دیتاستعمومی

نحوه انتخاب یک پایگاه داده نموداری

پایگاه داده نموداری سریع‌ترین روش برای مدیریت داده‌ها می باشد، پایگاه داده‌های نموداری به یک فناوری اصلی تبدیل شده‌اند که برای پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها، با موفقیت توسط سازمان‌های هر صنعت، پیاده‌سازی شده‌اند. سازمان‌ها برای پاسخگویی به چالش‌های داده‌های بزرگ و پیچیده و جایگزینی با پایگاه‌های داده سنتی مانند پایگاه داده‌ای رابطه‌ای و پایگاه داده‌ای NoSQL، به پایگاه‌های گرافیکی جذب می‌شوند.

انتخاب پایگاه داده نموداری یک تصمیم مهم است که می‌تواند برنامه تجاری سازمان شما را پیش ببرد. از آنجا که نرم افزار پایگاه داده نموداری نسبتاً جدید بوده و به سرعت در حال تغییر است به همین دلیل خریداران اغلب در تلاشند تا ادعاهای متناقضی را که توسط فروشندگان مختلف پایگاه داده نموداری ارائه می‌شود، سازگار کنند.

Gaurav Deshpande، معاون بازاریابی در TigerGraph، گفت: “پایگاه داده‌های نموداری برای مشتریان ما در برنامه‌های خاص از جمله تجزیه و تحلیل داده‌ها، یادگیری ماشین، تشخیص تقلب و مشاهده انفرادی مشتری، ارزش زیادی ایجاد می‌کنند.”

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

برای کمک به مدیریت فناوری اطلاعات در روند انتخاب نرم افزار پایگاه داده نموداری، این مقاله معیارهای اصلی انتخاب را شرح می‌دهد که برای آشنایی بیشتر می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید.

عملکرد

عملکرد بسته نرم افزاری پایگاه داده نموداری به محدوده عملیاتی اشاره دارد که می‌تواند توسط پایگاه داده نمودار انجام شود و یک قسمت مهم ارزیابی کلی است.

سرعت اجرای دستورات

سرعت اجرای دستورات و عملکرد دستورات، حجم زیادی از داده‌ها و تولید نتایج در زمان واقعی است. در واقع سرعت اجرای Query اغلب مهمترین معیار انتخاب است زیرا پایگاه داده نموداری برای برنامه‌هایی که نیاز به پردازش سریع حجم زیاد داده دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. محدودیت‌های سرعت اجرای درخواست کافی نیست و نتایج به جای حل سریع نیاز به پیگیری دارند. سرعت بروزرسانی و درج از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به روزرسانی‌های پایگاه داده در برابر منابع سرور با بار جستجوی فعال رقابت می‌کنند. سازمان‌ها سعی می‌کنند این دوره‌های رقابتی را به حداقل برسانند زیرا زمان پاسخ را کند می‌کنند.

مقیاس پذیری‌

مقیاس پذیری قابلیت توزیع پایگاه داده‌های نموداری، از طریق پارتیشن بندی، در چندین سرور فیزیکی است که مجموعه ای از سرورها را تشکیل می‌دهد. مقیاس پذیری مهم است زیرا غیر معمول نیست که پایگاه داده‌های بزرگ نموداری از حد ذخیره سازی که سرور فیزیکی می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند، فراتر رود. مقیاس پذیری ناکافی می‌تواند اندازه یک پایگاه داده نمودایر را به شدت محدود کند.

راحتی در استفاده

بانک‌های اطلاعاتی نموداری از فروشندگان مختلف در سهولت استفاده از قسمت‌های مختلف عملکرد آنها که برای استفاده در دسته‌های معمول نهایی استفاده می‌شود، به میزان قابل توجهی متفاوت است. تحلیل گران تجارت و توسعه دهندگان نرم افزار از محیط توسعه و اجرای Query استفاده می‌کنند. توسعه‌دهندگان نرم افزاری بیشتر وقت خود را با استفاده از محیط توسعه یکپارچه (IDE) صرف توسعه نرم افزار کاربردی می‌کنند تا داده‌ها را در پایگاه داده‌های نمودار بارگذاری، به‌روز و ادغام کنند. سرپرستان پایگاه داده (DBA) از محیط مدیریت پایگاه داده برای نظارت و مدیریت عملکرد پایگاه داده‌های نمودار استفاده می‌کنند. مدل‌سازان داده برای پیاده‌سازی و بازنگری در طرح‌های پایگاه داده‌های نموداری، از محیط مدیریت پایگاه داده استفاده می‌کنند.

سهولت استفاده از قابلیت‌های مرتبط با نرم افزار پایگاه داده نموداری از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا تعیین می‌کند:

  • تعامل کارکنان با پایگاه داده چقدر سازنده و موثر خواهد بود.
  • تا چه حد هدف در دسترس بودن برای پایگاه داده نموداری حاصل خواهد شد.

فناوری

ارزیابی فناوری اطلاعاتی که در بسته‌های نرم افزاری پایگاه داده گرافیکی گنجانیده شده است ، به تخصص قابل توجهی نیاز دارد و یک قسمت مهم ارزیابی کلی است.

محیط توسعه یکپارچه

پایگاه داده‌ه نموداری از فروشندگان مختلف در دامنه و عملکرد محیط توسعه یکپارچه (IDE) که با پایگاه داده نمودار ارائه می‌دهند متفاوت است. عملکرد مطلوب شامل موارد زیر است:

  • یک رابط بصری، به جای یک رابط دستوراتی برای کاوش، به روز رسانی و توسعه.
  • مدل سازی داده‌های بصری.
  • استخراج، تبدیل و بارگذاری (ETL) پشتیبانی.
  • پشتیبانی از نظارت و مدیریت پایگاه داده‌های نمودار.

عدم وجود قابلیت IDE کافی، بهره‌وری از توسعه‌دهنده نرم‌افزار را کاهش می‌دهد و منجر به موارد زیر می شود:

  • تلاش اضافی برای توسعه نرم‌افزار قبل از اینکه یک برنامه بتواند به طور معمول در تولید استفاده شود.
  • مدت زمان طولانی‌تری برای اجرای پیشرفت‌ها و رفع نقص نرم‌افزار گذشته است.

ویژگی‌های طراحی موتور پایگاه داده نموداری

پایگاه داده‌های نموداری از فروشندگان مختلف در فناوری موجود، به دلیل انتخاب طراحی موتور پایگاه داده متفاوت است. ویژگی‌های اصلی طراحی عبارتند از:

  • فضای ذخیره‌سازی نمودار توزیع شده یا چند گره‌ای، محدودیت بسیار بالاتری را در اندازه پایگاه داده در مقایسه با ذخیره‌سازی نمودار تک گره‌ای ارائه می‌دهد.
  • پردازش انبوه موازی، محدودیت بسیار بالاتری را در تعداد درخواست‌ها و به روزرسانی‌ها ارائه می‌دهد که می‌تواند همزمان با پردازش موازی محدود یا بدون آن انجام شود.
  • ذخیره سازی داده‌های فشرده، محدودیت نهایی بیشتری در اندازه پایگاه داده را در مقایسه با ذخیره سازی داده‌های غیر فشرده ارائه می‌دهد.
  • طرح Schema-first، عملکرد پرس و جو را در مقایسه با طراحی بدون طرح بهینه می‌کند.

تجزیه و تحلیل پیوند عمیق

تجزیه و تحلیل پیوند عمیق، فناوری است که در هنگام درگیر شدن ساختارهای داده پیچیده، از پرس و جو و پردازش درج پشتیبانی می‌کند. تجزیه و تحلیل پیوند عمیق مهم است زیرا بدون آن، پرس و جو و درج سرعت، به طور قابل ملاحظه‌ای خراب می‌شود، هاپ بیشتری درگیر می‌شود و یا اینکه اصلاً نمی توان پرس و جو را پردازش کرد.

یادگیری ماشین در پایگاه داده

یادگیری ماشین در پایگاه داده، فناوری پردازش الگوریتم‌های یادگیری ماشین در پایگاه داده در موتور پایگاه داده می باشد. فقدان این فناوری مستلزم پردازش یادگیری ماشین است که از خارج اتفاق می‌افتد. این پردازش هزینه زیرساخت، پیچیدگی و زمان سپری شده برای انجام وظایف را اضافه می‌کند.

فروشنده نرم افزار

ارزیابی فروشندگان بسته‌های نرم افزاری پایگاه داده نموداری، به دلیل تغییر سریع بازار بسیار دشوار است اما باید بخشی از ارزیابی کلی باشد.

انجمن توسعه‌دهنده

وجود یک جامعه توسعه‌دهنده فعال و رو به رشد برای بسته نرم افزاری پایگاه داده نموداری فروشنده، می‌تواند منبعی بی بدیل برای ایده‌های برنامه و حل مشکلات باشد.

پیاده سازی

مهارت‌ها، زمان سپری شده و هزینه اجرای بسته نرم افزاری پایگاه داده نموداری، بی‌اهمیت نیست و باید بخشی از ارزیابی کلی باشد.

آموزش

روش فروشندگان برای آموزش کارکنان شما برای اجرای پیاده‌سازی یک پایگاه داده نمودار نیز اهمیت زیادی در انتخاب آن دارد.

کیت‌های استارتر

روش فروشندگان در کمک به مشتریان برای بالا رفتن از منحنی یادگیری مرتبط با پایگاه‌های اطلاعاتی نموداری بسیار مهم است. کیت‌های شروع‌کننده می‌توانند هزینه پیاده سازی یک پایگاه داده نموداری را کاهش دهند و مدت زمان سپری شده را به ارزش تجاری کاهش دهند.

هزینه مالکیت

ارزیابی هزینه مالکیت بسته‌های نرم افزاری پایگاه داده نموداری، باید از اولویت کمتری در ارزیابی کلی باشد. اگر ملاحظات هزینه بر روند انتخاب تاثیر بگذارد، مشکل احتمالی پرونده تجاری ناکافی برای برنامه پایگاه داده نموداری به وجود خواهد آمد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا