تحلیل شبکه اجتماعی
موضوعات داغ

نماوا و فیلیمو ؛ متهم به انحصارطلبی | مقایسه سرویس‌های VOD داخلی از نظر کاربران توییتر

نماوا و فیلیمو دو سامانه نمایش درخواستی (VOD) اشتراکی ایرانی آنلاین برای پخش فیلم و سریال هستند که در یک سال اخیر کاربران بسیاری را به سمت خود جلب کرده و باعث ایجاد نظرات مختلف این کاربران در فضای توییتر شده‌ است. نتیجه رصد دیتاک از میزان محبوبیت و عملکرد این دو سامانه بومی از دید کاربران توییتری در گزارش زیر آمده است.

مقایسه نماوا و فیلیمو از دیدگاه کاربران توییتر

ویدئو زیر مقایسه کامل این دو سرویس در توییتر را بر مبنای توییت های یکسال اخیر نشان می‌دهد.

 

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

در تحلیل شبکه اجتماعی در مجموع سرویس فیلیمو ۲۴٪ بیشتر از نماوا موضوع صحبت کاربران توییتر بود. مجموعه توییت‌های کاربران درباره این دو سرویس در سه دسته راضی، ناراضی و خنثی تقسیم شده‌اند که در ادامه جزئیات این دسته‌بندی آمده است.

پرلایک‌ترین توییت در میان توییت‌ها مربوط به توییتی با محتوای درخواست عدم حمایت مردم از سرویس نماوا و فیلیمو به دلیل نقض قانون کپی رایت توسط آن‌ها و انحصار طلبی و رانتی بودن آن‌هاست.

مقایسه نماوا و فیلیمو در توییتر
اعتراض به انحصارطلبی و نقض قانون کپی رایت نماوا و فیلیمو

احساسات خنثی نسبت به دو برند

از مجموع نظرات مربوط به سه دسته خنثی، راضی و ناراضی ۱۷٪ نظرات کاربران در دسته خنثی قرار گرفت. نظرات این بخش عموما مربوط به معرفی و پیشنهاد سرویس، سینمای آنلاین و ترافیک رایگان ارائه شده توسط این دو سرویس است.

احساس رضایت نسبت به فیلیمو و نماوا

دسته راضی تنها ۱۱٪ نظرات کاربران را در مجموع نظرات به خود اختصاص داده است. در بین توییت‌های هر دو سرویس ۱۷٪ مربوط به رضایت از فیلیمو و ۱۵٪ مربوط به رضایت از نماواست. عوامل رضایت از هر دو سرویس بسیار شبیه به هم بوده که از آن‌ها می‌توان به اشتراک رایگان و قیمت مناسب و تقدیر از تولید فیلم‌های مخصوص نابینایان اشاره کرد. برای مثال در یکی از این بخش‌ها برخی از کاربران از تولید فیلم‌های مخصوص نابینایان توسط فیلیمو تقدیر کرده بود.

مقایسه نماوا و فیلیمو در توییتر
تقدیر کاربران توییتر از محتوای مخصوص نابینایان در فیلیمو

نارضایتی کاربران توییتر از دو هر پلتفرم

بیشترین تعداد توییت‌ها مربوط به دسته ناراضی بود که ۷۲٪ توییت‌ها را شامل می‌شد. در مجموع نارضایتی از سرویس نماوا در میان توییت‌های مربوط به آن ۶۸٪ و نارضایتی از سرویس فیلیمو ۷۰% بود. عمده واکنش‌های منفی مربوط به فیلیمو به دلیل سانسور محتوا بوده است. در مجموع در میان کاربران انتقاد بسیاری بر انحصار طلبی این دو سرویس و در پی آن فیلترینگ سایت‌های دانلود فیلم وارد شده است.

مقایسه نماوا و فیلیمو در توییتر
اعتراض به انحصاری بودن فیلیمو و نماوا

برند خود را از نظر کاربران سوشال مدیا تحلیل کنید

اطلاعات فوق حاصل رصد، استخراج و تحلیل بیگ دیتای توییتر در یکسال اخیر بوسیله سامانه دیتاک است. ابزار دیتاک تمام محتوای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اعم از توییتر، اینستاگرام و تلگرام را رصد و جمع‌آوری می‌کند. از این دیتا می‌توان برای تحلیل برند، تحلیل تصویر چهره، تحلیل و آنالیز موج و … استفاده کرد.

شما نیز می‌توانید برند یا کمپین خود را براساس دیتای جامع و واقعی دیتاک آنالیز و ردیابی کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و درخواست گزارش تحلیل با ما در ارتباط باشید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]از نظرات کاربران نسبت به برند خود آگاه شوید[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا