ترفند و ابزار فضای مجازیدیجیتال مارکتینگ

روش‌های جستجو در اینستاگرام | مانیتورینگ هوشمند فضای مجازی

اینستاگرام شبکه‌ی اجتماعی موفقی که ماهانه ۱ میلیارد کاربر فعال دارد همواره در حال تلاش برای بهبود پلتفرم خود است. این شبکه‌ی اجتماعی در جهت کسب رضایت کاربران گزینه‌های جالبی در خود جای داده است. یکی از این گزینه‌ها اکسپلور یا صفحه جستجوی اینستاگرام است که نتایج به صورت به روز رسانی شده در آن نمایش داده می‌شوند. روند نمایش نتایج اکسپلور اینستاگرام که توسط هوش‌مصنوعی مرتب می‌شود، با سلیقه‌ی کاربر متناسب می‌شود. پست‌ها عموما بر مبنای موضوعاتی هستند که کاربر یا فالویینگ‌هایش لایک کرده‌اند. در این مقاله سعی داریم به روش‌های مختلف جستجو در اینستاگرام برای موضوع یا کلیدواژه‌ای خاص اشاره کنیم.

روش‌های جستجو در اینستاگرام رصد فضای مجازی

چگونه در اینستاگرام جستجو کنیم؟

جستجو در اینستاگرام روش‌های متنوعی دارد. در این بخش به چند مورد از این روش‌ها اشاره کرده و آن‌ها را مختصرا شرح خواهیم داد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

۱- اکسپلور اپلیکیشن اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام در قسمت اکسپلور خود قابلیت جستجو را دارد. با ورود به صفحه اکسپلور در قسمت بالای صفحه یک نوار جستجو می‌بینید که اگر بر آن کلیک کنید می‌توانید نام فرد یا موضوع موردنظر خود را تایپ کرده و نتایج را در صفحه ببینید. در این قسمت شما می‌توانید عبارت مورد نظر خود را بر طبق گزینه‌هایی که در نوار زیر نوار جستجو آمده جستجو کنید. این گزینه‌ها عبارتند از: برترین (TOP) اکانت‌ها، هشتگ‌ها و یا مکان‌هایی که بیشترین محتوا را داشته‌اند، صفحات یا اکانت‌ها (ACCOUNTS) اکانت‌های برتر از نظر تعداد فالوور و یا اکانت‌هایی که به عبارت مورد جستجو نزدیک‌ترند، هشتگ‌ها (TAGS) هشتگ‌هایی که با توجه به عبارت مورد جستجوی شما بیشترین کاربرد را در پست و محتواهای منتشر شده داشته‌اند که در نتایج براساس تعداد پست بصورت نزولی مرتب می‌شوند و مکان‌ها (PLACES).

جستجو در اکسپلور اینستاگرام

نتایج جستجو بر اساس فاکتورهای متنوعی مانند افرادی که فالو کرده‌اید، افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید و عکس‌ها و فیلم‌هایی که در اینستاگرام لایک کرده‌اید نمایش داده می‌شود.

۲- سامانه رصد و مانیتورینگ فضای مجازی دیتاک

سامانه رصد و مانیتورینگ فضای مجازی دیتاک

سامانه رصد و مانیتورینگ فضای مجازی دیتاک یک سامانه منسجم و قوی است که به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دسترسی داشته و بصورت دائمی و گسترده دیتا را از فضای مجازی جمع‌آوری می‌کند. در این سامانه می‌توانید بدون جستجوی عبارت خاصی به تمام محتوای منتشر شده در هر بستر دسترسی داشته باشید. با مراجعه به قسمت اول آموزش سامانه با کلیت این نوع جستجو آشنا خواهید شد.
همچنین امکان جستجوی محتوایی نیز در این سامانه وجود دارد. با جستجوی عبارت مورد نظر به تمام محتوای منتشر شده در آن موضوع دسترسی پیدا می‌کنید. کلیپ زیر آموزش بخش جستجوی سامانه به طور کامل است.

[button color=”orange” size=”medium” link=”https://dataak.com/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d9%88-%d8%a2%d9%86%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%b2-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]آموزش سامانه رصد و مانیتورینگ فضای مجازی دیتاک[/button]

در نتیجه‌ی جستجوی محتوای اینستاگرام در این سامانه، تمام پست‌های منتشر شده با کلیدواژه‌ی مورد جستجو بر اساس فیلتر‌های خاصی که قابل تغییر نیز هستند نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند از این نتایج بصورت فایل اکسل خروجی بگیرد.

۳- تله بات رایگان دیتاک

تله بات دیتاک بات جستجوگر هوشمندی است که در تلگرام قابل استفاده است. با ورود به تله بات و زدن دکمه استارت، می‌توانید بستر موردنظر خود را انتخاب کنید. در اینجا اینستاگرام را انتخاب کرده و سپس عبارت مورد نظرتان را وارد کنید. سپس بات جستجوگر دیتاک پست‌های مربوط به آن موضوع را در ۲۴ ساعت اخیر از اینستاگرام جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را در همین رباط برای شما ارسال می‌کند.

تله بات دیتاک به کانال‌های تلگرام و پست‌های آن، کاربران و پست‌های اینستاگرام، کاربران و توییت‌های توییتر و اخبار منتشر شده در فضای مجازی دسترسی دارد و اطلاعات را در تمام این بستر‌ها جستجو می‌کند. شما با استفاده از این ربات می‌توانید همه‌ی اخبار و اظهارنظرها در مورد کسب‌وکار، سازمان یا برندتان را به صورت لحظه‌ای رصد کنید. با جستجوی سوژه‌ی مدنظرتان می‌توانید به محتوای تولید شده‌ی ۲۴ ساعت اخیر در شبکه‌های اجتماعی توییتر، تلگرام و اینستاگرام و همچنین اخبار رسانه‌های خبری دسترسی پیدا کنید.

[box type=”info” align=”alignright” class=”” width=”500″]تله بات دیتاک یک بات کاربردی برای خبرنگاران، ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی، سلبریتی‌ها، صاحبان کسب‌وکارها، مدیران سازمان‌ها، دانشجویان، مدیران مارکتینگ و آژانس‌های تبلیغاتی است.[/box]

۴- اکسپلور نسخه وب اینستاگرام

اگر www.instagram.com را در گوگل سرچ کنید صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. در این صفحه می‌توانید با وارد کردن یوزر و پسورد خود وارد اکانت شده و در صفحه اکسپلور خود همچون اپلیکیشن اینستاگرام جستجو کنید.

جستجو در اینستاگرام وب

اگر اکانت اینستاگرامی ندارید در این صفحه با کلیک بر گزینه‌ی LOCATIONS ،TOP ACCOUNTS یا HASHTAGS در پایین صفحه وارد صفحه‌ی زیر می‌شوید که در قسمت سرچ می‌توانید موضوع مورد نظر خود را جستجو کنید و نتایج را مشاهده نمایید.

۵- ابزار codeofaninja

در ابزار Find Instagram User ID اگر قسمتی از یک آیدی را وارد کنید تعداد از پیج‌های مرتبط با آن را به همراه User ID، Username و Full Name نمایش می‌دهد. codeofaninja نتایج را بر اساس دیتا بیس اینستاگرام مرتب می‌کند. مشکل اصلی این ابزار عدم توانایی آن در تشخیص برخی کلید واژه‌ها، عدم امکان خروجی از نتایج، در بر نگرفتن لوکیش و … است. در مجموع فقط برای یک سرچ ساده و دریافت User ID یک پیج روش مناسب است.

ابزار جستجو در اینستاگرام

۶- ابزار keywordtool

این ابزار برای جستجوی کلیدواژه‌ها در بسترهای مختلف از جمله اینستاگرام است که نتایج را بر اساس هشتگ‌ها و افراد نمایش می‌دهد. همچنین می‌توان از نتایج خروجی CSV و Excel دریافت کرد.با این حال این ابزار نیز جامع و کامل نیست و فقط برای یک سرچ معمولی مناسب است.

ابزارهای سرچ اینستاگرام

۷- جستجو در گوگل

برای جستجوی موضوعی در اینستاگرام می‌توانید صفحه سرچ گوگل را باز کرده و عبارت مورد‌نظر+ اینستاگرام (instagram) را جستجو کنید در این صورت اولین لینک‌های ظاهر شده در موضوع مورد نظر مربوط به صفحات و پست‌های اینستاگرام است. با کلیک روی هر نتیجه وارد صفحه اینستاگرام آن خواهید شد.

جستجو اینستاگرام در گوگل

ممکن است روش‌های دیگری نیز برای جستجو در اینستاگرام وجود داشته باشد اما راهکارهای معرفی شده در این پست، عموما روش‌های اصلی جستجو در اینستاگرام هستند. شما چه روشی برای جستجو در اینستاگرام می‌شناسید؟

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا