تحلیل شبکه اجتماعی

تبلیغ اسنوا و “فقط یه ایرونی می‌دونه”| بررسی نظرات توییتری‌ها درباره تبلیغ اسنوا

این روزها اکثر شماها تبلیغ اسنوا با شعار فقط یه ایرونی می‌دونه با حضور محسن کیایی را از صدا و سیما دیده‌اید یا حداقل در شبکه‌های اجتماعی با آن مواجه شده‌اید:

«فقط یه ایرونی می‌دونه جا دادن این تو یخچال یعنی چی..!»

آیا تبلیغ اسنوا “فقط یه ایرونی می‌دونه” روش مناسبی برای تبلیغات است؟

در این تحلیل، از مجموع احساسات کاربران توییتر نسبت به این تبلیغ اسنوا، ۸۰ درصد به دسته خنثی، ۱۱ درصد به دسته منفی و ۸ درصد به دسته مثبت اختصاص پیدا کرده است. بنابراین، تبلیغ فقط یه ایرونی می‌دونه در دسته مربوط به احساسات خنثی با اختلاف بسیاری نسبت به احساسات منفی و مثبت مورد بحث کاربران توییتر شده بود.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

مشکلات و مسائل اجتماعی در جامعه و گرفتاری‌های روزمره‌ی مردم، شاخصی بود که باعث خنثی بودن ۸۰ درصدی در میان دیگر شاخص‌ها بود.

آن‌چه موجب بالاترین انتقاد نسبت به این تبلیغ شده بود، عدم رضایت از شعار نامناسب در این تبلیغ بود.

مطلب مرتبط: بررسی نظرات توییتری ها درباره بایا

 

آنالیز بیگ دیتا توییتر درباره‌ی تبلیغ اسنوا “فقط یه ایرونی می‌دونه”

پیام‌های بازرگانی از جمله بخش‌های مهم در رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب است که کارکردهای چندگانه ای را ایفا می‌کند. این پیام‌ها از یک سو به معرفی محصولات و کالاهای مورد نیاز پرداخته و از سوی دیگر جنبه گسترش مصرف و مصرف گرایی را با خود به همراه دارد. تصویر و بازنمایی صورت گرفته در پیام‌های بازرگانی از جمله موضوعات مورد توجه در مطالعات رسانه‌ای و در بین مردم جامعه است. در این گزارش به بررسی نظرات کاربران توییتردرباره تبلیغ اسنوا فقط یه ایرونی می دونه پرداخته ایم.

خنثی

در تحلیل انجام شده در بستر توییتر احساسات خنثی کاربران درباره این تبلیغ اسنوا درمجموع ۸۰ درصد بود. توییت‌های مربوط به این دسته شامل نظراتی بودند که هیچ نقد یا تحسینی از سوی کاربران نسبت به این تبلیغ اسنوا در آن‌ها دیده نمی‌شد.

توییت خنثی درباره تبلیغ فقط یه ایرونی می‌دونه
توییت خنثی درباره‌ی تبلیغ فقط یه ایرونی می‌دونه

مثبت

نظرات مثبت کاربران توییتری نسبت به تبلیغ فقط یه ایرونی می‌دونه در مجموع ۸ درصد احساسات را شامل می‌شد. از عوامل رضایت کاربران نسبت به این تبلیغ می‌توان استفاده از شعار مناسب در این تبلیغ اشاره کرد، که در میان دیگر شاخص‌ها بیشتر تکرار شده بود. انتخاب درست در جنسیت شخص بازیگر، کیفیت در محصول اسنوا و رضایت داشتن از شخص محبوب محسن کیایی نیز شاخص‌های مهم دیگر در میان نظرات مثبت کاربران توییتر بودند.

توییت مثبت درباره‌ی تبلیغ فقط یه ایرونی می‌دونه
توییت مثبت درباره‌ی تبلیغ فقط یه ایرونی می‌دونه

منفی

در میان مجموع نظرات نسبت به تبلیغ اسنوا فقط یه ایرونی می‌دونه، ۱۱ درصد کاربران توییتر نسبت به این تبلیغ انتقاد داشتند که از میان عوامل انتقاد می‌توان به عامل پرتکرار شعار نامناسب آن یعنی فقط یک ایرونی می‌دونه اشاره کرد. انتخاب نادرست محسن کیایی در این نقش و هزینه‌های مازاد در این تبلیغ از عوامل پرتکرار نسبت به دیگر شاخص‌ها بودند. بازیچه قراردادن مردم برای رسیدن به هدف شخصی، بی‌کیفیت بودن بیلبوردهای شهر و نارضایتی از تبلیغات دیگر کالاهای اسنوا از  عواملی بودند که توسط کاربران نام برده شده بودند.

توییت منفی درباره‌ی تبلیغ فقط یه ایرونی می‌دونه
توییت منفی درباره‌ی تبلیغ فقط یه ایرونی می‌دونه

برند خود را بهتر بشناسید
اگر مردم درباره برند و محصول شما در شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کنند، شما باید این فعالیت‌ها را نظارت کنید تا تصویری واضح تر از میزان موفقیت برند خود داشته باشید، دیتاک جایی است که در این خصوص به شما کمک خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

مهلا علیمردانی

من مهلا علیمردانی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد آمار ریاضی هستم. به پژوهش و تحلیل در حوزه داده کاوی و رسانه‌های اجتماعی علاقه‌مندم و سعی می‌کنم اطلاعاتم را در این زمینه افزایش و تجربیاتم را انتقال دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا