اخبار فضای مجازی

توقف تبلیغات سیاسی در اسپاتیفای در آستانه شروع سال ۲۰۲۰

اسپاتیفای در محدود کردن تبلیغات سیاسی به گوگل و توییتر پیوست.

ممنوعیت تبلیغات سیاسی در اسپاتیفای

همانطور که در مقاله «ممنوعیت تبلیغات سیاسی در توییتر» دیدید، پیش از این توییتر به دلیل اتهاماتی که به فیسبوک در زمینه سواستفاده از دیتای کاربران در جهت اهداف سیاسی وارد شده بود، تبلیغات سیاسی را در فضای خود ممنوع کرد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

پس از گذشت دو ماه از این خبر اسپاتیفای هم قانون مشابهی را اجرا می‌کند. AdAge در گزارشی اعلام کرده است که اسپاتیفای قصد دارد در روزهای آغازین سال ۲۰۲۰ تبلیغات سیاسی را بر روی پلتفرم خود متوقف کند. این ممنوعیت شامل تمام کمپین‌های تبلیغاتی برای عضویت در مجلس، کمپین‌های انتخاباتی، انتخاب و انتصاب مسئولین و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

اسپاتیفای که یک پلتفرم پخش موسیقی آنلاین است، ۲۱۷ میلیون کاربر دارد که پیش از ۱۱۰ میلیون از آنها از اسپاتیفای به طور رایگان استفاده می‌کنند.

واکنش‌های مختلف به تبلیغات سیاسی

به‌ نظر می‌رسد نگرانی‌ها از سواستفاده تبلیغاتی از فضای آنلاین، کسب‌وکارها را به سمتی می‌برد که نسبت به این گونه تبلیغات با دقت بیشتر برخورد کنند.

توییتر برای همیشه تبلیغات سیاسی را کنار گذاشت. گرچه گوگل واکنش کمتری نشان داد ولی امکان هدف‌گیری تبلیغات براساس تعلق افراد به حزب سیاسی خاص را بر روی گوگل و یوتیوب متوقف کرد. در حالی که فیسبوک بر روی تصمیم خود مبنی بر عدم بررسی واقعی بودن تبلیغات سیاسی پابرجا مانده است.

ترید دسک (Trade Desk)  می‌گوید این کار پاک کردن صورت مسئله است و این کسب‌وکارها باید به جای ممنوع کردن تبلیغات سیاسی راه حلی برای بهتر کردن فرایند آنها بیابند. ترید دسک یک پلتفرم است که آژانس‌های رسانه ای برای خرید تبلیغات اتوماتیک از آن استفاده می‌کند.

در همین راستا، اسپاتیفای اعلام کرد تصمیم دارد تا بر روی تکنولوژی تبلیغات خود کار کند و تا زمانی که تکنولوژی آنها توان مدیریت تبلیغات نادرست سیاسی را نداشته باشد از پذیرفتن این نوع تبلیغات خودداری می‌کند. وی زمان معرفی این تکنولوژی را نامعلوم خواند.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

سما آشوری

فارغ‌التحصیل MBA هستم. چهار سال است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنم. به استراتژی‌های کسب و کار و ترندهای روز بازاریابی علاقه‌مندم. خود را فردی چند بعدی می‌دانم و تلاش می‌کنم تا زندگی را زندگی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا