ترفند و ابزار فضای مجازیدیجیتال مارکتینگ

سایز استاندارد تصاویر و محتوا در شبکه‌های اجتماعی

فعالیت کاربران و متخصصان حوزه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی به طور روز افزون در حال افزایش است. بیشتر کاربران به دنبال افزایش جذابیت و کیفیت محتواهایی هستند که در این پلتفرم‌ها منتشر می‌کنند. بعلاوه برای کاربران، آگاهی از اندازه‌ و سایز استاندارد تصاویر و محتواهای شبکه‌های اجتماعی برای برنامه‌ریزی و تولید محتوای مناسب ضروری بنظر می‌رسد. در این پست اندازه عکس، تصویر پروفایل، سایز ویدیو، طول ویدیو، تعداد کاراکتر مجاز و بسیاری از اندازه‌های کاربردی دیگر به صورت اینفوگرافیک‌های جذاب ارائه شده است.

[box type=”info” align=”aligncenter” class=”” width=”500″]استفاده از پست‌ها، تصاویر، ویدیوها و محتواهای مناسب شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش کیفیت صفحه و اینگیجمنت آن می‌شود.[/box]

در هر کدام از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، پینترست، یوتیوب و لینکدین اندازه‌هایی شامل اندازه تصویر، اندازه ویدیو، طول متن، طول ویدیو و … تعریف شده است.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

حتما بخوانید: هر دقیقه اینترنت در ۲۰۱۹

سایزهای استاندارد در اینستاگرام

سایزهای استاندارد در اینستاگرام

سایز استاندارد تصویر پروفایل در اینستاگرام ۱۸۰*۱۸۰ است. تصاویر منتشر شده در پست‌های اینستاگرام سایز ۱۰۸۰*۱۰۸۰ هستند. تصویر مناسب استوری اینستاگرام ۱۹۲۰*۱۰۸۰ بوده، طول استوری تصویری ۵ ثانیه و طول استوری ویدیویی ۱۵ ثانیه است.
طول هر اسلاید ویدیو در فید اینستاگرام ۶۰ ثانیه و طول ویدیوی IGTV تا ۶۰ دقیقه است.

اندازه‌های استاندارد در توییتر

سایزهای استاندارد در توییتر
اندازه‌های استاندارد در توییتر

سایز عکس پروفایل در توییتر ۴۰۰*۴۰۰ پیکسل با حداکثر ۲ مگابایت و سایز هدر ۱۵۰۰*۵۰۰ با حداکثر ۵ مگابایت است. برای بارگذاری ویدیوی افقی در این بستر سایزهای ۳۲۰*۱۸۰، ۶۴۰*۳۶۰ و ۱۲۸۰*۷۲۰ و برای ویدیوی مربعی سایزهای ۲۴۰*۲۴۰، ۴۸۰*۴۸۰ و ۶۴۰*۶۴۰ پیشنهاد می‌شود.
طول ویدیو در توییتر تا ۱۴۰ ثانیه و میانگین آن ۴۵ ثانیه است.

بیشتر بخوانید: استراتژی هشتگ در اینستاگرام | ابزار جستجوی هشتگ

سایزهای استاندارد در لینکدین

سایزهای استاندارد در لینکدین
سایزهای استاندارد در لینکدین

در لینکدین برای کاور شرکتی سایز ۷۶۸*۱۵۳۶ و برای لوگوی شرکت ۳۰۰*۳۰۰ با حداکثر ۲ مگابایت توصیه شده است. همچنین تصویر پروفایل شخصی ۴۰۰*۴۰۰ بوده و تصویر قابل انتشار بهتر است ۶۰۰*۹۰۰ باشد. سایز کاور پروفایل شخصی نیز ۳۹۶*۱۵۸۴ است.

سایزهای استاندارد در فیسبوک

سایزهای استاندارد در فیسبوک
سایزهای استاندارد در فیسبوک

تصویر پروفایل در فیسبوک با سایز ۱۸۰*۱۸۰، تصویر کاور با سایز ۳۱۲*۸۲۰ و تصویر منتشر شده ۱۲۰۰*۶۳۰ است. تصویر لینک منتشر شده در این بستر ۶۲۸*۱۲۰۰ و طول ویدیو ۱۲۰ دقیقه است. اندازه‌ی مناسب ویدیو ۷۲۰*۱۲۸۰ در نظر گرفته شده است.

سایزهای استاندارد در یوتیوب

سایزهای استاندارد در یوتیوب
سایزهای استاندارد در یوتیوب

در یوتیوب تصاویر پروفایل را می‌توان با سایز ۸۰۰*۸۰۰ بارگذاری کرد. همچنین سایز کاور کانال یوتیوبی ۱۴۴۰*۲۵۶۰ است. ابعاد ویدیوی یوتیوبی می‌تواند ۴۸۰*۸۵۴، ۷۲۰*۱۲۸۰، ۱۴۴۰*۲۵۶۰ و یا ۱۰۸۰*۱۹۲۰ با میانگین طول ۲ دقیقه باشد.

سایزهای استاندارد در پینترست

سایزهای استاندارد در پینترست
سایزهای استاندارد در پینترست

تصویر پروفایل پیننترست ۲۴۰*۲۴۰ و تصویر منتشر شده در آن ۱۱۰۲*۷۳۵ پیکسل است.

با رعایت سایز استاندارد تصاویر و محتوا در شبکه‌های اجتماعی بر جذابیت و کیفیت صفحات خود افزوده و نرخ اینگیجمنت خود را افزایش دهید. شما چه تجربه‌ای از سایز تصاویر و محتواهای هر شبکه‌ی اجتماعی دارید؟

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا