تحلیل شبکه اجتماعی

بهترین صرافی های ارز دیجیتال در تلگرام | کریپتولند؛ پرمخاطب‌ترین صرافی

بررسی بیش از 30 صرافی دیجیتال و پلتفرم خرید و فروش رمز ارز

از آنجا که دسترسی به صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی و پلتفرم‌های خرید و فروش ارز دیجیتال در کشور ما به علت تحریم‌ها دشوار است، فضایی مهیا شده تا اشخاص و شرکت‌های داخلی در این زمینه ورود کنند و با دریافت کارمزد به کاربران داخل کشور خدمات مالی مرتبط با ارز‌های دیجیتال را ارائه کنند. در این مقاله به بررسی برترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی در تلگرام بر اساس بیگ دیتای سامانه دیتاک در سال ۹۹ پرداخته‌ایم.

برترین‌های کتابخوان‌ها: بهترین نرم افزار کتابخوان ایرانی | از کاربران بشنوید

رقابت رمز ارزها در تلگرام

چند وقتی است که ارز دیجیتال به موضوع داغ رسانه‌ها و به محلی برای سرمایه‌گذاری و سودآوری تبدیل شده است. بیت‌کوین شاید اولین و شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتالی باشد که وارد بازار‌های سرمایه شد و با این که در روزها و سال‌های ابتدایی قیمت اندکی داشت، اما به تدریج، همراه با هجوم افراد به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها، استخراجش سخت‌تر و قیمتش نیز بسیار افزایش یافت.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

رفته رفته با توسعه این حوزه، ارزهای دیجیتال دیگری نیز پا به عرصه گذاشتند که در کنار بیت کوین بازار ارز‌های دیجیتال را شکل داده و ارزش‌مندی خود را به سرمایه‌گذاران اثبات نمودند. در نمودار زیر می‌توان مشاهده کرد هر کدام از رمزارزهای محبوب چه بخشی از پست‌های تلگرامی را در ماه اخیر به خود اختصاص داده‌اند.محتوای صرافی های ارز دیجیتال در تلگرام

مقایسه نمودار انتشار چهار ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی

نمودارهای زیر که از سامانه دیتاک استخراج شده، نشان می‌دهد که در ماه گذشته چه میزانی از محتوا در بسترهای تلگرام، اینستاگرام و توئیتر در خصوص چهار ارز دیجیتال اتریوم، تتر، ریپل و ترون منتشر شده است.

تصاویر زیر نمودار انتشار محتوا به تفکیک هر بستر است.

تلگرام

روند انتشار چهار ارز دیجیتال در تلگرام
روند انتشار چهار ارز دیجیتال در تلگرام

اینستاگرام

روند انتشار چهار ارز دیجیتال در اینستاگرام
روند انتشار چهار ارز دیجیتال در اینستاگرام

توئیتر

روند انتشار چهار ارز دیجیتال در توییتر
روند انتشار چهار ارز دیجیتال در توییتر

رشد صرافی های ارز دیجیتال داخلی

 این تحلیل که بر اساس تحلیل داده کانال‌های تلگرامی فعال در حوزه ارز دیجیتال برگرفته از سامانه مانیتورینگ و آنالیز شبکه‌های اجتماعی دیتاک صورت گرفته، صرافی‌های آنلاین این حوزه را معرفی و بر مبنای کیفیت کانال‌های تلگرامی رتبه بندی کرده است. لازم به ذکر است این رتبه‌بندی به هیچ عنوان تاییدی نسبت به یک سایت خرید و فروش ارز دیجیتال نیست و صرفا مروری است نسبت به فعالیت این صرافی ها در تلگرام.

۱) کریپتولند (cryptoland)

کریپتولند از جمله صرافی‌هایی است که در فضای مجازی تبلیغات زیادی انجام می‌دهد و طبعا شبکه‌های اجتماعی فعالی نیز دارد. کانال تلگرامی کریپتولند، حدود ۱۴۰ هزار ممبر دارد که بر اساس میانگین بازدید ۲۳.۱۹k نرخ تعامل ۱۶.۷% را بدست آورده است. تحلیل دیتاک نشان می‌دهد، لینک صفحه تلگرام کریپتولند بیش از سایر صرافی‌ها در کانال‌های تلگرامی موجود است که نشان از تبلیغات وسیع این صرافی دارد.

۲) نوبیتکس (nobitex)

نوبیتکس را شاید بتوان یکی از معروف‌ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی به شمار آورد. کانال تلگرام این پلتفرم خرید و فروش رمزارز، با بیش از ۸۹k عضو و میانگین بازدید ۲۳.۱۹k توانسته نرخ تعامل ۵۰.۷% را کسب کند. شاید بتوان گفت علت بالا بودن نرخ تعامل، حجم فعالیت‌های کم کانال است که توانسته برای همراهان کانال جذاب باشد.

۳) تترلند (tetherland)

تترلند همانطور که از نامش پیداست، تنها صرافی تتر در ایران است و به صورت تخصصی در زمینه خرید و فروش این ارز دیجیتال فعالیت می‌کند. عمده محتوای کانال تلگرام تترلند، اعلام نرخ تتر است که به صورت مرتب در بازه‌های زمانی یک ساعته  انجام می‌پذیرد. کانال تترلند با ۳۰.۸k عضو و میانگین بازدید ۵.۴k توانسته نرخ تعامل ۱۷.۵% را بدست آورد که برای یک کانال با حجم انتشار بسیار زیاد، مطلوب بنظر می‌رسد.

۴) والکس (wallex)

والکس خود را بازار معاملاتی ارزهای دیجیتال معرفی نموده که متفاوت از صرافی است و بستری برای تبادل رمزارزهای کاربران با یکدیگر است. تحلیل تلگرام والکس نشان می‌دهد این شرکت برنامه محتوایی ویژه‌ای برای تلگرام خود نداشته و علی رغم جذب ۱۲k کاربر در یک ماه اخیر تنها ۳ پست منتشر کرده که با در نظر گرفتن میانگین بازدید ۵.۴k، نرخ تعامل ۳۵.۸% را بدست آورده است.

۵) اوکی اکسچنچ (Ok-ex)

صرافی اوکی اکسچنج یکی دیگر از صرافی‌های داخلی ارز دیجیتال است که علاوه بر سایت در شبکه اجتماعی تلگرام نیز فعالیت دارد. تلگرام اوکی اکسچنج، ۱۱٫۵k فالور دارد، به طور متوسط در ماه ۲۰ پست منتشر می‌کند و میانگین بازدید ۳۱۰۰ را برای خود ثبت می‌کند. در نتیجه نرخ تعامل تلگرام این شرکت ۲۶٫۹% است که نسبت به رقبای خود عدد متوسطی است.

۶) ایکس نوین (exnovin)

ایکس نوین یکی دیگر از پلتفرم‌های خرید و فروش ارز دیجیتال است که علاوه بر سایت، اپلیکیشن نیز دارد. ایکس نوین در تلگرام توانسته ۷٫۷k فالور جذب نماید و با اندک پست‌هایی که منتشر می‌کند به میانگین بازدید ۵k و نرخ تعامل ۶۴.۹% برسد.

۷) کوین لند (coinlandexchange)

هشتمین مجموعه‌ای که بررسی نموده ایم، کوین لند است. این صرافی آنلاین ارز دیجیتال است که در لیست پرمخاطب‌ترین صرافی های ارز دیجیتال قرار گرفته و عمده محتوایی که در تلگرام منتشر می‌کند حول اعلام نرخ برخی از رمز ارزهاست. کانال تلگرام این مجموعه، علی رغم جذب  ۵٫۴k ممبر به علت حجم زیاد محتوای انتشاری، موفق نبوده و با در نظر گرفتن میانگین بازدید ۲۱۹ نرخ تعامل پایین ۴٫۰۵% را کسب می‌کند.

۸) جیبیتکس (jibitex)

جیبیتکس با شعار «معتبرترین صرافی آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران» توانسته در جایگاه هفتم لیست قرار بگیرد. عملکرد این صرافی آنلاین در تلگرام نیز قابل بررسی است. کانال جیبیتکس در تلگرام با جذب ۴.۹k عضو و فعالیت تقریبا زیاد خود توانسته به میانگین بازدید ۲٫۲k دست یابد و در نتیجه نرخ تعامل ۴۴.۸% را کسب نماید که در مقایسه با رقبای خود تقریبا عدد بالایی محسوب می‌شود.

۹) رمزینکس (Ramzinex)

تلگرام رمزینکس، ۳.۹k عضو دارد. این کانال در ماه اخیر ۵ پست منتشر کرده که میانگین بازدید ۱٫۳k و نرخ تعامل ۳۳.۳% را بدست آورده و به لحاظ کیفیت جزء کانال‌های متوسط قرار می‌گیرد.

۱۰) بیت ۲۴ (bit24)

بیت۲۴ هم از جمله سایت‌هایی است که اپلیکیشن دارد و توانسته جایگاه خوبی در جست‌وجوی گوگل بدست آورد. اما تلگرام این مجموعه با ۱٫۶k و میانگین بازدید ۳۵۰  نرخ تعامل ۲۱.۸% را بدست آورده که در مقایسه با رقبا عدد متوسطی است.

ترین‌های تلگرام فارسی: بهترین ساعت انتشار و فرمت تبلیغات تلگرام

سایر صرافی های ارز دیجیتال در تلگرام

تاکنون در این مقاله، ۱۰ صرافی محبوب در تلگرام را بررسی نمودیم. داده‌های ما نشان می‌دهد، تعداد صرافی‌های فعال داخلی بیش از این عدد است. در ادامه نام ۲۰ صرافی دیجیتال یا پلتفرم خرید و فروش رمزارز دیگر نشان داده شده است.

  1. دبلیو ام فا (paywm)
  2. بید ارز (bidarz)
  3. اکسفور آی آر (ex4ir)
  4. اکس تومن (extoman)
  5. پارسیان ارز (parsianarz)
  6. صرافی (sarafi)
  7. بیت برگ (bitbarg)
  8. فرهاد اکسچنج (farhadexchange)
  9. بیتستان (Bittestan)
  10. اکسکوینو (excoino)
  11. ارزجو (arzjoo)
  12. ارز خانه (arzkhane)
  13. اکسیر (exir)
  14. جهان ارز (JahanArz)
  15. بورس ارزهای دیجیتال ارزینجا (arzinja)
  16. کوین نیک (coinnik)
  17. سانا کش (sanacash)
  18. ای ایکس هادی (exhadi)
  19. ارز اول (arzaval)
  20. اکسچنج بیتکس (Bittex)

تحلیل برترین‌های فضای مجازی

مجموعه دیتاک با بیش از ۹ سال سابقه فعالیت در حوزه بیگ دیتا و تحلیل فضای مجازی تحلیل‌های مبتنی بر داده کاوی ارائه می‌دهد. دیتای مورد نیاز این تحلیل‌ها به صورت مداوم و گسترده از ۴ بستر تلگرام، توییتر، اینستاگرام و خبر (شامل خبرگزاری‌های آنلاین، وبسایت‌های خبری و روزنامه‌های دیجیتال) استخراج می‌شود و امکان جستجوی گسترده در این بسترها ار فراهم می‌سازد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و استفاده از سامانه دیتاک با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]سامانه مانیتورینگ و آنالیز فضای مجازی[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

امیرمحمد قدسی

من، امیر محمد قدسی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی، هستم. به پژوهش و تحلیل در حوزه ارتباطات سیاسی و رسانه های اجتماعی با استفاده از روش های محاسباتی نوین در کنار روش های کیفی و به طور خاص تحلیل گفتمان انتقادی علاقه‌مندم و سعی می‌کنم به صورت مستمر اطلاعات و تجربیاتم را در این زمینه افزایش دهم.

‫3 دیدگاه ها

  1. کریپتولند یا cryptoland در مورد این صرافی باید بگم من آدم شدیدا وسواسی هستم پس از ماه ها تحقیق و خرید و فروش در صرافی های مختلف باید بگم مثلا صرافی مثل نوبیتکس که اول خوب بود ولی با زیاد شدن مشتری هاش به معنای واقعی کلمه افتضاح، دزد، کلاهبردار، پاسخگو نبودن، پست فطرت، حروم خور و بدذات ترین صرافی دنیا شد جوری که از طریق ایجاد تاخیر در نمایش قیمت واقعی و لحظه ای ارزی که تو سود رفته بارها سره من و خیلی مشتری های دیگه کلاه گذاشت و حسابی بهمون ضرر زد، جالبه که شاید فکر‌کنی چون کاربراش زیادن سروراش کم میارن ولی اگه ارز دیجیتالی بجا سود ببرتت تویه ضررت و قیمتش نزولی بشه هیچ مشکلی پیش نمیاد و خیلی سریع و روان و بدون تاخیر کار میکنه منتها ولی اگه قرار باشه سود کنی هزار جور مانع سره راهت میزار تا سودت تبدیل به ضرر بشه، درصورتی که کریپتولند بی نهایت سریع دقیق شفاف مطمئن و پشتیبانی و برخورد و قیمت و کارمزد و سرورهای قدرتمند و طراحی و و دسترسی های عالی و خلاصه همه چیش محشره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا