تحلیل شبکه اجتماعیترفند و ابزار فضای مجازیراهکارهای دیتاک

تولید محتوای مبتنی بر دیتا با رصد شبکه های اجتماعی

ایده پردازی محتوا براساس دیتا

ایده پردازی محتوا در جذب کاربران و بازدیدکنندگان بیشتر تاثیر زیادی دارد. شما چه در وب‌سایت و چه در شبکه‌های اجتماعی به جمع زیادی از کاربران نیاز دارید. برای بیشتر دیده شدن هم باید هر روز محتواهای جدیدی را در صفحات شبکه‌های اجتماعی و یا وب‌سایت خود منتشر کنید. در این بین رصد شبکه های اجتماعی به ایده پردازی محتوا و تولید محتوای مبتنی بر دیتا کمک زیادی می‌کند. اگر می‌خواهید دلیل آن را بدانید، تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

  • تولید محتوای مبتنی بر دیتا

یکی از تاثیرات مفید استفاده از رصد شبکه های اجتماعی، تولید محتوای مبتنی بر دیتا است. زیرا در زمان پایش این شبکه‌ها، اطلاعات دقیقی در مورد کاربران، نیازهایشان، علایق و سلایق‌شان، جنسیت، محل زندگی، سن و … کسب خواهید کرد. همچنین با کمک این روش می‌توانید بدانید که کاربران در مورد برند شما چه نظری دارند.

نظرات آن‌ها گاهی برای تولید محتوای جدید یک موضوع کاربردی و مؤثر است. وقتی بخواهید برای سایت یا صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی محتوا تولید کنید باید بدانید کاربر از شما چه می‌خواهد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

پیشنهاد و انتقادی که کاربران در مورد یک برند ارائه می‌دهند، یک ایده خوب برای تولید محتوا در آینده است. برای مثال اگر در زمینه محصولات شوینده فعالیت دارید و کاربران به حساسیت‌زا بودن مواد شوینده شما انتقاد دارند، می‌توانید این بار محتوا را براساس این انتقاد با عنوان زیر تولید کنید: «مضرات استفاده از مواد ضدحساسیت در مواد شوینده در بلندمدت»

  • رفع نیازهای کاربران

ابزارهای پایش و رصد شبکه های اجتماعی نیازهای کاربران را در مورد برندهای مختلف استخراج می‌کنند، بنابراین می‌توانند مبنایی برای تولید محتوا باشند. قبل از اینکه بخواهید برای تولید محتوا برنامه‌ریزی کنید، ابتدا باید نیازهای کاربران و مخاطبان خود را بررسی کنید.

ایده پردازی محتوا می‌گوید باید بخش مهمی از محتوای شما براساس نیاز کاربر باشد. این درحالیست که با ابزارهای رصد شبکه‌های اجتماعی شما به نیاز مخاطبان خود پی می‌برید. با این حساب حتی می‌توانید بفهمید نیاز کاربران برندهای رقیب چیست.

  • دستیابی به کلمات کلیدی هدفمند

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از رصد شبکه های اجتماعی، دستیابی به کلمات کلیدی هدفمند و مؤثر است. درست است که با استفاده از ابزارهایی مثل کیورد پلنر و یا گوگل ترندز می‌توانید کلمات کلیدی هدفمند و ترند را پیدا کنید. اما در این ابزارها باید یک کلمه کلیدی وارد شود تا مجموعه‌ای از کلمات کلیدی کاربردی را ارائه دهد.

حتی اگر بخواهید از پیشنهادات Google استفاده کنید، در ابتدا باید یک کلمه کلیدی را وارد کنید. اما این کلمه کلیدی را از کجا پیدا می‌کنید؟ پیشنهاد ما همان رصد شبکه های اجتماعی است. زیرا با این روش متوجه می‌شوید کاربران دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند. سپس عبارت مورد نظر آن‌ها را در ابزارهای پایش کلمات کلیدی دنبال می‌کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای نوشتن استراتژی سوشال مدیا در سال ۲۰۲۰

  • تولید محتوا براساس داده‌های آماری

برای کاربران اهمیت زیادی دارد که محتواهای یک صفحه بر مبنای آمار و ارقام باشند. البته آمار و ارقامی که صحت داشته باشند و درستی آن‌ها مشخص شده باشد. در این صورت یک صفحه یا وب‌سایت می‌تواند اعتماد مخاطبان خود را جلب کند. همین موضوع باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان و مخاطبان هم می‌شود.

اما اگر بخواهید از محتوا براساس داده‌های آماری استفاده کنید، باید به سراغ ابزارهای رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی بروید. در این ابزارها اطلاعات جامعی در مورد یک برند، مخاطبان آن‌ها و نحوه فیدبکشان در برابر برند ارائه می‌شود. همچنین در ابزارهای رصد شبکه‌های اجتماعی می‌توانید درستی یا نادرستی یک خبر و میزان نظرات کاربران در مورد آن خبر را بسنجید. با این اطلاعات مشخص است که می‌توانید اطلاعات دقیقی را در مورد یک موضوع بدست آورید.

  • تولید محتواهای علمی و کاربردی

یکی دیگر از تاثیرات و مزیت‌های رصد شبکه های اجتماعی در ایده پردازی محتوا، امکان تولید محتوای علمی است. وقتی نظرات پیشین کاربران را بررسی می‌‌کنید به این قضیه پی می‌برید که برای کاربران علمی بودن محتوا تا چه اندازه اهمیت دارد. در واقع جامعه مخاطبان به دقت پایش می‌شود.

بسیاری از آنان به محتواهای علمی و داده‌های کاربردی حساس هستند. با این تفاسیر شما مجبورید محتواهایی را تولید کنید که کاربر میلی به خواندن آن داشته باشد. وقتی نظرات پیشین کاربران را رصد نکنید چطور می‌خواهید سطح سواد، اطلاعات و دانش کاربران و مخاطبان خود را ارزیابی کنید؟

بدون شک وقتی بدانید مخاطبان شما افرادی برجسته، باهوش و با معلومات بالا هستند، برای ایده پردازی محتوا به سراغ اطلاعات دقیق و علمی می‌روید. در عین حال محتواهایی کاربردی را ارائه می‌دهید تا کاربر بتواند در زندگی خود از آن‌ها استفاده کند.

  • پیشی گرفتن از رقبا در فضای آنلاین

یکی از مزیت‌های تولید محتوای مبتنی بر دیتا، سبقت گرفتن از برندهای رقیب است. اکنون تولید محتوا یکی از روش‌های جذب مخاطب است. بسیاری از برندهای بزرگ دنیا بر روی این موضوع تاکید زیادی دارند. برای مثال برندی مثل کوکاکولا در سال ۲۰۱۵ بخش عظیمی از درآمد خود را صرف بازاریابی محتوایی کرد. یک سال بعد این برند در رتبه برتر برندهای آمریکایی قرار گرفت.

این موضوع نشان از اهمیت تولید محتوا برای تمامی برندها دارد. هم‌اکنون که شما از تولید محتوا به عنوان یک استراتژی جذب مخاطب نام می‌برید، رقبا هم در همین فکر هستند. اما برای سبقت گرفتن از آن‌ها باید به سراغ تولید محتوای داده محور رفت. این کار جز با رصد و پایش شبکه های اجتماعی ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: ۷ مزیت بی‌نظیر رصد فضای مجازی برای بازاریابی محتوایی

تاثیر رصد شبکه های اجتماعی بر روی ایده پردازی محتوا

مدت زمان تاثیر گذاشتن پایش و رصد شبکه‌های اجتماعی بر روی تولید محتوا به تلاش شما بستگی دارد. در این رابطه باید به طور مداوم از ابزار رصد شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. کاربران هر بار نظرات مختلفی دارند. از سوی دیگر موضوعات متنوعی برای ارائه نظر کاربران وجود دارد. پس باید در این کار مداومت داشته باشید.

از سوی دیگر استفاده از داده‌های ابزارهای رصد شبکه‌های اجتماعی هم اهمیت زیادی دارد. هر بار که داده‌های جدیدی را از طریق این ابزارها بدست می‌آورید، باید برای آن‌ها استراتژی تولید محتوا تهیه کنید. از سوی دیگر نحوه تولید محتوا و کیفیت محتواهای منتشر شده هم در تاثیرگذاری رصد شبکه‌های اجتماعی مؤثر است.

ابزار رصد شبکه های اجتماعی

یکی از ابزارهای پایش شبکه‌های اجتماعی «دیتاک» است. این ابزار می‌تواند اطلاعات جامع و دقیقی در مورد رفتار و واکنش کاربران در شبکه‌های اجتماعی در اختیارتان قرار دهد. اگر می‌خواهید بدانید آن‌ها چه نظرات، پیشنهادات و انتقاداتی نسبت به برند و حتی محتواهای قبلی شما دارند، می‌توانید از ابزار دیتاک استفاده کنید.

دیتاک همچنین ارائه دهنده گزارش‌های داده محوری همچون تحلیل برند، تحلیل رقبا، تحلیل محصول یا خدمت، تصویر چهره، مقایسه بین برندها و … است. برای آشنایی بیشتر با محصولات دیتاک و استفاده از نسخه دموی سامانه رصد شبکه های اجتماعی به وب‌سایت ما مراجعه کنید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]وبسایت دیتاک[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

مریم کوهشاری

مریم کوهشاری هستم با مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی که در زمینه تولید محتوا با رنگ و لعاب SEO کار می‌کنم. از سال 1394 وارد این حوزه شدم و عاشقانه شغلمو دوست دارم. امیدوارم مطالبی رو که می‌نویسم مورد پسندتون واقع بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا