اخبار دیتاک

دورکاری در دیتاک | خیلی دور خیلی نزدیک

دورکاری در دیتاک چگونه می‌گذرد؟

درحالی که ساختمان قدیمی دیتاک خلوت‌ترین روزها را پشت سر می‌گذارد اما چراغ آ‌نلاین دیتاک در نقاط مختلف شهر و کشور روشن است.

مدت‌هاست دیتاکی‌ها همدیگر را ندیده‌ ولی ارتباط را حفظ کرده‌اند.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

تعداد جلسات کاری روزانه بیشتر شده.

جلسات فردی مدیریت استرس به ویژه با دوستانی که نگرانی و حساسیت بیشتری داشتند برگزار شد.

اخبار شرکت را از کانال داخلی دیتاک اعلام می‌کنیم.

ضمنا یک مانیفست دورکاری در دیتاک آماده و در کانال منتشر کردیم تا شرایط جدید برای همه روشن و سوالات برطرف شود‌.

گروه مجازی شرکت، فعال و جاری است و گاهی به بهانه معرفی همکاران جدید، تولد، خبر ازدواج یا بچه دار شدن دوستان، دورهمی و جشن مجازی برپا می‌کنیم‌. همچنین به جای بازی‌های فیزیکی در باشگاه یا شرکت، حالا بازی‌های آنلاین را برای حفظ ارتباط و نشاط همکاران به راه انداخته‌ایم.

دورکاری در دیتاک

دیتاک در روزهای بحران، نعمت بزرگی داشت و آن حفظ تسلط و آرامش مدیران بود که به کل شرکت سرایت می‌کرد و همچنین روحیه تیمی و بها دادن به نظرات و ایده‌های تمام همکاران که همواره نتیجه خوبی داشته است.

در هفته اول اسفند به محض شیوع کرونا، تصمیم جمعی و تیمی دیتاکی‌ها بر انتقال همه فرایندها به وضعیت دورکاری به سرعت و در عین حال با دقت و آرامش انجام شد و هر فرد و هر تیم نقش خود را به خوبی اجرا کرد.

ما برنامه‌های توسعه را متوقف نکردیم و بااینکه فراز و نشیب زیاد بود تمرکز بر agile بودن تیم‌ها و فرایندها را حفظ و بیشتر کردیم. همچنین با ایجاد یک ویکی فراگیر برای اشتراک گذاری اطلاعات موردنیاز همکاران قدمی برای توسعه برداشتیم.

در هنگام دورکاری، مصاحبه‌ها به سبک جدید و با سوالات اختصاصی در سه مرحله فنی، آزمون تخصصی، و مصاحبه HR به صورت آنلاین و تلفنی انجام شد و حدود دوازده نفر به جمع همکاران ما اضافه شدند.

کرونا ویروسی که جنگ جهانی به راه انداخت، همه انواع نیازهای بشری و از قضا مهمترین نیازهای اولیه یعنی بقا و امنیت را با خطر رو‌‌به‌رو کرد و با ویژگیهای خاص خود همه اقشار را تحت تاثیر قرار داد‌.

دیتاک با دید تیمی خود سعی کرد به همه سرمایه‌ها توجه نشان دهد.

همکاران و خانواده‌ها، مدیران، رقیبان، مشتریان، بازار، شرکت، جامعه و.. همه در این شرایط دچار تحول و تعلیق بودند و دیتاک تلاش کرد تا این وضعیت ناپایسته و معلق را درباره همه آنها درک کند. در این راستا ما ارتباط با مشتری را بیشتر کردیم‌ و پشتیبانی دائمی از مشتریان را برای حمایت و حفظ آرامش آنها جدی‌تر از قبل در پیش گرفتیم.

این نکته مهمی است که شیوع کرونا آنقدر سریع اتفاق افتاد که فرصت زیادی برای تفکر و تحلیل وجود نداشت و هرکس و هر تیم و هر شرکت و سازمانی از هر آنچه که قبلا کاشته بود برداشت کرد.

اگر در این طوفان، اقدامات دیتاک از آرامش و مدیریت و سلامت بالایی برخوردار بود ثمره رشد و آموزش و مراقبت‌ها در روزهای آرام و آفتابی یا کسب تجربه از روزهای سخت و ابری بود.

اقدامات دیتاک برای حفظ سلامت و آرامش خاطر همکاران به طور مستمر به‌روز‌رسانی می‌شود و هر روز موارد ضروری جهت افزایش امنیت بهداشتی محیط، از تیم‌ها و منابع متخصص پیگیری می‌شود‌.

دورکاری در دیتاک - کارکنان شرکت

اما با توجه به اینکه شیوع کرونا شدت یافته است و هنوز ویژگی‌های این ویروس به طور کامل شناسایی نشده، حتی در صورت بهترین مراقبت‌های بهداشتی در محیط خانه، کار و اجتماع، آنچه که اهمیت فراوان دارد روحیه خودمراقبتی است.
هم در خانه و هم در محیط‌های اجتماعی توجه به سلامت خود و اطرافیان همچنان ضرورت فراوان دارد.

شرایط دورکاری یا کار حضوری همکاران مانند سابق جریان دارد و هر تیم بر اساس شرایط خود (هماهنگی اعضا، خروجی تیم، نوع کار و …) برای دورکاری یا حضور در شرکت تصمیم‌گیری می‌کند.

دورکاری در دیتاک - ضدعفونی

مراقب خود و عزیزان‌تان باشید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

سما آشوری

فارغ‌التحصیل MBA هستم. چهار سال است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنم. به استراتژی‌های کسب و کار و ترندهای روز بازاریابی علاقه‌مندم. خود را فردی چند بعدی می‌دانم و تلاش می‌کنم تا زندگی را زندگی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا