسط IBM’s DeepQA به رهبری دیوید فروچی و تیم تحقیقاتی محققان اصلی وی توسعه یافته است.

  • ارزیابی دارایی‌های تجاری

نگهداری دارایی‌های تجاری می‌تواند بسیار هزینه بر باشد و حتی تهیه آن‌ها می‌تواند سرمایه بزرگی باشد که می‌تواند خطر ورشکستگی را برای سازمان‌های ضعیف ایجاد کند. به همین دلیل است که بهره گیری بیشتر از این دارایی‌ها یکی از اهداف اصلی هر کارآفرین یا تأسیس خارج از کشور است.

زیمنس میتوان مثال زد، که MindSphere خود را در مارس ۲۰۱۶ راه اندازی کرد. این ماشین برای نظارت و ارزیابی ناوگان ماشین با کمک تجزیه و تحلیل ابزار ماشین برای پیگیری عملکرد دارایی‌های تجاری طراحی شده است. MindSphere با قابلیت‌های خود می‌تواند توسط هر شرکتی که می‌خواهد اطلاعات مربوط به ماشین‌های عامل خود را جمع آوری کند، استفاده شود.

  • اتوماسیون تجارت فاستر

یکی از بزرگترین طرفداران هوش مصنوعی توانایی آن در ارتقا اتوماسیون تجاری است. این امر همچنین باعث توسعه و پیاده سازی اتوماسیون فرآیند رباتیک شده است. امروزه ما شرکت‌هایی مانند آمازون، علی بابا و DHL داریم که با کمک فن آوری‌های مشابه مانند خدمات برنامه ریزی موجودی، به طور فعال به اتوماسیون انبار رسیده اند. از طرف دیگر، ما نمونه Viz.ai از Viz.ai را داریم که از هوش مصنوعی برای همگام سازی مراقبت از سکته مغزی و کاهش تاخیرهای سیستماتیک استفاده می‌کند، بنابراین فاصله بین بیماران و پرداخت هزینه‌های درمان‌های نجات دهنده را پر می‌کند. فقط زمان می‌تواند نشان دهد که چگونه این اتوماسیون تجاری منجر به اجرای بیشتر هوش مصنوعی در صنایع مختلف دیگر و فرآیندهای تجاری خواهد شد.

  • داشبورد باورنکردنی

داشبوردها برای مدیران ارشد مهم است که با بینش های جمع آوری شده ارتباط برقرار کنند و از چنین بینش های مفیدی و اینتل برای تصمیم گیری آگاهانه استفاده کنند. با این حال، در بعضی مواقع داشبوردها اگر به درستی سازماندهی نشده باشند و به جای مفید بودن، فقط باعث سردرگمی مدیران عالی می‌شوند، می‌توانند تحقیر کنند. این جایی است که وال مارت با استفاده از HANA، یک بستر ابری SAP ، یک راه حل مناسب پیدا کرد. HANA اطلاعات جمع آوری شده از نقاط دسترسی مختلف را می‌گیرد و همچنین می‌تواند روندها و بی نظمی‌ها را تشخیص دهد. با این حال، مزه کیک داشبورد HANA است که درک آن آسان است و در عرض چند ثانیه به مدیران امکان می‌دهد اطلاعات مفیدی را کسب کنند.

تحول جهان با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به هر آنچه در تجارت اتفاق می‌افتد و بر مشتریان تأثیر گذار است. تاکنون، ما شاهد ظهور چت بات‌های هوشمند و با هوش مصنوعی بوده‌ایم که توسط شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. این ربات‌های چت پشتیبانی ۲۴/۷ روزانه از مشتری را ارائه می‌دهند و با ایجاد مکالمه با بازدیدکنندگان آنلاین و جمع آوری داده‌های کاربر، میزان باورنکردنی از تعامل کاربر را ایجاد می‌کنند.

به عنوان مثال ChatBot.com را در اختیار شما قرار می‌دهیم که پیشنهاد می‌دهد نرم افزار chatbot AI مخصوص سفارشی خود را بسازید و می‌توانید آن را آموزش داده و برای سرویس دهی به وب سایت خود توسعه دهید. زبان آموزان جوانی که به دنبال نویسندگان معتبر تعیین تکلیف در انگلیس هستند، ترجیح می‌دهند ارائه دهندگان خدمات را که در وب سایت خود چت بات دارند انتخاب کنند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند.

تعمیرات قابل پیش بینی با هوش مصنوعی

دستگاه‌های ما که به طور خستگی ناپذیر کار می‌کنند اغلب به تعمیر و نگهداری نیاز دارند. با این وجود، به دلیل گزارش دهی ضعیف، ممکن است دچار ساییدگی و پارگی نامشخصی شوند که می‌تواند منجر به مشکلات متعددی مانند خاموش شدن خط مونتاژ به دلیل سو عملکرد برخی از ربات‌ها شود. برای جلوگیری از چنین شرایطی، هوش مصنوعی می‌تواند در فرآیند ادغام شود تا از پیش بینی‌های پیش بینی شده برخوردار شود. جنرال الکتریک با استفاده از یک سیستم عامل معروف به Predix کار فوق العاده‌ای در این زمینه انجام داده است. این توانایی را دارد که اطلاعات زیادی را که به مرور زمان ثبت می‌شود، برای توسعه پیش بینی‌های خود بگیرد.

بینش بهتری ارائه دهید

صرف نظر از آنچه هرکسی درمورد هوش مصنوعی می‌گوید، بحث در مورد توانایی آن برای ایجاد بینش فوق العاده وجود ندارد. یک مثال اصلی را می توان از Avanade برداشت، سرمایه گذاری مشترک بین مایکروسافت و Accenture که می‌تواند از مجموعه اطلاعات Cortana Intelligence استفاده کند. این اجازه می‌دهد تا Avanade تجزیه و تحلیل پیش بینی و بینش مبتنی بر داده را انجام دهد. در حال حاضر،  Avanade پیشروترین ارائه دهنده خدمات نوآورانه دیجیتال و ابر است که برای ارائه راه حل‌های تجاری باورنکردنی استفاده می‌شود. این همچنین شامل استخراج بینش بیشتر از اینترنت چیزها و همچنین مهار اتوماسیون فرآیند رباتیک برای ایجاد یک شرکت مبتنی بر هوش بیشتر است.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید
منبع
brookingsdataconomybigdataanalyticsnews

پانته‌آ پایدار

من پانتـه‌آ پایـدار کارشناس ارشد مهندسی آی تی در گرایش کسب و کار الکترونیکی هستم. علاقمند به هر فناوری و تکنیک جدیدی در حوزه آی‌تی و هر چه به این حوزه کمک می‌کند. به تحقیق و پژوهش و تولید محتوا در زمینه دنیای دیجیتال و آی تی مشغولم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا