داده کاویعلم دادههوش مصنوعی

چرا راه حل‌های هوش تجاری برای تجارت شما باید ارزش داشته باشد؟

آیا می‌دانید چگونه می‌توانید از فرآیندهای موثر تصمیم گیری در شرکت خود اطمینان حاصل کنید؟ مسئولیت موفقیت در تجارت می‌تواند استرس زیادی ایجاد کند. افزایش احتمال تصمیم گیری صحیح به هر مبلغی می‌ارزد و به هیچ وجه دشوار نیست. بیاموزید هوش تجاری چیست و چگونه می‌تواند به شرکت شما کمک کند.

هوش تجاری در یک سازمان چگونه استفاده می‌شود؟

هوش تجاری یا BI، نقشی اساسی در برنامه ریزی استراتژیک سازمان‌ها ایفا می‌کند و برای اهداف مختلفی از جمله اندازه گیری پیشرفت عملکرد به سمت اهداف تجاری، انجام تجزیه و تحلیل کمی، گزارش و اشتراک داده‌ها و شناسایی بینش مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هوش تجاری شامل استفاده از فن آوری‌های محاسبات برای شناسایی، کشف و تجزیه و تحلیل داده‌های کسب و کار است تا نه تنها نظرات فعلی بلکه تاریخی و پیش بینی داده‌ها را ارائه دهد. این امر امکان دستیابی، تجزیه و تحلیل و درک اطلاعات کسب و کار را برای تصمیم گیرندگان فراهم می‌کند تا بتوانند بر اساس آن اجرا کنند و سازمان‌های خود را به جلو سوق دهند. داشتن و استفاده از هوش تجاری – یعنی تبدیل داده‌های خام تجاری به اطلاعات مفید برای افزایش درآمد – به ابزارهای BI مناسب نیاز دارید. اگر قبلاً بر این باور بوده‌اید که نرم افزار BI یک هزینه اضافی غیر ضروری است، اکنون زمان تجدیدنظر است. در شرایط داده محور امروز، شما بدون این نرم افزار فرصت‌های ارزشمند را از دست خواهید داد. اساسا، شما موفقیت سازمان خود را در این زمینه قرار می‌دهید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

هوش تجاری چگونه می‌تواند به سودآوری در سازمان کمک کند؟

از بین بردن ناکارآمدی‌ها برای بهینه سازی سود: استفاده از نرم افزار Business Business به شما امکان دسترسی فوری به تمام داده‌های شرکت خود را در یک مکان می‌دهد. با حذف زمان صرف شده برای جستجوی داده‌ها، ناکارآمدی‌هایی را که برای شما هزینه در بر دارد کاهش می‌دهید، در نتیجه سود خود را بهینه می‌کنید.

هوش تجاری چیست؟

هوش تجاری را می‌توان مجموعه‌ای از فرآیندها، ابزارها و فناوری‌ها تعریف کرد که به شرکت اجازه می‌دهد تصمیمات تجاری بهتر و مبتنی بر داده را اتخاذ کند. این داده کاوی و تجزیه و تحلیل، تجسم داده‌ها ( مانند power bi visuals ) و بسیاری از ابزارها و زیرساخت‌های داده را با هم ترکیب می‌کند. هدف این است که از داده‌ها استفاده شود تا با از بین بردن هرگونه ناکارآمدی یا مشکلی، کارایی در همه بخش‌های شرکت افزایش یابد. اما هوش تجاری فقط درمورد رفع مشکلات موجود نیست، بلکه در جلوگیری از هرگونه مسئله احتمالی است. به لطف آن، یک شرکت می‌تواند نیازهای مشتریان را بیاموزد یا تغییراتی را در بازار قبل از وقوع پیش بینی کند و سریع و آسان سازگار شود.

چرا برای شرکت شما مهم است؟

اکنون فناوری در همه جا وجود دارد – همه مشاغل برای تبدیل شدن به کارآیی و رقابت بیشتر، از تحول دیجیتال برخوردار هستند. پیوستن به مسابقه در واقع تنها گزینه است. تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌تواند داده‌ها را به بینش مفیدی تبدیل کند که ممکن است روزی به شما کمک کند تا تصمیمات اساسی برای شرکت خود بگیرید. هوش تجاری برای شرکتهای بالغ ضروری است.

چه فرآیندهایی می‌تواند یک کسب و کار را بهینه کند؟

ما هر روز تصمیم می‌گیریم. ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌تواند برای ارائه اطلاعات مفید مورد استفاده قرار گیرد که کارکنان برای تأثیرگذاری بیشتر به آن‌ها نیاز دارند. اگر آن‌ها را دیجیتالی کنیم و از فناوری‌های جدید استفاده کنیم، چه فرآیندهایی می‌توانند بهبود یابند؟

داده کاوی

شرکت شما دائماً داده‌های زیادی می‌گیرد – در مورد ترافیک در وب سایت‌ها و برنامه‌های شما، نتایج کمپین‌های بازاریابی که انجام می‌دهید، فعالیت مشتریان و خرید آن‌ها و موارد دیگر. ابزارها و فن‌آوری‌های بسیاری (پایگاه داده، یادگیری ماشین) وجود دارد که می‌تواند داده کاوی را آسان تر، سریع تر و کارآمدتر کند.

گزارش‌دهی

یک مجموعه داده ممکن است به شما اطلاعات بدهد، اما تجزیه و تحلیل عمیق مقدار زیادی از اطلاعات می‌تواند مفیدتر باشد، به ویژه اگر تصمیم دارید نتایج آن را با سهامداران، شرکا و کارمندان خود به اشتراک بگذارید، آن‌ها می‌توانند در مورد آن‌ها با شما بحث کنند و به شما کمک کنند تصمیمات درست بگیرید.

تجسم داده‌ها و تجزیه و تحلیل دیداری

درک و تفسیر داده‌ها به صورت نمودار یا هیستوگرام بسیار آسان‌تر است و ابزارهای مختلفی برای تجسم و گزارش دهی در بازار وجود دارد ( مانند power bi visuals ). توضیح داده‌ها از طریق داستان سرایی بصری مطمئناً ایده جالبی برای ارائه بینش‌های مفید برای سازمان است.

انواع مختلفی از تجزیه و تحلیل وجود دارد که می‌تواند انجام شود (مانند تجزیه و تحلیل توصیفی، تجزیه و تحلیل آماری) و فرایندهای متعددی که می‌توانند تصمیم گیری را بهبود ببخشند. بعضی از آن‌ها کاملاً شهودی و استفاده از آن‌ها آسان است، برخی دیگر به دانش خاصی نیاز دارند. مواردی وجود دارد که متناسب با نیازهای شرکت‌های کوچک و شرکت های بزرگ است. به یاد داشته باشید، مهم نیست اندازه شرکت شما، بلکه شما می‌توانید از تصمیم گیری مبتنی بر داده بهره مند شوید.

مزایای استفاده از راه حل‌های هوش تجاری

سوال این است: شرکت من چه چیزی می‌تواند از این راه کسب کند؟ مزایای بسیاری وجود دارد. ابزارهای BI به شما این امکان می‌دهد:

  • درباره فرآیندهای داخلی خود بینش جدیدی کسب کنید : تمام داده‌های مربوط به میزان فروش، تولید یا میزان کارایی بخش شما اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهد. یاد بگیرید که چگونه آن را تفسیر کنید، و متوجه خواهید شد که چه نوع سیستم‌ها، ابزارها یا روش‌های مدیریتی می‌توانند به کارکنان شما کمک کنند تا کار بهتری داشته باشند.
  • نیازهای مشتریان خود را بیاموزید : اطلاعات مربوط به مشتریان شما از تاریخچه خرید آن‌ها، فعالیت در رسانه‌های اجتماعی و سیستم عامل، تماس با خدمات مشتری و نظرسنجی‌های بازار حاصل می‌شود. شما می‌توانید برای بهبود محصولات و خدمات خود از این مورد استفاده کنید.
  • آگاهی شغلی کارمند خود را افزایش دهید : برای تجسم بهتر فرآیندهای شرکت و نتایج آن‌ها می‌توانید از ابزار Business Intelligence استفاده کنید. تجسم داده‌ها به شما این امکان را می‌دهد که تجارت خود را بهتر درک کرده و کنترل بیشتری بر فرایندها بدست آورید.
  • کارآیی شرکت خود را افزایش دهید: سیستم‌های BI در حال بهبود ارتباطات هستند، به اشتراک گذاری اطلاعات حیاتی در تمام بخش‌های شرکت شما را آسان می‌کند. این باعث صرفه جویی در وقت می‌شود، بینش‌های تجاری ارائه شده به وضوح ارائه می‌شود و کارایی کل شرکت را بهبود می‌بخشد.
  • بهتر است کمپین‌های بازاریابی را شخصی سازی کنید : با تشکر از تجزیه و تحلیل داده‌ها، می‌دانید مشتری‌های شما در اوقات فراغت چه کاری دوست دارند و چه کاری انجام می‌دهند. شما می‌توانید آنچه را که آن‌ها از برند شما نیاز دارند و انتظار دارند بیاموزید و تبلیغات خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

ابزارهای هوش تجاری می‌توانند به شرکت شما یک مزیت رقابتی نسبت به سایر مشاغل صنعت شما بدهند تا در میان بهترین‌ها باشید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید
منبع
bigdataanalyticsnewsdataconomyibisinc

پانته‌آ پایدار

من پانتـه‌آ پایـدار کارشناس ارشد مهندسی آی تی در گرایش کسب و کار الکترونیکی هستم. علاقمند به هر فناوری و تکنیک جدیدی در حوزه آی‌تی و هر چه به این حوزه کمک می‌کند. به تحقیق و پژوهش و تولید محتوا در زمینه دنیای دیجیتال و آی تی مشغولم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا