شبکه عصبی و یادگیری ماشینی

وظایف متخصصین ماشین لرنینگ چیست؟‎

حتما در مورد ماشین لرنینگ یا یادگیری ماشین، این فناوری رو به رشد و بزرگ عصر حاضر شنیده باشید. پس شاید کنجکاو شده باشید که بدانید وظایف متخصص ماشین لرنینگ چیست؟ کارشناسان ماشین لرنینگ و متخصصینی که این فناوری رو هدایت می‌کنند چه وظایفی دارند؟ متخصص ماشین لرنینگ در حرفه خود به چه ویژگی‌هایی نیاز دارد و چه وظایفی را برعهده خواهد داشت؟

مبانی یادگیری ماشین چیست؟ چگونه کارشناس می‌تواند در پروژه یادگیری ماشین موفق عمل کند؟ برای موفقیت در پروژه ماشین لرنینگ کارشناس باید در شغل یادگیری ماشین چه مهارت‌هایی را از خود نشان دهد؟

متخصص یادگیری ماشین یک متخصص حرفه‌ای در زمینه توسعه یادگیری ماشین، شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که بر توسعه الگوریتم‌هایی متمرکز است که می‌توانند از داده‌ها “یاد بگیرند” یا با آنها سازگار شوند و پیش بینی کنند.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

در این قسمت قصد داریم به برخی از وظایف مهمی که شغل یادگیری ماشین برای کارشناس ماشین لرنینگ به همراه دارد اشاره کنیم. الگویی را تهیه کردیم که مهم‌ترین مسئولیت‌ها و وظایف یک کارشناس ماشین لرنینگ را در آن شرح می‌دهد و شما را از مبانی یادگیری ماشین آگاه می‌کند. می‌توانید از این الگو بعنوان یک منبع و کلیدی جهت یافتن بهترین کاندیدا و یا کیس جهت استخدام کارمند یا کارشناس پروژه ماشین لرنینگ استفاده کنید:

بیشتر بخوانید: یادگیری ماشین یا ماشین لرنینگ چیست؟

کاری که متخصص ماشین لرنینگ انجام می‌دهد:

  • توسعه‌ دهندگان و کارشناسان ماشین لرنینگ توسعه الگوریتم‌های تازه و روش‌های حل مسئله مبتنی به هوش مصنوعی را برعهده دارند.
  • تجربه و مهارت آن‌ها اختصاصا برای مشاغل بخصوص و یا ترکیبی از مشاغل با نیاز به هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ بسیار مفید واقع می‌شود.
  • حتی اگر از نمونه‌های الگوریتم قدیمی نیز استفاده کنید برای توسعه آن در شرکت خود به حضور یک مهندس ماشین لرنینگ نیاز خواهید داشت تا بهینه و بهترین تصمیم را در جهت رشد شرکت خود بگیرید.

شغل یادگیری ماشین چیست؟

توسعه دهنده یادگیری ماشین (ML) متخصص استفاده از داده‌ها برای مدل‌های آموزشی است. توسعه دهنده یادگیری ماشین متخصص استفاده از داده‌ها برای مدل‌های آموزشی است. سپس از این مدلها برای اتوماسیون فرآیندهایی مانند طبقه بندی تصویر، تشخیص گفتار و پیش بینی بازار استفاده می‌شود.

چه مهارت هایی برای شغل متخصص یادگیری ماشین مورد نیاز است؟

به طور کلی مهندسان یادگیری ماشین یا ماشین لرنینگ باید در علوم کامپیوتر و برنامه نویسی، ریاضیات و آمار، علوم داده، یادگیری عمیق و حل مسائل مهارت کافی و لازم را داشته باشند.

آیا یادگیری ماشینی شغل خوبی است؟

میانگین حقوق در یادگیری ماشینی آن را به گزینه شغلی پردرآمد برای همه افراد خارج تبدیل می‌کند. از آنجا که برای رسیدن به اوج صنعت خود هنوز مسیری طولانی وجود دارد، حقوقی که شما به عنوان یک متخصص ماشین لرنینگ می‌گیرید با رشد هر ساله ادامه خواهد یافت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که خودتان را متقاعد کنید و مهارت خود را به روز کنید.

پروفایل و مشخصات متخصص پروژه یادگیری ماشین:

در گام نخست و برای شناخت کارمند یا کارشناس کاندیدی که قرار است شغل یادگیری ماشین را شروع کند و یک پروژه ماشین لرنینگ را هدایت و کنترل نماید به این مبحث دقت می‌کنیم که شغل ماشین لرنینگ به متخصصی نیاز دارد با علم به تمام علوم کامپیوتر. بویژه در شغل یادگیری ماشین نیاز است که کارشناس از الگوریتم‌ها شناخت کافی داشته باشد. بنابراین تعریفی که از متخصص ماشین لرنینگ ارائه می‌دهیم به صورت زیر خواهد بود:

  • متخصص ماشین لرنینگ کارشناسی کاملا مسلط به توسعه پروژه یادگیری ماشین است.
  • رشته کارشناس ماشین لرنینگ در حیطه علوم کامپیوتری قرار می‌گیرد و اساس کار او بر توسعه و گسترش الگوریتم های متمرکز می‌باشد.
  • الگوریتم‌های متمرکزی که در شغل یادگیری ماشین کارشناس با آن‌ها کار می‌کند قابلیت یادگیری از داده‌ها را دارند، این الگوریتم‌ها توانایی یادگیری دارند. در آینده اشتباهات را تکرار نمی‌کنند و قدرت پیشبینی نیز دارند که ناشی از همان توسعه الگوریتم‌ها و ماهیت یادگیرنده آن‌ است.

با توضیحات بالا درمورد ریز جزئیات پروژه ماشین لرنینگ و شغل یادگیری ماشین می‌دانیم که:

نخستین ملاک در انتخاب کارشناس ماشین لرنینگ در جایگاه وظایف متخصص ماشین لرنینگ این است که ویژگی‌ها و توانایی‌های متخصص با نیازهای پروژه یادگیری ماشین شما تطابق داشته باشد. بنابراین فراموش نکنید که تهیه یک لیست از شرح وظایف شغل یادگیری ماشین و مبانی یادگیری ماشین حیاتی و الزامی است.

شرایط و نیازهای متخصص یادگیری ماشین

  • سابقه کار قبلی به عنوان یک کارآموز ماشین لرنینگ یا متخصص داده
  • کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر یا رشته مشابه
  • تجربه استفاده از MALLET
  • دانش عمیق Apache Tomcat / Open Source
  • مهارت‌های عالی مدیریت پروژه و زمان
  • توجه به جزئیات
  • مهارت برجسته حل مسئله و تجزیه و تحلیل

اهم وظایف شغل یادگیری ماشین در پروژه ماشین لرنینگ:

در بخشی از مبانی یادگیری به این موضوع پرداخته می‌شود که متخصص یا کارشناس پروژه یادگیری ماشین دقیقا باید چه وظایفی را به انجام برساند. در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • یکی از مبانی وظایف متخصص ماشین لرنینگ که بسیار بر آن تاکید می‌شود این است که کارشناس در شغل یادگیری ماشین باید حتما بتواند الگوریتم‌های یادگیری ماشین طراحی کند و توسعه دادن الگوریتم‌ها را نیز به خوبی بداند.
  • دومین مورد مهم یاد شده در مبانی یادگیری ماشین درمورد کارشناس ماشین لرنینگ این است که قدرت کشف داشته باشد. کارشناس ماشین لرنینگ باید بتواند رویکردهای تازه‌تری را پس از جمع‌آوری و پردازش داده‌ها بدست آورد، روش‌های تحلیلی بروزتری کشف کند و درمورد توسعه و طراحی الگوهای جدید نیز تسلط کافی داشته باشد.
  • الگوریتم‌های جدیدی طراحی کند و آن‌ها را توسعه بدهد.
  • به تجزیه و تحلیل داده‌های توضیحی تسلط کامل داشته باشد.
  • بتواند فرضیه‌های کاری را خلق کند و آن‌ها را مورد آزمایش قرار دهد.
  • تهیه داده‌های تاریخی را از یاد نبرد. آن‌ها را مرتبا مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و الگوهای بهینه‌تر را شناسایی نماید.
  • پشتیبانی فنی را آموخته باشد: پشتیبانی فنی یکی از تخصص‌هایی است که کارشناس ماشین لرنینگ در حرفه خود به آن نیاز مبرم دارد، چراکه باید بتواند برای توسعه کسب و کار مدیریت برنامه خوبی از خود نشان دهد. با پیشنهادات خود بتواند مشتریان بیشتری را جذب نماید.
  • در یک انجمن بتواند اشتراک گذاری دانش‌هایی که دارد را مدیریت و کنترل نماید.

چقدر شغل یادگیری ماشین می‌تواند شغلی ایده‌آل باشد؟

یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد بخصوص کارشناسان حوزه‌های علوم کامپیوتری به یادگیری مبانی یادگیری ماشین، ورود به مباحث پروژه‌های یادگیری ماشین و در نهایت ظهور در قامت یک کارشناس ماشین لرنینگ رغبت بیشتری نشان دهند، میانگین حقوقی خوب آن می‌باشد. ماشین لرنینگ امروز به شغلی پرسود تبدیل گشته که میانگین حقوق آن نیز باعث می‌شود بسیاری شوق کسب رتبه در آن را داشته باشند.

همانطور که اشاره کردیم ماشین لرنینگ هنوز هم پله‌های ترقی بسیاری را در پیش دارد و توسعه یافتن آن و به درجه تعالی رسیدنش هنوز ادامه خواهد داشت، بنابراین کارشناسان ماشین لرنینگ حقوقشان در هرسال رشد خواهد داشت.

برای رشد حقوق در شغل یادگیری ماشین چکار کنیم؟

از جمله مبانی یادگیری ماشین بروز بودن و آپدیت شدن در هر زمان و درس گرفتن از تاریخچه داده‌ها و الگوریتم‌هاست بنابراین اگر بخواهید در این شغل موفقیت بیشتری کسب کنید لازم است مرتبا بروز باشید. کافیست قبول کنید که همیشه به اطلاعات و مهارت‌های بیشتری نیاز دارید تا رشد نامحدود در این حرفه را ببینید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید
منبع
sheettalenttmcnet

پانته‌آ پایدار

من پانتـه‌آ پایـدار کارشناس ارشد مهندسی آی تی در گرایش کسب و کار الکترونیکی هستم. علاقمند به هر فناوری و تکنیک جدیدی در حوزه آی‌تی و هر چه به این حوزه کمک می‌کند. به تحقیق و پژوهش و تولید محتوا در زمینه دنیای دیجیتال و آی تی مشغولم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا