اخبار دیتاکعمومی

افکارسنجی در شبکه‌های اجتماعی | گفت‌وگوی مدیرعامل دیتاک با تلویزیون

سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه برنامه‌ی چرخ با موضوع افکارسنجی در شبکه‌های اجتماعی روی آنتن رفت. در این برنامه امیرحسین عسگری، مدیر عامل دیتاک و کارشناس کلان‌داده از پشت صحنه‌ی افکارسنجی در شبکه‌های اجتماعی گفت.
امیرحسین عسگری در این گفت‌وگو در مورد کارکرد‌های دیتا این چنین عنوان کرد:
“در یک کلام دیتا برای کسانی است که رقابت برایشان مهم‌تر است. دیتا می‌تواند به کسب‌وکارها در برنامه‌ریزی مبتنی بر داده کمک کند.”

تفاوت افکارسنجی در شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر داده با نظرسنجی‌ میدانی و سنتی

عسگری با اشاره به سرعت بالای افکارسنجی در شبکه‌های اجتماعی، زمان را ارزش افزوده‌ای در این نوع افکارسنجی به نسبت نظرسنجی‌های میدانی عنوان کرد.

مدیرعامل دیتاک گفت: ما می‌گوییم دیتای بیشتری تا سطح اینکه بتوانیم بگوییم همه‌ی دیتاها. به این معنی که با اشتیاق به جمع‌آوری همه دیتاها حرکت می‌کنیم اما همه‌ی دیتاها بخاطر وجود مسائل پرایوت قابل دسترسی نیست، با وجود این، دیتای جمع‌آوری شده به قدری زیاد است که همه‌ی گروه‌های اجتماعی از طیف‌های مختلف با هر ترکیب و متغیر جامعه‌شناسی در آن وجود دارد.
همچنین با توجه به فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی، دیتای موجود در این بسترها توزیع نرمالی از کل جامعه است. میزان صحت و دقت این افکارسنجی‌ها می‌تواند به ۹۵٪ برسد، که به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل میزان آموزش ماشین، میزان رسمی یا محاوره‌ای بودن محتوا و حجم محتوا است. هرقدر حجم محتوا بیشتر باشد، احتمال خطا کمتر است.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

عسگری افزود: حوزه‌ی کلان‌داده یک حوزه‌ی بین رشته‌ای است و همین موضوع  باعث می‌شود طیف تخصص مورد نیاز متنوع باشد. این تخصص‌ها شامل علوم‌اجتماعی، آمار، ریاضی محض، علوم پایه و علوم انسانی و از سمت دیگر شامل برنامه‌نویسی زبان پایه و به صورت تخصصی‌تر علوم داده و مهندسی داده، هوش مصنوعی و آی‌تی است.

این گفت‌وگو را در ویدیوی زیر مشاهده کنید:

نمونه‌ای از افکارسنجی‌ در شبکه‌های اجتماعی را می‌توانید در لینک‌ زیر مشاهده کنید:
افکارسنجی شبکه‌های اجتماعی در شهادت سردار سلیمانی

 

 

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا