تحلیل شبکه اجتماعیعمومی

کاربران توییتر نسبت به بانک تجارت و عملکرد آن چه نظری دارند؟

نتایج زیر حاصل تحلیل دیتاک از داده‌های مربوط به یکسال اخیر در بستر توییتر است.

تعدد برندهای مختلف بانکی، افزایش تعداد شعب بانک‌هاؤ، خدمات غیرحضوری و الکترونیک در بانکداری نوین و … همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا مشتریان بانک با دقت و ظرافت بیشتری دست به انتخاب بانک برای افتتاح حساب و سرمایه‌گذاری بزنند و همین نکته می‌تواند بانک‌ها را برای جذب هر چه بیشتر مشتریان و ایجاد مخاطب وفادار راهنمایی کند. نکته جالب اینکه مشتریان امروز، به روز‌تر، باهوش‌تر و محافظه‌کارترند و جلب توجه آن‌ها به مراتب سخت‌تر!
بنابراین بانک‌ها باید دست به اقدامات جدید‌، با ابعاد پژوهشی و تحقیقاتی زده و سعی در داده‌محور بودن این پژوهش‌ها داشته باشند. یکی از راه‌های پژوهش داده‌محور تحلیل بسترهای فضای مجازی برای آگاهی از نظرات، پیشنهادا و انتقادات کاربران نسبت به بانک است. در این راستا ما در دیتاک با بررسی بیگ‌دیتای توییتر مرتبط با بانک تجارت، به تحلیل نظرات کاربران توییتر نسبت به بانک تجارت و عملکرد آن در سال ۹۹ پرداخته‌ایم.

تحلیل دیتای کاربران توییتر نسبت به بانک تجارت

در این تحلیل، از مجموع احساسات کاربران توییتر نسبت به بانک تجارت و عملکرد آن، ۵۵ درصد به دسته منفی، ۲۷ درصد به دسته مثبت و ۱۹ درصد به دسته خنثی اختصاص پیدا کرده است.

همانطور که در ویدیو نیز مشاهده می‌شود، موضوعات مربوط به خدمت‌رسانی به کشور عراق به‌واسطه بانک تجارت و خدمت‌رسانی به ارباب رجوع بیشترین تکرار را در میان توییت‌های کاربران داشت.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

با اینکه در دیتای دریافت شده از بستر توییتر، کلیدواژه وتجارت حذف شده بود، سهام بورس این بانک، شاخصی بود که باعث رضایت بالای ۵۰ درصدی کاربران شده بود، دلیل این رضایت افزایش قیمت سهام بانک در نیمه اول سال ۹۹ بوده است. آن‌چه موجب بالاترین انتقاد نسبت به فعالیت بانک تجارت شده بود، خدمت‌رسانی به کشور عراق و همچنین خدمت‌رسانی به ارباب رجوع بود.

این مطلب را از دست ندهید: بهترین کارگزاری بورس از نگاه افکارعمومی

تحلیل بانک تجارت در نگاه کاربران

شعب، دفاتر و بانک‌های وابسته به بانک تجارت در چندین کشور در سطح بین‌المللی مشغول فعالیت می‌باشند. از جمله مسئولیت‌های اجتماعی بانک نیز می‌توان به مشارکت در احداث برخی اماکن اموزشی و بهداشتی، اعطای کمک‌های مالی و پرداخت تسهیلات و.. اشاره نمود.

احساسات منفی کاربران توییتر نسبت به بانک تجارت

در میان مجموع نظرات نسبت به عملکرد بانک تجارت، ۵۴٫۵۰ درصد کاربران توییتر نسبت به این بانک انتقاد داشتند که از میان عوامل انتقاد می‌توان به عامل پرتکرار خدمت‌رسانی به کشور عراق اشاره کرد. خدمت‌رسانی به مشتریان، سهام بورس، تسهیلات و انتقاد از فعالیت مدیران بانک دیگر شاخص‌هایی بودند که کاربران به آن اشاره کرده‌ بودند.

نظر کاربران توییتر نسبت به بانک تجارت و عملکرد آن
نظر کاربران توییتر نسبت به بانک تجارت و عملکرد آن
نظر کاربران توییتر نسبت به بانک تجارت
توییت منفی درباره‌ی عملکرد بانک تجارت

عوامل رضایت از عملکرد بانک تجارت

در میان توییت‌ها ۲۷ درصد نسبت به بانک تجارت واکنش مثبت نشان دادند. از پرتکرارترین واکنش‌های مثبت نسبت به این بانک می‌توان به خوش‌بینی به سهام بورس اشاره نمود که در میان کاربران مورد بحث بیشتری نسبت به دیگر شاخص‌ها قرار گرفته بود. اپلیکیشن و پیامک بانکی و خدمت‌رسانی به مشتریان به ترتیب عامل‌های مهم دیگر در میان نظرات مثبت کاربران توییتر بودند.

نظرات مثبت کاربران توییتر نسبت به بانک تجارت
نظرات مثبت نسبت به عملکرد بانک تجارت
توییت مثبت تحلیل توییتر نسبت به بانک تجارت
توییت مثبت کاربران توییتر نسبت به بانک تجارت

اخبار و توییت‌های خنثی درباره بانک

در تحلیل انجام شده، واکنش خنثی کاربران توییتر نسبت به عملکرد بانک تجارت ۲۰.۷٪ برآورد شده است. برخی عوامل مانند اطلاع‌رسانی خدمات مشتریان و اخبار مربوط به بورس بیشترین تکرار را در این شاخص داشتند. تعطیلی بانک به علت شیوع کرونا، اطلاعات درباره اپلیکیشن و پیامک بانکی از دیگر عوامل پرتکرار در میان کاربران به شمار می‌آیند.

احساس کاربران توییتر نسبت به بانک تجارت
توییت خبری مربوط به بانک تجارت

حوزه فعالیت شرکت دیتاک چیست؟

شرکت دانش بنیان دیتاک در حوزه‌های مختلف تکنولوژیک همچون پردازش زبان طبیعی، متن کاوی، ارائه سرویس‌های ویژه تحلیل و پردازش متن، ساخت و ایجاد بولتن خبری، هوش تجاری و داده‌کاوی، تحلیل داده‌های حجیم، جمع‌آوری و تحلیل محتوای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی (شامل تلگرام، اینستاگرام، توییتر و وبسایت‌های خبری)، پیاده‌سازی و تولید نرم‌افزارهای سازمانی و طراحی و پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های موبایل فعالیت دارد.

دیتاک چه محصولات و خدماتی ارائه می‌دهد؟

عمده‌ترین محصولات و خدمات دیتاک سامانه روابط عمومی دیتاک، بولتن‌ساز، گزارشات تحلیلی (تصویر چهره، شبکه انتشار محتوا و …)، سکوی هوشمند پردازش داده و تله بات دیتاک است.

محصولات دیتاک برای چه کسب و کارها و سازمان‌هایی مناسب است؟

این محصولات به تصمیم‌گیران و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها با استفاده از تبدیل داده‌های پراکنده به اطلاعات و دانش موثر و بکارگیری هوش کسب و کار در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند. اصحاب رسانه، روابط عمومی‌ها، فعالین و کسب و کارهای فضای مجازی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی و … می‌توانند برای بهبود کسب و کار خود از این محصولات بهره ببرند.

چگونه می‌توان با دیتاک در ارتباط بود؟

جهت ارتباط سریع با دیتاک از شماره ۰۹۳۶۲۲۷۰۲۴۲ یا لینک زیر استفاده کنید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]ارتباط با ما[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

مهلا علیمردانی

من مهلا علیمردانی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد آمار ریاضی هستم. به پژوهش و تحلیل در حوزه داده کاوی و رسانه‌های اجتماعی علاقه‌مندم و سعی می‌کنم اطلاعاتم را در این زمینه افزایش و تجربیاتم را انتقال دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا