دیجیتال مارکتینگ

مزایای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی فرصتی برابر را برای همه کسب و کارها فراهم کرده‌اند. اکنون شما برای افزایش آگاهی از برند خود نیازی به تبلیغات گران ‌قیمت تلویزیون و رادیو ندارید بلکه کافیست از فرصتی که فضای مجازی برایتان فراهم کرده است، استفاده کنید. جالب است بدانید حداقل ۶ ساعت فعالیت در این فضا می‌تواند با کمترین هزینه به افزایش فروش و رشد برند کمک زیادی کند.
بیش از ۹۰ درصد بازاریاب‌ها در فضای مجازی ادعا کرده‌اند که شبکه‌های مجازی باعث دیده شدن برند و محصولات در سطح گسترده می‌شود. البته این مورد تنها یکی از مزیت‌های تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

مزایای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

طبق گزارشات و رصد شبکه‌های اجتماعی، حدود ۹۶% از بازاریاب‌ها اکنون در این شبکه‌ها فعالیت می‌کنند. البته از این تعداد فقط ۲۰% درصد از آن‌ها با روش‌های درست تبلیغات در این فضا آشنایی دارند. اگر می‌خواهید بدانید مزیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیست و چطور می‌توانید از این مزیت بهره‌مند شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

افزایش آگاهی از برند

شبکه‌های اجتماعی یکی از ارزان‌ترین روش‌های بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود. از این روش می‌توانید برای لینک‌سازی محتوا و افزایش بازدید کسب و کار خود استفاده کنید. اجرای استراتژی شبکه‌های اجتماعی، شناخت کاربران اینترنت از برند شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. زیرا شما با طیف وسیعی از مخاطبان روبه‌رو هستید که جزئی از بازار مصرف محسوب می‌شود.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

بیشتر بخوانید: ۸ تکنیک بهبود آگاهی از برند | ابزار اندازه‌گیری آگاهی از برند

 

برای شروع کار، باید برای کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی یک پروفایل بسازید. نام پروفایل باید همان نام برند و تصویر پروفایل هم لوگوی کسب و کار باشد. با این روش به سادگی افراد با محتوای پروفایل ارتباط برقرار کرده و آگاهی آن‌ها از برندتان بالا می‌رود. در نتیجه اعتبار کسب و کار بالا می رود.

هر پستی که به اشتراک گذاشته می‌شود، برند را به بخش زیادی از کاربران اینترنت معرفی می‌کند. بیش از ۹۱% بازاریابان دیجیتال ادعا می‌کنند که سرمایه‌گذاری فقط برای چند ساعت در هفته می‌تواند تا حد زیادی به رشد برند و ارتقاء کسب و کارشان کمک کند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی / روشهای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

افزایش فروش و درآمد

با متد تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی افراد بیشتری از خدمات و محصولات شما آگاه می‌شوند و به صفحات شما سر می‌زند. در این بین تعدادی از این افراد از شما محصول یا خدماتی خریداری می‌کنند و در صورت رضایت از آن، به مشتری وفادار شما تبدیل شده و در ایجاد مشتریان جدید نیز کمک کننده خواهند بود. در نتیجه فروش شما افزایش یافته و درآمد به تبع آن بالا می‌رود.

افزایش ترافیک ورودی

بدون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، ترافیک ورود به سایت محدود خواهد بود. مگر اینکه یک کارشناس سئو را استخدام کنید که در این صورت به دستمزد بالایی هم نیاز دارد. اما وقتی از روش تبلیغات در شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنید، با هزینه کمتر میزان ترافیک ورود به سایت را افزایش می‌دهید.

پروفایل در این فضا مسیری به سمت وبسایت است. پس هر مطلبی را که در آن به اشتراک می‌گذارید، فرصتی برای بدست آوردن مشتریان جدید است. در شبکه‌های اجتماعی کاربران با رفتارهای متفاوتی فعالیت می‌کنند. اما وقتی پست‌ها و محتواهای متنوعی را منتشر می‌کنید، حتماً توجه بخشی از این افراد را به خود جلب می‌کنید.

برای مثال شاید در بین کاربران این شبکه‌ها، برخی از مصرف‌کنندگان یک کلمه کلیدی خاص را در قسمت «نوار جستجو» تایپ کنند و شما  همین کلمه کلیدی در محتوای پست خود استفاده کرده‌اید و مخاطب وارد پروفایل و نهایتا وبسایت شما می‌شود. با این روش حتی اگر در طی روز تنها چند نفر شما را پیدا کنند، در طی ماه مشتریان زیادی پیدا می‌کنید.

برای مطالعه: شاخص کلیدی عملکرد (KPI) چیست؟ | معرفی ۲۴ KPI بازاریابی

 

بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو

دستیابی به رتبه بالا در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) اهمیت زیادی دارد. وقتی از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، برخی از کاربران این شبکه‌ها از طریق لینک و دعوت به اقدام به سمت وبسایت هدایت می‌شوند. در نتیجه بازدید برخی از صفحات بالا می‌رود. اگر فرض بگیریم در یک رتبه بندی گوگل شما در صفحه دوم باشید، وقتی تعداد زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی این صفحه را به یکباره باز می‌کنند، گوگل متوجه یک نکته می‌شود: قطعاً این محتوا کامل، جامع و کاربرپسند است. در نتیجه رتبه سایت را افزایش داده و از صفحه دوم به صفحه اول می‌کشاند.

پس اگر وبسایت شما در صدر نتایج جستجو قرار ندارد، باید استراتژی‌های SEO را تغییر دهید و یا از روش راحت‌تری برای رتبه‌بندی، یعنی ترافیک شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

از سوی دیگر وقتی در تولید محتوا و نوشتن قسمت توضیحات پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی از کلمات کلیدی استفاده کنید، به افزایش بازدید صفحه شما کمک زیادی می‌کند. یکی از این روش‌های تبلیغات در این شبکه‌ها پیدا کردن کلمات کلیدی پرکاربرد و استفاده از آن‌ها در قسمت توضیحات است.

افزایش نرخ تبدیل

با افزایش بازدید صفحات در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت، کسب و کار شما فرصت بیشتری برای افزایش نرخ تبدیل بدست می‌آورد. به این معنا که می‌توانید بازدیدکننده‌ها را به مشتری وفادار تبدیل کنید. هر پست، تصویر، ویدئو و یا حتی نظرات کاربران می‌تواند بازدیدکنندگان زیادی را به سمت وبسایت بکشاند. در نتیجه به افزایش ترافیک منجر می‌شود.

اما تاثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی به همین‌جا ختم نمی‌شود. بازاریابی شبکه های اجتماعی به کسب و کار شما فرصت می‌دهد تا از طریق یک عامل انسان‌سازی، بر روی کاربران تاثیر مثبت بگذارید. در واقع یک تریبون را در اختیارتان قرار می‌دهد تا محصولات و یا خدمات خود را برای کاربران توضیح دهید.

اکنون مشتریان به جای اینکه با بازاریاب‌های حوصله سر بر و پرحرف روبه‌رو شوند، با اختیار خودشان محتوای مربوط به انواع محصولات را می‌خوانند.

روشهای تبلیغات در شبکه های اجتماعی / روش تبلیغات در شبکه های اجتماعی

کاهش هزینه‌های تبلیغات

روش تبلیغات در شبکه های اجتماعی نسبت به سایر روش‌های تبلیغات به هزینه کمتری نیاز دارد. در چند دهه گذشته روش‌های تبلیغات شامل چاپ بنر، استفاده از ظرفیت نشریات (مجلات و روزنامه‌ها) و رسانه‌های گروهی (رادیو و تلویزیون) بود. در نشریات و چاپ بنر هزینه تبلیغات مناسب بود اما نرخ بازگشت سرمایه در آن پایین بود. چرا که تبلیغات تنها توسط بخش کمی از مردم دیده می‌شود.

تبلیغات در رسانه‌های جمعی مثل رادیو و تلویزیون هم به هزینه بسیار بالایی نیاز دارد. این در حالی بود که تنها برندهای ثروتمند قادر به استفاده از ظرفیت این رسانه‌ها بودند. اما اکنون شبکه های اجتماعی بستری را فراهم کرده‌اند که همه برندها و حتی کسب و کارهای خانگی با تولید اندک هم می‌توانند خود را با هزینه‌های اندک در معرض دید مصرف کنندگان قرار دهند.

قابلیت اندازه‌گیری تاثیر تبلیغات بر بازار مصرف

در روش های تبلیغات در شبکه های اجتماعی این فرصت برای همه مهیاست تا علاوه بر برندسازی و آگهی بخشی به مصرف کنندگان در مورد برند خود، تاثیر تبلیغات را نیز بررسی کنند. سازنده‌های شبکه‌های اجتماعی فقط به فکر مطرح کردن پلتفرم برای تبلیغات نبوده‌اند. بلکه در کنار آن، راهی برای بررسی تلاش و میزان تاثیرگذاری بر روی کاربران را نیز فراهم کرده‌اند.

به عبارت دیگر برای هر شبکه اجتماعی ابزارهایی وجود دارد که شما با کمک این ابزارها می‌توانید واکنش کاربران نسبت به آگهی‌های خود را بررسی کنید. همچنین می‌توانید بفهمید کاربران چه واکنشی نسبت به برند شما از خود نشان می‌دهند. با نتایج بدست آمده می‌توانید برای آینده تبلیغات برنامه ریزی درست و دقیق داشته باشید.

روش تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

حالا که از تاثیر تبلیغات با کمک فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مطلع شدید، لازم است با روش تبلیغات هم آشنا شوید. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم در بین خیل عظیم فعالان در این فضا، تنها ۲۰ درصد با روش‌های استاندارد تبلیغات آشنایی دارند.

اما روش تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی چیست و چطور می‌تواند بازدهی تلاش و سرمایه خود را افزایش داد؟ تبلیغات روش های مختلفی دارد که خارج از بحث این مقاله است. از جمله‌ی این نوع تبلیغات می توان به اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره کرد.

یک توصیه مهم ما استفاده از ابزارهای رصد و ارزیابی این شبکه‌هاست. شما با کمک این ابزار می‌توانید بفهمید کاربران چه محتواهایی را می‌پسندند، با چه محتواها و موضوعاتی اینگیج بیشتری دارند، نیاز آن‌ها چیست و  یا حتی می‌توانید تاثیر تبلیغات رقبا بر روی کاربران را بسنجید. سپس با بررسی نقاط ضعف و قوت فعالیت آن‌ها، برای خود برنامه‌ریزی کنید.

با رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی اطلاعات زیادی در مورد نیاز کاربران را بدست می‌آورید. همچنین نظرات، انتقادات و پیشنهادات آن‌ها را نسبت به محصولات مشابه را بررسی کرده و سپس آن را برای محصولات خود به کار ببرید.

شرکت دیتاک فعال در حوزه‌ی بیگ دیتای شبکه‌های اجتماعی می‌تواند دیتای مورد نیاز این فضا را برای شما جمع‌آوری کرده و آن را دسته بندی، تحلیل و آنالیز و مصور سازی نماید. به این وسیله می توان قبل از تبلیغات بهترین صفحات و موضوعات را  انتخاب کردو بعد از آن تاثیر و تغییرات نظرات مخاطبان و شاخص‌های هدف را سنجید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از بیگ دیتای شبکه‌ای اجتماعی با کارشناسان ما در دیتاک در ارتباط باشید.

[button color=”orange” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]ارتباط با دیتاک[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

مریم کوهشاری

مریم کوهشاری هستم با مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی که در زمینه تولید محتوا با رنگ و لعاب SEO کار می‌کنم. از سال 1394 وارد این حوزه شدم و عاشقانه شغلمو دوست دارم. امیدوارم مطالبی رو که می‌نویسم مورد پسندتون واقع بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا