تحلیل شبکه اجتماعی

برترین رسانه های حوزه علم و تکنولوژی در شبکه های اجتماعی

بر اساس تحلیل میلیون ها داده ی تلگرام و اینستاگرام

تکنولوژی مجموعه‌ای از تکنیک‌ها، مهارت‌ها و فرایندی است که برای تولید کالا، ارائه خدمات و انجام تحقیقات علمی به کار می‌رود. همان‌طور که می‌دانید پیشرفت تکنولوژی در قرن بیست و یکم منجر به تحول بزرگی در زندگی بشر شده که تا هم ‌اکنون نیز ادامه دارد.
ضرورت پرداخت به مباحث مرتبط با تکنولوژی، زمینه‌ساز شکل گیری سایت‌ها و شبکه های اجتماعی تولید کننده و پوشش‌دهنده اخبار و آموزش‌های این حوزه شده است. در ادامه، پنج رسانه‌ی برتر تلگرام را در حوزه علم و تکنولوژی براساس ارزیابی شاخص‌های محتوا و مخاطب معرفی می‌کنیم.

بهترین رسانه ها و سایت های اخبار حوزه علم و تکنولوژی
بهترین رسانه های اخبار حوزه علم و تکنولوژی

برترین کانال های تلگرام حوزه علم و تکنولوژی 

در این لیست پنج رسانه برتر حوزه علم و فناوری در تلگرام بر اساس دیتای ماه‌های منتهی به بهمن‌ماه ۹۹ ارائه شده است:

۱- علم و فناوری Dr IT

کانال تلگرامی Dr IT با بیش از ۷۳ هزار عضو پربازدیدترین کانال رسانه‌ای حوزه فناوری و تکنولوژی در سطح تلگرام محسوب می‌شود. هر پست منتشر شده در آن به طور میانگین ۴ هزار بازدید دریافت می‌کند؛ در نتیجه ۵٫۴% نرخ مشارکت برای این کانال بدست می‌آید. در این کانال می‌توان داغ‌ترین اخبار مربوط به تکنولوژی‌های روز  جهان را مشاهده کرد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک
برترین سایت های علم و فناوری
علم وفناوری Dr IT

۲- دنیای علم و تکنولوژی

کانال علم و تکنولوژی با بیش از ۶۵ هزار دنبال‌کننده در رده دوم پربازدیدترین رسانه حوزه علم و فناوری در تلگرام قرار می‌گیرد و به صورت تقریبی به ازای هر پست میانگین بازدید ۶k دریافت می‌کند. دنیای علم و تکنولوژی نسبت به سایر کانال‌ها در زمره صفحات برتر علم و تکنولوژی قرار می‌گیرد.

اخبار علم و تکنولوژی
دنیای علم و تکنولوژی

۳- Digiato

جدیدترین اخبار دنیای تکنولوژی، علم و خودرو را می‌توان با دیجیاتو دنبال کرد. ناگفته نماند، این کانال با دارا بودن بیش از ۵۴ هزار عضو، حجم نسبتا زیادی محتوا تولید می‌کند و به ‌ازای هر پست، میانگین بازدید ۷٫۷k و نرخ مشارکت ۱٫۴% را برای آن به همراه داشته است.

جدیدترین اخبار دنیای تکنولوژی، علم و خودرو
دیجیاتو

۴- Techtube

کانال techtube خبرهای جالب علمی و تکنولوژی را در زمینه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارد. این کانال با جذب بیش از ۳۲ هزار عضو، نسبت به سایر کانا‌ل‌های برتر عملکرد نسبتا خوبی داشته و با ثبت ۲٫۳k بازدید برای هر پست، نرخ مشارکت ۷٫۱% را کسب کرده است. وب‌سایت این مجموعه برای علاقه‌مندان به مطالعه بیشتر در دسترس قرار گرفته است.

سایت علم و تکنولوژی
Techtube

بیشتر بخوانید: گزارش ماهانه بهترین تبلیغات تلگرام برندهای ایرانی

 

۵- Stutech

آخرین مجموعه‌ای که از میان کانال‌های تلگرامی بررسی شده، مرجع بررسی علم و فناوری stutech نام دارد. کانال stutech نزدیک به ۱۴ هزار دنبال کننده دارد و از حیث حجم فعالیت این کانال، در مقایسه با کانال‌های مشابه پر کار به شمار می‌آید. میانگین بازدید پست‌های این کانال ۲۹k و نرخ تعامل کانال برابر با ۲۰٫۹% است. در این صفحه تلاش شده تا رضد حوزه علم و فناوری از ابعاد متفاوت صورت پذیرد.

مرجع علم و تکنولوژی
استاتک مرجع بررسی علم وفناوری

بهترین پیج های علم و تکنولوژی اینستاگرام فارسی

اینستاگرام بستری متفاوت از تلگرام است و متعاقبا محتوای منحصر به فرد خود را می‌طلبد. تصاویر گرافیکی و ویدیو‌های آموزشی یا خبری، عناصر محتوای رسانه‌های تخصصی این بستر را تشکیل داده‌اند. در زیر، براساس معیارهای نرخ تعامل و نرخ بازدید و همچنین تعداد دنبال‌کننده، پنج صفحه برتر که ماهیت رسانه‌ای خود را به صورت آشکار اعلام کرده‌اند، شناسایی و معرفی می‌کنیم.

۱- Digiato

دیجیاتو رسانه‌ اول برای یافتن آخرین اخبار دنیای علم، تکنولوژی و خودرو است که تعداد دنبال‌کننده‌های آن ۳۰۴ هزار و نرخ مشارکت آن ۱٫۳۸% است. این نرخ مشارکت از میانگین لایک‌ ۵.۹k و میانگین کامنت ۹۵ به ازای هر پست بدست آمده است.

رسانه علم و تکنولوژی دیجیاتو
Digiato

بیشتر بخوانید: برترین رسانه های تخصصی ارز دیجیتال

۲-science_technology_world

این صفحه اینستاگرامی اطلاعات مربوط به شگفتی‌های کیهان، فرگشت و تکامل دانستنی‌های علم و فناوری را به اشتراک می‌گذارد. تعداد کاربران این صفحه مجازی و نرخ مشارکت آن به ترتیب برابر ۱۸۵ هزار و ۹٫۶۳% است. هر پست این صفحه اینستاگرامی به طور متوسط ۴۷۱ کامنت و ۲۰.۸k لایک را به خود اختصاص داده است.

پیج علم و تکنولوژی جهان
science_technology_world

۳- voytek.it

صفحه voytek با ۱۳۶ هزار دنبال‌کننده، اخبار مربوط به رسانه فناوری و اطلاعات را به اشتراک می‌گذارد. این صفحه در اینستاگرام با دریافت میانگین ۴۳۳ لایک و ۸ کامنت، نرخ مشارکت ۰٫۳۲ را کسب نموده است.

اخبار علم و تکنولوژی
Voytek.it

۴- Tech_tube

شما می‌توانید خبرهای جالب درباره تکنولوژی و فناوری را با تک توپ دنبال کنید. این صفحه با بیش از ۴۱ هزار دنبال‌کننده صرفا توانسته میانگین ۱۰۰۶ لایک و ۲۹ کامنت را برای هر پست خود ثبت کند.

آخرین اخبار علم و تکنولوژی
Tech_tube

۵- stnews_ir

آخرین صفحه‌ای که در لیست برترین رسانه‌های علم و تکنولوژی وجود دارد stnews_ir است. این صفحه در اینستاگرام بیش از ۳۲ هزار دنبال‌کننده با نرخ مشارکت ۰٫۲۶% دارد و با انتشار هر پست ۸۴  لایک  و ۱ کامنت دریافت می‌کند.

سایت علم و تکنولوژی
stnews_ir

آمار برترین های فضای مجازی را از ما بخواهید

مجموعه دیتاک با تکیه بر تجربه دانش فنی و تحلیلی چندین ساله خود، در حوزه مانیتورینگ و آنالیز فضای مجازی (توییتر، تلگرام، اینستاگرام و وبسایت‌های خبری)، به تحلیل و تولید لیست‌های مختلف ترین‌ها می‌پردازد. این لیست‌ها از رسانه‌ها، کانال‌ها، سلبریتی‌ها و … تا سایت‌ها و موضوعات برتر در بازه‌های زمانی مختلف را شامل می‌شود. شما نیز می‌توانید برای درخواست تحلیل مورد نظر خود از بسترهای یاد شده، با ما در ارتباط باشید.

[button color=”orange” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]تحلیل‌های شبکه‌های اجتماعی را از ما بخواهید[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

مهلا علیمردانی

من مهلا علیمردانی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد آمار ریاضی هستم. به پژوهش و تحلیل در حوزه داده کاوی و رسانه‌های اجتماعی علاقه‌مندم و سعی می‌کنم اطلاعاتم را در این زمینه افزایش و تجربیاتم را انتقال دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا