ترفند و ابزار فضای مجازیدیجیتال مارکتینگ

برندسازی در اینستاگرام با کمک ابزارهای رصد شبکه های اجتماعی

برند سازی اینستاگرام با استفاده از ابزارهای رصد شبکه های اجتماعی

برندسازی در اینستاگرام با وجود فضای رقابتی موجود در این بستر، این روزها کار راحتی نیست. اکنون رقبای زیادی برای هر برند در اینستاگرام در حال فعالیت هستند که این موضوع فعالیت را کمی سخت می‌کند. مزیت برندسازی در اینستاگرام افزایش تعداد مشتریان برند است. زیرا وقتی کاربران این پلتفرم از وجود برندی معتبر اطلاع پیدا کنند، به یکی از طرفداران آن تبدیل می‌شوند. اما ما یک راه‌حل بهتر و کاربردی‌تر سراغ داریم: «استفاده از ابزارهای رصد اینستاگرام»

در ادامه به ضرورت استفاده و مزیت‌های این ابزارها می‌پردازیم.

چرا به ابزار آنالیز اینستاگرام نیاز دارید؟

یکی از نکته‌های کلیدی در اموزش برندسازی در اینستاگرام اطلاع از نیاز کاربران است. وقتی از احساسات کاربران در این پلتفرم اطلاعات کافی داشته باشید، می‌توانید برای برند خود شخصیت بسازید. اطلاع از پرسونای مشتریان به شما اطلاعات دقیقی می‌دهد که طبق این اطلاعات برای برند شخصیت‌سازی می‌کنید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

همین موضوع باعث می‌شود تا برند بر روی ذهن مخاطب تاثیر بگذارد. در ابزارهای رصد شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، اطلاعات دقیق و درستی در مورد احساسات کاربران در اختیار شما گذاشته می‌شود. فضای مجازی جاییست که کاربران با کمترین ترس و اضطراب نظراتشان را در مورد یک موضوع بیان می‌کنند. شاید بسیاری از آن‌ها قادر به بیان انتقادات در فضای واقعی و رو در رو نباشند، اما همین که وارد فضای مجازی شوند، به راحتی آنچه را که در ذهن دارند، به زبان می‌آورند.

شما با تجزیه و تحلیل اینستاگرام و ابزارهای پایش این شبکه می‌توانید پروسه برندسازی را بهتر و سریع‌تر پیش ببرید.

بیشتر بخوانید: بررسی برترین آژانس‌های تبلیغاتی و مارکتینگی اینستاگرام | رصد فضای مجازی

مزیت برندسازی در اینستاگرام با کمک ابزارهای رصد شبکه های اجتماعی

مزیت ابزارهای رصد شبکه های اجتماعی برای برند سازی در اینستاگرام
مزیت‌های استفاده از ابزارهای رصد شبکه‌های اجتماعی برای برند سازی در اینستاگرام

 

همان‌طور که گفتیم وقتی از ابزارهای پایش و رصد شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنید، اطلاعات درست و دقیقی را در مورد مخاطبان خود بدست می‌آورید. اما این تمام ماجرا نیست. زیرا استفاده از ابزارهای رصد شبکه های اجتماعی برای برندسازی در اینستاگرام مزیت‌های دیگری را نیز به همراه دارد. این مزیت‌ها عبارتند از:

۱) پیشروی در مسیر اصلی کسب و کار

برای برندسازی شخصی در اینستاگرام فعالیت در حوزه کسب و کار اهمیت زیادی دارد. در واقع شما باید استراتژی محتوا را متناسب با کسب و کار خود بچینید. پست‌هایی که فالوورها نسبت به آن واکنش زیادی نشان می‌دهند، باید هر روز بارگذاری شوند. اما هر پستی نباید در صفحه شما گذاشته شود. در واقع باید به سراغ محتواهای چالشی اما مرتبط با حیطه کسب و کار خود بروید.

پیدا کردن این دسته از مطالب برای برندسازی اینستاگرام کار ساده‌ای نیست. حال آنکه با کمک ابزارهای پایش شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به راحتی بفهمید فالوورها نسبت به چه نوع محتوایی واکنش بهتری نشان می‌دهند.

۲) کسب اطلاعات در مورد مخاطبان و مشتریان

برندسازی در اینستاگرام بدون دریافت اطلاعات از کاربران امکان‌پذیر نیست. شناخت مخاطبان و مشتریان بالقوه برای دستیابی به اهداف بازاریابی و برندسازی اهمیت زیادی دارد. از سویی شما باید محتوای جذاب تولید کنید و از سوی دیگر به ایجاد تجربه مشتری نیاز دارید. بنابراین کسب اطلاعات در مورد مخاطبان و مشتریان در این رابطه به شما کمک زیادی خواهد کرد.

شناخت مشتریان نکته کلیدی است که باعث می‌شود محصولات بهتری را تولید کنید و در نتیجه از رقبا جلوتر باشید. تجزیه و تحلیل اینستاگرام مشتریان را براساس نظراتشان طبقه‌بندی می‌کند. سپس شما با توجه به آمار نظرات در مورد یک موضوع خاص می‌توانید تصمیم‌گیری کنید.

۳) تولید محتوای مبتنی بر داده

یکی از نکات مهم در برندسازی در اینستاگرام تولید محتواهای داده محور است. هر چه در ارائه آمارها و اطلاعات دقیق‌تر عمل کنید، سریع‌تر به نتایج موردنظر خود دست پیدا می‌کنید. همچنین با کمک ابزارهای پایش شبکه های اجتماعی می‌توانید متوجه شوید کدامیک از عملکردهای شما بیشترین طرفداران را داشته است.

اگر به تازگی برای برند یک استراتژی به کار گرفته‌اید، با کمک ابزارهای پایش شبکه های اجتماعی می‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد فیدبک کاربران بدست آورید و سپس در تولید محتواهای بعدی از آمارها و اطلاعات بدست آمده استفاده ‌کنید. چنین محتواهایی مورد تایید بخش زیادی از فالوورهاست و اعتماد آن‌ها را جلب می‌کند.

۴) بهترین زمان برای ارسال محتواها را یاد بگیرید

برای برندسازی در اینستاگرام باید به نحوی عمل کنید که بیشترین بازخورد را برایتان به همراه داشته باشد. در واقع باید زمان انتشار محتواها را هم بدانید. در ابزارهای رصد شبکه های اجتماعی شما می‌توانید بفهمید کاربران چه زمان‌هایی نسبت به یک موضوع عکس‌العمل نشان می‌دهند. بعد از مدتی با بررسی این زمان‌ها، می‌توانید برخی از داده‌ها و محتواها را در زمان‌های مناسب‌تر منتشر کنید.

برای مثال وقتی یک شایعه در اینستاگرام منتشر می‌شود، در ابتدا کاربران آن را می‌پذیرند. وقتی از ابزار پایش شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید می‌توانید بفهمید فالوورها تا چه زمانی تحت تاثیر این شایعات و اخبار جعلی هستند. پس به محض اینکه فیک نیوز تاثیر خود را از دست داد، شما می‌توانید برای اثبات برند خود اقدام کنید. در واقع باید تا زمان آرام شدن بازار مصرف صبر کنید. ابزارهای پایش شبکه‌های اجتماعی این فضا را برایتان بررسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه در مورد اینسایت اینستاگرام (Instagram Insights) باید بدانید

۵) کاربران چقدر درگیر برند شما هستند؟

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از ابزارهای پایش شبکه‌های اجتماعی برای برندسازی در اینستاگرام، توجه به میزان درگیری کاربران با یک برند است؟ آیا آن‌ها در مورد برند شما زیاد صحبت می‌کنند؟ آیا نظراتشان مثبت است؟ آیا انتقادات آن‌ها نسبت به تشکرها و پیشنهادات بیشتر است؟ در مورد رقبا چه نظری دارند؟ آیا محصولات رقبا را به محصولات شما ترجیح می‌دهند؟ آیا بین برند شما با برند رقبا مقایسه انجام می‌دهند؟

برای برندسازی در اینستاگرام باید به همه این سوالات پاسخ درست و قاطع بدهید. در ابزارهای پایش شبکه‌های اجتماعی این امر برایتان ممکن شده است. در واقع این ابزارها تمامی نظرات فالوورها و حتی سایر کاربرانی که فالوور شما نیستند را جمع‌آوری می‌کنند. سپس با بررسی دقیق این نظرات به شما یک جمع‌بندی کلی ارائه می‌دهند.

[button color=”red” size=”small” link=”https://dataak.com/#contact” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]رایگان رصد کنید[/button]

۶) بررسی رشد دوره‌ای برند و توجه کاربران

یک نکته مهم در آموزش برندسازی در اینستاگرام بررسی دوره‌ای برند است. اگر شما بخواهید نظرات کاربران را در طی دوره‌های زمانی مختلف با هم مقایسه کنید، باید هر چند وقت یکبار از ابزارهای رصد شبکه های اجتماعی استفاده کنید. اگر بخواهید بدانید آیا برند شما در طی ۳ ماهه اخیر رشد کرده یا خیر، باید به سراغ این ابزارها بروید.

در واقع شما برای مقایسه دوره‌های زمانی و بررسی میزان رشد یا افت یک برند باید تجزیه و تحلیل مداوم را مدنظر قرار دهید.

۷) بررسی دیدگاه کاربران در اینستاگرام

کاربرانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند نماینده جامعه مصرف‌کننده هستند. وقتی به صورت رندوم نظرات تعداد زیادی از آن‌ها را بررسی می‌کنید، نتایج این بررسی می‌تواند برای تعمیم به تمامی مصرف‌کننده‌ها استفاده شود. برای مثال شما نظرات ۲ هزار کاربر در اینستاگرام را از طریق ابزارهای پایش شبکه‌های اجتماعی در مورد موضوعی خاص استخراج کرده‌اید.

حالا نظرات آن‌ها را آنالیز می‌کنید. نتایج می‌تواند به شما بگوید مشتریان چه دیدگاه، احساسات و نظراتی نسبت به برند شما دارند.

بیشتر بخوانید: روش‌های جستجو در اینستاگرام | مانیتورینگ هوشمند فضای مجازی

استفاده از ابزار دیتاک برای برندسازی اینستاگرام

یکی از راه‌های برندسازی در اینستاگرام استفاده از ابزار «دیتاک» است. این ابزار برای بررسی نظرات کاربران در تمامی شبکه‌های اجتماعی و از جمله اینستاگرام کاربرد دارد. از طریق دیتاک می‌توانید متوجه شوید که کاربران اینستاگرام چگونه فکر می‌کنند و چه احساساتی نسبت به برند شما و رقبا دارند. بنابراین به راحتی می‌توانید برای برند خود مطابق با این احساسات کاربران، شخصیت‌سازی کنید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/#contact” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]این ابزار را رایگان امتحان کنید[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

مریم کوهشاری

مریم کوهشاری هستم با مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی که در زمینه تولید محتوا با رنگ و لعاب SEO کار می‌کنم. از سال 1394 وارد این حوزه شدم و عاشقانه شغلمو دوست دارم. امیدوارم مطالبی رو که می‌نویسم مورد پسندتون واقع بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا