بازاریابیتحلیل شبکه اجتماعی

بهترین روش فروش با ابزارهای داده کاوی شبکه های اجتماعی

راهکارهای افزایش فروش با ابزار دیتاک

برای بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا و حتی قدیمی جای سوال دارد که چطور می‌توانند تعداد مشتریانشان را افزایش دهند. اغلب به دنبال راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتریان وفادار هستند. اما بهترین روش فروش چیست؟ اگر شما هم می‌خواهید با شیوه فروش محصول به روش‌های نوین آشنا شوید، پیشنهاد می‌دهیم این مطلب را از دست ندهید.

چرا باید با بهترین روش فروش آشنا شویم؟

هر روز که به پیش می‌رویم کسب و کارهای جدیدی سر بر می‌آورند که میدان رقابت را تنگ‌تر می‌کنند. از سوی دیگر تکنولوژی‌های روز دنیا در حال پیشرفت هستند. همچنین برخی از شرکت‌ها از این تکنولوژی‌های قدرتمند استفاده کرده و هر روز در حال توسعه هستند. این امر افزایش درآمد را برای برندهای کوچک و میان‌رده سخت‌تر می‌کند.

یکی دیگر از دلایل ضرورت یادگیری بهترین روش فروش محصول، وسیع شدن سطح اطلاعات مشتریان است. اکنون آن‌ها هوشمندتر و محتاط‌تر از گذشته عمل می‌کنند. پس افزایش سطح اطلاعات مدیران کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر مشتریان و رقابت با کسب و کارهای همکار ضرورت دارد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

بیشتر بخوانید: قیف فروش و راهنمایی جامع برای ساخت یک ماشین فروش خودکار

راه های افزایش فروش برای کسب و کارها

تکنیک های فروش برای هر کسب و کاری با هم تفاوت دارد. اما مجموعه‌ای ترفندها و تکنیک‌ها وجود دارد که در بین همه این مشاغل یکسان است. از جمله مهم‌ترین و بهترین روش های افزایش فروش و مشتری می‌توان موارد زیر را نام برد:

مردم مزیت‌ها را می‌خرند نه کالا

اولین نکته‌ای که هر کسب و کاری باید بداند، توجه به نیاز و خواست مشتریان است. آن‌ها در واقع خریداران محصولات یا خدمات نیستند بلکه خریدار نتیجه محصول هستند. بنابراین باید لیستی از تمامی مزیت‌هایی را که محصولات یا خدمات شما برای مشتریان فراهم می‌کند، تهیه کنید.

مشتریان خود را به روشنی تعریف کنید

یکی دیگر از بهترین راه های افزایش فروش تعریف دقیق از مشتریان و پرسونا است. کسانی که تا به حال از شما خرید کرده‌اند، چه ویژگی‌هایی دارند؟ یک آواتار از مشتریان تهیه کنید و به این سوالات پاسخ دهید:

  • مشتریان شما چند ساله هستند؟
  • آیا آن‌ها مرد هستند یا زن؟
  • آیا آنها بچه دارند؟
  • چقدر پول در می آورند؟
  • آیا آنها تحصیلاتی دارند؟
  • در کدام منطقه یا شهر زندگی می‌کنند؟
  • در چه زمان‌هایی بیشتر خرید می‌کنند؟
  • و …

مشکلات مشتریان را به طور دقیق مشخص کنید

یکی از مهم‌ترین و بهترین روش فروش و افزایش مشتری، مشخص کردن مشکلات مشتریان است. آن‌ها چه نوع مشکلاتی دارند؟ آیا قادرید این مشکلات را برطرف کنید؟ گاهی اوقات کسب و کارها قادرند مشکلات مشتری را درک کنند. وقتی قیمت‌ها به طور ناگهانی افزایش می‌یابد و میزان فروش کم می‌شود، مشخص است که وضعیت به کجا می‌رود.

افزایش مزیت‌های رقابتی کسب و کار

یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر بالا بردن مزیت‌های رقابتی است. مزیت رقابتی به این معناست که دلایل خرید محصولات یا ارائه خدمات خود را از نظر مزیت‌ها نتایج و عوامل بررسی کنید. سپس این نتایج بدست آمده را تقویت کنید تا نسبت به رقبا بیشتر پیشی بگیرید. به عبارت دیگر بر روی هر مزیتی که باعث می‌شود شما از رقیبان خود برتر باشید، تمرکز کنید.

از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنید

اکنون شبکه‌های اجتماعی این فرصت را در اختیار همه قرار داده‌اند تا بتوانند بیش از هر زمان دیگری محصولاتشان را به مصرف‌کنندگان معرفی کنند. یکی از مزیت‌های این فرصت رایگان بودن آنست. با این حال داشتن تخصص برای انجام بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی لازم و ضروری است.

برای اینکه بتوانید بازاریابی دیجیتال برای افزایش فروش و جذب مشتریان وفادار را انجام دهید، می‌توانید افراد متخصص در این حوزه را استخدام کنید. توییتر، فیسبوک، Reddit، اینستاگرام، پینترست و لینکدین از جمله شبکه‌هایی هستند که به افزایش فروش کمک زیادی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ۷ مزیت بی‌نظیر رصد فضای مجازی برای بازاریابی محتوایی

چطور از طریق شبکه‌های اجتماعی فروشمان را افزایش دهیم؟

اگرچه یکی از بهترین روش های فروش کالا، ارائه آن در شبکه‌های اجتماعی است، اما فراموش نکنید این کار تخصصی است. برای فروش محصول از طریق شبکه‌های اجتماعی دانستن اصول زیر ضرورت دارد:

  • آشنایی با قوانین و الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی
  • تولید محتوای کاربرپسند و داشتن استراتژی برای این کار
  • ارائه اطلاعات به مشتریان از طریق شبکه‌ها
  • رسیدگی به مشکلات و انتقادات مشتریان
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات مشتریان

فراموش نکنید برای اینکه بتوانید از طریق فضای آنلاین مشتریان بیشتری را بدست آورید، درک احساسات مشتریان و دریافت مشکلات‌شان ضرورت دارد.

چطور به مشکلات مشتریان رسیدگی کنیم؟

یکی از راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتریان وفادار امکان تعامل با آن‌هاست. وقتی ارتباط مستقیمی بین کسب و کار با مشتریان ایجاد شود، به راحتی می‌توانید بفهمید آن‌ها دقیقا از شما چه می‌خواهند؟ اگر تعدادی از مشتریان خود را از دست داده‌اید، می‌توانید از طریق تعاملات با مشتری بفهمید دلیل کاهش تعداد مشتری چیست؟

این کار با کمک پایش فضای مجازی انجام می‌شود. در روش رصد یا پایش شبکه‌های اجتماعی شما قادرید نظرات صدها و یا شاید هزاران کاربر را در مورد کسب و کارتان پیدا کنید. اگر بخواهید این کار را به صورت دستی انجام دهید، با چندین هفته و یا دو ماه زمان نیاز دارید. به هر حال جمع آوری نظرات کاربرانی که در مورد برند شما در شبکه‌های اجتماعی صحبت کرده‌اند، کار ساده‌ای نیست.

روش ساده برای پایش شبکه‌های اجتماعی

بهترین روش فروش محصول فهم احساسات مشتریان است. این احساسات ممکن است منفی و یا حتی مثبت باشد. کاربران نظرات خود را در مورد یک برند بدون ترس ابراز می‌کنند. ابزارهای رصد شبکه های اجتماعی قادرند تمامی این نظرات را از صدها و یا شاید هزاران صفحه در شبکه‌های اجتماعی بدست آورند. این در حالیست که پیدا کردن نظرات مشتریان در برخی از صفحات غیرممکن است. شما شاید بتوانید در صفحه مربوط به برندتان این نظرتان را پیدا کنید. اما آیا یک صفحه ناشناس را می‌توانید به راحتی پیدا کنید؟

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]ابزارهای پایش فضای مجازی با دریافت این نظرات به شما کمک می‌کنند تا احساسات مشتریان خود را به راحتی بررسی کنید.[/box]

افزایش فروش محصول با درک احساسات مشتریان

یکی از بهترین راهکارهای افزایش فروش محصولات درک احساسات مشتریان است. اگر بدانید در ذهن مصرف‌کننده چه می‌گذرد، قطعا محصولات یا خدماتی را ارائه می‌دهید که مطابق با خواست آن‌ها باشد. اما مشکل بسیاری از کسب و کارها این است که قادر به ذهن‌خوانی مصرف کننده نیستند. آن‌ها فکر می‌کنند هر کاری را که مصرف‌کننده می‌خواهد، انجام می‌دهند. اما همه ماجرا این نیست.

یک کسب و کار موفق باید با بررسی ذهن مصرف‌کنندگان بتواند واکنش آن‌ها را پیش‌بینی کند. اگر بخواهید میزان فروش محصولات خود را افزایش دهید، چاره‌ای جز این کار را ندارید. بهترین روش برای درک احساسات مشتریان، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است.

همانطور که گفتیم مصرف‌کنندگان نظراتشان را در مورد یک محصول (برند شما یا رقبا) در شبکه های اجتماعی قرار می‌دهند. حال شما با بررسی مجموعه‌ای از نظرات (مثبت یا منفی) می‌توانید بفهمید در ذهن مصرف‌کننده‌های واقعی چه می‌گذرد.

دیتاک ابزاری برای افزایش فروش محصولات

یکی از بهترین راهکارهای افزایش فروش محصول استفاده از ابزار دیتاک است. این ابزار به شما کمک می‌کند در مدت زمان کوتاه درک واقعی از احساسات مصرف‌کنندگان بدست آورید. در نتیجه برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌ها را به گونه‌ای می‌چینید که بازار مصرف از آن استقبال کند. کسب و کارهایی که با داشتن اطلاعات پیش می‌روند، مجبور به پرداخت هزینه برای کسب تجربه نیستند. در واقع آن‌ها مسیر افزایش مشتری را در مدت کوتاه‌تری طی می‌کنند. دیتاک می‌تواند چنین اطلاعات و امکانی را در اختیار شما قرار دهد.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=”700″]شبکه‌های اجتماعی خودتان را پایش کنید

[button color=”orange” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]درخواست دموی سامانه روابط عمومی دیتاک[/button][/box]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

مریم کوهشاری

مریم کوهشاری هستم با مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی که در زمینه تولید محتوا با رنگ و لعاب SEO کار می‌کنم. از سال 1394 وارد این حوزه شدم و عاشقانه شغلمو دوست دارم. امیدوارم مطالبی رو که می‌نویسم مورد پسندتون واقع بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا