اخبار فضای مجازیعمومی
موضوعات داغ

تشخیص کرونا با هوش مصنوعی در ایران

سامانه هوشمند تشخیص کرونا

با ورود ویرووس کرونا به ایران تلاش‌های زیادی در راستای جلوگیری از شیوع آن و تولید کیت‌های تشخیص زودهنگام صورت گرفت. تکنولوژی همواره تسریع‌کننده بوده و اکنون نیز رونمایی از جدیدترین سامانه هوشمند تشخیص کرونا با هوش مصنوعی در ایران تایید کننده این مساله است.

تشخیص کرونا با هوش مصنوعی

این سامانه با استفاده از تکنولوژی پردازش تصویر و هوش مصنوعی، تصاویر سی تی اسکن قفسه سینه افراد را بررسی کرده و بیماری پنومونی کووید ۱۹ را در کمتر از ۲ دقیقه تشخیص می‌دهد.. این روش که پیشتر شرکت علی‌بابا نیز از آن رونمایی کرده بود، اکنون توسط محققان دانشگاه‌های علوم پزشکی و شریف، با فعالیت مداوم در طول یک ماه به مرحله‌ی اجرایی رسیده است.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

طراحی سیستم تشخیص کرونا با هوش مصنوعی

سامانه‌ی ارائه شده با استفاده از نوآوری در پیش‌پردازش تصاویر سی‌تی‌اسکن قفسه سینه، هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری عمیق (deep learing) قادر به تشخیص ناهنجاری‌هایی است که در مراحل اولیه در تصاویر سی تی اسکن قفسه سینه دیده نمی‌شوند و می‌تواند ابعاد عفونت ریوی را نیز با دقت زیاد، در مدت کوتاه محاسبه کند.

هوش مصنوعی و کرونا

در طراحی سیستم ارائه شده از تصاویر ٰسی تی اسکن سه گروه افراد سالم، افراد مبتلا به کرونا و افرادی با بیماری دیگر استفاده شده و با استفاده از هوش مصنوعی آموزش داده شده است.

دستیار رادیولوژی، تکنیک پزشک از راه دور

سامانه‌ی تشخیص کرونا با هوش مصنوعی در مناطقی از کشور که با کمبود پزشک یا رادیولوژیست مواجه است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم به وسیله‌ی سی تی اسکن مشاوره دقیق و قطعی به بیمار ارائه می‌دهد و بعنوان یک تکنیک پزشک از راه دور، در واقع یک رادیولوژیست، عمل می‌کند.
آزمایش‌های انجام شده نشان داده است که در مواردی تغییرات ظریف و کم در تصاویر سی تی اسکن که غیرقابل مشاهده با چشم بوده‌اند، توسط این سیستم شناسایی شده‌‌اند.

مطالب مرتبط:

سیستم هوش مصنوعی علی‌بابا پیشرو در تشخیص کرونا

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا