تحلیل شبکه اجتماعی

بهترین نرم افزار کتابخوان ایرانی | از کاربران بشنوید

فیدیبو، طاقچه یا کتابراه؟

در دنیای امروز از یک سو توجه به مسائل زیست محیطی ناشی از قطع درختان و از سوی دیگر افزایش قیمت کتاب، بازار ظهور اپلیکیشن‌های کتابخوان را داغ کرده است. این نرم‌افزارها با انتشار کتاب‌های الکترونیک و صوتی توانسته‌اند طرفداران زیادی را در بین علاقه‌مندان به مطالعه کتاب پیدا کنند، اما برخی هم به نوع کارکرد این نوع اپلیکیشن‌ها از جنبه‌های مختلف نقد دارند. در این گزارش به بررسی نظرات کاربران توییتر درباره سه نرم‌افزار کتابخوان معروف فیدیبو، طاقچه و کتابراه پرداخته‌ایم. نتیجه این گزارش در مجموع بهترین نرم افزار کتابخوان ایرانی را مشخص خواهد کرد.

ویدیوی زیر خلاصه‌ای از این گزارش است.

نظرات کاربران درمورد بهترین نرم افزار کتابخوان

در این تحلیل ۵۴ درصد از محتوای نظرات کاربران در خصوص نرم‌افزارهای کتابخوان در دسته خنثی، ۱۱ درصد در دسته منفی و ۳۵ درصد باقی مانده در دسته مثبت قرار گرفت.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک
اپلیکیشن های کتابخوان
درصد رضایت و انتقاد کاربران از نرم افزارهای کتابخوان

بررسی نظرات خنثی در توییتر

در تحلیل انجام شده در بستر توییتر احساسات خنثی کاربران درباره نرم افزارهای کتابخوان در مجموع ۵۴درصد بود. توییت‌های مربوط به این دسته شامل نظراتی بودند که هیچ نقد یا تحسینی از سوی کاربران نسبت به این اپلیکیشن‌ها در آن‌ها دیده نمی‌شد و صرفا مرتبط با انتشار محتوای اطلاع‌رسانی و اخبار مربوط به آن بود.

نظرات منفی کاربران درباره اپلیکیشن‌های کتابخوان

در میان مجموع نظرات نسبت به نرم‌افزارهای کتابخوان، ۱۱ درصد کاربران توییتر نسبت به این نرم افزارها انتقاد داشتند که از میان عوامل انتقاد می‌توان به دو عامل پرتکرار زیرساخت فنی نامناسب و بی اعتمادی کاربران نسبت به امنیت این اپلیکیشن‌ها اشاره کرد. پشتیبانی نامناسب، انتقاد به سیستم توصیه‌گر کتاب و عدم ارائه کتاب‌های متنوع از دیگر عواملی بودند که توسط کاربران نام برده شده بودند.

تفکیک درصدهای عوامل انتقاد به صورت زیر می‌باشد:

  • زیرساخت فنی نامناسب ۳۵ درصد
  • ناامنی اپلیکیشن ۱۵ درصد
  • عدم ارائه کتاب‌های جدید و متنوع ۱۵ درصد
  • انتقاد به سیستم توصیه‌گر ۱۰ درصد
  • انتقاد به گویندگان کتاب ۵ درصد
  • کیفیت پایین خدمات ۵ درصد
  • تخفیف برای کتاب‌های نامحبوب ۵ درصد
  • طراحی نامناسب بخش هایلایت ۵ درصد
  • قیمت نامناسب ۵ درصد

به صورت اجمالی در بخش نظرات منفی نام تمامی نرم‌افزارهای کتابخوان دیده می‌شوند که ۶۵ درصد به فیدیبو، ۱۷ درصد به طاقچه و ۸٫۵ درصد به کتابراه اختصاص پیدا کرده است.

و البته در بعضی از دیتای استخراج شده طاقچه و فیدیبو به صورت مشترک مورد انتقاد کاربران قرار گرفته‌اند که جمعا ۹ درصد از نظرات منفی را تشکیل می‌دهند.

بهترین نرم افزارهای کتابخوان از نظر کاربران

فیدیبو اپلیکیشن کتابخوانی است که علاوه بر بیشترین دیتا، بیشترین رضایت کاربران را نیز از آن خود کرد. ۶۴٪ کاربران به فیدیبو به عنوان یک کتابخوان محبوب و خوب اشاره کرده‌اند.

در ادامه طاقچه با ۱۹ درصد و کتابراه با ۱۰ درصد رضایتمندی، رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

البته نکته حائز اهمیت این است که در برخی نظرات کاربران بصورت مشترک از این اپلیکیشن های کتابخوان احساس رضایت بیان شده بود. ۵ درصد از کاربران به صورت مشترک از طاقچه و فیدیبو، ۱ درصد از طاقچه و کتابراه و ۱ درصد به صورت مشترک از هر سه اپلیکیشن تعریف و تمجید کرده بودند.

برترین شاخص‌های رضایت مخاطبان تخفیف بالا و قیمت مناسب و همچنین معرفی کتاب به دیگران بود. اما سایر شاخص‌ها به تفکیک درصد به صورت زیر دسته‌بندی شدند:

  • تخفیف بالا و قیمت مناسب ۵۶ درصد
  • معرفی کتاب به دیگران ۲۵ درصد
  • ارائه کتاب های متنوع ۶ درصد
  • ارائه کتاب رایگان ۵ درصد
  • زیر ساخت فنی و پشتیبانی مناسب ۴٫۵ درصد
  • سیستم توصیه‌گر مناسب ۱٫۵ درصد
  • امکان شخصی سازی صفحه مطالعه ۱ درصد
  • امکان هدیه دادن کتاب ۱ درصد

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]نکته قابل ملاحظه در دو بخش انتقادات و رضایت‌ها این هست که کاربران همان قدر که از یک نرم‌افزار تعریف و تمجید کرده‌اند، تقریبا به همان میزان نیز از آن انتقاد کرده‌اند. که ‌می‌توان این موضوع را مربوط به میزان محبوبیت و تعداد کاربران آن‌ها دانست.[/box]

اگر مردم درباره برند و محصول شما در شبکه های اجتماعی صحبت می‌کنند، شما باید این فعالیتها را نظارت کنید تا تصویری واضح‌تر از میزان موفقیت برند خود داشته باشید، دیتاک جایی است که در این خصوص به شما کمک خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=”700″]برای تحلیل احساسات کاربران خود از ابزار دیتاک کمک بگیرید

[button color=”orange” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]درخواست دموی سامانه روابط عمومی دیتاک[/button][/box]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا