تحلیل شبکه اجتماعی

پرتکرارترین چهره های سیاسی ایران در توییتر | شمارش معکوس برای انتخابات ۱۴۰۰

برترین شخصیت‌های سیاسی توییتر در مرداد ۹۹

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ چهره‌های سیاسی بیش از پیش مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار می‌گیرند. فعالیت‌ها، نقل قول‌ها و کارهای این افراد بیشتر زیر ذره‌بین کاربران قرار گرفته و تولید محتوا حول آن‌ها بیشتر می‌شود. در این رشته بررسی دیتاک، پرتکرارترین چهره های سیاسی ایران در ماه‌های متوالی تحلیل می‌شود.

دیتای سیاسیون پرتکرار خردادماه: شخصیت‌های سیاسی مورد توجه در شبکه‌های اجتماعی

پرتکرارترین چهره های سیاسی ایران

در تصویر زیر اسامی پرتکرارترین چهره های سیاسی ایران در توییتر را در مرداد ماه ۹۹ به ترتیب قرار گرفته است:

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک
پرتکرارترین شخصیت های سیاسی توییتر. مرداد ۹۹
پرتکرارترین چهره‌های سیاسی توییتر در مرداد ۹۹

محمدباقر قالیباف همچون ماه قبل اولین نام پرکاربرد بعد از روحانی است. ماه قبل نام وی به دلیل نشستن بر صندلی ریاست مجلس پرکاربرد بود اما در مرداد از این نام به دلایل مختلفی از جمله طرح دو فوریتی لغو کنکور یاد شده است.

نام محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، به دلایلی از جمله انفجار بیروت، تسلیت‌های وی، قرارداد چین و انتقاد به اقدامات وی به کار برده شده است. فعالیت‌ای مداوم ظریف موجبات حظضور مستمو وی در این لیست را فراهم آورده است.

از مهرداد بذرپاش به دلیل انتصاب وی بعنوان رییس دیوان محاسبات کشور و پرونده‌های فساد مالی یاد شده است. نام این شخص درکنار نام قالیباف به وفور آمده چراکه انتصاب وی در این سمت توسط قالیباف صورت گرفته است.

سید ابراهیم رئیسی بعنوان ریاست قوه قضاییه، حک‌های اجرایی در این قوه، فعالیت های کاری و مسائل مربوطه نام پرتکراری بوده است.

در ادامه محمود احمدی‌نژاد از جمله اسامی است که بواسطه مصاحبه پرویز فتاح در این ماه پرتکرار شده است. در این مصاحبه فتاح انتقادات تندی به برخی مسئولین کشور همچون احمدی‌نژاد مبنی بر تصرف اموال بنیاد مستضفان وارد کرد. لازم به ذکر است که احمدی‌نژاد با فعالیت‌های خود در چندماه اخیر همواره مورد توجه بوده است.

انتخاب علیرضا زاکانی، بعنوان رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از دلایل پرتکرار بودن نام وی بوده است. کاربران با توجه به سوابق این فرد، وی را شایسته‌ی چنین مقامی نمی‌دانستند.

نام پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان بخاطر مصاحبه جنجالی‌اش پرکاربرد شد. فتاح با نام بردن از افرادی همچون معصومه ابتکار، ملاوردی، لاریجانی و احمدی‌نژاد آن‌ها را درباره‌ی اموال بنیاد مورد بازخواست قرار داد.

با توجه به اینکه این دیتا با دید انتخابات ۹۹ جمع‌آوری و فراهم شده نام روحانی در لیست قرار ندارد. با این وجود با داغ شدن موضوعات گشایش اقتصادی و درخواست لغو کنکور، روحانی پرتکرارترین نام توییتر فارسی مرداد با حدود ۷۰۰ هزار پست بود.

در مقایسه با شخصیت‌های سیاسی مطرح تیرماه، در مرداد تاجگردون، موسوی خویینی‌ها و آملی لاریجانی اسامی حذف شده نسبت به تیر ماه هستند.

دیتاک ابزار تحلیل چهره شما در فضای مجازی

سامانه دیتاک با بررسی، پایش و تحلیل شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و توییتر و وبسایت‌های خبری قادر به تحلیل نام افراد، برندها، محصولات و سازمان‌ها است. با سفارش تحلیل دیتاک از نظر افکار عمومی نسبت به موضوع موردنظر خود آگاه شوید.

[button color=”primary” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]با ما در تماس باشید[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا