آموزش سامانه دیتاکتحلیل شبکه اجتماعیراهکارهای دیتاک

پلتفرم رصد و تحلیل شبکه‌های اجتماعی دیتاک | آموزش سامانه رصد فضای مجازی

قسمت چهارم- بخش تگ‌های منابع

بعنوان یک کسب و کار چه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعال باشید چه نه، قطعا در دنیای امروز به یک پلتفرم رصد و تحلیل شبکه‌های اجتماعی نیاز خواهید داشت چراکه تعداد بسیار زیادی از مشتریان و مخاطبان بالقوه شما در این شبکه‌ها حضور فعال داشته و رقبای شما در حال فعالیت برای جذب آن‌ها هستند.

پلتفرم رصد و تحلیل شبکه‌های اجتماعی دیتاک با تکیه بر سال‌ها دانش متخصصان حوزه بیگ دیتا و علوم داده و تجربه چندین ساله خود در این موضوع، یک بستر مناسب برای کسب و کارها و علاقه‌مندان به رصد فضای وب و تحلیل آن ایجاد کرده است که به روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی توییتر، اینستاگرام و تلگرام دسترسی کامل داشته و روزانه میلیون‌ها دیتا و محتوای تولیدی این بسترها را جمع‌آوری و ذخیره می‌کند تا برای تحلیل در اختیار کاربران قرار داده شود.

آموزش پلتفرم رصد و تحلیل شبکه‌های اجتماعی

تاکنون در ۳ قسمت قبل بخش‌هایی از پلتفرم رصد و تحلیل شبکه‌های اجتماعی دیتاک را آموزش داده‌ایم که برای مطالعه آن می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

در این بخش از آموزش قصد داریم به شرح کاملی از تگ‌های منابع سامانه دیتاک بپردازیم.

با ورود به نسخه جدید سامانه دیتاک، در ستون سمت راست وارد بخش تگ‌های منابع می‌شویم. در صفحه جدید تعدادی تگ منبع از پیش ذخیره شده با تعداد منابع متفاوت و تاریخ ساخت آن وجود دارد. اگر روی هر کدام از این تگ‌ها کلیک کنید صفحه پروفایل منبع به شما نمایش داده می‌شود که در ادامه به شرح جزییات آن خواهیم پرداخت.

تگ‌های منابع در پلتفرم رصد و پایش شبه‌های اجتماعی
پلتفرم رصد و پایش شبه‌های اجتماعی

در صفحه تگ‌های منابع گزینه جستجو وجود دارد که با جستجوی کلیدواژه می‌توانید تگ از قبل ایجاد شده را جستجو کنید. همچنین در این صفحه گزینه ایجاد تگ برای کاربر فراهم شده تا بتواند منابع مورد نظر خود را در یک تگ منسجم کرده و به راحتی و در کمترین زمان ممکن به دیتای آن دسترسی داشته باشد.

[box type=”success” align=”aligncenter” class=”” width=”700″]دیتاک روزانه بالغ بر ۳ میلیون دیتا از بسترهای مختلف جمع‌آوری می‌کند که رقم قابل توجهی بوده و نشان از کامل و جامع بودن بیگ دیتای این سامانه است.[/box]

در ادامه به آموزش نحوه ایجاد تگ جدید در سامانه دیتاک می‌پردازیم.

ایجاد تگ منبع جدید

ایجاد تگ جدید در سامانه دیتاک
سامانه مانیتورینگ دیتاک

در صفحه تگ‌های منابع روی گزینه ایجاد تگ در قسمت پایین سمت راست صفحه کلیک کنید تا صفحه جدیدی باز شود. در این صفحه عنوان تگ مورد نظر خود را وارد کرده و در صورت نیاز توضیح مختصری راجع به آن بنویسید. برای انتخاب منابع مورد نظر روی گزینه انتخاب منبع کلیک کرده تا یک کادر جدید باز شود.

در این کادر می‌توانید منابع جدید را بر اساس بستر مورد نیاز به تگ خود اضافه کنید. این بسترها شامل خبرگزاری روزنامه، خبرگزاری، کاربران اینستاگرام، کاربران توییتر، کاربران تلگرام، کانال‌های تلگرام، گروه‌های تلگرام و … هستند که هر کدام جزییات مربوط به خود را دارند.

افزودن منابع به تگ جدید در سامانه رصد و پایش دیتاک
افزودن منابع به تگ جدید در سامانه رصد و پایش دیتاک
  • خبرگزاری روزنامه

خبرگزاری‌های روزنامه شامل وبسایت روزنامه‌های فعال است که می‌توان با جستجوی نام روزنامه آن را به منابع افزود.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=”700″]برای دریافت اطلاعات کامل و تست نسخه دموی سامانه با ما در ارتباط باشید.

[button color=”orange” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]ارتباط با ما[/button][/box]

  • خبرگزاری

خبرگزاری‌ها به پایگاه‌های خبری فعال در وب گفته می‌شود که عموم مردم با آن‌ها آشنایی دارند. بعنوان مثال خبرگزاری آنا، ایرنا، ایسنا، خبر فوری و …

در این بخش با جستجوی نام خبرگزاری می توان آن را به منابع اضافه نمود. همچنین در بخش فیلتر خبرگزاری‌ها نوع مدیا را بر اساس خبرگزاری داخلی یا خارجی، روزنامه، موتور جست‌وجو یا پایگاه‌های خبری تعیین کرد و بر اساس رتبه الکسا، تعداد خبر در هفته، تعداد بازنشر، تعداد کامنت و یا تاثیر گذاری آن‌ها را مرتب نمود.

[toggle title=”عبارات مرتبط در جستجوی منابع چیست؟” state=”open”]اگر در هنگام جستجوی منبع گزینه عبارات مرتبط فعال باشد تمام حالات نوشتاری نام آن منبع به فینگلیش در این بخش قرار می‌گیرد. کاربرد عبارات مرتبط بیشتر برای زمانی است که از نوع نوشتار منبع مطمئن نباشید.[/toggle]

  • کاربران اینستاگرام

در این بخش جستجوی منبع روی اکانت‌های اینستاگرامی صورت می‌گیرد. در بخش فیلتر کاربران اینستاگرام فیلترهایی برای جستجوی دقیق تر قرار گرفته که شامل موارد زیر است:

  • مرتب‌سازی براساس تعدادفالووینگ‌ها، تعداد فالوورها، تعداد پست‌ها، تعداد لایک و کامنت و شباهت
  • ملیت فارسی زبان، انگلیسی زبان، عرب زبان و نامشخص
  • فیلترهای بازه‌ی تعداد رسانه‌های موجود، تعداد فالوور و فالویینگ منابع
  • فیلتر موجودیت براساس ip، آدرس، ایمیل، تلفن، موبایل، هشتگ، منشن و کدپستی
  • کاربران توییتر

منابع جستجو در این قسمت کاربران و اکانت‌های توییتر هستند که با فیلترهای تقریبا مشابه کاربران اینستاگرام قابل دسترسی است.

  • کاربران تلگرام

کاربران تلگرام را می‌توان براساس شناسه، تاثیرگذاری و شباهت مرتب‌سازی کرد. همچنین فلیتر میزان نفوذ و ربات بودن کاربر نیز قابل اجراست. فیلتر‌های موجودیت همچون موارد اینستاگرام در اینجا نیز وجود دارد.

  • کانال‌های تلگرام

در جستجوی منابع کانال تلگرامی فیلترهای زیر وجود دارد.

  • مرتب‌سازی بر مبنای تعداد اعضای کانال، تعداد پست‌ها، رنج بازدید، تاثیرگذاری و یا شباهت
  • فیلتر تعداد اعضا بر اساس رنج عددی
  • ملیت فارس، عرب، انگیسی زبان و یا نامشخص
  • فیلتر موجودیت براساس ip، آدرس، ایمیل، تلفن، موبایل، هشتگ، منشن و کدپستی
  • گروه‌های تلگرام

فیلترهای جستجوی منابع در این بخش تفاوت کمی با کانال‌های تلگرامی دارد. در این قسمت به جای ملیت فیلتر زبان (فارسی، انگلیسی، فرانسوی، اردو، عربی و ناشناخته) وجود دارد.

پس از انتخاب منابع موردنیاز در هر بخش با انتخاب گزینه ثبت منابع منتخب در صفحه نمایش داده می‌شود.

رصد و پایش منابع منتخب فضای مجازی
تگ منبع جدید در سامانه

کاربر همچنین می‌تواند بدون جستجو در منابع صرفا آیدی آن‌ها را در یک فایل اکسل یادداشت کرده و آنرا آپلود کند تا منابع به تگ اضافه شود. فایل اکسل نمونه برای دانلود در این بخش قرار داده شده است که می‌توان آن را پر و سپس آپلود کرد.

صفحه تگ ثبت شده در سامانه

با ثبت نهایی، تگ ساخته شده وارد صفحه تگ‌های منابع می‌شود. اگر روی آن کلیک کنید وارد صفحه تگ شده و می‌توانید دیتای استخراج شده را مشاهده کنید.

جستجوی پیشرفته در فضای مجازی
جستجوی پیشرفته در فضای مجازی

در این صفحه دیتای هر کدام از بستر‌ها به طور جداگانه در بازه‌ی زمانی موردنظر شما نمایش داده می‌شود. دیتای موجود در این صفحه شامل مواردی همچون تعداد پست یا خبر، اکانت‌های برتر، لایک، کامنت، توییت، ابر هشتگ‌ها و کلمات، روند انتشار محتوا، کاربران برتر و البته پست‌ها بر اساس فیلتر‌های مختلف است. این بخش در پست آموزش بخش کلمات کلیدی سامانه به طور کامل شرح و نمایش داده شده است.

کاربر می تواند تگ خود را به داشبورد ارسال کند تا دسترسی ساده‌تری به آن داشته باشد.

هدف دیتاک از ارائه این سامانه جمع‌آوری منظم و کامل محتوای فضای مجازی برای استفاده‌های مختلف کسب و کارها و نهادهاست. از سامانه دیتاک می‌توان برای افکارسنجی شبکه‌های اجتماعی، ایجاد آلارم و اطلاع از آنچه در فضای آنلاین رخ می‌دهد، تحلیل بازار، برند و تصویر چهره فرد یا کسب و کار، فعالیت‌های بازاریابی و بازاریابی دیجیتال مثل بخشبندی، بررسی بازار هدف و استراتژی تولید محتوا و … ، تحلیل موج و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.
تگ راهکارهای دیتاک در بلاگ ما، صفحه راهکارهای دیتاک در وبسایت و محصولات ما می تواند اطلاعات بیشتری در مورد کارکردهای دیتاک و سامانه رصد فضای مجازی بدهد.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=”770″]

در صورتی که تمایل دارید با کارشناسان ما در واحد مشاوره تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری درباره‌ی سامانه دریافت کنید کلیک کنید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]تماس با کارشناسان دیتاک[/button] [/box]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا