اخبار فضای مجازی

رنج سنی مخاطبان تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

بررسی رنج سنی مخاطبان برای کسب و کارها از اهمیت زیادی برخوردار است. این مساله از آن جهت اهمیت می‌یابد که کسب‌وکارها در بخش‌بندی بازار خود نیازمند اطلاعات دموگرافیک مخاطبان و مشتریان هستند که یکی از مهمترین آن‌ها رنج سنی افراد است. براساس آمار جهانی منتشر شده از سایت هوت‌سویت در سال ۲۰۲۰ رنج سنی مخاطبان تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مختلف به صورت زیر اعلام شده است:

رنج سنی مخاطبان تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

با توجه به اینفوگرافیک بالا، در اینستاگرام ۸۱.۵٪ مخاطبان تبلیغات ۱۸تا ۴۴ سال سن دارند که از این میان ۴۰.۱٪ زن و ۴۱.۴٪ مرد هستند.
بیشترین تمرکز سنی در این پلتفرم ۶۵٪ مخاطبان هستند که  ۱۸ تا ۳۴ سال سن دارند.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

حتما بخوانید: استراتژی بازاریابی STP و ابزار اجرای آن در فضای مجازی | قسمت اول: بخشبندی بازار (سگمنتیشن)

 

۷۳.۱٪مخاطبان تبلیغات فیسبوک ۱۸ تا ۴۴ ساله هستند، ۳۰.۶٪ آن‌ها را زنان و ۴۲.۵٪ را مردان تشکیل می‌دهند.

در توییتر ۷۶٪ مخاطبان تبلیغات ۱۸تا ۴۹ سال سن دارند. ۲۹٪ این مخاطبان زنان و ۴۷٪ مردان هستند.
در این شبکه‌ی اجتماعی، مخاطبان تبلیغات بالای ۵۰ سال آن ۱۵٪ کل را تشکیل می‌دهند، این میزان تقریبا نسبت به سایر پلتفرم‌ها بیشتر است که با توجه به ماهیت آن قابل توجیه است.

تمرکز مخاطبان تبلیغات لینکدین روی رنج سنی ۲۵ تا ۳۳ سال است که ۶۱٪ از آن‌ها را شامل می‌شود. از این میزان ۲۶٪ زنان و ۳۵٪ مردان هستند.
کمترین درصد مخاطبان بالای ۵۵ ساله‌ها با ۳.۳٪ مربوط به لینکدین است، این درصد پایین با توجه به کارکرد پلتفرم توجیه‌پذیر است.

رنج سنی مخاطبان تبلیغات از فاکتورهای مهمی است که تیم‌های مارکتینگ برای تبلیغات کسب‌وکار خود باید به آن توجه کنند. با تحلیل و آنالیز دیتای شبکه‌های اجتماعی می‌توان به آمار خوبی برای اجرای برنامه‌های بازاریابی رسید. تیم دیتاک با تکیه بر کلان داده شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی که در اختیار دارد قادر به مانیتورینگ و آنالیز شبکه‌های اجتماعی برای استفاده کسب‌وکارهای مختلف است. برای آشنایی با محصولات و خدمات دیتاک با ما در ارتباط باشید.

[button color=”orange” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]تماس با ما[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا