تحلیل شبکه اجتماعی

برگزاری آزمون سراسری در زمان کرونا | واکنش کاربران توییتر به کنکور ۹۹

دوراهی کنکور در مواجهه با کرونا

برگزاری آزمون سراسری در زمان کرونا به دلیل خطر انتقال ویروس در این روزها مورد تردید شهروندان قرار گرفته است.

در توییتر واکنش‌های زیادی به این موضوع نشان داده شده است. به طوری که بیش از ۶۰۰ هزار توییت در یک ماه مرتبط با این موضوع منتشر شده است.

۸۹ درصد از توییت ها مخالف برگزاری کنکور در شرایط کنونی هستند.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

برگزاری آزمون سراسری - کنکور

۳۶ درصد از کاربران با اشاره به تجربه آزمون دکترا در روزهای گذشته امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از ابتلای داوطلبان به کرونا را غیرمحتمل دانستند.

۱۸ درصد از کاربران از مسئولان در سمت‌های مختلف درخواست کردند تا کنکور را به تعویق بیاندازند. این کاربران پیشنهادات مختلفی را برای این موضوع ارائه دادند و دیگران را به درخواست از مجلس و وزارت بهداشت دعوت کردند.

کاربران امکان لغو کنکور را با درخواست از نمایندگان مجلس بسیار بالا می‌دانستند و نمایندگان زیادی را موافق با این طرح خواندند.

۱۴ درصد از توییت‌ها منافع شخصی را عامل عقب نیفتادن برگزاری آزمون سراسری قلمداد کردند و عباراتی مانند مافیای کنکور و آقازاده‌ها را به کار بردند.

در ۱۳ درصد توییت‌ها کاربران پیشنهاد و درخواست تعویق کنکور را مطرح کردند.

۴ درصد از توییت‌ها با هشدار درباره عواقب کرونا و نگرانی از بیماری یا مرگ داوطلبان خواستار موکول کردن کنکور به زمانی ایمن شدند.

کافی نبودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انتقاد از سازمان سنجش و تاثیر استرس داوطلبان بر نتیجه آزمون و ایمنی بدن آنها از موضوعات دیگر مطرح شده در مخالفت با برگزاری کنکور بوده است.

با این حال ۸ درصد از توییت‌ها هم برگزار نشدن کنکور را غیرممکن دانستند.

عواملی مانند تلاش یک ساله داوطلبان، بدتر شدن اوضاع کرونا در پاییز، سربازی و نیاز به شروع کار دانشگاه‌ها را دلیل خود برای لزوم برگزاری کنکور عنوان کردند.

اتفاق نظر در این موضوع نشانه میزان اهمیت سلامت داوطلبان است. نگرانی برای قشر جوان و درگیر شدن آنها با کرونا از عوامل توجه زیاد به این موضوع است.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

سما آشوری

فارغ‌التحصیل MBA هستم. چهار سال است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنم. به استراتژی‌های کسب و کار و ترندهای روز بازاریابی علاقه‌مندم. خود را فردی چند بعدی می‌دانم و تلاش می‌کنم تا زندگی را زندگی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا