دیتاست

راه‌های پیداکردن دیتاست مناسب

این روزها همه در مورد علم داده، شرکت‌های داده محور و دانشمندان داده صحبت می‌کنند. اگر می‌خواهید داده محور باشید باید داده‌ها را جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تجسم کنید. در اینجا اولین سوال مطرح می‌شود: از کجا می‌توان یک مجموعه داده (دیتاست) قابل استفاده را تهیه کنید؟ پاسخ به این سوال بستگی به این دارد که می‌خواهید از داده‌ها برای چه اهدافی استفاده کنید.

چرا باید داده ها را آنالیز کرد؟

در نظر داشته باشید که دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا مردم نیاز به تجزیه و تحلیل و تجسم داده ها دارند:

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک
  1. به دلیل کار شما.
  2. برای یادگیری.

دیتاست (data set) چیست؟

دیتاست مجموعه‌ای از داده ها است. در مورد داده های ‌جدولی، یک مجموعه داده مربوط به یک یا چند جدول پایگاه داده است. جایی که هر ستون از یک جدول، متغیر خاصی را نشان می‌دهد و هر سطر مربوط به یک رکورد داده شده از مجموعه داده مورد نظر است. دیتاست مقادیر هر یک از متغیرها مانند قد و وزن یک شیء را برای هر یک از اعضای مجموعه داده لیست می‌کند. هر مقدار به عنوان یک داده شناخته می‌شود. دیتاست ها همچنین می‌توانند از مجموعه اسناد یا پرونده‌ها تشکیل شده باشند.

دیتاست (مجموعه داده‌ها) در کار

“برای هفته آینده من نیاز به گزارشی در مورد فروش خود دارم!” آیا این سوال آشنا به نظر می‌رسد؟ شما می‌توانید در هر زمینه‌ای کار کنید ولی حداقل یک بار هم که شده در موقعیتی قرار می‌گیرید که باید بر اساس داده‌های شرکت خود گزارشی تهیه کنید. می‌توانید خودتان آن را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید، اما گاهی اوقات به داده‌هایی نیاز دارید که متعلق به شما نیستند و فقط می‌توانید از منابع دیگر دریافت کنید.

اما از کجا؟ اگر از سیستم CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی داده‌های خود را برای تجزیه و تحلیل و تجسم آن صادر کنید. اگر شرکت شما از یک نرم افزار تجاری مانند SAS ،SAP ،SPSS استفاده می‌کند باید همین کار را انجام دهید و پایگاه داده My SQL خود را مستقیماً به AnswerMiner وارد کنید. اگر کاملاً گم شده‌اید، ابتدا باید از بخش IT یا سرپرست خود بخواهید تا به شما کمک کند داده‌هایی را که می‌توانید صادر کنید به دست آورید. هرگز نترسید اگر گیر افتادید از شخص دیگری بخواهید که به شما کمک کند.

یادگیری شما را بهتر می‌کند

آیا تا به حال تصمیم گرفته‌اید بعد از دیدن یک نمودار عالی، یک نمودار زیبا یا جالب تهیه کنید؟ البته بزرگترین مشکلی که دارید این است که یافتن دیتاست هایی که بتوانید از آنها برای ایجاد نمودارها یا نمودارهای سرگرم کننده استفاده کنید، همیشه دشوار بوده است. اگر ابزاری دارید اما فاقد دیتاست است، یادگیری نحوه تجزیه و تحلیل و تجسم چیزی که ندارید، می‌تواند یک چالش بزرگ باشد. خبر خوب این است که وب سایت‌های زیادی وجود دارد که در آنها می‌توانید انواع مختلفی از دیتاست های عمومی را پیدا کنید که می‌توانید برای یادگیری از آنها استفاده کنید.

بازار داده

ما برخی از دیتاست ها را از بسیاری زمینه‌ها مانند نظرسنجی، فناوری، منابع انسانی، بازی‌ها، اتومبیل‌ها و مجموعه داده‌های قدیمی Flower Iris جمع‌آوری کرده‌ایم. همه دیتاست ها تمیز و آماده برای تجزیه و تحلیل هستند. پس از ثبت نام رایگان می‌توانید از آنها به صورت رایگان استفاده کرده یا آنها را بارگیری کنید.

دیتاست های ایرانی :

هر تحلیل در دنیای داده کاوی نیاز به دیتاست مناسب خودش دارد. اگر بخواهیم به چند دیتاست معروف ایرانی اشاره کنیم به لیست زیر برخواهیم خورد:

  • دیتاست سکو ساخت شرکت دیتاک
  • دیتاست دیتاهارت شامل مجموعه داده‌های مختلف از جمله کلیه مقالات فارسی است.
  • دیتاست دیوار شامل حداقل یک میلیون آگهی است.
  • دیتاست دیجی کالا شامل لیست محصولات، نظریه کاربران، تاریخچه خرید مشتریان است.
  • دیتاست لاگ فایل داخل کشور شامل ۵۹ عدد لاگ فایل یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد.
  • دیتاست یادگیری عمیق ایران که دیتاست های مختلفی در زمینه یادگیری عمیق (deep learning) را می‌توانید استفاده کنید‌.

دیتاست سکو :

یکی از بهترین سرویس‌های شرکت دیتاک سرویس سکو می‌باشد. این سرویس از ابزارهاى پردازش بازیابى متن، یادگیرى عمیق ماشینى در حوزه‌ی متن، صوت و تصویر تشکیل شده است. دقت، جامعیت و سرعت از ارکان اصلی سرویس سکو است. در واقع سکو مجموعه ابزارهای بازیابی اطلاعات، پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی برای استخراج دانش از دیتا است .

امکانات سکو بسیار گسترده است که شامل مجموعه سرویس‌های پردازشی مانند سرویس پردازش صوت، بینایی ماشین، سرویس پردازش متن می‌شود. همچنین مجموعه سرویس‌های محتوایی مانند پیشنهاد هشتگ، تنظیم آلارم موضوعی و اخبار مرتبط در سکو قابل دستیابی هستند. سرویس سکو مجموعه داده‌ها یا همان دیتاست های مختلفی را در برمی‌گیرد. از جمله:

  • دیتاست متنی

  • دیتاست تصویری

  • دیتاست شبکه‌های اجتماعی

در کنار تمام این امکانات شما می‌توانید از سکو خدماتی سفارشی را نیز دریافت کنید. از آنجایی که سکو ابزاری بسیار منعطف و پیشرفته است، سکو می‌تواند در کنار تمام خدمات استاندارد خود، خدمات سفارشی شما را هم به سرویس های خود اضافه کند.

سکو هوشمند داده
سکو هوشمند داده – دیتاک

مزایای سکو :

اگر به دنبال افزایش کیفیت محصول خود هستید حتما استفاده از این سرویس را در الویت کار خود قرار دهید. از سکو می‌توان برای دسترسی به محتوای کلان داده استفاده کرد که باعث افزایش بهره‌وری تیم تولید نیز می‌شود. سکو می‌تواند به حذف پیچیدگی‌‌های تولید به مجموعه شما کمک کند. از دیگر مزایای سرویس سکو می‌توان به کاهش زمان تولید نرم‌افزار و بهبود توسعه پذیری آن اشاره کرد.

مخاطبین سکو :

سرویس سکو ابزاری پیشرفته و جامع است که می‌تواند مخاطبین زیادی را در بر بگیرد. از دانشجویان و پژوهشگران گرفته تا تولید کنندگان نرم‌افزارها می‌توانند از امکانات سکو بهره ببرند. همچنین گروه‌های تخصصی تر مانند وبمسترها و استارتاپ ها نیز از این گروه مستثنی نیستند.

راه‌کارهای سکو :

سرویس سکو به شما کمک می‌کند تا تبلیغات‌تان را هوشمند کنید تا هدفمندتر شوند. بهره‌گیری از هوش تجاری می‌تواند امتیازات ویژه‌ای برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد. برای هوشمندسازی بیشتر از ابزارهای سکو استفاده کنید. قطعا برای پیشبرد کسب و کارتان نیاز به تحقیق و پژوهش مدام دارید که سرویس سکو می‌توانید روی موضوع اصلی تمرکز کنید و در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید. سکو به شما این امکان را می‌دهد تا از محتوای کلان داده اطلاعات مورد نظرتان را استخراج کنید.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=”700″]استفاده از سکو را امروز شروع کنید

[button color=”orange” size=”https://sakoo.ai/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]سکو هوشمند پردازش داده[/button][/box]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

پانته‌آ پایدار

من پانتـه‌آ پایـدار کارشناس ارشد مهندسی آی تی در گرایش کسب و کار الکترونیکی هستم. علاقمند به هر فناوری و تکنیک جدیدی در حوزه آی‌تی و هر چه به این حوزه کمک می‌کند. به تحقیق و پژوهش و تولید محتوا در زمینه دنیای دیجیتال و آی تی مشغولم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا