هوش مصنوعی

روند صعودی فناوری دیپ فیک (Deep fake) در حوزه‌های همکاری از راه دور

فناوری دیپ فیک (Deepfake) از راه دور

اکنون به لطف فناوری هوش مصنوعی معروف به شبکه‌های مولد تخاصمی (GAN)، می‌توان تقریباً هرکسی را جعل کرد. خوشبختانه دیپ فیک ( deepfake ) جنبه زشت خود را در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که اکنون در حال اتمام می باشد، نشان نداده است. هیچ کس نتوانسته  با استفاده قابل توجهی از GAN برای تولید فیلم‌های فریبنده و گول زدن افکار عمومی اقدام کند. در عوض، شبکه‌های مولد تخاصمی به طور فزاینده‌ای در برنامه‌های مفید اجتماعی ظاهر می‌شوند که می‌توان به انیمیشن‌های واقعی و فیلم‌های پس از تولید زنده اشاره کرد.

همانطور که توسط چندین اعلامیه اخیر صنعت مشهود است، خدمات همکاری از راه دور نسل بعدی، از شبکه‌های مولد تخاصمی و سایر تکنیک‌های هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت جریان‌ها استفاده می‌کنند. در این میان شایان ذکر است که NVIDIA و مایکروسافت از GAN برای بهبود ارائه همکاری از راه دور استفاده می‌کند که در ادامه جزییاتی را در این زمینه در اختیارتان قرار خواهیم داد.

NVIDIA از GAN برای بهبود ارائه همکاری از راه دور  سراغ دیپ فیک رفته اند

اگر می‌خواهیم نگاهی اجمالی به آینده کنفرانس ویدیویی با استفاده از هوش مصنوعی داشته باشیم. بیایید به اعلامیه اخیر Nvidia در مورد Maxine، که یک راه حل جدید برای همکاری از راه دور شتاب دهنده GPU است، بپردازیم. این پیشنهاد سه سطح مبتنی بر GAN را در تماس‌های کنفرانسی پخش همزمان به شما معرفی می‌کند:

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک
  • رندر صورت با استفاده از هوش مصنوعی: GAN در Maxine می‌تواند کیفیت نحوه ارائه آنلاین شخص در یک تماس ویدیویی را بهینه کند. به طور خاص، GAN این راه حلی برای تنظیم نگاه شرکت کنندگان، روشن کردن چهره آن‌ها، افزایش وضوح، فریم‌های مجلل و ترکیب مجدد، کاهش لرزش و لغو سر و صدا استفاده می‌کند. فناوری دیپ فیک نقاط صورت را تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس به صورت الگوریتمی آن چهره‌ها را به صورت بلادرنگ در جریانی که در انتهای اتصال نمایش داده می‌شود، دوباره احیا و اصلاح خواهد کرد.
  • ارائه اجتماعی با استفاده از هوش مصنوعی: از GAN در Maxine برای بهبود تجربه اجتماعی در یک تماس فراتر از آنچه شرکت‌کنندگان تجربه می‌کنند، استفاده خواهد شد. راه حل این کار با تنظیم خودکار فیلم ارائه شده، انجام می‌شود تا به نظر برسد که افراد همیشه در مقابل یکدیگر قرار دارند و تماس چشمی برقرار می‌‌کنند.
  • رندر آواتار با استفاده از هوش مصنوعی: فناوری دیپ فیک در Maxine به کاربران این امکان را می‌دهد تا از آواتارهای عکس واقع گرایانه تولید شده توسط GAN استفاده کنند. این دستیارهای مجازی مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند از پردازش زبان طبیعی برای یادداشت برداری، تنظیم موارد عملی و پاسخ به سوالاتی با صدای انسان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: یادگیری عمیق به زبان ساده | دیپ لرنینگ چیست؟

مایکروسافت نیز همکاری از راه دور را از طریق هوش مصنوعی تجربه می‌کند.

چند ماه پس از انویدیا، مایکروسافت نیز چندین قابلیت تقویت شده با هوش مصنوعی را در محصول همکاری از راه دور Teams خود معرفی کرد. مایکروسافت از GAN در ویژگی‌های جدید Teams استفاده کرد و نشان داد که چگونه به کمک هوش مصنوعی و فناوری دیپ فیک، تجربه و بهره‌وری شرکت یکپارچه می‌شود:

  • مقیاس‌بندی و مرکزیت خودکار فیلم‌های شرکت‌کنندگان در جلسه در صندلی‌های مجازی آنها، بدون در نظر گرفتن فاصله
  • کاهش حواس پرتی‌ها برای اینکه شرکت کنندگان بتوانند روی چهره و زبان بدن افراد دیگر تمرکز کنند.
  • قرار دادن همه شرکت کنندگان در یک زمینه مشترک بدون توجه به جایی که آنها هستند.
  • نمایش محتوای مشترک و اعضای خاص در کنار هم
  • جابجایی ارائه دهنده برنامه در پیش زمینه اسلایدی که نشان می‌دهند.

سیسکو از هوش مصنوعی برای اطمینان از تجربه همکاری از راه دور و در اتاق استفاده می کند

سیسکو هم از جمله شرکت‌هایی بود که اعلام کرد،  قصد دارد AI را در نسل بعدی نرم افزار همکاری Webex خود قرار دهد. اگرچه Cisco به طور خاص، پیشرفت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود را بر روی فناوری GAN ایجاد نکرده است. اما همانند NVIDIA و Microsoft سعی کرده تا پاسخگوی نیازهای بازار باشد و قابلیت‌هایی چون کاهش حواس پرتی و افزایش بهره وری تیم در کنفرانس‌های از راه دور را با فناوری دیپ فیک ارائه دهد.

یکی از ضعف‌ها در بسیاری از کنفرانس‌ها و همکاری از راه دور، کیفیت صدا می باشد. سیسکو قصد دارد برای هموار کردن کیفیت صدا در کنفرانس‌های Webex، فناوری حذف سر و صدا و تقویت گفتار را با استفاده از هوش مصنوعی ادغام کند.  این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا حواس پرتی کمتری را تجربه کنند و به درک مطلب در جلسات ویدیویی بهبود خواهد بخشید. سیسکو همچنین چندین ویژگی جدید Webex مبتنی بر هوش مصنوعی را برای سیستم‌های مبتنی بر اتاق معرفی کرده است که می‌توان به سنسورهایی برای تشخیص سر و صدا اشاره کرد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا