تحلیل شبکه اجتماعی

برترین برگزارکنندگان تورهای مسافرتی اینستاگرام | بررسی فعالان حوزه گردشگری

بررسی صفحات اینستاگرامی فعال در حوزه برگزاری تور

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب است و بستر خوبی برای معرفی کسب‌وکار به افراد جدید به شمار می‌رود. این شبکه‌ی اجتماعی کمک می‌کند تا هر بیزینسی بتواند با گسترش مخاطبین، خدمات و محصولات خود را به افراد بیشتری معرفی کند.
دیتاک با رصد فضای مجازی به بررسی صفحات اینستاگرام ارائه‌دهندگان و برگزارکنندگان تورهای مسافرتی پرداخته است. در واقع این تحلیل بر اساس فاکتورهای قابل انداره‌گیری اینستاگرام از جمله تعداد فالوور، تعداد لایک و تعداد کامنت در یک ماه اخیر صورت گرفته است.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84%db%8c/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]گزارشات تحلیلی دیتاک، مسیری برای رشد کسب و کار شما[/button]

دیتاک در این تحلیل برترین فعالین حوزه تورهای مسافرتی، شامل صفحاتی که در بخش بیوی اینستاگرام خود از کلمات تور مسافرتی، تور گردشگری، آژانس مسافرتی، تورهای داخلی و خارجی و مانند این‌ها استفاده کرده‌اند را در یک ماه اخیر مورد بررسی قرار داده است.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

کدام یک از فعالین حوزه تورهای مسافرتی بیشترین فالوور را دارند؟

تعداد فالوور از اولین فاکتورهایی است که به محض ورود به هر صفحه‌ای توجه را به خود جلب می‌کند، البته که همین فاکتور به تنهایی محبوبیت و عملکرد خوب یک صفحه را تضمین نمی‌کند و باید موضوعات دیگری هم مورد بررسی قرار گیرد. در ویدیوی زیر خلاصه این گزارش را مشاهده می‌فرمایید.

در ادامه ۱۰ صفحه‌ی اینستاگرامی از برگزار کنندگان و ارائه دهندگان تورهای مسافرتی را می‌بینید که بیشترین فالوور را دارند، بخش قابل توجهی از آژانس‌های مسافرتی که در این لیست قرار دارند، در زمینه‌ی تورهای لحظه آخری فعالیت می‌کنند و این بخش از خدمات خود را پررنگ‌تر کرده‌اند.

۱) rojanootravel:

در بین آژانس‌های مسافرتی، آژانس آسمان آبی ﺭﻭﮊاﻧﻮ با ۸۰۸ هزار فالوور، بالاترین نرخ فالوور را دارد. این آژانس در زمینه‌ی تور و ویزای شنگن فعالیت می‌‌کند و در صفحه‌ی خود از جاذبه‌ها و دیدنی‌های نقاط مختلف جهان پست‌هایی به اشتراک می‌گذارد.

۲) Lastsecondtours:

صفحه‌ی سایت لست سکند که در زمینه‌ی فروش خدمات و تور فعالیت دارد، با ۴۹۲ هزار فالوور در این بررسی مقام دوم از نظر تعداد فالوور را کسب کرده است.

۳) Lahzeakhartours:

این صفحه که خود را بانک اطلاعات گردشگری معرفی می‌کند، مرجعی برای تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر است و در اینستاگرام خود به معرفی جاذبه‌های گردشگری و هتل‌ها می‌پردازد.

۴) last_second_tour:

شرکت قصر سفر ماهان، که خود مجری تورهای داخلی و خارجی است، با اختلاف نسبتا بالایی و با ۲۴۶ هزار فالوور جایگاه دوم را دارد و اطلاعات تورهای لحظه آخری را در این صفحه اعلام می‌کند.

دیگر تحلیل‌های دیتاک را اینجا بخوانید: تحلیل شبکه‌های اجتماعی

۵) qasrtravel:

شرکت مسافرتی قصرمرواریدآریا در جایگاه سوم است و ۲۳۹ هزار فالوور دارد. این شرکت در صفحه‌ی خود عکس و فیلم‌هایی از جاذبه‌های جهان به اشتراک می‌گذارد، همچنین لایوهایی هم با محوریت موضوعات اطلاع‌رسانی و آموزشی برگزار می‌کند. مانند دریافت ویزای کانادا، تورهای خارجی و …

۶) kermanshah_elite:

صفحه‌ی کرمانشاه الیت با ۲۲۳ هزار فالوور بخشی از گروه آژانس‌های الیت آسمان و باراد پرواز کیش است که در زمینه‌ی برگزاری تورهای تخصصی و در غرب کشور فعالیت دارد.

۷) offer_tours_:

آفر تور که در زمینه‌ی تهیه‌ی خدماتی مانند هتل و همچنین خرید تور فعالیت دارد، صفحه‌ی اینستاگرام ۲۲۲ هزار فالووری خود را با نام مجله گردشگری آفرتور معرفی می‌کند و به معرفی جاذبه های گردشگری ایران و جهان می‌پردازد.

۸) ۹۰parvaz:

آژانس مسافرتی ۹۰ سیر پرواز که مجری تورهای خارجی است و حدود ۲۰۶ هزار فالوور در اینستاگرام دارد و در جایگاه پنجم از نظر تعداد فالوور است.

۹) raha_seir:

آژانس مسافرتی رهاسیر علاوه بر تور و بلیت، در زمینه‌ی خدمات اخذ ویزای کانادا و شنگن نیز فعالیت دارد. صفحه‌ی این شرکت در اینستاگرام ۱۳۲ هزار فالوور دارد. این صفحه علاوه بر اطلاع‌رسانی در خصوص تورها، در مورد موضوعات جالبی از نقاط مختلف دنیا نیز پست‌هایی به اشتراک می‌گذارد.

۱۰) nilsa_gasht:

آژانس مسافرتی نیلسا گشت، صفحه بعدی است که با ۱۰۹ هزار فالوور در اینستاگرام فعالیت دارد و عمده‌ی فعالیت آن در زمینه‌ی تورهای داخلی است.

بررسی صفحات تورهای مسافرتی براساس میانگین لایک

لایک یکی از گزینه‌های خوب برای سنجش میزان محبوبیت پست‌های یک صفحه در بین مخاطبان اینستاگرام است. از بین فعالین حوزه تورهای مسافرتی که در لیست پر فالوورترین‌ها قرار دارند، qasrtravel، lastsecondtours، last_second_tour، در لیست آن‌هایی که لایک بیشتری دریافت کرده بودند نیز حضور داشتند.

براساس لایک
نام صفحه نام مجموعه حوزه‌ی فعالیت میانگین لایک
qasrtravel شرکت مسافرتی قصرمرواریدآریا تورهای مسافرتی داخلی وخارجی، خدمات بلیط و هتل ۵۰۰۳
lastsecondtours لست سکند خدمات تور و پرواز و هتل ۲۴۳۳
eligashtco الی گشت خدمات تور و پرواز و هتل ۱۹۶۶
last_second_tour شرکت قصر سفر ماهان تور های داخلی و خارجی ۱۳۴۹
ahwaztafrih آژانس هواپیمایی رویایی پرواز آسمان تورهای داخلی و خارجی از اهواز ۱۰۲۲
rashkan_group گروه گردشگری رشکان تور‌های طبیعتگردی و کوهنوردی داخلی و خارجی ۱۰۰۱
nasim_seir آژانس خدمات مسافرتی نسیم سیر تورهای طبیعت‌گردی، خدمات ویزا و بلیت ۹۷۱
gashtoone گشتونه تورهای ایرانگردی و طبیعتگردی ۷۵۹
hamyar_gasht همیار گشت خدمات تور و پرواز و هتل ۶۴۷
rahnavardsirjan_club باشگاه کوهنوردی رهنورد سیرجان تورهای داخلی و خارجی، برگزارکننده آموزش های خصوصی و رسمی ۵۸۷

بررسی صفحات تورهای مسافرتی براساس میانگین کامنت

مبحث کامنت یکی از موضوعاتی است که میزان توانایی یک صفحه در برقراری ارتباط موثر با مخاطبین را نمایش می‌دهد. در بین فعالین حوزه تورهای مسافرتی که در دو لیست قبلی حضور داشتند، صفحات lastsecondtours و qasrtravel در جمع صفحاتی که بیشترین میزان کامنت را داشتند هم قرار گرفتند.

براساس کامنت
نام صفحه نام مجموعه حوزه‌ی فعالیت میانگین کامنت
eligashtco الی گشت خدمات تور و پرواز و هتل ۹۸
faragasht آژانس هواپیمایی فراگشت تورهای خارجی-خدمات ویزا ۶۷
lastsecondtours لست سکند خدمات تور و پرواز و هتل ۶۳
kajaveh.ir آژانس گردشگری کجاوه تورهای داخلی ۶۲
mr_marcopoloo Mr_marcopolo تورهای داخلی و خارجی ۶۲
eco__tour Eco Tour تورهای طبیعتگردی ۵۵
qasrtravel شرکت مسافرتی قصرمرواریدآریا تورهای مسافرتی داخلی وخارجی، خدمات بلیط و هتل ۵۰
ahvaztoor7eghlim گروه طبیعت گردی هفت اقلیم تورهای طبیعتگردی ۴۶
iman_aseman_tour خانواده‌ی گردشگر آسمان خدمات جهانگردی ۴۲
ahwaztafrih آژانس هواپیمایی رویایی پرواز آسمان تورهای داخلی و خارجی از اهواز ۴۱

دیتاک به موفقیت کسب‌وکار شما در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند

کسب‌وکار شما در هر زمینه‌ای که باشد می‌تواند از طریق شبکه‌های اجتماعی به بازار هدف بزرگتری دسترسی پیدا کند، اما برای این کار باید بتوانید در رقابت تنگاتنگ این فضا، موفق عمل کنید.

یکی از بهترین راه‌های موفقیت در فضای شبکه‌های اجتماعی، مانند اینستاگرام، بررسی و تحلیل رقباست. دیتاک می‌تواند با بررسی داده‌های موجود در فضای مجازی به عملکرد بهتر و موفقیت کسب‌وکارتان در این فضا کمک کند. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین دیتاک در ارتباط باشید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]ارتقا کسب و کار خود را تضمین کنید[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا