عمومی

برترین اینفلوئنسرهای گردشگری در اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام که  از سال ۲۰۱۰ وارد بازار شد، به دلیل سهولت اشتراک گذاری تصاویر در آن، محبوبیت زیادی را در میان سایر شبکه های اجتماعی کسب کرده است. امکانات ویژه این بستر که روز به روز نیز در حال افزایش است بستری مناسبی را برای گردشگران فراهم کرده تا بتوانند خاطرات و تجربیات سفر و هم چنین تصاویر مناطق مختلف را در دسترس علاقه مندان قرار دهند. عملکرد صحیح و درست اینفلوئنسر های گردشگری و احساس مسئولیت و توجه به ارزش محتوای تولید شده توسط آن ها می تواند کمک به سزایی به صنعت گردشگری داشته باشد

در این مقاله قصد داریم با بررسی و تحلیل داده های اینستاگرام در بازه زمانی فرورین ماه ۱۴۰۰، پنج مورد از برترین اینفلوئنسر های گردشگری ایرانی را براساس معیار های مختلفی نظیر تعداد دنبال کننده، میانگین لایک هر پست و میانگین کامنت و نرخ مشارکت (حاصل تقسیم میانگین کامنت و میانگین لایک هر پست بر تعداد اعضا) شناسایی کنیم. در ادامه نتایج تحلیل ارائه شده است.

۱) هدی رستمی (hodarostami)

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

صفحه خانم هدی رستمی با ۴۵۲ هزار دنبال کننده در رتبه نخست تحلیل قرار می گیرد. این صفحه با ۴۵٫۷ هزار میانگین لایک، از تفاوت نزدیک به ۳۵ هزار لایک با رقیبان خود برخوردار است. میانگین تعداد کامنت های دریافتی در هر پست منتشر شده نیز ۴۹۳ عدد است و در نهایت با نرخ مشارکت ۱۰٫۲۳ درصد بالاترین میزان مشارکت را در میان صفحات مورد بررسی کسب کرده است.

خانم هدی رستمی به کشورهای کاستاریکا، پاناما، مصر، تونس، سوئد، میانمار، پرتغال و … و هم چنین شهر های مختلف ایران مثل شیراز، اصفهان، کاشان و… سفر کرده و تجارب خود را همراه با تصاویر جذاب و دیدنی برای مخاطبین خود به اشتراک می گذارد.

۲)بنیامین رضایی(benyamin.marco)

این صفحه با ۲۳۵ هزار دنبال کننده توانست رتبه دوم تحلیل را کسب کند.مقدار میانگین لایک ۸٫۷ هزار عدد آن حاکی از پایین بودن نرخ مشارکت اعضای این صفحه است که در مقدار معیار نرخ مشارکت (۳٫۸۶) درصدی نیز کاملا مشهود است. آقای رضایی به ۴ قاره آفریقا ،آمریکا ،اروپا، اقیانوسیه سفر کرده است.

۳)مهسا نعمت (mahsanemat)

این صفحه که متعلق به خانم مهسا نعمت است  با ۱۵۰٫۸ هزار دنبال کننده توانست رتبه سوم تحلیل را از آن خود کند. این صفحه از لحاظ مشارکت اعضای آن در واکنش نشان دادن به پست های منتشر شده توسط ایشان با میزان نرخ مشارکت ۶٫۲۸ درصد، از نظر این شاخص در رتبه چهارم قرار می گیرد. خانم نعمت به کشور های تایلند، قطر، مالزی، ویتنام، ترکیه ، صربستان سفرکرده است.

۴)آرش آروین ( orange.rhino )

آقای آرش آروین در صفحه خود با عنوان اورنج راینو ( کرگدن نارنجی)  ۱۳۳٫۳ هزاردنبال کننده دارد. او با میانگین لایک ۹٫۹ هزار و میانگین۳۷۰ کامنت به ازای هر پست توانسته نرخ مشارکت ۷٫۷۵ درصد را کسب کند که از حیث مشارکت اعضا رتبه سوم را به دست آورده است. آقای آروین به شهر های مختلف ایران سفر کرده و تجارب و چالش های سفر خود را با مخاطبین به اشتراک می گذارد.

۵)زینب شاه علی (zeynab.shahali)

صفحه خانم زینب شاه علی ۱۰۲٫۳ هزار دنبال کننده دارد، توانسته نرخ مشارکت ۸٫۸۸ درصدی را کسب کند. اگرچه رتبه پنجم را از نظر تعداد دنبال کننده کسب کرده است اما جایگاه دوم را از نظر مشارکت اعضا در میان صفحات این لیست داراست. خانم شاه علی با گردشگری به نقاط مختلف ایران مکان های دیدنی و جذاب را به مخاطبین خود معرفی می کند.

حوزه فعالیت شرکت دیتاک چیست؟

شرکت دانش بنیان دیتاک در حوزه‌های مختلف تکنولوژیک همچون پردازش زبان طبیعی، متن کاوی، ارائه سرویس‌های ویژه تحلیل و پردازش متن، ساخت و ایجاد بولتن خبری، هوش تجاری و داده‌کاوی، تحلیل داده‌های حجیم، جمع‌آوری و تحلیل محتوای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی (شامل تلگرام، اینستاگرام، توییتر و وبسایت‌های خبری)، پیاده‌سازی و تولید نرم‌افزارهای سازمانی و طراحی و پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های موبایل فعالیت دارد.

دیتاک چه محصولات و خدماتی ارائه می‌دهد؟

عمده‌ترین محصولات و خدمات دیتاک سامانه روابط عمومی دیتاک، بولتن‌ساز، گزارشات تحلیلی (تصویر چهره، شبکه انتشار محتوا و …)، سکوی هوشمند پردازش داده و تله بات دیتاک است.

محصولات دیتاک برای چه کسب و کارها و سازمان‌هایی مناسب است؟

این محصولات به تصمیم‌گیران و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها با استفاده از تبدیل داده‌های پراکنده به اطلاعات و دانش موثر و بکارگیری هوش کسب و کار در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند. اصحاب رسانه، روابط عمومی‌ها، فعالین و کسب و کارهای فضای مجازی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی و … می‌توانند برای بهبود کسب و کار خود از این محصولات بهره ببرند.

چگونه می‌توان با دیتاک در ارتباط بود؟

جهت ارتباط سریع با دیتاک از شماره ۰۹۳۶۲۲۷۰۲۴۲ یا لینک زیر استفاده کنید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]ارتباط با ما[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

محبوبه شانقی

من محبوبه شانقی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی صنایع هستم،به حوزه های داده کاوی،تجزیه وتحلیل رفتار کاربران، تحلیل شبکه های اجتماعی و مارکتینگ علاقه مندم. امیدوارم مطالبی که مینویسم مورد پسند خوانندگان محترم قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا