عمومی

هوش مصنوعی دریچه‌ای برای بهبود سلامت بشر

هوش مصنوعی به سوی نجات بشر از سرطان رحم

طبق خبر تک کرانچ، مایکروسافت با استفاده از هوش مصنوعی به تشخیص سرطان رحم در هند کمک می‌کند.

بیشترین مرگ بر اثر سرطان رحم در هند رخ می دهد. نزدیک به ۶۷۰۰۰ زن سالانه در هند بر اثر سرطان رحم می‌میرند که این نزدیک به ۲۵ درصد از کل مرگ‌های رخ داده در جهان بر اثر سرطان رحم است. غربالگری موثر و تشخیص زودهنگام می‌تواند به کاهش میزان بروز آن کمک کند. اما امروزه مهمترین چالش، فرآیند تست تشخیص شروع بیماری است که به طور طاقت‌فرسایی وقت گیر است.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

استفاده از روش فعلی جز وقت‌گیر بودنش،‌ در سطح کشوردر مراکز کمی انجام می‌شود. آیا با ورود هوش مصنوعی به این حوزه می‌توان  به آن سرعت بخشید؟

نقش هوش مصنوعی

SRL یکی از بزرگترین مراکزی که خدمات تشخیصی در هند ارائه می‌دهد، در سال ۱۰۰ هزار نمونه پاپ اسمیر دریافت می‌کند. ۹۸ درصد این نمونه ها سالم هستند و فقط دو درصد نیازمند دخالت هستند. آنها به دنبال راه حلی هستند تا بتوانند این ۲ درصد را سریعتر تشخیص دهند.

تصاویر میکروسکوپی مربوط به هر نمونه که نزدیک به ۳۰۰ تا ۴۰۰ سلول دارند به عنوان داده برای آموزش ماشین استفاده می شود. هر پاتولوژیست برای تشخیص قسمت‌های خاصی از تصاویر را بررسی می‌کنند. هدف این پژوهش خلق یک الگوریتم هوش مصنوعی است که قسمت‌هایی را که همه به آن توجه می‌کنند، پردازش کند و یک ارزیابی مورد توافق ارائه دهد.

SRL و مایکروسافت، این هفته اعلام کردند که در نتیجه این همکاری محصولی به دست آمد که به کمک آن می‌توانند سرطان را در مراحل اولیه تشخیص دهند. این الگوریتم هوش مصنوعی می‌تواند تفاوت بین نمونه سالم و غیرعادی را با دقت بالا تشخیص دهد و در حال حاضر تحت بررسی  آزمایشگاه ها برای سه تا شش ماه برای تایید است.

از این به بعد پاتولوژیستها کافی است برای تشخیص سرطان ۲۰ نقطه را مورد بررسی قرار دهند. در نتیجه سرعت و بهینگی غربالگری در مراحل اولیه افزایش پیدا می‌کند. این فرآیند، قابلیت افزایش بهره‌وری بخش پاتولوژی تا ۴ برابر را دارد. در آینده اگر آماده کردن تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی صورت گیرد، کاری که پیش از این ۸ ساعت وقت می‌گرفت در ۲ ساعت انجام می‌گیرد.

پروژه‌های دیگر هوش مصنوعی در هند

مایکروسافت پیش از این پروژه دیگری را معرفی کرده بود که امتحان رانندگی در هند را بهبود ببخشد. همچنین از دو سال پیش ابزارهایی در اختیار کشاورزان قرار داده است تا برداشت محصول خود را افزایش دهند. برای تشخیص ریسک بیماری‌های قلبی با بیمارستانی در هند همکاری کرده است. با یک کریکت‌باز حرفه‌ای همکاری کردند تا بازیکنان با استفاده از ربات هوش مصنوعی عملکرد خود را در ضربه زدن بسنجند.

ورود هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به بخش‌های مختلف زندگی انسان، مانند سلامت، کشاورزی و ورزش می‌تواند بهینگی بیشتری به آن ببخشد. با این توصیفات، هند برای هوشمندتر کردن زندگی در این کشور در حال حرکت به جلو است.

منبع:‌

Tech Crunch

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

سما آشوری

فارغ‌التحصیل MBA هستم. چهار سال است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنم. به استراتژی‌های کسب و کار و ترندهای روز بازاریابی علاقه‌مندم. خود را فردی چند بعدی می‌دانم و تلاش می‌کنم تا زندگی را زندگی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا