اخبار فضای مجازی

رشد پیام‌رسان‌های داخلی در غیاب اینترنت جهانی

به گزارش دیتاک، پیام‌رسان‌های داخلی این روزها پس از اختلال سراسری در دسترسی به اینترنت با اقبال بیشتری از سوی مردم مواجه شدند. این اپلیکیشن‌ها که جایگزین اپ‌هایی مانند تلگرام و واتس اپ هستند در دو روز گذشته در صدر دریافت نصب از بازارهای اپلیکشین قرار گرفتند.

در صفحه اول کافه بازار در میان اپلیکیش‌های در حال پیشرفت جایگاه اول متعلق به ایتا پیام‌رسان داخلی است که نصب آن به یک میلیون کاربر رسیده است.  بعد از آن «بله» اپلیکیشن گفتگو و پرداخت بانک ملی با همین میزان نصب، آی گپ با ۲۰۰ هزار نصب  و سروش پلاس با یک میلیون نصب در مقام‌های بعدی رشد هستند.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

بعد از پیام‌رسان‌ها، حضور اپ‌های خبری در این دسته بندی جلب نظر می‌کند. اپلیکیشن‌هایی مانند آخرین خبر، خبر فوری و اخبار داغ برای نزدیک به یک میلیون کاربر ایرانی جایگزین تلگرام، اینستاگرام، توییتر و به طور کلی اینترنت شده‌اند.

در این میان، سوالی که ذهن را مشغول می‌کند این است که آیا مسدود بودن اینترنت شرایط را برای رشد طبیعی آنها فراهم می‌کند یا قرار گرفتن در بستری آزمایشگاهی و به دور از محیط طبیعی سبب رشد ناهمگون و غیرعادی این کسب و کارها خواهد شد؟

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

سما آشوری

فارغ‌التحصیل MBA هستم. چهار سال است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنم. به استراتژی‌های کسب و کار و ترندهای روز بازاریابی علاقه‌مندم. خود را فردی چند بعدی می‌دانم و تلاش می‌کنم تا زندگی را زندگی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا