بیگ دیتاداده کاویعلم داده

۳ فیلم برتر در مورد قابلیت‌های بیگ دیتا

اگر تا بحال فکر می‌کردید تنها مکانی که بیگ دیتا می‌یابید در دنیای تجزیه و تحلیل کسب و کار است، در این مقاله قصد داریم شما را غافلگیر کنیم. دنیای داده‌های کلان و بیگ دیتا و تجزیه و تحلیل آنها از زندگی واقعی فراتر رفته است و بارها وارد زندگی مجازی شده است و بسیاری از فیلم‌ها از تجزیه و تحلیل و بیگ دیتا در طرح‌های خود استفاده می‌کنند. امکان ندارد دانشمندان، داده‌های فرهنگی نمادین راجع به حوزه کاری و اشتیاق خود را نشناسند، برای یک دانشمند داده کسب و کار بسیار مهم است!

داده‌های بزرگ چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

داده‌های بزرگ یا همان بیگ دیتا اصطلاحی است که حجم زیادی از داده‌ها را توصیف می‌کند – چه ساختاری و چه غیر ساختاری – که به طور روزمره یک تجارت را تحت الشعاع قرار می‌دهد. در اصل کاری که سازمان‌ها با داده‌ها انجام می‌دهند مهم است. داده‌های کلان را می‌توان برای بینش‌هایی که منجر به تصمیم گیری بهتر و حرکت‌های استراتژیک تجاری می‌شوند، تجزیه و تحلیل کرد.

بیگ دیتا

داده‌هایی است که حاوی تنوع بیشتری است و حجم آن‌ها با سرعت بیشتری افزایش می یابد. به بیان ساده، داده‌های بزرگ به ویژه از منابع داده جدید، مجموعه داده‌های بزرگتر و پیچیده تری هستند. این مجموعه داده‌ها آنقدر حجیم هستند که نرم افزارهای سنتی پردازش داده نمی‌توانند آن‌ها را مدیریت کنند.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

فیلم در مورد بیگ دیتا

بعضی اوقات فیلم‌های ساخته شده در هالیوود می‌توانند خیلی جلوتر از زمان خود باشند. هر چند وقت یک بار یک حرکت علمی تخیلی را می‌یبنید که رویکردی خارج از چارچوب دارد و فناوری‌های آینده را به روشی کاملاً باورپذیر در خود جای داده است. با این حال، بیگ دیتا و برنامه‌های متناظر با آن مانند AI (هوش مصنوعی) و VR ( واقعیت مجازی) دیگر اتفاقی شگفت‌انگیز در آینده نیستند.  زیرا تأثیر آن‌ها را در همه حوزه‌های زندگی فعلی، از صنعت مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا محصولات FMCG، می‌بینیم. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل کسب و کار تنها چیزی نیست که این روزها با داده‎های بزرگ مرتبط است. این فناوری نه تنها در دنیای واقعی بلکه در دنیای مجازی نیز تأثیر خود را گذاشته است.

حال،  بیایید ۳ فیلم برتر را به شما معرفی کنیم که به طور موثر و واضح نشان می‌دهد بیگ دیتا چه توانایی‌هایی دارد.

  • Money Ball

این یکی از اولین فیلم‌هایی بود که علم داده را به صورت غیر واقعی ارائه داده بود. در این فیلم ستاره سینما، برد پیت بازی می‌کند. وی مدیر اوکلند A در این فیلم است و سعی می‌کند با بودجه بسیار کم یک تیم بیس بال را تشکیل دهد. او این کار را با کمک جونا هیل، یک متخصص تجزیه و تحلیل داده انجام می‌دهد. شخصیت هیل براساس مدیر اجرایی متس، پل دپودستا ساخته شده است که در اجلاس سران سخنرانی کرد. مدت‌ها قبل از آنکه تحلیل “داده‌های بزرگ” جالب باشد، پل دپودستا آن را به لیگ‌های بزرگ آورد. و امروز، داستان او در صفحه بزرگ روایت خواهد شد.

ورزش یکی از رشته‌هایی است که در آن همه چیز بر اساس تجربه ارزیابی می‌شود تا داده‌های واقعی. مدیر تیم بیس بال اوکلند A از روند دور شده و به جای اینکه تصمیمات استخدام خود را بر اساس تعصبات قرار دهد، به جای آن از تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده می‌کند. ایده انقلابی با مقاومت بسیاری از طرف افرادی که همیشه از تجربه طولانی و شهود خود برای این منظور استفاده کرده‌اند روبرو می‌شود. او با خلاص شدن از تعصبات و احساسات، تیم خود را با موفقیت به یک سفر موفقیت آمیز می‌برد. این فیلم می‌آموزد که علم داده فراتر از جمع آوری داده است، در واقع پرسیدن و پاسخ دادن به سوالات درست است.

  • فیلم ۲۱

در این فیلم، ۶ دانشجوی MIT به متخصصان شمارش کارت تبدیل می‌شوند و با کاستن از میلیون‌ها دلار در بسیاری از کازینوهای لاس وگاس رفت و برگشت می‌کنند. این یک داستان واقعی است. این تجزیه و تحلیل پیش بینی را به زندگی وارد می‌کند و می‌تواند هرکسی را که عاشق علم داده است، مسحور کند. ۶ دانش آموز این فیلم در ریاضیات بسیار خوب عمل می‌کنند و برنامه‌ای جامع برای پیروزی بزرگ در جداول بزور و با تهدید لاس وگاس ایجاد می‌کنند. آنها طرحی را با استفاده از حرکات دست، اعداد و کدها ایجاد می‌کنند و می‌گویند چگونه تصمیمات مبتنی بر داده می‌توانند نه تنها در دنیای قمار بلکه در هر شغلی به ثروت‌های بزرگ تبدیل شوند.

  • فیلم گزارش اقلیت

Minority Report یکی دیگر از فیلم‌های هالیوود است که بسیار جلوتر از زمان خود بود. این فیلم بصورت پیشگامانه به جستجوی امکانات آینده و مفاهیم ابتکاری پیرامون بیگ دیتا پرداخت. این نشان داد که چگونه می‌توان از داده‌ها به طور موثر برای پیش بینی رفتار انسان استفاده کرد، چیزی که در آن زمان ظاهراً غیرممکن بود. جنبه هیجان انگیز فیلم از PreCogs ناشی می‌شود ، تیمی از دانشمندان داده که قادر به پیش بینی جنایات آینده از طریق تجزیه و تحلیل مجموعه‌های بزرگ داده هستند. تمام این اتفاقات در فیلم رخ می‌دهد ولی تا چه اندازه تمام این امکانات در زندگی واقعی وجود دارد؟ البته که وجود دارند ولی استفاده از آنها انحصاری به اربابان دنیاست.

“گزارش اقلیت” یک رمان علمی تخیلی از نویسنده آمریکایی فیلیپ دیک است که در سال ۱۹۵۶ منتشر شد و اولین بار در Fantastic Universe منتشر شد. مانند بسیاری از داستان‌های مربوط به دانش از وقایع آینده، “گزارش اقلیت” وجود اراده آزاد را زیر سوال می‌برد.

این سه فیلم در مورد بیگ دیتا است. از تکنیک‌های بیگ دیتا یا کلان داده به طور فزاینده‌ای در بازاریابی و اطلاع رسانی تصمیمات تجاری استفاده می‌شود. صنعت فیلم سازی حیطه‌ای است که در آن داده‌های بزرگی که شبکه‌های اجتماعی را تجزیه و تحلیل می‌کند، برای پیش بینی محبوبیت فیلم‌ها و اندازه‌گیری میزان علاقه مخاطبان استفاده می‌شود. در این منطقه سهم زیادی وجود دارد و تحقیقات گسترده‌ای در مورد چگونگی به حداکثر رساندن مزایای تبلیغات و بازاریابی انجام شده است.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید
منبع
bigdataanalyticsnewsdatacenterknowledgespringerwikipedia

پانته‌آ پایدار

من پانتـه‌آ پایـدار کارشناس ارشد مهندسی آی تی در گرایش کسب و کار الکترونیکی هستم. علاقمند به هر فناوری و تکنیک جدیدی در حوزه آی‌تی و هر چه به این حوزه کمک می‌کند. به تحقیق و پژوهش و تولید محتوا در زمینه دنیای دیجیتال و آی تی مشغولم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا