ترفند و ابزار فضای مجازی

ابزارهای مانیتورینگ و پایش فضای مجازی برای مدیریت ریسک

پایش فضای مجازی برای مدیریت ریسک با ابزارهای رصد فضای مجازی

پایش فضای مجازی برای مدیریت ریسک می‌تواند به مدیران کسب و کار کمک کند تا به راحتی از چالش‌های روزمره کسب و کار خود عبور کنند. برای این کار ابزارهای مانیتورینگ به کمک مدیران می‌آید. آن‌ها می‌توانند با کمک این ابزارها فرآیند شناسایی، تجزیه و تحلیل را انجام دهند سپس با چشم باز در مورد سرمایه‌گذاری تصمیم‌گیری کنند. اساساً مدیریت ریسک در هر زمان که سرمایه‌گذار سعی می‌کند کمیت احتمالی ضررها در سرمایه‌گذاری را تحلیل کند، انجام می‌شود. مدیران باتجربه با توجه به اهداف سرمایه‌گذاری و تحمل ریسک، اقدامات مناسب را انجام می‌دهند.

مدیریت ریسک چیست؟

هر کسب و کار از فروشگاه کوچک گرفته تا شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ با چالش‌های بزرگ و کوچکی روبرو هستند. برای مثال آتش‌سوزی در کمین هر کسب و کاری است؛ ورشکستگی و یا کاهش شدید فروش و …. از دیگر ریسک‌ها و خطرات در کسب و کارهای مختلف هستند.

مدیریت ریسک به معنای تصمیماتی است که به منظور ارزیابی جوانب مثبت و منفی یک سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. در واقع مدیریت ریسک باعث تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر می‌شود. با این روش میزان ریسک و خطرات کسب و کار به حداقل می‌رسد. برای مثال درپایش فضای مجازی برای مدیریت ریسک با بیمه کردن کسب و کار می‌توان خسارت‌هایی را که در صورت وقوع یک حادثه رخ می‌دهد، جبران کرد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

در واقع مدیریت ریسک بر روی کاهش و کنترل خطرات احتمالی تمرکز دارد و به همین دلیل از یک کسب و کار در مقابل آینده‌ای نامعلوم محافظت می‌کند.

مزیت‌های مدیریت ریسک عبارتند از:

  • کاهش هزینه‌ها
  • تدوام موفقیت کسب و کار
  • صرفه‌جویی در منابع (نیروی انسانی، سرمایه مالی، زمان و درآمد)
  • پیشگیری و کاهش مسئولیت حقوقی

مدیریت ریسک اکنون یکی از بخش‌های مهم در هر کسب و کاری است. در عین حال این قسمت می‌تواند با کمک ابزارهای مانیتورینگ فضای مجازی به نتایج مطلوب‌تری دست پیدا کند.

مزیت ابزارهای مانیتورینگ فضای مجازی برای مدیریت ریسک

پایش فضای مجازی برای مدیریت ریسک به طور قابل توجهی تصمیم‌گیری را ساده می‌کند. مدیران ریسک با کمک این ابزارها می‌توانند نظارت بر شبکه‌های اجتماعی برای ورود به بازار و مشاهده احساسات مشتریان را برعهده بگیرند. این کار بدون محدودیت جغرافیایی و برای سراسر کشور و حتی بازارهای کشورهای همسایه است.

جالب است بدانید که این ابزارها حتی ایده خوبی برای گسترش بین المللی کسب و کار نیز هست. به طوری که شرکت‌های دولتی و خصوصی می‌توانند با کمک ابزارهای مانیتورینگ فضای مجازی و نظارت بر شبکه‌های اجتماعی برای ارزیابی ریسک بازار استفاده کنند. در این صورت می‌توانند ببیند که مشتریان داخلی و خارجی برای تأمین نیازهایشان در مورد یک برند یا محصول چه نظراتی دارند.

نحوه نظارت بر شبکه‌های اجتماعی برای مدیریت ریسک

پایش فضای مجازی برای مدیریت ریسک باید به شکلی انجام شود که بیشترین دستاورد را برای مدیریت ریسک به همراه داشته باشد. به همین منظور باید اطلاعات زیر را از طریق ابزارهای مانیتورینگ و پایش فضای مجازی بدست آورید:

گزارش عمیق داده ها و معیارها

نظارت بر شبکه‌های اجتماعی باید به دریافت اطلاعات از کاربران منجر شود. چرا که هدف از این کار دریافت اطلاعات و داده‌های کاربردی برای مدیریت ریسک است. این اطلاعات از نظرات کاربران در مورد یک برند و یا محصولات و خدمات آن حکایت دارد. ابزارهای پایش در شبکه‌های اجتماعی باید بتوانند این اطلاعات را بدست آورند.

کسب هشدارها در زمان واقعی

یکی از کاربردهای ابزارهای پایش فضای مجازی برای مدیریت ریسک به کسب هشدارها در زمان واقعی اشاره دارد. برای مثال فرض کنید بسیاری کاربران و جامعه مصرف‌کننده نسبت به یک برند و یا جدیدترین استراتژی برند اعتراض دارند. دریافت این انتقادات یا اعتراضات باید در زمان مناسب انجام شود.

اکنون کاربران بیش از آنکه به ارتباط مستقیم و حضوری اعتقاد داشته باشند، ترجیح می‌دهند نظراتشان را در شبکه‌های مجازی بیان کنند. پس با این حساب به نظر می‌رسد که بهترین و واقعی‌ترین انتقادات را می‌توان در فضای مجازی بدست آورد. اما به شرط اینکه از ابزارهای مانیتورینگ و پایش فضای مجازی به درستی استفاده شود. یک ابزار نظارت بر شبکه‌های اجتماعی باید به قدری پیشرفته باشد که در صورت وجود انتقاد بتواند آن را در زمان واقعی به شما نشان دهد.

بیشتر بخوانید: ۱۴ مورد از ابزارهای مانیتورینگ شبکه های اجتماعی

مدیریت تصویر برند در شبکه‌های اجتماعی

برای اینکه پایش فضای مجازی برای مدیریت ریسک به نتیجه برسد، باید به تاثیرات مثبت و منفی برند توجه کنید. شبکه‌های اجتماعی فقط در آغاز راه برای بازاریابی دیجیتال مفید هستند. در ادامه راه این شما هستید که باید به نحوه درستی از این فضا استفاده کنید. در عین حال با نظارت مداوم میزان احساسات مشتریان نسبت به برند را بررسی کنید.

براستی آن‌ها چقدر به برند شما عشق می‌ورزند؟ چه مقدار از شما خرید کنند؟ چقدر از برند شما رضایت دارند؟ آیا برای معرفی برند شما به سایر مشتریان تلاشی می‌کنند؟ مدیریت تصویر برند با کمک ابزارهای مانیتورینگ به شما کمک می‌کند در صورت کاهش محبوبیت برند به موقع از آن مطلع شوید. بنابراین در مدیریت ریسک می‌تواند یک راه‌حل عالی باشد.

دیتاک ابزاری برای مدیریت برند در فضای مجازی

یکی از ابزارهای مانیتورینگ و پایش فضای مجازی برای مدیریت ریسک، «دیتاک» نام دارد. از طریق این ابزار می‌توانید هر نوع واکنش کاربران نسبت به استراتژی‌های اخیر خود را بررسی کنید. به طور کلی این ابزار برای مدیریت ریسک در کسب و کار فرصت‌های زیر را در اختیارتان قرار می‌دهد:

  • دریافت به موقع انتقادات کاربران نسبت به محصولات و خدمات
  • امکان تحلیل و آنالیز نظرات کاربران و فهم دلیل انتقادات آن‌ها
  • قابلیت پیگیری مداوم نظرات کاربران
  • پیش‌بینی کاهش درآمد قبل از اتفاق افتادن
  • امکان بررسی و تحلیل فیدبک مشتریان نسبت به جدیدترین استراتژی‌های بازاریابی

با این حساب شما با درک اینکه چرا گاهی تعداد مشتریان کم می‌شود، عملکرد خود را تغییر می‌دهید. مدیریت ریسک با کمک دیتاک زمانی به واقعیت تبدیل می‌شود که بلافاصله بعد از دریافت نتایج به برطرف کردن دلایل شکست و افت فروش بپردازید.

در پایان

آنچه از فواید ابزارهای مانیتورینگ و پایش فضای مجازی برای مدیریت ریسک گفتیم زمانی مؤثر واقع می‌شود که به سراغ بهترین ابزارها بروید. در عین حال در این کار مدوامت کنید. در واقع باید به طور مداوم فضای مجازی را پایش کنید تا بتوانید هرگونه خطر را قبل از اتفاق پیش‌بینی کنید.

 

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

مریم کوهشاری

مریم کوهشاری هستم با مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی که در زمینه تولید محتوا با رنگ و لعاب SEO کار می‌کنم. از سال 1394 وارد این حوزه شدم و عاشقانه شغلمو دوست دارم. امیدوارم مطالبی رو که می‌نویسم مورد پسندتون واقع بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا