تحلیل شبکه اجتماعیعمومی

محبوبیت و عملکرد بانک ملت از نگاه کاربران توییتر  | تحلیل نظرات کاربران توییتر

بر اساس تحلیل بیش از ۱۲۴ هزار توییت جمع‌آوری شده در سال ۹۹

بازخورد مشتری و بررسی دلایل ایجاد رضایت یا نارضایتی وی در همه‌ی کسب و کارهای آنلاین و آفلاین از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه فضای آنلاین به شدت به کسب و کارها نزدیک شده و همه باید از آنچه در این فضا می‌گذرد آگاه باشند تا بتوانند به بهبود تصویر برند و در نهایت درآمد خود کمک کنند. یکی از راه‌های بررسی نظرات مشتریان بررسی و تحلیل محتواهای تولید شده درباره کسب و کار خود و رقبا در فضای مجازی است. اطلاعات استخراج شده از تحلیل شبکه‌های اجتماعی عمده دلایلی که باعث انتقاد یا خرسندی کاربان درباره محصول و کسب و کار شما شده است را عیان می‌سازد.
در همین راستا، در این گزارش دیتاک به تحلیل نظرات کاربران توییتر درباره میزان محبوبیت و عملکرد بانک ملت در سال ۹۹ پرداخته است.

عملکرد بانک ملت از نگاه کاربران توییتر

امروزه مهم‌ترین راهبردهای بانک ملت توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت ارتباط با مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخص‌های عملکرد است. برای دستیابی به این راهبردها، اهدافی همچون رشد و بهره‌وری بانک، سوددهی و ارائه خدمات مناسب به مشتریان، شناخت نیازها و دسته‌بندی مشتریان و فرآیندهای مربوط به سود، آموزش‌های استراتژی محور، فناوری نوین بانکی و همسوسازی اهداف فردی، بخشی و سازمانی ترسیم شده‌ است. در راستای برخی از شاخص‌های یاد شده، آگاهی از نظر و دیدگاه واقعی مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

بر اساس این تحلیل، از مجموع احساسات کاربران توییتر نسبت به عملکرد بانک ملت، ۵۳.۲ درصد به دسته منفی، ۳۷.۴ درصد به دسته مثبت و ۹.۴ درصد به دسته خنثی اختصاص پیدا کرده است.

موضوعات مربوط به اپلیکیشن بانک ملت و خدمت‌رسانی مناسب به مردم بیشترین تکرار را در میان توییت‌های کاربران دارد. در هر دو دسته مربوط به احساسات مثبت و منفی به شاخص‌های اپلیکیشن بانک ملت و خدمت‌رسانی آن اشاره شده بود که با اختلاف بسیاری نسبت به شاخص‌های دیگر مورد بحث کاربران توییتر شده است.

سهام بورس بانک ملت، شاخصی بود که باعث رضایت بالای ۵۰ درصدی در میان دیگر شاخص‌ها بود و این موضوع مورد توجه اکثر مشتریان بانک ملت در توییتر قرار گرفته بود. آنچه موجب بالاترین انتقاد نسبت به فعالیت بانک ملت شده بود، عدم رضایت از اپلیکیشن و استفاده از آن نام برده شد.

بیشتر بخوانید: بانکداری الکترونیک؛ داده کاوی برای جذب مشتری

توییت‌های کاربران درباره محبوبیت و عملکرد بانک ملت

در این قسمت برخی از توییت‌های بررسی شده در این تحلیل‌ را خواهیم دید.

اخبار و اطلاع‌رسانی درباره عملکرد بانک ملت

در تحلیل انجام شده در بستر توییتر احساسات خنثی کاربران درباره عملکرد بانک ملت در مجموع ۹.۴٪ برآورد شده است. توییت‌های مربوط به این دسته شامل نظراتی بودند که هیچ نقد یا تحسینی از سوی کاربران نسبت به بانک ملت در آن‌ها دیده نمی‌شد.

اخبار و اطلاع‌رسانی درباره عملکرد بانک ملت
اخبار و اطلاع‌رسانی درباره عملکرد بانک ملت
اخبار و اطلاع‌رسانی درباره عملکرد بانک ملت
اخبار و اطلاع‌رسانی درباره عملکرد بانک ملت

احساساست مثبت نسبت به بانک ملت

نظر مثبت کاربران توییتری نسبت به عملکرد این بانک در مجموع ۳۷ درصد احساسات را شامل می‌شد. از عوامل رضایت کاربران نسبت به عملکرد این بانک می‌توان سهام بورس اشاره کرد که در میان دیگر شاخص‌ها بیشتر تکرار شده بود. خدمت‌رسانی به مشتریان و اپلیکیشن بانک دو شاخص‌ مهم دیگر در میان نظرات مثبت کاربران توییتر بودند.

احساساست مثبت نسبت به عملکرد بانک ملت
احساساست مثبت نسبت به عملکرد بانک ملت
احساساست مثبت نسبت به عملکرد بانک ملت
احساساست مثبت نسبت به عملکرد بانک ملت

انتقادات توییتری‌ها

در میان مجموع نظرات نسبت به عملکرد این بانک ، ۵۳ درصد کاربران توییتر نسبت به این بانک انتقاد داشتند که از میان عوامل انتقاد می‌توان به عامل پرتکرار استفاده از اپلیکیشن بانک ملت اشاره کرد. خدمت‌رسانی، فعالیت مدیر‌عاملان سابق بانک ملت و تسهیلاتی که مختص کارمندان بانک ملت است از دیگر عواملی بودند که توسط کاربران نام برده شده بودند.

انتقاد به عملکرد بانک ملت
انتقاد به عملکرد بانک ملت
انتقاد به عملکرد بانک ملت
انتقاد به عملکرد بانک ملت

حوزه فعالیت شرکت دیتاک چیست؟

شرکت دانش بنیان دیتاک در حوزه‌های مختلف تکنولوژیک همچون پردازش زبان طبیعی، متن کاوی، ارائه سرویس‌های ویژه تحلیل و پردازش متن، ساخت و ایجاد بولتن خبری، هوش تجاری و داده‌کاوی، تحلیل داده‌های حجیم، جمع‌آوری و تحلیل محتوای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی (شامل تلگرام، اینستاگرام، توییتر و وبسایت‌های خبری)، پیاده‌سازی و تولید نرم‌افزارهای سازمانی و طراحی و پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های موبایل فعالیت دارد.

دیتاک چه محصولات و خدماتی ارائه می‌دهد؟

عمده‌ترین محصولات و خدمات دیتاک سامانه روابط عمومی دیتاک، بولتن‌ساز، گزارشات تحلیلی (تصویر چهره، شبکه انتشار محتوا و …)، سکوی هوشمند پردازش داده و تله بات دیتاک است.

محصولات دیتاک برای چه کسب و کارها و سازمان‌هایی مناسب است؟

این محصولات به تصمیم‌گیران و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها با استفاده از تبدیل داده‌های پراکنده به اطلاعات و دانش موثر و بکارگیری هوش کسب و کار در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند. اصحاب رسانه، روابط عمومی‌ها، فعالین و کسب و کارهای فضای مجازی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی و … می‌توانند برای بهبود کسب و کار خود از این محصولات بهره ببرند.

چگونه می‌توان با دیتاک در ارتباط بود؟

جهت ارتباط سریع با دیتاک از شماره ۰۹۳۶۲۲۷۰۲۴۲ یا لینک زیر استفاده کنید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]ارتباط با ما[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

مهلا علیمردانی

من مهلا علیمردانی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد آمار ریاضی هستم. به پژوهش و تحلیل در حوزه داده کاوی و رسانه‌های اجتماعی علاقه‌مندم و سعی می‌کنم اطلاعاتم را در این زمینه افزایش و تجربیاتم را انتقال دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا