عمومی

سیل در فضای مجازی

در بازه‌ی ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۹ فروردین ۹۸ در مجموع ۵۳۳ هزار محتوا درباره‌ی سیل در فضای مجازی ، در سه بستر تلگرام، توییتر و اینستاگرام با کلمات مرتبط به «سیل گلستان»، «سیل شیراز»، «سیل لرستان» و «سیل خوزستان» تولید شده‌است.
سهم تلگرام از محتوای تولید‌شده ۴۰ درصد، اینستاگرام ۳۴ درصد و توییتر ۲۶ درصد بوده‌است.
با توجه به تعداد بسیار کم کاربران فارسی‌زبان در توییتر (حدود ۲میلیون نفر)، کاربران با تولید ۲۶درصد محتوا نقش پررنگی در اطلاع رسانی این حوادث داشته‌اند.
سهم استان گلستان از محتوای تولیدشده، ۳۵درصد، استان فارس ۲۷درصد، استان لرستان ۲۳درصد و استان خوزستان ۱۵درصد بوده‌است که اختلاف درصدها با توجه به تقدم وقوع سیل در گلستان و تأخر آن در خوزستان منطقی به نظر می‌رسد.

تولید محتوا در موضوع سیل

 

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

رسانه‌سنجی کانال‌های تلگرام پیرامون عملکرد دولت در بحران سیل!

۵۴ درصد از مطالب کانال‌های تلگرام به طور مستقیم نقد عملکرد دولت است و تنها ۵ درصد از محتوای تولید شده در این کانال‌ها به بازتاب وعده‌های دولت به سیل‌زدگان اختصاص یافته‌است.

بیشترین واکنش رسانه‌ها به عدم حضور به موقع روحانی در مناطق سیل‌زده بوده‌است.

رسانه سنجی تلگرام پیرامون عملکرد دولت در بحران سیل

افکارسنجی کاربران اینستاگرام پیرامون عملکرد دولت در بحران سیل


۷۲ درصد کاربران به طور مستقیم عملکرد دولت را مورد نقد قرار‌ داده‌اند که افزایش ۱۸ درصدی نقد کاربران نسبت به رسانه‌ها (۵۴ درصد نقد رسانه‌ها به دولت) می‌تواند بیانگر این مطلب باشد که رسانه‌ها با دولت مهربان‌تر بوده‌اند.برابری درصد تولید محتوا در زمینه‌ی وعده‌های دولت به سیل‌زدگان میان کاربران اینستاگرام و رسانه‌ها (۵ درصد) از نکات حائز اهمیت این آمار است.

افکار سنجی کاربران اینستاگرام پیرامون عملکرد دولت در بحران سیل

در بازه‌ی ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۲۴ فروردین ۹۸ در موضوع سیل در فضای مجازی در سه بستر تلگرام، توییتر و اینستاگرام یک میلیون و ۹۸۴هزار محتوا در زمینه‌ی سیل تولید و‌ منتشر شده‌است.حجم کل محتوای جمع آوری شده توسط دیتاک در همین بازه‌ی زمانی ۶۸ میلیون بوده‌است که نشان می‌دهد سیل تنها ۳درصد از محتوای تولیدی را به خود اختصاص داده‌است!

سیل در فضای مجازی

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا