تحلیل شبکه اجتماعیدیجیتال مارکتینگعمومی

برترین رسانه های دیجیتال مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

بر اساس داده های تلگرام و اینستاگرام

دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) به معرفی و بازاریابی محصولات و خدمات در فضای آنلاین گفته می‌شود. دیجیتال مارکتینگ ابزارها و تکنیک‌های مختلفی را از جمله ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات براساس کلیک، اینفلوئنسر مارکتینگ، تولید محتوا، بهینه سازی برای موتور‌های جستجو (سئو) و …را شامل می‌شود.

شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شخصی‌سازی تبلیغات خود بپردازند تا علاوه بر کاهش هزینه‌های بازاریابی، تبلیغات موثرتر و موفق‌تری را داشته باشند.

کاهش هزینه های بازاریابی از یک سو و هدف‌گذاری دقیق‌تر تبلیغات از سوی دیگر، یکی از مزایای بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی است.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

رسانه های فعال دیجیتال مارکتینگ در بستر اینستاگرام و تلگرام با ارائه مقالات و ویدیوهای آموزشی و برگزاری وبینار به ارائه نکات آموزشی در این زمینه می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ و زیروبم آن

در این گزارش قصد داریم با بررسی رسانه های دیجیتال مارکتینگ (صفحات اینستاگرام و هم چنین کانال های تلگرام) فعال این حوزه براساس معیارهای مختلف، پنج مورد از برترین‌های این حوزه را در دو بستر فوق شناسایی کرده و در ادامه به معرفی آن‌ها بپردازیم.

برترین صفحات دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام

در این بخش صفحات اینستاگرام در فروردین ماه ۱۴۰۰ براساس معیارهای تعداد دنبال کننده، میانگین لایک، میانگین کامنت، میانگین بازدید ویدیو، نرخ مشارکت اعضا و در نهایت نرخ بازدید ویدیو مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت‌اند و نتایج بر مبنای بیشترین تعداد دنبال‌کننده به شرح زیر است:

۱) novincom  

این صفحه با نزدیک به ۲۱۸ هزار دنبال کننده، رتبه اول تحلیل را به خود اختصاص داد. به طور میانگین هر پست منتشر شده در این صفحه نیز نزدیک به ۵ هزار لایک دریافت می‌کند که بیشترین مقدار، در میان صفحات مورد بررسی است. هم چنین میانگین کامنت دریافتی به ازای هر پست آن ۱۶۳ عدد است و در نهایت این صفحه توانسته نرخ مشارکت ۲٫۲۹ درصدی را به دست آورد.

۲ ) digitalmarketing_fa

رتبه دوم تحلیل به این صفحه تخصیص یافت. تعداد دنبال کنندگان این صفحه نزدیک به ۱۳۵ هزار عدد است و با میانگین لایک ۳۳۹۲ و میانگین کامنت ۹۲ توانسته نرخ مشارکت ۲٫۵۹ درصد را کسب کند که بیشترین مقدار در میان صفحات مورد بررسی است.

۳) modiresabz

صفحه مدیر سبز که به طور تخصصی به آموزش تولید محتوا (متن،صوت، ویدیو) می‌پردازد، نزدیک به ۱۱۲ هزار دنبال کننده دارد. میانگین لایک هر پست آن ۱۷۷۱ و میانگین کامنت آن ۷۵ عدد است که نرخ مشارکت ۱٫۶۶ درصدی برای آن حاصل می‌شود.

این صفحه بیشترین میانگین بازدید ویدیو ۸۸۱۹ را در میان صفحات مورد بررسی داراست.

۴) Dmboard

این صفحه با ۴۳ هزار دنبال کننده در رتبه چهارم تحلیل قرار گرفت. میانگین لایک هر پست آن ۸۵۷ عدد است و میانگین کامنت ۳۳ که در نهایت نرخ مشارکت ۲٫۰۵ درصدی برای آن حاصل می‌شود.

۵) tapselladnet

و در نهایت آخرین رتبه تحلیل به صفحه تپسل با ۱۳ هزار دنبال کننده اختصاص یافت. این صفحه از لحاظ معیار های میانگین لایک ( ۱۸۸)، میانگین کامنت (۶)، میانگین بازدید ویدیو (۱۰۶۸) و نرخ مشارکت (۱٫۴۵ درصد) کمترین مقدار را در میان صفحات مورد بررسی داراست.

برترین کانال های تلگرام دیجیتال مارکتینگ

در این بخش کانال های تلگرام فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ در فروردین ماه ۱۴۰۰براساس معیارهای تعداد اعضا، میانگین بازدید هر پست و نرخ مشارکت مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته‌اند و نتایج بر مبنای بیشترین تعداد اعضا به شرح زیر است:

۱) kar_kasb

این کانالی که متعلق به آقای عادل طالبی است با نزدیک به ۱۲ هزار دنبال کننده توانست رتبه اول تحلیل را کسب کند و هم چنین هر پست آن به طور میانگین توسط ۲۲۰۶ کاربر دیده می‌شود و در نهایت نرخ مشارکت (۱۸٫۴۴ درصد) را کسب کرده است.

در پست‌های این کانال یادداشت‌های روزانه شخصی ایشان، مطالب و مقالات در مورد کسب و کار آنلاین و معرفی کتاب‌های حوزه دیجیتال مارکتینگ مشاهده می‌شود.

در یکی از پست های این کانال می خوانیم: “مخاطب همان مشتری نیست. هر کدام از این ها جایگاه خود را دارند و رفتار خاص خود را می‌طلبند. شناخت انگیزه‌های مخاطب برای تبدیل شدن به مشتری، هرگز از مسیر منطقی قابل ردیابی نیست. اقتصاد رفتاری بیاموزید”

۲) blog_dm

این کانال در رتبه دوم تحلیل قرار گرفت و با ۱۱٫۵ هزار دنبال کننده و  میانگین بازدید پست ۱۳۷۱، توانسته نرخ مشارکت ۱۱٫۸۵ درصدی راکسب کند.

در پست های این کانال مطالب و مقالات کاربردی دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات دوره‌ها، وبینارهای این حوزه، فرصت‌های شغلی، معرفی کتاب و همچنین گزارش‌های جامع منتشر شده این حوزه از منابع معتبر مشاهده می‌شود.

۳) dmboard

کانال دی ام برد نزدیک به ۷ هزار دنبال کننده دارد و در این تحلیل جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. این کانال با میانگین بازدید پست ۱۰۳۷ عدد توانسته نرخ مشارکت ۱۴٫۹۷ درصدی را کسب کند.

در پست های این کانال اخبار و مطالب و مقالات دیجیتال مارکتینگ، گزارش‌های جامع این حوزه و همچنین یادداشت‌هایی از متخصصین دیجیتال مارکتینگ ایرانی مشاهده می‌شود.

۴) dmacourse

این کانال نزدیک به ۵ هزار دنبال کننده دارد و با میانگین بازدید پست ۶۷۰ توانسته نرخ مشارکت (۱۳٫۴۷) درصدی را کسب کند و در جایگاه چهارم تحلیل قرار بگیرد.

در پست‌های آن مطالب و مقالات بازاریابی دیجیتال، معرفی دوره‌ها و وبینارهای این حوزه مشاهده می‌شود.

۵) brandupp

این کانال با ۴٫۶ هزار دنبال کننده و میانگین بازدید پست ۵۳۰ عدد توانسته نرخ مشارکت (۱۱٫۴۷) درصدی را کسب کند و در رتبه آخر تحلیل قرار بگیرد.

در پست‌های این کانال مطالب و مقالات مربط با تولید محتوا، معرفی و ارائه رایگان کتابچه با موضوعات متنوع، معرفی دوره‌ها و وبینارها و همچنین گزارش‌های جامع این حوزه مشاهده می‌شود.

چگونه می‌توان با دیتاک در ارتباط بود؟

جهت ارتباط سریع با دیتاک از شماره ۰۹۳۶۲۲۷۰۲۴۲ یا لینک زیر استفاده کنید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]ارتباط با ما[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

محبوبه شانقی

من محبوبه شانقی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی صنایع هستم،به حوزه های داده کاوی،تجزیه وتحلیل رفتار کاربران، تحلیل شبکه های اجتماعی و مارکتینگ علاقه مندم. امیدوارم مطالبی که مینویسم مورد پسند خوانندگان محترم قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا